Skyrim vond ik persoonlijk toch leuker om te spelen. Maar ik vind sowieso games met een echte open wereld en de combat systeem van Bethesda (Fallout en The Elder Scrolls) al veel leuker.quote:Op woensdag 6 mei 2015 21:55 schreef Romanus het volgende:
Main story laatst als Human Male Warrior uitgespeeld. Vond het wel geinig maar achteraf spijt dat ik niet als Dwarf was begonnen (is mijn favoriete fantasy ras) dus nu alsnog als een Dwarf Male Rogue begonnen. Ik ga nu ook meer sidequests doen. Vind het wel echt een tof spel, heeft zelfs mijn voorkeur boven Skyrim denk ik.
SPOILER: hint, geen spoilerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Inclusief onsubtiele hints naar deel 4, voor zover dat in de core game nog niet duidelijk was.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:43 schreef The_Substitute het volgende:
Binnen een maand, wéér een nieuwe dlc. En weer ¤15,-.
Klopt helemaal. Ik had op een gegeven moment een beetje het gevoel dat ik WoW aan het spelen was.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:56 schreef RickoKun het volgende:
Dragon Age inquisition is het spel dat ik het minst heb gespeeld op de PS4. De gameplay is net een MMO alleen dan single player, bij wijze van. Trekt me niet zo heel erg aan
Ja maar ik vind dat Bioware zich wel wat meer mag focussen op het maken van echte quests. Alleen in in DA:O zitten zoveel fetch quests en het hoofdverhaal mist gewoon teveel grote beslissingen.quote:Op maandag 14 september 2015 16:06 schreef Fir3fly het volgende:
Ik snap die klacht wel, sommige gebieden zijn ook gewoon crap. Maar er zit wat mij betreft veel meer exploration in dan de gemiddelde MMO, dat maakt het wel leuk. Je stuit vrij vaak op onverwachte dingen.
Ben het hier wel mee eens. Bij Origins was de sterke kant dat je bij sidequest nog echt gevolgen had, ook al zijn ze klein. Bijvoorbeeld Redcliff helpen of niet, werewolfs of elfs, ect.quote:Op maandag 14 september 2015 16:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja maar ik vind dat Bioware zich wel wat meer mag focussen op het maken van echte quests. Alleen in in DA:O zitten zoveel fetch quests en het hoofdverhaal mist gewoon teveel grote beslissingen.
In mass effect kwamen ze nog met de fetch quests weg omdat je echt je schip upgrade (waardoor weer iemand overleeft etc.) maar in DA:O heeft het totaal geen doel.
MAW, het heeft totaal geen zin om sidequests te doen.
Edit- Het voelt gewoon niets toevoegend als je 200 power hebt, en een vrouw tegenkomt waarvan de man is overleden en ze de ring kwijt is door bandits, reward; 1 power ofzo.
En in Inquisition begin je natuurlijk niet als "nobody". Je bent vanaf hoofdstuk 1 de held die fade rifts sluit, en de enige die de wereld kan redden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:47 schreef pandoradoos het volgende:
[..]
Ben het hier wel mee eens. Bij Origins was de sterke kant dat je bij sidequest nog echt gevolgen had, ook al zijn ze klein. Bijvoorbeeld Redcliff helpen of niet, werewolfs of elfs, ect.
Ik heb daar 3 playthroughs gedaan, die echt wel anders aanvoelden. Zo was ik een egoistische maar charmante human noble, die elke kans voor macht aangreep (en zonder pardon mensen liet vallen als dat iets beter opleverde, arme Allister). Een human mage, type goodguy, die voor meer rechten voor mages streed. En een Dwarven commoner, absoluut ruthless en kan niet tegen gezeur (Sten en morrigan mochten hem wel), maar had een zwakke plek voor de onderdrukte commoners zoals de mages en de city elfs / dalish
Inquisition heb ik nu 1 keer uitgespeeld, maar een replay vind ik moeilijk. Ik heb het eerste gedeelte tot skyhold nu wel 10 keer gespeeld met andere rassen / achtergronden / en eigen backstory. Toch zijn de verschillen zo klein! Je bent gewoon een generic held. "Slecht" zijn is super lastig en het effect is vaak dat hoogstens iemand beledigd.
overigens een tip voor mensen die opnieuw beginnen: In skyhold heb je op je slaapkamer een wardrobe waar je iets anders aan kan doen dan je pyama. En als je deze save gebruikt dan kan je met de golden nug al vanaf haven alle scematics hebben. Dat scheelt weer farmen!
Dan doe je die quest toch niet? Ik snap dat probleem niet. Beter te veel quests dan te weinig.quote:Op maandag 14 september 2015 16:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja maar ik vind dat Bioware zich wel wat meer mag focussen op het maken van echte quests. Alleen in in DA:O zitten zoveel fetch quests en het hoofdverhaal mist gewoon teveel grote beslissingen.
In mass effect kwamen ze nog met de fetch quests weg omdat je echt je schip upgrade (waardoor weer iemand overleeft etc.) maar in DA:O heeft het totaal geen doel.
MAW, het heeft totaal geen zin om sidequests te doen.
Edit- Het voelt gewoon niets toevoegend als je 200 power hebt, en een vrouw tegenkomt waarvan de man is overleden en ze de ring kwijt is door bandits, reward; 1 power ofzo.
Je bent eigenlijk gewoon een goedkope Shepard-kloonquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En in Inquisition begin je natuurlijk niet als "nobody". Je bent vanaf hoofdstuk 1 de held die fade rifts sluit, en de enige die de wereld kan redden.
En dan komen met de shards, belachelijke aantal % aan elementen resistance, daar staat de moeite die je erin steekt totaal niet waardig tegenover. "heel Crestwoord".quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan doe je die quest toch niet? Ik snap dat probleem niet. Beter te veel quests dan te weinig.
Wat doe je ook met 200 power? De bedoeling van die sidequests is juist om power te verzamelen om verder te gaan met het grote verhaal. Verder heb je genoeg keuze uit sidequests die wel gewoon goed opgebouwd zijn. De shards, heel Crestwood, de Samson quests (als je die kant op gaat). Het voelt een beetje als klagen om niets.
Nouja Shepard begint wel als nobody in ieder gevalquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:29 schreef ems. het volgende:
[..]
Je bent eigenlijk gewoon een goedkope Shepard-kloon
Kan toch? Gewoon onder water laten staan. Ik denk dat je ergens naar zoekt dat niet bestaat. En daar over klaagt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En dan komen met de shards, belachelijke aantal % aan elementen resistance, daar staat de moeite die je erin steekt totaal niet waardig tegenover. "heel Crestwoord".
Crestwoord komt nog het dichtste bij hoe ik het spel verwacht. Maar waarom kun je Crestwoord niet de kolere laten krijgen? Bijv?
Het is gewoon een oppervlakkige game helaas.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kan toch? Gewoon onder water laten staan. Ik denk dat je ergens naar zoekt dat niet bestaat. En daar over klaagt.
Het gaat toch ook helemaal niet om de beloning an sich? Het gaat om het ontdekken van de (rijke) wereld. Dat is allesbehalve oppervlakkig. Lees je wel eens waar de quests over gaan? Let je wel op tijdens gesprekken?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is gewoon een oppervlakkige game helaas.
Je kunt het onder water laten staan maar dan mis je gewoon content, je hebt geen actieve keuze.
En dan maar de opmerking over de fetching van de shards en daar een baggerbeloning voor terugkrijgen, overslaan?
Je keuzes hebben feitelijk invloed op 1 ding en dat is dis/approval.
Ik wil niet zeuren, ik heb gewoon een mening over het spel die jou duidelijk niet aanstaatquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het gaat toch ook helemaal niet om de beloning an sich? Het gaat om het ontdekken van de (rijke) wereld. Dat is allesbehalve oppervlakkig. Lees je wel eens waar de quests over gaan? Let je wel op tijdens gesprekken?
Sowieso is het raar om een 'actieve keuze' te verwachten, dat wordt nergens geimpliceerd?
Nogmaals je zoekt naar dingen die er niet zijn. Dat is nogal makkelijk klagen. Bovendien verander je van standpunt elke post. Je kunt het beter over de schizofrene combat hebben als je zo nodig wil zeuren.
Het gaat er meer om dat als je wilt roleplayen er ook een keuze moet zijn om iets niet te willen doen ipv iets niet doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het gaat toch ook helemaal niet om de beloning an sich? Het gaat om het ontdekken van de (rijke) wereld. Dat is allesbehalve oppervlakkig. Lees je wel eens waar de quests over gaan? Let je wel op tijdens gesprekken?
Sowieso is het raar om een 'actieve keuze' te verwachten, dat wordt nergens geimpliceerd?
Nogmaals je zoekt naar dingen die er niet zijn. Dat is nogal makkelijk klagen. Bovendien verander je van standpunt elke post. Je kunt het beter over de schizofrene combat hebben als je zo nodig wil zeuren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |