abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148096434
Goedemiddag!

Dit jaar ga ik het nieuwe jaar inluiden in Berlijn. Hiervoor heb ik hotel en trein geboekt, 31 december heen en vervolgens 2 januari weer terug. Een dagje 'vrij' om een beetje de stad te verkennen dus, wat ik ook zeker zal doen.
Nu heb ik online vervoersbewijzen voor een retourtje Amsterdam - Berlijn met de NS International. Nu hoorde ik van de week van een vriend dat hij enkele maanden dezelfde route heeft afgelegd en een paar uur in het gangpad van de trein heeft doorgebracht omdat hij geen zitplaatsen had gereserveerd. Nu heb ik dit waarschijnlijk ook niet gedaan (geen idee hoe dat zou moeten namelijk, het werd bij het reserveren niet aangegeven). Op de site van NS International kan ik alleen het volgende over dit onderwerp vinden:

quote:
Moet ik van tevoren reserveren en krijg ik een vaste zitplaats in de trein?
Voor Thalys, TGV, Eurostar en City Night Line wordt altijd een zitplaats voor u gereserveerd. Voor deze treinen en tarieven geldt een reserveringsplicht.
Reist u met Intercity direct tussen Amsterdam en Breda dan kunt u een zitplaats reserveren, maar dit is niet verplicht.
Het is dus niet verplicht om een plaats te reserveren voor de ICE, waar ik mee zal reizen. Nu ben ik bang dat ik straks ook een groot deel van de reis zonder stoel mag doorbrengen. Is hier iemand met ervaring die hier iets op kan aanvullen? Ik ben namelijk een beginnend reiziger (wat een understatement is, mijn treinreizen zijn namelijk op één hand te tellen).
  maandag 29 december 2014 @ 15:12:45 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_148096545
Ik heb nog nooit gestaan in de ICE, er staat altijd een stoelnummer op m'n ticket.
pi_148097014
De ICE rijdt niet naar Berlijn vanuit Amsterdam, of stap je onderweg over? De rechtstreekse trein heet Intercity Berlijn volgens mij.
Een stoelreservering kun je ergens aanvinken in het bestelproces.

Als er geen wagon- en stoelnummer op je ticket staan, heb je best kans op een plekje omdat je op het beginstation instapt. Boven de stoelen staat er of de stoel gereserveerd is of niet en voor welk traject.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_148097075
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 15:22 schreef Felixa het volgende:
De ICE rijdt niet naar Berlijn vanuit Amsterdam, of stap je onderweg over? De rechtstreekse trein heet Intercity Berlijn volgens mij.

Als er geen wagon- en stoelnummer op je ticket staan, heb je best kans op een plekje omdat je op het beginstation instapt. Boven de stoelen staat er of de stoel gereserveerd is of niet en voor welk traject.
Dit.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_148097313
quote:

De snelste route is wel met overstap - dan ga je verder met de ICE en ben je een paar minuten eerder in Berlijn. De ICE werkt volgens mij wel altijd met gereserveerde plaatsen, toch? :?

Het eerste deel van de reis is hoe dan ook niet met de ICE. En inderdaad, als je daar niet hebt aangevinkt dat je zitplaatsen wilt reserveren, kan het zijn dat je moet staan. Ik heb dat wel zien gebeuren (terwijl ik zelf prinsheerlijk zat natuurlijk :7 ).
pi_148097399
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 15:12 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb nog nooit gestaan in de ICE, er staat altijd een stoelnummer op m'n ticket.
quote:

Zo ziet mijn ticket er uit. Voor 4 personen heb ik één E-ticket ontvangen.
pi_148097647
De tijden en prijzen heb je zelf weggehaald, neem ik aan?

Hoe dan ook, ziet er uit als een reis zonder overstap. Dus alleen intercity, geen ICE. En geen gereserveerde zitplaatsen.
pi_148097886
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 15:34 schreef k_man het volgende:
De tijden en prijzen heb je zelf weggehaald, neem ik aan?

Hoe dan ook, ziet er uit als een reis zonder overstap. Dus alleen intercity, geen ICE. En geen gereserveerde zitplaatsen.
Haha ja klopt, in het dagelijks leven heet ik ook niet Naam 1 Naam 1 ;)

Naja, dan maar hopen op een rustige trein denk ik.. Iemand ervaring met treinen op oudjaarsdag?
pi_148236505
En, heb je kunnen zitten?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')