abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148055199
Mijn dochter rijdt nu alweer 1 jaar een VW Polo uit 2002 (1.4 automaat)
In het begin wat problemen totdat de 4 bobines zijn vervangen. Rijdt als een zonnetje.
De laatste paar maanden gebeurt het dat als zij de auto na een tijdje rijden (warme motor) de auto stopt en kort daarna wil starten dat deze het niet doet.

Lang doorstarten en dan eindelijk stotterend loopt die weer. Daarna rijdt die voortreffelijk geen hoger benzine verbruik (1/15) .
Nu weer bij stationair na een moeilijke start schommelt stationair tussen de 100 en 2500 toeren.

Gasklep is op nul gezet even goed en dan weer zo iets.

Wat kan het echt zijn?

Dank voor advies e/o tips
pi_148056307
Eerst accu (laten) testen.
  zondag 28 december 2014 @ 18:07:06 #3
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_148056755
Heb deze symptomen gehad bij een 306, was allemaal over na het vervangen van de stappenmotor.
Dat was een zwak punt bij Peugs uit die tijd, geen idee of dat bij een Polo ook een issue kan zijn.
pi_148066091
@Chuck-N0rr1s: de accu is prima, heb deze laten doormeten (belast), starten doet die verder prima
@Mano_: stappenmotor zegt mij niets.

Ik heb zo'n gevoel dat de gasklep regulering niet helemaal goed is.
Wij hebben de boel een harde reset gegeven (een monteur) en toen gaf het systeem ook geen foutocde meer en heeft het een paar dagen zonder problemen gewerkt, nu weer even fout en de laatste 3 ritten geen vuiltje aan de lucht, dus gewoon iets heel onbetrouwbaar en vreemd.
Rijden blijft die echter prima, doortrekken ook geen probleem, zonder haperen.
pi_148067455
Start eens met los genomen temp sensor (groen uit mn hoofd), eventueel een paar dagen. Is het probleem er nog?

[ Bericht 48% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 28-12-2014 21:26:30 ]
pi_148074497
Krukassensor?
.
pi_148074737
Ik heb dit ook gehad en raar maar waar bleek het aan de sleutel te liggen, na jaren slijtage maakte die niet goed contact meer. Nieuwe sleutel laten maken en daarna was het probleem weg.
pi_148075563
Brandstofpomp, opvoer
.
pi_148170562
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:56 schreef keebellah het volgende:
@Chuck-N0rr1s: de accu is prima, heb deze laten doormeten (belast), starten doet die verder prima
@Mano_: stappenmotor zegt mij niets.

Ik heb zo'n gevoel dat de gasklep regulering niet helemaal goed is.
Wij hebben de boel een harde reset gegeven (een monteur) en toen gaf het systeem ook geen foutocde meer en heeft het een paar dagen zonder problemen gewerkt, nu weer even fout en de laatste 3 ritten geen vuiltje aan de lucht, dus gewoon iets heel onbetrouwbaar en vreemd.
Rijden blijft die echter prima, doortrekken ook geen probleem, zonder haperen.
Fout code eruit gehaald? Welke dtc was dat? Best een belangrijk gegeven.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_148230402
i denk dat je gasklephuis niet meer goed is, komt wel vaker voor bij volkswagen
My dials are pupillated.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 10:19:37 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148237662
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 23:08 schreef Fer het volgende:
Krukassensor?
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 23:27 schreef Fer het volgende:
Brandstofpomp, opvoer
Linkerbuitenspiegelantiverblindingssensorstekkertje, of het misfirevonkenopvangreservoir.

Anders roep je nog gewoon effe 12 populaire autonderdelen? :D

@ TS; Meneer Hallebeek; probeer eens die dingetjes die Sjukkie aangeeft; die heeft een beetje verstand van elektrische storingen oplossen, al blijft dat een beetje lastig zo met een stuk internet ertussen. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')