abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6594591
Er was nog helemaal geen topic over Hawkwind te vinden op Fok, dus dan maar eentje aanmaken.

Hawkwind is een hardrock/metal-formatie die begonnen is eind jaren 60, hun eerste album kwam uit in 1970, getiteld Hawkwind (hoe origineel).

Hun grootste hit werd "Silver Machine", gezongen door niemand minder dan Lemmy, die later de band uit werd geknikkerd en Motörhead oprichtte, waar hij veel meer succes mee gehad heeft dan Hawkwind... de Hawkwind versie van het nummer "Motörhead" is trouwens geweldig!

De band is een beetje in de vergetelheid geraakt, heb ik zo het idee... wie kent ze nog, de uitvinders van de spacerock?

Lekkere rockmelodietjes, aangevuld met de nodige bliepjes en bloepjes die de muziek, zeker voor die tijd, futuristisch doet aanhoren.

zondag 3 november 2002 @ 01:07:46 #2
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_6594860
Hallo Hawkwind vrienden en buitenaardse entiteiten.

Nadat ik de muziek van Hawkwind door de Hawkwind medley op het Star One album van Arjen Anthonny Lucassen enigzins heb leren kennen, kwam ik in de FRS het album "Masters of the Universe" tegen en heb het meegenomen.

Een leuk album, vooral de twee lange nummers. Gezellige, licht psychedelische zeventies hardrock met een spacy tintje. Dat smaakt naar meerrrrrr...

pi_6595651
Ik heb de 'Space Ritual' dubbel-lp en nog een andere: 'Hall of the Mountain Grill'. Best aardig, maar wel een beetje simpele muziek. Ze bestaan trouwens nog steeds, treden nog af en toe op in Nederland.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_6595738
De hoezen zijn meestal wel koel:

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_6595959
!
  zondag 3 november 2002 @ 03:51:32 #6
33881 drg
on my own
pi_6596070
ik ken iemand en die heeft die allereerste plaat van Hawkwind heerlijk als ie de plaat aanzet en dan vooral het eerste nummer "hurry on sundown"
niks verzacht je kater beter
Somebody's boring me. I think it's me.
pi_6597599
quote:
Op zondag 3 november 2002 01:07 schreef Summoner het volgende:
Nadat ik de muziek van Hawkwind door de Hawkwind medley op het Star One album van Arjen Anthonny Lucassen enigzins heb leren kennen, kwam ik in de FRS het album "Masters of the Universe" tegen en heb het meegenomen.
Eigenlijk vind ik die Hawkwind-medley stukken beter dan zo'n beetje het hele oeuvre van Hawkwind bij elkaar, op een paar uitschieters na. Hawkwind was zeker een goede band, maar de muziek is nu een beetje "gedateerd", misschien dat "gedateerd" niet helemaal het goede woord ervoor is.

De waardering voor Hawkwind is misschien wat gedaald, maar het is wel zo dat ze toch erg belangrijk zijn geweest voor hun genre en niet te vergeten, als ze Lemmy er niet uit hadden geschopt, dan had Motörhead niet bestaan.

Ik heb alleen het album "In search of space" zo'n nieuwe uitgave waar ook de single "Silver Machine" op staat en "Master of the Universe", gelijk dan ook naar mijn mening de twee beste nummers op de cd.

† In Memoriam † zondag 3 november 2002 @ 14:17:31 #8
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_6599133
quote:
Op zondag 3 november 2002 00:54 schreef Seborik het volgende:
De band is een beetje in de vergetelheid geraakt, heb ik zo het idee... wie kent ze nog, de uitvinders van de spacerock?
Ik!
quote:
Hun grootste hit werd "Silver Machine", gezongen door niemand minder dan Lemmy
Dat wist ik nou weer niet.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 3 november 2002 @ 14:25:56 #9
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_6599264
Effe nagezocht, deze heb ik in de collectie:
  • Church of Hawkwind
  • Live '79
  • Choose your masks
  • Levitation
  • Uiteraard op ouderwets vinyl

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
    De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
      Overall beste user 2022 zondag 3 november 2002 @ 15:16:16 #10
    3928 Ulx
    you aint no punk you punk
    pi_6599866
    Ik heb een paar verzamelaartjes van ze.

Monster Magnet's versie van Brainstorm is ook wel OK, trouwens.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
    pi_7389921
    Mooi he!!
    Ik ben online
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 december 2002 @ 09:22:40 #12
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_7402894
    Aardige band. Spacecake 77 is ook een aardig nummer. Bands die nummers van Hawkwind coveren zijn meestal ook wel OK .
    OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
    Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
    pi_7441036
    Vandaag nog voor een minimale prijs Masters of The Universe gevonden bij de FRS.
      zaterdag 4 januari 2003 @ 15:39:07 #14
    34079 dantes_inferno86
    ik heb altijd gelijk
    pi_7703916
    ik heb "hall of the mountain grill" en ik moet zeggen dat dat een geweldige cd is
    Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
    He had a black case in his hands
    Went through the back door and pulled out his gold companion
    He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
      zaterdag 4 januari 2003 @ 16:02:11 #15
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_7704209
    Ik vind Warrior On The Edge Of Time en met name Hall Of The Mountain Grill geweldig

Doremi Falso Latido & Space Ritual bevallen ook nog wel, Hawkwind en In Search of Space hebben zo hun momenten, net als er mindere dingen op staan. De periode daarna heb ik niks van en doet me ook niks verder, hoewel ik wel het 1 en ander nog eens wil horen (PXR5 en Quark Strangeness & Charm bijvoorbeeld)

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
    pi_7704905
    Uit mijn hoofd gezegd, hebben ze ook nog 1 plaat gemaakt onder de naam Hawklords toen de band uiteenviel

ff gechecke op amazon.com. Klopt idd: Hawklord live 1978

[Dit bericht is gewijzigd door Gravedigger op 04-01-2003 17:06]

wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
      zaterdag 4 januari 2003 @ 17:06:05 #17
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_7704980
    quote:
    Op zaterdag 4 januari 2003 16:58 schreef Gravedigger het volgende:
    Uit mijn hoofd gezegd, hebben ze ook nog 1 plaat gemaakt onder de naam Hawklords toen de band uiteenviel
    25 years on in 1978
    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    pi_7705041
    quote:
    Op zaterdag 4 januari 2003 16:02 schreef OProg het volgende:
    Ik vind Warrior On The Edge Of Time en met name Hall Of The Mountain Grill geweldig

Doremi Falso Latido & Space Ritual bevallen ook nog wel, Hawkwind en In Search of Space hebben zo hun momenten, net als er mindere dingen op staan. De periode daarna heb ik niks van en doet me ook niks verder, hoewel ik wel het 1 en ander nog eens wil horen (PXR5 en Quark Strangeness & Charm bijvoorbeeld)

Ik persoonlijk vind Q.S&C een van hun mindere nummers. Is in Engeland als single uitgebracht maar haalde dacht ik de hitparade niet. Overigens kocht ik een jaar of 3 geleden een best of Hawkwind CD in Duitsland voor DM 8,99 Welkome aanvulling op de rest.
    wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
      zaterdag 4 januari 2003 @ 17:23:23 #19
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_7705139
    quote:
    Op zaterdag 4 januari 2003 17:13 schreef Gravedigger het volgende:

[..]

Ik persoonlijk vind Q.S&C een van hun mindere nummers. Is in Engeland als single uitgebracht maar haalde dacht ik de hitparade niet. Overigens kocht ik een jaar of 3 geleden een best of Hawkwind CD in Duitsland voor DM 8,99 Welkome aanvulling op de rest.

Ik ken die hele Q.S&C niet, maar hoorde dat die platen wel de betere van de latere periode van Hawkwind zijn
    pi_7708512
    The Hawkwind Remix Project van een paar jaar geleden is ook wel aardig. Maar moet bekennen dat ik het oude wek nauwelijks ken...
    Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
    pi_7710543
    Ik heb de albums IN SEARCH OF SPACE (1971) en HALL OF THE MOUNTAIN GRILL (1974) + de singel SILVER MACHINE, allemaal op goed oud vinyl, SILVER MACHINE werd trouwens gezongen door Nick Turner, Lemmy zong alleen op de achtergrond!!
    pi_10354690
    quote:
    Op zondag 3 november 2002 03:51 schreef drg het volgende:
    ik ken iemand en die heeft die allereerste plaat van Hawkwind heerlijk als ie de plaat aanzet en dan vooral het eerste nummer "hurry on sundown"
    niks verzacht je kater beter
    het album 'hawkwind' heb ik nu aanstaan. bij tijd en wijle als het lekker weer is en het zonnetje schijnt dan draai ik dit album, een fantastische sfeer. en hurry on sundown is het meest perfecte morning after nummer, na een feest, festival of andere vorm van escapisme. perfect.
    pi_10354804
    quote:
    Op zondag 3 november 2002 11:57 schreef Seborik het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik die Hawkwind-medley stukken beter dan zo'n beetje het hele oeuvre van Hawkwind bij elkaar, op een paar uitschieters na. Hawkwind was zeker een goede band, maar de muziek is nu een beetje "gedateerd", misschien dat "gedateerd" niet helemaal het goede woord ervoor is.

De waardering voor Hawkwind is misschien wat gedaald, maar het is wel zo dat ze toch erg belangrijk zijn geweest voor hun genre en niet te vergeten, als ze Lemmy er niet uit hadden geschopt, dan had Motörhead niet bestaan.

Ik heb alleen het album "In search of space" zo'n nieuwe uitgave waar ook de single "Silver Machine" op staat en "Master of the Universe", gelijk dan ook naar mijn mening de twee beste nummers op de cd.

[afbeelding]

ho ho ho, ik ken die star one medley en die vind ik toch tenenkrommend. je hebt muziek over 'space', en je hebt muziek waar je van gaat spacen. star one valt in de eerste categorie, hawkwind valt in beide categorien. hawkwind heeft in mijn ogen nooit metal gespeeld en deze medley is toch vergeven van de veel te dunne metal distortion. te clean dus. de enige toegevoegde waarde is de stem van brock. maar verder is het echt echt geen porum. of zoals motorpsycho het zo perfect onder woorden brengt op hun roadwork 1; heavy metal iz a poze, hardt rock iz a leifschteil. en daar sluit ik me direct bij aan.
      zondag 11 mei 2003 @ 23:43:03 #24
    9613 Seborik
    I, Voyager
    pi_10364047
    Nou ja, ik las in het andere topic dat je bij Star One toch al niet zo'n fan was van de metal e.d., dat kan, ik denk er anders over.
    pi_10364208
    Ik ken ze niet, maar ik ga zo eens ff wat opzoeken
    Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
    PSV, de logische kampioen
    Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')