abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 oktober 2000 @ 12:08:34 #1
5718 bege
lekker belangrijk
pi_426398
Zo denk ik er ook over. Het is nl een spel en Ed maakt er een halszaak van. Hoe durft hij zich te vergelijken met John Lennon en Martin Luther King....
Istar
  zondag 29 oktober 2000 @ 12:09:46 #2
5718 bege
lekker belangrijk
pi_426399
Sorry het had geen nieuwe topic moeten zijn maar een reactie op de vorige.
Istar
pi_426404
Ed vergeleek zichzelf niet met die 2.. Hij noemde ze als referentie.
En bovendien, wat maakt John Lennon dan zo'n held? Beetje in bed liggen ruften met Yoko en vooral veel pais en vree roepen?
  zondag 29 oktober 2000 @ 12:31:16 #4
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_426417
Spelletje Spelletje...'t is maar een spelletje!
Maar wel een waar behoorlijk veel poen mee verdiend word (aan alle kanten) Ik vind het dus niet zo gek dat de grenzen van het spel verkent, dat doen sporters echter ook?
Als niets anders, dan heeft het wel aangetoond hoe makkelijk het is om bepaalde mensen van hun stuk te brengen.

And that's tv too!

Nou doe je het weer!
pi_426440
quote:
Op 29 oktober 2000 12:14 schreef _Eggman_ het volgende:
En bovendien, wat maakt John Lennon dan zo'n held? Beetje in bed liggen ruften met Yoko en vooral veel pais en vree roepen?
"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
pi_426523
quote:
Op 29 oktober 2000 12:14 schreef _Eggman_ het volgende:
Ed vergeleek zichzelf niet met die 2.. Hij noemde ze als referentie.
En bovendien, wat maakt John Lennon dan zo'n held? Beetje in bed liggen ruften met Yoko en vooral veel pais en vree roepen?
wat mij betreft is John Lennon geen held, maar hij protesteerde wel tegen belangrijke zaken, zoals de dienstplicht, waardoor hele jonge mensen naar vietnam werden gestuurd met het (grote) risico om niet meer terug te komen. Martin Luther King protesteerde tegen de onderdrukking van een bevolkingsgroep. Ed's opa (in ieder geval volgens Ed) protesteerde tegen de onderdrukking van Nederland door Duitsland. En wat doet ed? ed protesteert tegen de spelregels van een tv-spel! en durft zich dan te vergelijken met John Lennon, Martin Luther King en zijn opa. Volgens mij moet ed heel nodig leren relativeren, en zijn plaats in de samenleving leren kennen. want ed strijdt niet voor de maatschappij, nee, ed strijdt voor zichzelf, en voor een paar anderen, die geheel vrijwillig meedoen aan een tv-spel!
  zondag 29 oktober 2000 @ 14:06:37 #7
1033 Dr.Love
Newbie sinds 1991
pi_426535
quote:
Op 28 oktober 2000 21:54 zei Ed het volgende:
dit is het belangrijkste wat ik in mijn hele leven gedaan heb
Wat heb je dan een inhoudsloos bestaan zeg. Duim omlaag!
Bemint eer ge bezint
  zondag 29 oktober 2000 @ 16:00:27 #8
2705 cynix
is verdwaald
pi_426650
Ed is er ook voor mensen zoals jullie.
  zondag 29 oktober 2000 @ 16:03:47 #9
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_426652
probeer het gewoon eens, het kan geen kwaad

[Dit bericht is gewijzigd door Sanne op 29-10-2000 16:04]

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 29 oktober 2000 @ 16:46:28 #10
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_426706
quote:
Op 29 oktober 2000 12:14 schreef _Eggman_ het volgende:
Ed vergeleek zichzelf niet met die 2.. Hij noemde ze als referentie.
En bovendien, wat maakt John Lennon dan zo'n held? Beetje in bed liggen ruften met Yoko en vooral veel pais en vree roepen?
Of je John Lennon nou een held noemt of niet, hij vroeg in ieder geval op een zeer aparte manier aandacht voor problemen in de wereld die in DIE tijd speelden.
Hij gebruikte zijn bekendheid om een statement te maken en wist dat het over de hele wereld te zien zou zijn.
Geen geschreeuw en gescheld, geen vlaggen verbranden, met niks gooien of schieten, gewoon iets bedenken dat de wereldpers zou verzamelen, zonder stemverheffing.

Referentie betekend dat je iets of iemand aanhaalt als voorbeeld, het kwam bij Ed inderdaad wat theatraal over, maar hij vergeleek zichzelf niet met die 2.
Hij wilde volgens mij slechts laten zien dat je WEL wat kunt doen in je eentje en dat je je daar beter door kunt voelen.

.

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
  zondag 29 oktober 2000 @ 17:22:43 #11
1829 Jewel
De enige echte!
pi_426757
quote:
Op 29 oktober 2000 16:46 schreef Dark het volgende:
het kwam bij Ed inderdaad wat theatraal over, maar hij vergeleek zichzelf niet met die 2.
Hij wilde volgens mij slechts laten zien dat je WEL wat kunt doen in je eentje en dat je je daar beter door kunt voelen.

.


Het is maar Big Brother mensen, een tv programma. Een spel met geld als de hoofdprijs. Geen oorlog, geen racisme, geen discriminatie!
Ed heeft een contract getekend. En hij wist donders goed wat dat inhield. Hij ging er later in dan de rest van de bewoners en hij wist dat hij daardoor minder kansen had op de overwinning. Maar toen hij de hete adem van zijn verlies in z'n nek voelde ging hij staan jengelen. "Het is niet eerlijk, het is niet eerlijk." Dat wist die toch al!
En toen het verlies een feit was ging die allerlei onzin verzinnen, zoals een daad stellen om maar langen met z'n kop op tv te komen. Want daar ging het Ed toch om. Of zijn we dat allemaal weer vergeten? Hij liet zijn vrouw met een pas geboren baby achter om via BB presentator te worden.

Wat maakt het nou uit of die zich vergeleek of refereerde aan Martin Luthor King en John Lennon? Het was smakeloos en totaal ongepast. BB en wereldvrede staan op zo'n verschillend niveau.

Het viel me nog mee dat die niet zij:"Nelson Mandela bleef ook zitten."
Ik weet het, das een heel verkeerd grapje, maar zo komt Ed op mij over.

  zondag 29 oktober 2000 @ 19:03:40 #12
6967 Aztjuh
Wat zal ik zeggen¿?
pi_426905
Huh? snap ut ff niet meer,.. op naar een volgend topic LOL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')