Als je een sociale huurwoning wil lig je al aan het staatsinfuus. Als je terug wil naar Nederland ga je maar of kopen of in de vrije sector huren. Doorgeslagen solariteitquote:Op dinsdag 30 december 2014 16:52 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niemand wil aan het staatsinfuus.
Maar als een nederlandse immigrant, die gepensioneerd is, naar Nederland komt MET een buitenlands pensioen, dan vraag ik mij af wat zijn rechten zijn.
Sowieso. Waarom denk je dat ik naar het buitenland gegaan ben? Om een kwart van m'n vrije tijd alsnog in Nederland te besteden?quote:Op dinsdag 30 december 2014 17:05 schreef motorbloempje het volgende:
"Ja, maar jullie wonen nog zo lekker dicht bij NL, dan ben je daar zeker elke maand wel?"
NeeAls het aan mij lag kwam ik er één a twee keer per jaar en deed de rest van de wereld ook eens moeite om ons op te zoeken. Het is niet 'gewoon maar een uurtje vliegen', het kost elke keer best veel geld, tijd en moeite, vooral tijd en geld die ik niet altijd wil en kan missen, en waarbij je altijd van hot naar her reist om iedereen te zien en altijd maar ergens anders slapen... net ook weer 4 dagen NL achter de rug, en als het aan mij ligt gaan we pas ergens in mei of juni weer.
"Ja, maar dan ga je vaak nog naar huis!?". Nee, dit is thuis, en ondanks dat het ook een westers land is is het gelukkig op veel fronten (en wat minder gelukkig op andere fronten) heel erg verschillend van het wonen in Nederland. We gaan op bezoek bij familie in NL, en daarna gaan we weer terug naarhuis
in Zuid-Yorkshire, waar onze levens zich afspelen, waar vrienden wonen enzo.
Later misschien, als het zo uitkomt, misschien nog eens een tijdje verder weg wonen. Ik zou wel eens in een deel van de wereld met échte seizoenen willen wonen. Warme zomers, koude ijzige winters, en een duidelijke lente en herfst, bijvoorbeeld! In de bergen ergens, en in een land/op een plek waar het altijd 'lekker warm is'.
Ik heb Nederland niet verlaten omdat het 'allemaal kut was', maar ik heb in die paar jaar nog geen enkele reden gezien om terug te moeten willen. Er is zoveel meer in de wereld dan alleen Nederland, en ik voel me hier in het VK al meer thuis dan ik in NL eigenlijk ooit heb gedaan, ondanks dat ik het daar niet slecht had, verre van! Het leven is hier voor ons in elk geval anders, ookal is het maar een uur vliegen van NL. Ik zie niet zo in waarom daar een minimum aantal kilometers ofzo aan gehangen moet worden.
Het zijn meerdere landen/plekken die ik nog eens wil proberen: dus én een land met échte seizoenen, én een land waar het altijd lekker warm is.quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Trouwens, een land waar het altijd lekker warm is maar de winters ijzig koud zijn?![]()
dit, dit, dit, en fixedquote:Op dinsdag 30 december 2014 17:05 schreef motorbloempje het volgende:
"Ja, maar jullie wonen nog zo lekker dicht bij NL, dan ben je daar zeker elke maand wel?"
NeeAls het aan mij lag kwam ik er één a twee keer per jaar en deed de rest van de wereld ook eens moeite om ons op te zoeken. Het is niet 'gewoon maar een uurtje vliegen', het kost elke keer best veel geld, tijd en moeite, vooral tijd en geld die ik niet altijd wil en kan missen, en waarbij je altijd van hot naar her reist om iedereen te zien en altijd maar ergens anders slapen... net ook weer 4 dagen NL achter de rug, en als het aan mij ligt gaan we pas ergens in mei of juni weer.
"Ja, maar dan ga je vaak nog naar huis!?". Nee, dit is thuis, en ondanks dat het ook een westers land is is het gelukkig op veel fronten (en wat minder gelukkig op andere fronten) heel erg verschillend van het wonen in Nederland. We gaan op bezoek bij familie in NL, en daarna gaan we weer terug naarhuis
in Zuid-Yorkshire Lyon, waar onze levens zich afspelen, waar vrienden wonen enzo.
Ik heb Nederland niet verlaten omdat het 'allemaal kut was', maar ik heb in die paar jaar nog geen enkele reden gezien om terug te moeten willen. Er is zoveel meer in de wereld dan alleen Nederland, en ik voel me hier in het VK al meer thuis dan ik in NL eigenlijk ooit heb gedaan, ondanks dat ik het daar niet slecht had, verre van! Het leven is hier voor ons in elk geval anders, ookal is het maar een uur vliegen van NL. Ik zie niet zo in waarom daar een minimum aantal kilometers ofzo aan gehangen moet worden.
Omgeving Denver lijkt me wel wat. Als kind al bijna naartoe verhuist. Soms vind ik het jammer dat dat nooit door is gegaan. Leuke stad, prachtige natuur, alle seizoenen voorhandenquote:Op dinsdag 30 december 2014 18:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het zijn meerdere landen/plekken die ik nog eens wil proberen: dus én een land met échte seizoenen, én een land waar het altijd lekker warm is.
Ik bedoel meer van: mocht je er behoefte aan hebben dan ben je zo in Nederland.quote:Op dinsdag 30 december 2014 17:05 schreef motorbloempje het volgende:
in Zuid-Yorkshire, waar onze levens zich afspelen, waar vrienden wonen enzo.
Later misschien, als het zo uitkomt, misschien nog eens een tijdje verder weg wonen. Ik zou wel eens in een deel van de wereld met échte seizoenen willen wonen. Warme zomers, koude ijzige winters, en een duidelijke lente en herfst, bijvoorbeeld! In de bergen ergens, en in een land/op een plek waar het altijd 'lekker warm is'.
Canada - Australie. Zomaar een suggestie.quote:Op dinsdag 30 december 2014 18:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het zijn meerdere landen/plekken die ik nog eens wil proberen: dus én een land met échte seizoenen, én een land waar het altijd lekker warm is.
Bij Denver moet ik altijd aan een tekenfilmpje over een dinosaurus denkenquote:Op dinsdag 30 december 2014 19:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Omgeving Denver lijkt me wel wat. Als kind al bijna naartoe verhuist. Soms vind ik het jammer dat dat nooit door is gegaan. Leuke stad, prachtige natuur, alle seizoenen voorhanden
Hier trouwens met kerst in t-shirt op het terras gezeten. in de avond een BBQ en was 22 graden. Momenteel is het overdag tegen de -10 en 's nachts tegen de -20. Hier wisselen we de seizoenen dus met de dag af
Tsja, dan moet je ook niet zeuren, vind ik. Je weet op 't moment dat je een gezin start zo ver van je moederland dat de reisprijzen verzoveelvoudigen als je dan nog graag naar NL had gewild, vaker, of makkelijker.quote:Op woensdag 31 december 2014 02:09 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik bedoel meer van: mocht je er behoefte aan hebben dan ben je zo in Nederland.
Ik weet niet wat jij duur vind maar ik ben zo'n 1000 dollar kwijt voor een reisje naar Amsterdam.
Dus dat zit er niet echt in met het hele gezin.![]()
Dus volgend jaar word het in m'n eentje naar Nederland en proberen werk te zoeken. En dat gaat niet meevallen....
Enige reden waarom ik eigenlijk nog in NL kom is om wat dichtbijstaande familieleden en m'n ex-vriendin te zien. En omdat het altijd een leuk treinreisje van Sofia-Belgrado-Budapest-Wenen-Munchen isquote:Op woensdag 31 december 2014 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Tsja, dan moet je ook niet zeuren, vind ik. Je weet op 't moment dat je een gezin start dat de reisprijzen verzoveelvoudigen als je dan nog graag naar NL had gewild, vaker, of makkelijker.
En het is ook geen 'wedstrijdje' ofzo. Ik besteed mijn geld, of dat nu 1000 euro is of 300 aan een reisje 'Nederland' liever aan andere dingen omdat ik op zich niet zoveel meer naar Nederland wil.
Denver - tekenfilm dinosaurus? Dat zal wel voor mijn tijd zijnquote:Op woensdag 31 december 2014 10:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Bij Denver moet ik altijd aan een tekenfilmpje over een dinosaurus denken![]()
Of aan John.
Ja, ik doe het ook puur voor m'n ouders en schoonvader/-familie. Verder heb ik echt niets meer in NLquote:Op woensdag 31 december 2014 11:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Enige reden waarom ik eigenlijk nog in NL kom is om wat dichtbijstaande familieleden en m'n ex-vriendin te zien. En omdat het altijd een leuk treinreisje van Sofia-Belgrado-Budapest-Wenen-Munchen is
quote:Op woensdag 31 december 2014 11:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Denver - tekenfilm dinosaurus? Dat zal wel voor mijn tijd zijn
En van ná mijn tijdquote:Op woensdag 31 december 2014 11:00 schreef Dven het volgende:
Denver - tekenfilm dinosaurus? Dat zal wel voor mijn tijd zijn
Zegt me heel vaag ietsquote:Op woensdag 31 december 2014 11:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, ik doe het ook puur voor m'n ouders en schoonvader/-familie. Verder heb ik echt niets meer in NL
[..]
Jouw tijdquote:Op woensdag 31 december 2014 11:03 schreef motorbloempje het volgende:
Echt zo'n jaren 80 tekenfilm uit de categorie Teddy Ruxpin enzo!
Die ken ik dan weer welquote:Op woensdag 31 december 2014 11:03 schreef motorbloempje het volgende:
Echt zo'n jaren 80 tekenfilm uit de categorie Teddy Ruxpin enzo!
Toen maakten ze nog gewoon leuke gezellige moralistische tekenfilmpjesquote:
Joh, jij hebt Frozen gemist?quote:Op woensdag 31 december 2014 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Toen maakten ze nog gewoon leuke gezellige moralistische tekenfilmpjesOf doen ze dat nu ook nog?
Ik houd dat uiteraard allemaal niet zo bij
Teh fackquote:Op woensdag 31 december 2014 11:03 schreef Dven het volgende:
Crosspostje. Over het bizarre weer hier de afgelopen dagenKerst was rond de 20 graden. Nu bijna hetzelfde onder nul
Anyway, as we speak -10 in de tuin. Vannacht temperaturen die ver beneden de diepvries liggen (-20 / -25). Nu ook weer zachtjes begonnen met sneeuwen en er staat redelijk wat wind voor deze omgeving. In het volgende kaartje staat de bel die de koude veroorzaakt goed weergeven. Samen met de temperatuur, die volgens hen zelfs lager uitvalt (-11.2). M'n vader zit in het noordelijke stukje groene Zweden. Rond de poolcirkel maar wel aan het dooien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En het grondwatervalletje op de trap van de onder naar boventuin
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |