Hoi,quote:Op zondag 28 december 2014 21:12 schreef Mr.Baloo het volgende:
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en heb geen idee of deze topic wel op de juiste plek staat? (Zoniet, zou iemand me dan kennen uitleggen hoe fok werkt?)
Je kan prima in Nederland een stuk land kopen en daar een huis op bouwen.quote:Maargoed, daarvoor heb ik geen account aangemaakt. Het zit zo: ik ben 22 jaar en heb pas geleden een nieuwbouwhuis gekocht samen met mijn vriendin en dat is allemaal erg leuk natuurlijk. Maar ik blijf diep in mijn hart een verlangen houden naar een eigen stuk grond waar ik een simpel leven kan leiden, zoals bijvoorbeeld Hobbits. Ik weet natuurlijk dat dit fantasy is, maar ik zou graag zoiets hebben wat er dichtbij in de buurt komt. Een klein gezellig knus woninkje, of caravan.. met wat beestjes en proberen zo goedkoop te leven. In nederland is dit haast onmogelijk (vraag me af hoe alle personen dat voor elkaar krijgen in Joris showroom/wereld). Dus weet er iemand hoe dit zit in bijv. Engeland of Duitsland? Kun je daar een stuk land kopen en daar zelf wat opbouwen? Of zit je dan met hetzelfde probleem als in Nederland met postadres? Kan iemand me hiermee helpen?
Dit valt best mee. Ik heb een tijd niet gewerkt en heb daar nooit problemen mee gehad.quote:Op zondag 28 december 2014 21:23 schreef FredvZ het volgende:
Als je daarbij niet werkt, dan zal je er wel rekening mee moeten houden dat je vaak controle krijgt van de belastingdienst en aanverwante zaken.
Voor een korte tijd zal je dat niet merken.quote:Op maandag 29 december 2014 10:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dit valt best mee. Ik heb een tijd niet gewerkt en heb daar nooit problemen mee gehad.
Omdat je je ziektenkostenverzekering moet betalen heb je altijd een inkomen nodig op lange termijn.quote:Op maandag 29 december 2014 10:51 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Voor een korte tijd zal je dat niet merken.
Maar als jij langere tijd op eigen grond woont en geen inkomen hebt, dan wordt men bij de belastingdienst vanzelf nieuwsgierig.
Hier in Spanje heb ik een kennis die op een stukje landbouwgrond woont. Dit is niet legaal, maar komt wel veel voor. Haar man doet aan tuinbouw en is ZZP loodgieter. Zij is thuis en zorgt voor het kind, de kippen, de ezel en de moestuin. Ze kopen flessen water om te drinken en hebben grondwater voor de rest. Elektriciteit komt uit een generator en gas uit een fles. Het is niet eens heel erg in the middle of nowhere. Voor hun werkt dit heel erg goed. Je moet er wel bij werken natuurlijk, maar geen 40 uur. Ik vind het wel een mooie lifestyle, en ze leven echt beter dan familie doorsnee op een flatje in de stad, maar dat is mijn mening.quote:Op zondag 28 december 2014 21:12 schreef Mr.Baloo het volgende:
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en heb geen idee of deze topic wel op de juiste plek staat? (Zoniet, zou iemand me dan kennen uitleggen hoe fok werkt?)
Maargoed, daarvoor heb ik geen account aangemaakt. Het zit zo: ik ben 22 jaar en heb pas geleden een nieuwbouwhuis gekocht samen met mijn vriendin en dat is allemaal erg leuk natuurlijk. Maar ik blijf diep in mijn hart een verlangen houden naar een eigen stuk grond waar ik een simpel leven kan leiden, zoals bijvoorbeeld Hobbits. Ik weet natuurlijk dat dit fantasy is, maar ik zou graag zoiets hebben wat er dichtbij in de buurt komt. Een klein gezellig knus woninkje, of caravan.. met wat beestjes en proberen zo goedkoop te leven. In nederland is dit haast onmogelijk (vraag me af hoe alle personen dat voor elkaar krijgen in Joris showroom/wereld). Dus weet er iemand hoe dit zit in bijv. Engeland of Duitsland? Kun je daar een stuk land kopen en daar zelf wat opbouwen? Of zit je dan met hetzelfde probleem als in Nederland met postadres? Kan iemand me hiermee helpen?
Mvg
Krakers kwamen er alleen maar mee weg omdat de politie ze vaak ongemoeid liet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:45 schreef funky_fart het volgende:
Roep een vrijstaat uit, dat kan zelfs uitsluitend je eigen huis zijn. Er zijn er diverse in ons land, veelal in de krakersscene. Zoek er maar eens op. Aan tal van regels ontsnap je dan, maar er komen weer wat andere regels voor terug. Wel eens gehoord dat je dan de autoriteiten telefonisch moet melden dat je de openbare weg op gaat)
Zit je wel met het probleem van een bestemmingsplan, als TS daar vast zou gaan wonen is de kans op gezeik met de gemeente wel erg groot.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:23 schreef Bruinoogje het volgende:
Misschien eens inschrijven voor een groentetuin? Dat zijn de kosten niet. :-)
Bij ons in de buurt zie ik regelmatig volkstuinen met schuur of caravan en bv ook geiten en kippen. :-)
Die mensen zijn dan geestelijk ook behoorlijk van het padje af...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:45 schreef funky_fart het volgende:
Roep een vrijstaat uit, dat kan zelfs uitsluitend je eigen huis zijn. Er zijn er diverse in ons land, veelal in de krakersscene. Zoek er maar eens op. Aan tal van regels ontsnap je dan, maar er komen weer wat andere regels voor terug. Wel eens gehoord dat je dan de autoriteiten telefonisch moet melden dat je de openbare weg op gaat)
Sigmequote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:25 schreef Fer het volgende:
Er was hier toch ook weleens een user die zoiets deed, vrijstaand huisje op landbouw grond. Groenten, kippen en een varken geloof ik.
Huis was afbetaald en ze deed af en toe een ict project voor spaargeld.
Kan het niet meer vinden alleen.
Ja!quote:
Helaas is het huis niet afbetaald (maar er zit maar een kleine halve ton hypotheek op) en ben ik natuurlijk niet zelfvoorzienend.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja!
In de OP van dit topic (whut, nou ook nog een olijfboomgaard?!) een overzichtje van de diverse woon-, klus-, en leeftopics.
K&W / sigme's olijfboomgaard
Ts wil simpel leven dus niet van belang. Verder overschatten Nederlanders hun eigen land enorm en kijken ze onterecht neer op andere landen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:09 schreef Barrah het volgende:
Mja, er zijn landen met minder regels, maar of het daar sociaal en economisch zo veel beter is... Welkom in de wereld van volwassenen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |