Vervolg van Prince komt naar Europa!!!! dus
En was het alle moeite en wachten waard Lois?!?!?
Door een stom toeval (ik moest nl.plassen) hebben we de soundcheck mee kunnen luisteren (we konden het niet zien) en dat was al geweldig.
Het concert begon om ong. kwart voor 9 en was om half 12 afgelopen en al die tijd stond Prince daar als 1 stuk opzwepende energie.
Ik ben te moe om de hele setlist op te noemen (weet niet eens zeker of ik alles nog wel weet) maar wat was dit gaaf, funky, jazzy en nog veel meer!!!!
Ik heb genoten maar das wel duidelijk denk ik?
Het blijft een vakman en visueel vond ik het prachtig....de bluesachtige nummers vond ik het beste van de avond, maar "Rotterdam!!! are you ready to jam!!" roepen de hele tijd vond ik wat goedkoop zeg maar...
Wel heel lekker
publiek....gezellig was het!
Ik was zelf 3 weken geleden bij Prince, was echt super!!!! ..... als je tenminste van zijn jazzy/funky/bluesy muziek en gejam houdt (zoals ikke), anders kan ik me wel een beetje voorstellen dat mensen het niet helemaal te gek vonden
quote:Wat meer!?!?!?
Op zondag 3 november 2002 02:07 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ik vond het tegenvallen, maar ben dan ook niet een echte Prince fan. Ik had de hoop dat hij wat meer dansbare nummers zou laten horen.
Was het niet allemaal dansen!?!?!
*wacht op details*
En ik ben echt aan m'n trekken gekomen: Vooral met sign'o'the times en alphabet street.
Ik had verwacht dat ik veel nummers niet zou kennen, maar uiteindelijk kende ik zo'n 70 % wel..titels zeggen me niet altijd iets blijkbaar
outside we could hear the soundcheck starting and the only songs I could recognise are :
- familiar song (like Blues In G or Red House-like)
- Pop Life
- The Work
we were let in the arena in a bit of a messy way (people being crushed and other stuff like
that)
the soundcheck :
- Automatic (instrumental bit)
- little discussion with Prince and the tour manager + people in the front rows about
what happened when we were let in
- Sheila E on percussion
- Santana Medley (short) with Renato Neto solo
- little break
- Prince fooling around on the keyboard
- Flashlight with solo by Candy and Greg
- Xenophobia with solo by Greg, Sheila, Renato did an piano interlude and then Prince
played some guitar, Candy finished with a solo
- A Case Of You (acoustic)
- Don't Play Me (acoustic) with Prince asking the people to teach him some Dutch
- Don't Play Me (with the band) and a solo by Sheila on the bongo
- piano solo
- The Truth
- Telemarketers, Billcollectors and Fans with solo by Greg
- Hillbilly guitar bit from Alphabet St.
- Santana Medley with solo by Renato Neto
Concert :
- Drum solo
- Candy solo
- The Rainbow Children with solo by Renato
- Pop Life with 2 solo's by Candy and one by Renato
- Purple Rain with Sheila E on the drums near the end a drumbeat loop started (little
error)
- The Work with solo by Candy and dance contest/'Rotterdam We Come 2 Jam' chant
- Mellow
- 1+1+1=3 with solo by Sheila E. and Greg, the Housequake bit and a solo by Renato,
then came the It's Gonna Be A Beautiful Night horn part and a solo by Candy
- Diamonds And Pearls (on piano)
- The Beautiful Ones
- Nothing Compares 2U with solo by Candy
- The Ladder (with little preaching)
- Starfish And Coffee
- Sometimes It Snows In April
- piano interlude by Renato Neto followed by a spooky interlude and a little speech
- Strange Relationship with solo by Rhonda on the bass and 'Rotterdam We Want 2 Jam'
chant + the NPGMC members waving 'Thank U Prince' balloons
- The Ride with solo by Renato
- Sign 'O' The Times
- Take Me With U
- Raspberry Beret
- The Everlasting Now with Latino intermezzo, solo by Renato, Greg, Candy and Sheila
and another solo by Candy
- break
- Percussion by Sheila
- 7 (acoustic)
- Alphabet St. with solo by Greg and Candy + 'Rotterdam We Come 2 Jam' chant
- All The Critics Love You In Holland, short solo by Renato, dancers allowed on stage,
Sheila did a solo, then Prince and Sheila did an improvisation on keyboards and
percussion
- Flashlight with yet another 'Rotterdam We Come 2 Jam' chant
- 'It Ain't Over' chant (Prince offstage)
- Anna Stesia with 'It Ain't Over' chants
- Prince ask Rhonda's bass : Days Of Wild with solo by Candy, Prince on bass solo,
Renato solo, 'The Party Ain't Over' chant, band introducing (+ DJ Dudley)
- Outro
on to the last stop : Nighttown (2nd concert that night)
- a real soundcheck
- Prince does a '1-2'
- Instrumental Jam with Prince on guitar, a solo by Renato, Prince on percussion with
Sheila E., a solo by Candy, percussion solo by Sheila, Prince on guitar and a bass solo
- Whole Lotta Love with solo by Renato and a Prince/Candy interaction game on
sax/guitar
- Family Name
- When You Were Mine with solo by Renato
- Bambi
- The Question Of U with solo by Renato - The One - Fallin' - Take 5 + solo by Candy -
drum solo (fast/slow)
- break (20min.)
- Soul Power with 'Rotterdam We Come 2 Jam' chant, Renato and Candy solo +
1+1+1=3 bit and a solo by Greg
- Jam with percussion by Sheila, 'Can't Get Enough Of That Funky Stuff' chant, more
percussion by Sheila, 'Feel Like Bustin' Loose' chant, and more 'Funky Stuff'
- Alphabet St. with solo by Greg
- Instrumental Jam with solo by Candy (Prince yells out : 2 Nigs United 4 West
Rotterdam)
- Dolphin
- Calhoun Square
- Beautiful Strange with solo by Candy, Renato, and interlude, Rhonda solo
Prince throws down the microphone, throws his guitar in the air and leaves (he didn't seem to happy though !) Strange ending to a wonderful show, which didn't have too much response from the audience (strange, very strange ending)
That's it, after 3 concerts (+ aftershow) in London, a concert in Rotterdam and Antwerp, then Oberhausen, Paris (+ 2nd concert), Rotterdam (+ 2nd concert) this tour has come to an end
We'll be back next time
No Maceo or Eric, but Sheila E was there, which as great. Candy got a lot of solos for her hometown crowd, which was very cool.
Soundcheck (length: about 50-55 minutes)
Prince talking with NPGMC (couldnt understand a lot of what was going on)
Santana Medley (short version)
First section chaos, Prince talking and leaving for a few minutes)
Flashlight / P-Funk jam
Xenophobia (ending with a freaky Renato-Prince duet on keyboards and guitar)
A case of you (rince on semi-acoustic guitar, full band)
Dont Play Me (funky, long version, semi-acousitc guitar, full band)
The Truth (solo by Prince on semi-acoustic)
Telemarketeer Blues (acoustic guitar)
Beverly Hillbillies Theme (acoustic guitar)
Santana Medley (long version)
Concert (2 hours, 20 minutes)
Rainbow Children
Pop Life
Purple Rain (Sheila E on drums, very long version)
The Work Part One (with dance contest)
Mellow
1+1+1=3 / Housequake
Diamonds and pearls (solo piano)
The beautiful ones
Nothing Compares 2 U
The ladder
Starfish and coffee
Sometimes it snows in April
Solo piano piece by Renato / WNPG talk
Strange relationship (balloons all over the audience and stage,a rrangd by some dutch fans)
The Ride (very long version, first with aRenato solo, while the balloons were being cleared from the stage by a NPGMC member picked from the audience by Prince. He then was offered a seat at the cushions and got a great guitar solo played by Prince right in front of his face)
Sign o the times
Take me with u
Raspberry Beret
The everlasting Now
-encore 1-
Sheila E percussion solo
Seven (solo acoustic guitar)
Alphabet St. (acoustic guitar, full band)
All the critics love u in Holland (full band, Prince still on acoustic!, lots of audience members invited on stage)
Flashlight / P-Funk / Rotterdam We Came To Jam (Prince on keyboards, audience member singalong contest)
-encore 2-
Anna Stesia (fantastic version)
Days Of Wild
Renato synth freakiness outro
A lot of omissions in the setlist compared to previous shows (Xenophobia, Money dont matter, gotta broken heart again, strollin), but this was made up the inclusion of rare songs like Mellow, The Ride and the incredible encores. Sheila E was a fantastic addition and she had a lot of fun. Renato was amazing yesterday. He played his ass off in very adventurous solos, which caused Prince and the other members look at him sometimes in amazement and they were smiling a lot when he played. Renato himself was the fitrst onstage and the last ff-stage and was also smiling a lot, h defiantly had a good night! The sound in the hall was very good from where I was standing, much better than on October 15th. I didnt buy tickets for Nighttown, so I cant comment on what happened there.
* OneSoul krijgt bijna spijt
quote:waarvan? ben je niet geweest? dan moet je spijt hebben ja
Op zondag 3 november 2002 11:53 schreef OneSoul het volgende:* OneSoul krijgt bijna spijt
quote:nope heb mijn kaartjes aan Lois en Clark verkocht
Op zondag 3 november 2002 12:07 schreef eRR_ het volgende:[..]
waarvan? ben je niet geweest? dan moet je spijt hebben ja
![]()
Ik geniet nog steeds met volle teugen na, het was absoluut fantastisch!!!!
Wauw!
DaBuzzzzz ik zag wel meer mensen niet echt genieten, wat zonde.
Ik vond het toch geweldig dansbaar (op die vierkante cms voor mijn stoel) maar smaken verschillen.
quote:Heb maar eens een dvdtje opgezet "Rave On.... "
Op zondag 3 november 2002 12:19 schreef Lois het volgende:
agossie OneSoul![]()
Maar wij zijn je eeuwig dankbaar hoor!Ik geniet nog steeds met volle teugen na, het was absoluut fantastisch!!!!
Wauw!
Ik vond het toch geweldig dansbaar (op die vierkante cms voor mijn stoel) maar smaken verschillen.
quote:yeah...ik zag vrijwel niemand zitten....een springende massa. Geweldig
Op zondag 3 november 2002 12:19 schreef Lois het volgende:
agossie OneSoul![]()
Maar wij zijn je eeuwig dankbaar hoor!Ik geniet nog steeds met volle teugen na, het was absoluut fantastisch!!!!
Wauw!
deze superavond zal nog lang in mijn herinneringen door-'jammen'!
quote:Mogelijk van de amerikaanse leg van deze tour..
Op zondag 3 november 2002 12:25 schreef eRR_ het volgende:
weet er iemand of er een dvdtje uitkomt van deze tour?
Dat zijn tenminste de geruchten..
quote:Prince wilde weten wat er buiten allemaal was gebeurd. Aangezien nogal wat mensen behoorlijk geergerd/opgefokt waren toen ze eenmaal
Op zondag 3 november 2002 11:53 schreef OneSoul het volgende:
Prince talking with NPGMC (couldnt understand a lot of what was going on)
De security was bijzonder klote geregeld voor de members die ook de soundcheck mochten bijwonen. Veel mensen zitten er al vanaf 's ochtends vroeg en hebben zelf een systeem bedacht met nummertjes.
zodat nummer 1 ook daadwerkelijk als nr 1 naar binnen mag. De hele dag gaat dat goed totdat de security er zich mee gaat bemoeien.
Iedereen eerst netjes op nummer z'n kaarten halen binnen, en dan op
(ongeveer) op nummer gaan zitten in een speciaal afgezet vak (10x10).
Blijkt het vak veel te klein, geen nood denkt de security, ze moeten toch naar buiten, want daar is ook de zij-ingang. We gooien alvast de deur open en laat iedereen alvast maar buiten wachten. In die chaos heb je ook weinig meer aan je nummertje. Staat er dus 1000 man buiten
te wachten voor de noodingang, (nooddeuren openen altijd naar buiten!!).
Sta je nog 2 uur buiten te wachten omdat je nog niet naar binnen mag,
is het eindelijk zover (iets over 6) gooien ze 1 deur open van 1,5 meter
breed. (Leuk als mensen achteraan zien dat er een deur open gaat ze
meteen naar voren beginnen te lopen). En zijn behoorlijk wat mensen
geplet vooraan.
Behoorlijk wat mensen waren daarom nogal pissed toen ze ahoy binnenkwamen. (tja, als je er al bent vanaf 09.00 's ochtends, en je
ziet mensen die om 16.00 kwamen nog meters voor je staan omdat
ze net wat brutaler/slimmer zijn om in die chaos naar voren te sneaken).
Sowieso een vaag gebeuren, 95% is toch zeker 25+ (erg volwassen idd)
Denk dat Prince er een beetje van schrok. Hij ging het hoofd security erbij halen en hij vroeg aan mensen vooraan wat er mis was gegaan buiten. Een drietal mensen mochten toen in discussie met Prince / hoofd security. Prince ging daarna 5 minuten weg, we moesten eerst afkoelen (just relax, you are all here). Hij vroeg nog wie er thee wilde of koffie en liep weg (261 thee and 173 coffee).
De soundcheck daarna was behoorlijk goed, en Prince weer erg grappig.
Ergens halverwege in een blues achtig nummer inproviceerde hij nog wat tekst (in holland, somebody stepped on me tonight), erg grappig
quote:Pop Life ja. Van het album "Around a World In a Day"
Op zondag 3 november 2002 11:41 schreef eRR_ het volgende:
Ik zoek trouwens het nummer wat ie als 3e of 4e speelde, "poplife" likt het meest daarop. Is dat nummer ooit als single uitgebracht? De hele zaal zong het mee maar ik weet de titel niet..
In 85/86 op single verschenen.
quote:Ah , dat was ie dus aan het doen
Op zondag 3 november 2002 15:32 schreef facedown het volgende:[..]
Prince wilde weten wat er buiten allemaal was gebeurd. Aangezien nogal wat mensen behoorlijk geergerd/opgefokt waren toen ze eenmaal
voor het podium stonden.De security was bijzonder klote geregeld voor de members die ook de soundcheck mochten bijwonen. Veel mensen zitten er al vanaf 's ochtends vroeg en hebben zelf een systeem bedacht met nummertjes.
zodat nummer 1 ook daadwerkelijk als nr 1 naar binnen mag. De hele dag gaat dat goed totdat de security er zich mee gaat bemoeien.Iedereen eerst netjes op nummer z'n kaarten halen binnen, en dan op
(ongeveer) op nummer gaan zitten in een speciaal afgezet vak (10x10).
Blijkt het vak veel te klein, geen nood denkt de security, ze moeten toch naar buiten, want daar is ook de zij-ingang. We gooien alvast de deur open en laat iedereen alvast maar buiten wachten. In die chaos heb je ook weinig meer aan je nummertje. Staat er dus 1000 man buiten
te wachten voor de noodingang, (nooddeuren openen altijd naar buiten!!).
Sta je nog 2 uur buiten te wachten omdat je nog niet naar binnen mag,
is het eindelijk zover (iets over 6) gooien ze 1 deur open van 1,5 meter
breed. (Leuk als mensen achteraan zien dat er een deur open gaat ze
meteen naar voren beginnen te lopen). En zijn behoorlijk wat mensen
geplet vooraan.Behoorlijk wat mensen waren daarom nogal pissed toen ze ahoy binnenkwamen. (tja, als je er al bent vanaf 09.00 's ochtends, en je
ziet mensen die om 16.00 kwamen nog meters voor je staan omdat
ze net wat brutaler/slimmer zijn om in die chaos naar voren te sneaken).
Sowieso een vaag gebeuren, 95% is toch zeker 25+ (erg volwassen idd)Denk dat Prince er een beetje van schrok. Hij ging het hoofd security erbij halen en hij vroeg aan mensen vooraan wat er mis was gegaan buiten. Een drietal mensen mochten toen in discussie met Prince / hoofd security. Prince ging daarna 5 minuten weg, we moesten eerst afkoelen (just relax, you are all here). Hij vroeg nog wie er thee wilde of koffie en liep weg (261 thee and 173 coffee).
De soundcheck daarna was behoorlijk goed, en Prince weer erg grappig.
Ergens halverwege in een blues achtig nummer inproviceerde hij nog wat tekst (in holland, somebody stepped on me tonight), erg grappig
was trouwens echt een goede soundcheck, en concert ook
funkyyyyyyyyyyyyyy
mooi hoe die die ene gast die ballonen liet opruimen
Wat ik me nou afvroeg he? Waarom zat die drummer achter een glazen wandje? Had dat akoestische redenen of waren ze bang dat hij Prince knockout zo meppen met zijn (rondvliegende) drumstokjes?
* Lois is vanmiddag (rijkelijk laat) toch maar lid geworden van de NPG musicclub*
quote:Dat wist ik eerst ook niet, maar is inderdaad omdat het dan beter klinkt :p
Op zondag 3 november 2002 19:02 schreef Lois het volgende:
Ik was behoorlijk jaloers op die ballonopruimmeneer.Die mocht eerst zijn hand schudden, toen even met hem praten en de ballonnen opruimen.
Daarna mocht hij heerlijk on stage meegenieten van een weergaloos stukje muziek met als toegift een gitaarsolo van Prince aan zijn voeten.
Waanzinnig.
Wat ik me nou afvroeg he? Waarom zat die drummer achter een glazen wandje? Had dat akoestische redenen of waren ze bang dat hij Prince knockout zo meppen met zijn (rondvliegende) drumstokjes?
* Lois is vanmiddag (rijkelijk laat) toch maar lid geworden van de NPG musicclub*
quote:Elke show haalt tie iemand uit het publiek om op die kussens te zitten,
Op zondag 3 november 2002 19:02 schreef Lois het volgende:
Daarna mocht hij heerlijk on stage meegenieten van een weergaloos stukje muziek met als toegift een gitaarsolo van Prince aan zijn voeten.
Waanzinnig.
quote:Het klinkt beter (steeds meer drummers zie je achter glazen wandjes zitten). Zo'n drumstel is behangen met een stuk of veel microfoons, liever heb je dan zo min mogelijk indirect geluid. Ook als je een multitrack tape wil maken zodat je er later nog mee kunt mixen is het wel verstandig om je drummer achter een glazen wandje te plaatsen.
quote:Had het maar een maand eerder gedaan ja. Had je Prince al kunnen zien tijdens de soundcheck (erg relaxed) en je staat een paar meter
De band was geweldig op dreef. Door afwezigheid van Maceo Parker op sax lag de nadruk minder op de blaasinstrumenten dan tijdens de show op 15 oktober. Maar Candy Dulfer was er wel samen met haar sax en ze kreeg genoeg ruimte om haar talenten te laten zien. Sheila E. was de special guest en kreeg een warm onthaal. Ze liet zien dat ze nog steeds de Queen of Percussion is. Prince was in een betere stemming dan 15 oktober. Dit keer mochten mensen uit het publiek on stage om hun danskwaliteiten te laten zien. De setlist was ook anders dan de 15e. Geen "Money don't matter 2night" (mijn favoriet). Maar dit werd goedgemaakt door het spelen van "Anna Stesia" in het laatste deel van de show. Met dit nummer kon Prince zijn religieuze boodschap nog eenmaal overbrengen aan ons: "Love is God. God is Love. Girls and Boys love god above".
Na de show in Ahoy wisten we 1 ding zeker: "It aint over." En dus reden we direct door naar Nighttown, aan de andere kant van de Maas. Ik had 6 uur lang achter de PC gezeten om de kaarten te bemachtigen voor de aftershow. De NPG muscicclub website was dichtgeslibt door al die Members die de kaarten eerst te duur vonden, maar toch al om half 3 inlogden om ze te kunnen bemachtigen!! Maar het was het allemaal waard!! Nigttown will now be known as Funky Town!! Candy Dulfer speelde geweldig mee. Prince genoot ook zichtbaar van haar spel. Tijdens "Whole Lotta Love" begonnen ze tegen elkaar in te spelen. Prince op gitaar en Candy op de saxofoon. Geweldige improvisatie!! Prince genoot van zijn eigen band en hij genoot genoot van zijn Fams. Toen hij "When U were mine" inzette namen de Fams het zelfs over. Prince draaide zijn microfoon naar ons toe en wij zongen de volledige tekst.
Er was veel zwaar gitaarwerk. Met een grijns op zijn gezicht draaide Prince het volume helemaal open en liet verder zijn gitaren het werk doen. We sidderden bij een keiharde versie van Bambi en we klapten mee met "Question of U".
Na "Beautiful Strange" (zeldzaam!) was het helaas afgelopen. Geen famous last words van Prince. Wel een bizarre laatste actie. Waarschijnlijk had hij last van teveel adrenaline. Hij smeet zijn gitaar op de grond, schopte de bekkens omver en verliet samen met zijn band definitief de zaal.
Bij het verlaten van Nighttown zag ik Candy Dulfer staan. Ik gaf Candy een en kreeg er een terug van haar.
Kortom, het was een avond om nooit te vergeten. Natuurlijk waren er minpuntjes. Zoals de chaos bij Ahoy door het falen van de Security. Een van de Security mensen sprak enkele honderden nerveuze Prince fans als volgt toe: "Ik doe straks deze deur naar buiten open en dan MOGEN jullie alvast buiten bij de volgende deur gaan staan. Maar wie denkt: Nee ik blijf hier nog wel even binnen zitten. Dat mag ook hoor!!" . Drie keer raden wat er gebeurde toen hij vervolgens de deur opendeed...
En misschien had Prince wat aardigs kunnen zeggen tegen zijn Fams. Dit was immers de laatse gig van de One Nite Alone tour in Europa.
Maar deze minpuntjes zullen we snel vergeten en de muziek niet, want die was zoooooo Funky . Prince liet al zijn verschillende gitaren spreken. En wij lieten de ballonnen spreken:
Thank U Prince.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |