Ik vind het maar onduidelijk.quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:33 schreef Trusten het volgende:
Wat ik heb gehoord is dat hij nu bij zijn vertrek 20.000 euro van haar wil. Hij heeft tijdens een woordenwisseling gedreigd om dit laatste niet te doen al zij hem niet betaald en ook heeft zij het gevoel en aanwijzingen dat hij dat spaargeld voor hun oudste zoon wel eens zou kunnen inpikken.
Ik niet.quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vind het maar onduidelijk.
Daar lijkt het op maar hij wil geld dat al op zijn eigen rekening staat en dreigt iets niet te doen maar wat kan ik ook niet ontdekken.quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik niet.
Die kerel weigert het geld dat voor de zoon bedoeld is, aan de zoon te geven.
Hij dreigt dat geld niet aan de zoon te geven wanneer deze 18 wordt.quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar lijkt het op maar hij wil geld dat al op zijn eigen rekening staat en dreigt iets niet te doen maar wat kan ik ook niet ontdekken.
Zo'n 10/12 jaar geleden hebben ze een opbouw op het huis laten plaatsen, hij heeft daar destijds 15000 gulden? euro? (weet ik niet, in 2002 is de euro ingevoerd) aan meebetaald.quote:
Ik lees het iets anders. De ex is van mening dat die nog wat wisselgeld heeft (dat geld voor die zoon), en dreigt nu dat niet af te staan als die die 20k niet krijgt (waarvan die van mening is dat hij daar recht op heeft, net als dat de vrouw en/of zoon van mening zijn dat de zoon recht heeft op die kinderbijslag uit het verleden).quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:53 schreef Wespensteek het volgende:
Dus hij eist 20.000 euro van zijn ex en daarnaast dreigt hij het geld dat voor de zoon was niet aan de zoon te geven.
Ben ik het wel mee eens, maar bij een redelijke oplossing moet er gepraat worden, en water bij de wijn gedaan worden. Door beide (dus alle discussiepunten zouden open moeten staan, ook die 20k)quote:Dat laatste kan hij natuurlijk doen, het eerste kan hij wel eisen maar ik denk niet dat de ex het hoeft te betalen. Gezien het dreigement zou ik dat ook niet doen. Dat hij geld stopte in het huis van zijn ex is zijn eigen keuze net als de keuze de bankrekening op zijn naam te zetten.
Verder wordt het de chaos die je kunt verwachten als je gaat samenwonen, een huis koopt, kinderen krijgt en dan na 20 jaar uit elkaar gaat. Ze kunnen kiezen om te vechten en veel geld kwijt te zijn aan hun geschillen uitvechten of samen een redelijke oplossing bedenken.
Darn, wat een bedragen.... 400 voor kost en inwoningquote:Op vrijdag 26 december 2014 16:43 schreef Trusten het volgende:
[..]
Zo'n 10/12 jaar geleden hebben ze een opbouw op het huis laten plaatsen, hij heeft daar destijds 15000 gulden? euro? (weet ik niet, in 2002 is de euro ingevoerd) aan meebetaald.
Ze wonen in een koophuis, als ik het goed heb 18 jaar geleden gekocht. Staat volledig op haar naam, zij heeft ook altijd de hypotheek en overige kosten voor het huis betaald. (verzekeringen, onroerend goed e.d.). Verder heeft hij altijd maandelijks een bedrag betaald voor kost/inwoning wat ik heb begrepen van ca 300 in het begin naar zo'n 400 euro nu.
Alle uitgaven voor en ten behoeve van de kinderen zijn al die jaren heel consequent tussen beiden verdeeld
ik teken er direct voor, nu en vroeger....quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:08 schreef Leandra het volgende:
Hoeveel heeft hij eigenlijk gespaard al die jaren terwijl hij voor zo'n bedrag een dak boven z'n hoofd, eten op tafel, WC-papier op de rol en schone kleren had?
Dit is idd hoe ik het bedoelquote:Op vrijdag 26 december 2014 17:03 schreef frederik het volgende:
Ik lees het iets anders. De ex is van mening dat die nog wat wisselgeld heeft (dat geld voor die zoon), en dreigt nu.... Etc
I knowquote:Op vrijdag 26 december 2014 17:17 schreef jajablahblah het volgende:
Twee kinderen en een koophuis en niks geregeld....
Ik schrik er van hoor.
Nou idd, dat is wel heel erg goedkoop.... laat hij dan nog een keer hetzelfde bedrag per maand kwijt zijn geweest voor de kinderen, zit je nog voor peanuts.quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik teken er direct voor, nu en vroeger....
Overigens denk ik dat hij vindt dat hij recht heeft op die 20.000 vanwege de overwaarde van het huis, en het feit dat hij een deel van de verbouwing 15 jaar geleden heeft betaald.quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:17 schreef jajablahblah het volgende:
Twee kinderen en een koophuis en niks geregeld....
Ik schrik er van hoor.
Toch doen heel veel mensen dit.quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:26 schreef Leandra het volgende:
Al even afgezien van het feit dat het sowieso niet handig is om de spaarrekening voor een kind op naam van (een van) de ouders te zetten, op het moment dat je de rekening overschrijft op naam van het kind zou de belastingdienst het wel eens als een schenking kunnen zien.
Dat dus idd.... daar heb je (als het bij je eigen bank is) toch wel inzage in via internetbankieren.quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Toch doen heel veel mensen dit.
Ik heb apart een bankrekening geopend voor mijn kinderen op hun naam, ook al is de jongste 2 jaar.
Ja en ik kan zelf zonder toestemming van mijn kinderen er geld afhalen....quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dus idd.... daar heb je (als het bij je eigen bank is) toch wel inzage in via internetbankieren.
En dit dus.quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:29 schreef NiGeLaToR het volgende:
https://www.jurofoon.nl/n(...)samenlevingscontract
Zo te zien heeft hij recht op:
- zijn spullen
- geld op zijn rekening
- helft evt gezamenlijke (spaar)rekening
Verder niets. Geld van zijn zoon kan ie natuurlijk, als het op zijn rekening staat nu, 'stelen', maar daar heeft hij vooral zijn zoon mee.
Klopt.quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja en ik kan zelf zonder toestemming van mijn kinderen er geld afhalen....
Nope en zo te zien is dat niet aanvechtbaar of wat dan ook. Zeker niet omdat hij gewoon een beetje huur betaald heeft. Over verbouwingskosten kun je nog discussieren, maar overwaarde - van welk huis? Haar huis? Helaas - slecht geregeld, dus als hij al wat wil beter niet dreigen, misschien vind ze het sneu en geeft hem nog wat als er al wat te vergeven is.quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dit dus.
Hij heeft geen "recht" op de overwaarde of andere zaken aan het huis.
Ps; rekeningen met geblokkeerd geld voor kinderen zijn economisch gezien de slechtste investeringen die je kunt doen. Bank bijvoorbeeld, zijn er dol op. Ook heb ik van dichtbij mensen failliet zijn gaan terwijl er veel geld in geblokkeerde rekeningen zat en dat kon in ene wel vrijkomen tijdens het opdoeken van de boedel - als het vrij beschikbaar was hadden ze nog 1-2 jaar langer van kunnen leven op zoek naar oplossing voor de financiele malaise. Ik snap op mijn beurt dus niet waarom mensen geld voor hele lange tijd blokkeren, anders dan noodzakelijk voor aflossing van de woning bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 26 december 2014 17:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt.
Ik snap de constructie dan ook niet waarbij ouders op hun eigen naam een spaarrekening voor het kind hebben, maar dat is een andere discussie.
On Topic; hij is een eikel omdat hij het geld voor z'n kind als chantagemiddel gebruikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |