Wildervankstertje | donderdag 25 december 2014 @ 14:24 |
Mijn "nieuwe" aanwinst. Gisteren aangeschaft uit pure noodzaak omdat het motorblok van mijn Daihatsu Cuore kapot is. Moet zeggen dat het me qua rijden nu al beter bevalt dan mijn vorige auto's (Peugeot 106, Citroën AX, Suzuki Alto en Daihatsu Cuore). Lange afstanden heb ik nog niet gereden. Wie heeft er wel ervaring met lange afstanden rijden met een Fiat Seicento? En zijn ze echt zo zuinig als dat er beweerd wordt? Vanwege mijn werk rij ik minimaal 112km per dag. | |
RingBewoner | donderdag 25 december 2014 @ 14:25 |
Laten we voorop stellen dat ik de kleurstelling gewaagd vind. | |
Wildervankstertje | donderdag 25 december 2014 @ 14:26 |
Dat was ook het eerste wat mij opviel toen ik hem zag. Heb hem ook in gewoon enkele kleur gezien, maar vond dit zo apart, zie je niet veel ![]() | |
Fer | donderdag 25 december 2014 @ 14:28 |
Zijn de velgen nu wit EN zilver? | |
Wildervankstertje | donderdag 25 december 2014 @ 14:29 |
Vorige eigenaar had er 2 zilver gemaakt wegens krassen, de andere 2 moeten nog, maar kan ook zijn dat ik er gewoon 4 andere velgen onder zet. Bang dat de zilveren lak er op den duur af zal gaan. | |
Fer | donderdag 25 december 2014 @ 14:33 |
Als hij een vorige maand een spuitbusje van de aktion heeft gepakt, ja dan is het na een paar x wasser af. Ik vind ze er wel bij passen, misschien laten stralen en spuiten met echte lak bij een spuiter. | |
#ANONIEM | donderdag 25 december 2014 @ 14:34 |
Je nieuwe auto was inderdaad in een goede staat, heeft het bijna 3 maanden volgehouden! Had je toch maar je Alto moeten houden, Suus. PTA / Ervaringen met Jet Cars | |
Lord_Vetinari | donderdag 25 december 2014 @ 14:35 |
Als je minimaal 112 km per dag rijdt, waarom koop je dan geen klein dieseltje? | |
Wildervankstertje | donderdag 25 december 2014 @ 14:35 |
Is ook een idee. Mijn oom is autospuiter geweest, die maar ff vragen of die ze mooi kan spuiten. Aan de ene kant lijkt het me mooier om ze dan goud te spuiten in dezelfde tint als de bovenkant van de auto. | |
Wildervankstertje | donderdag 25 december 2014 @ 14:36 |
Omdat ik zoals het er nu naar uit ziet over een tijd mijn baan kwijt ben. Werk bij Philips in Emmen en ze zijn van plan de fabriek te sluiten ![]() | |
Snowballed | donderdag 25 december 2014 @ 14:37 |
Ervaring: Roest.. en dan vooral een losse achteras | |
#ANONIEM | donderdag 25 december 2014 @ 14:40 |
Sterkte Suus... [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2014 14:41:03 ] | |
#ANONIEM | donderdag 25 december 2014 @ 14:44 |
http://www.autoweek.nl/kentekencheck?kenteken=88-DR-ZV 17e eigenaar, moet wel een goede auto zijn. Vorige eigenaar heeft m ook maar 20 dagen gehad. [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2014 14:46:18 ] | |
NieuweNier | donderdag 25 december 2014 @ 14:59 |
Haha ik moest lachen van dit topic ![]() - Een Seicento voor minimaal 112km per dag ![]() - Die lelijke "tuning" ![]() - 17 vorige eigenaren ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 25 december 2014 @ 15:04 |
Oh, en volgens de RDW is het een gele auto. https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=88drzv Kan een leuke boete opleveren. En hij is ook niet verzekerd. Kleinigheidje. Die boetes kun jij makkelijk betalen. [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2014 15:06:18 ] | |
penny-wise | donderdag 25 december 2014 @ 15:37 |
Je hebt hem al gekocht en je vraagt je nu af hoe hij rijdt bij lange afstanden en hoe zuinig hij is..? Had je die vragen niet beter kunnen vragen voordat je de auto kocht..? Oh ja, koppakking is ook een zwak punt bij deze auto`s. | |
pijltjegooien | donderdag 25 december 2014 @ 16:39 |
Soms vraag ik me toch af waarom sommige mensen zich niet fatsoenlijk laten adviseren. | |
monsterd. | donderdag 25 december 2014 @ 16:55 |
Je vader is toch automonteur. Hoe heeft hij dit pareltje met deze historie aan eigenaren goed kunnen keuren ![]() Desalniettemin, succes ermee. | |
Hyman | donderdag 25 december 2014 @ 16:57 |
Haha die kleuren en bodykit, afgrijselijk | |
Lord_Vetinari | donderdag 25 december 2014 @ 16:58 |
Maar hij is wel APK gekeurd en niet gestolen! | |
TheFreshPrince | donderdag 25 december 2014 @ 17:09 |
Rijdende doodskisten idd. | |
NieuweNier | donderdag 25 december 2014 @ 18:18 |
Then again wat verwacht je van een auto van ongeveer 700kg. Dat is amper zwaarder dan de originele mini... Alto's, Citroën AX'en, Peugeot 205's, etc zijn hier altijd populair bij adviezen voor eerste auto's. Maar ze zullen even onveilig zijn... Er is een reden waarom ze licht zijn... Daarnaast ben je zelfs in een sterke kleine auto als Smart of Fiat 500 fucked wanneer je tegen een middenklasse auto rijdt... Bij het knikkeren knalt de grote knikker de kleintjes aan de kant. Met auto's is het net zo. En dat is, zelfs als ze niet geplet worden, niet goed voor je organen. Om die reden zou ik zelf ook nooit een kleine / lichte auto kopen. Je speelt met je leven. Een helm koop je toch ook niet alleen omdat ie weinig weegt? ![]() | |
NieuweNier | donderdag 25 december 2014 @ 18:25 |
Ik bedoel fiat 500 tegen een suv ► Fiat 500 vs Audi Q7 - CRASH TEST: Golf tegen suvs VW Golf vs Volvo XC90 - Crash Test - ADAC.flv: Ik bedoel je zit niet comfortabel in de golf. Maar de consequenties zijn veel kleiner. | |
Wildervankstertje | donderdag 25 december 2014 @ 19:07 |
Heb al doorgegeven aan RDW dat die goud/wit is, wordt kosteloos aangepast. Maar volgens een kennis die ook een goudkleurige auto heeft staat er vaak standaard geel bij de info. Op de RDW site kon ik de kleur goud ook niet aanvinken, stond er niet tussen. Dus heb het vermeld in het vakje waar ik overige informatie kon toevoegen. | |
Wildervankstertje | donderdag 25 december 2014 @ 19:08 |
Hebben hem op de brug gehad en is volledig gecontroleerd. | |
Pap89 | donderdag 25 december 2014 @ 19:20 |
Sowieso een tuning auto kopen ![]() 9/10x scheelt er wat aan, omdat een hoop van die tuners (of het nou optisch of motorisch is) een stel beunhazen zijn. | |
Wildervankstertje | donderdag 25 december 2014 @ 19:42 |
Auto is helemaal nagekeken. Vrij nieuwe achteras, nieuwe schokdempers, nieuwe handremkabels, nieuwe distributieriem en nieuwe aandrijfassen. Motor loopt ook prima, geen vieze olie, is ook niet met de motor "geknoeid", gewoon alles origineel. | |
#ANONIEM | donderdag 25 december 2014 @ 23:03 |
Die Cuore was volgens jou ook in een goede staat. 3 maanden later is de hele motor in de soep gelopen. | |
Kentekenplaat | donderdag 25 december 2014 @ 23:26 |
Oh god. ![]() Persoonlijk zou ik een Seicento al laten staan omdat Fiat, maar als hij dan ook nog 17 eigenaren heeft gehad en deze bijzondere kleurstelling is gespoten blijf ik er helemaal ver vandaan. | |
Lord_Vetinari | donderdag 25 december 2014 @ 23:36 |
Wat heb je er eigenlijk nog voor betaald? | |
Van_Poppel | donderdag 25 december 2014 @ 23:43 |
Autootje bij Jet Cars halen, blijkt achteraf gezien dus niet zo'n goed idee te zijn geweest. | |
Mr.Ping | donderdag 25 december 2014 @ 23:54 |
Bij zulke auto's moet je jezelf afvragen waarom hij zo gespoten is, vaak is de reden schade en heeft men er iets "leuks" van willen maken. Ik hoop niet dat je er meer dan 600 euro voor hebt moeten betalen. [ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Ping op 26-12-2014 00:34:24 ] | |
monsterd. | vrijdag 26 december 2014 @ 00:03 |
Ik zie dat hij op marktplaats heeft gestaan voor ¤750 ![]() | |
Trebo | vrijdag 26 december 2014 @ 00:06 |
Die hebben het oplichten uitgevonden. | |
Mr.Ping | vrijdag 26 december 2014 @ 00:16 |
De bovenste kleur oranje/geel is de originele kleur, alleen het wit is achteraf gespoten. Niet nodig dus om bij de RDW het te melden. | |
dick_laurent | vrijdag 26 december 2014 @ 00:25 |
Bohh ik krijg het altijd benauwd van dat soort autootjes. Collega van mij heeft ook een ouder model cuore. Paar keer al met m in die auto gezeten en dan rijdt ie op de snelweg ook doodleuk 120 drmee. Sowieso kan je elkaar dan bijna niet meer verstaan, maar ik denk dan ook bewust zo min mogelijk na over mijn overlevingskans mocht er ook maar iets misgaan. Ik betaal liever wat meer wegenbelasting om in een wat zwaardere auto te zitten zodat ik tenminste niet t idee heb dat de kreukelzone zeg maar je voorhoofd is ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 26 december 2014 @ 00:39 |
Wat een hok ![]() | |
Deskjet | vrijdag 26 december 2014 @ 00:48 |
Mr. Ping: Nu je het zo zegt: het lijkt alsof de motorkap niet helemaal goed zit vanwege voorschade? Nieuwe witte bumper erop gezet en daarom de rest ook maar wit geschilderd. | |
Mr.Ping | vrijdag 26 december 2014 @ 01:00 |
Bij een auto met dit soort opgeplakte sideskirts wil ik altijd weten wat erachter zit. Een deur is makkelijk te vervangen, maar hoe los je makkelijk schade aan een dorpel op???? Maar misschien was de vorige eigenaar een autoliefhebber en is deze creatie ontstaan uit pure passie voor de Fiat. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Ping op 26-12-2014 01:07:23 ] | |
Ou-Tannu | vrijdag 26 december 2014 @ 01:01 |
fiat ragbak ![]() | |
Deskjet | vrijdag 26 december 2014 @ 01:14 |
Vergelijk de motorkap aan de passagierszijde/ linker koplamp maar eens met dit exemplaar: | |
DieselTank | vrijdag 26 december 2014 @ 04:12 |
![]() ![]() | |
.Neovo. | vrijdag 26 december 2014 @ 09:11 |
Wij hebben twee seicento's gehad. Allebei reden ze prima en zuinig, ongeveer 1:18. Maar we zijn een slagje groter gaan rijden en hebben nu een Punto. Verbruik is hetzelfde, ook al is de auto 150kg zwaarder, maar deze draait veel minder toeren op de snelweg en de wegligging is veel beter. Kost maar een tientje per maand meer aan wegenbelasting. Als ik TS was zou ik dat ook doen. En de punto is wel wat veiliger. | |
#ANONIEM | vrijdag 26 december 2014 @ 09:13 |
Dit is nog eerder bruin dan geel. | |
Marrije | vrijdag 26 december 2014 @ 09:21 |
![]() ze hebben het ding op een brug gezet
| |
Hyperdude | vrijdag 26 december 2014 @ 10:01 |
Gejank hier over veiligheid en hoe dat ding er uit ziet. TS had eerst een Cuore; dan maakt dit weinig verschil qua overlevingskansen botsing met een Q7 ![]() Afh. van de aanschafprijs heb je een goedkoop autootje om van A naar B te crossen. Als ie 2016 haalt zonder dure defecten zit je goed. | |
Fer | vrijdag 26 december 2014 @ 10:03 |
Volgens mij gewoon zo;n knutsel motorkap met booskijkers, was toen heel popi op golfjes en kadettjes. Niet altijd even mooi gedaan. Kan een kleine voorschade zijn geweest, maar who cares. Onze Getz hiervoor heeft jaren terug ook zo;n knutsel reparatie gehad, 1000¤ ipv 3000 als er ee nieuwe kap en bumper op moest. Daar kun je over vallen, maar die 2000 krijg je nooit terug bij verkoop en na al die jaren heeft die auto er nietminder om gereden. | |
Leandra | vrijdag 26 december 2014 @ 10:14 |
Als je iedere 3 maanden een ander gebakje van ¤ 650 moet halen dan loopt dat qua autokosten nog redelijk in de papieren. | |
Hyperdude | vrijdag 26 december 2014 @ 10:17 |
En als het 3 jaar is ipv. 3 maanden, kost het juist lekker weinig. En de werkelijkheid ligt zeker en vast ergens in het midden. ![]() Als je weinig wilt/kunt uitgeven blijft het een gok of gokje. | |
Wildervankstertje | vrijdag 26 december 2014 @ 12:36 |
Heb er 500 voor betaald. 750 vond ik zelf teveel omdat er toch best wat krassen op zitten en het interieur niet mooi is. Bekleding is verkleurd en niet schoon, maar had nog nieuwe hoezen liggen dus niks van te zien. [ Bericht 14% gewijzigd door Wildervankstertje op 26-12-2014 12:45:04 ] | |
Wildervankstertje | vrijdag 26 december 2014 @ 12:38 |
Heb nog nooit een auto daar gehaald. Mijn vader wel, rijdt hij alweer bijna 4 jaar in. Maar had er ook niet veel voor betaald daar, mankeerde ook wel wat aan. Maar dat is juist waar hij altijd naar zoekt omdat hij alles zelf wel kan repareren. Als je zelf bijna alles kunt repareren/vervangen kun je goedkoop aan een goede auto kopen, maar als je alles bij een garage moet laten doen kun je beter naar wat duurder zoeken. | |
Wildervankstertje | vrijdag 26 december 2014 @ 12:40 |
Verzekerd is die trouwens wel, meteen geregeld bij de verzekeraar. Kan ff duren tot het bij de RDW op de site te zien is i.v.m. de feestdagen. Heb toen ik hem kocht meteen naar mijn verzekeraar gebeld en is gewoon per de 24e verzekerd, bevestiging netjes per email gekregen. Hoe een auto er aan de buitenkant uitziet boeit me niet veel. Verder is die in goede staat en dat is het belangrijkste, en rijdt in elk geval beter dan m'n Cuore. Had ook een ander motorblok kunnen halen op de sloop voor de Cuore, mijn vader kwam eerst met dat idee. Maar besloten om toch naar een andere auto te zoeken gezien de Cuore me qua rijden totaal niet beviel. Dacht dat het te vergelijken was met een Alto maar dat bleek dus niet zo te zijn. [ Bericht 17% gewijzigd door Wildervankstertje op 26-12-2014 12:47:47 ] | |
SuperFood | vrijdag 26 december 2014 @ 12:45 |
hij is wel niet zo veilig. voorzichtig aan ts ![]() | |
Wildervankstertje | vrijdag 26 december 2014 @ 12:59 |
In elk geval veiliger dan een Daihatsu Cuore. | |
SuperFood | vrijdag 26 december 2014 @ 12:59 |
durf dat wel in twijfel te trekken ![]() | |
Wildervankstertje | vrijdag 26 december 2014 @ 13:01 |
Merk het al als ik erin rij. Met de Cuore had ik als er een vrachtwagen voorbij reed het gevoel dat die bijna van de weg waaide, Seicento is veel stabieler. Wappert in elk geval niet alle kanten op. | |
SuperFood | vrijdag 26 december 2014 @ 13:02 |
de cuore waarschuwt je beleefd dat je rijstijl niet veilig is tenminste ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 26 december 2014 @ 13:15 |
en dan zeggen ze dat diesels veel co2 uitstoten.. Zo'n 1.1 liter fiat benzine werkt er meer co2 uit dan mn 1.9 liter diesel... | |
#ANONIEM | vrijdag 26 december 2014 @ 13:33 |
http://nl.euroncap.com/nl/tests/fiat_seicento_2000/73.aspx Cuore uit die tijd staat niet op die site, maar kan me niet voorstellen dat die nog minder veilig is. | |
Meike26 | vrijdag 26 december 2014 @ 22:57 |
Ik heb ooit in zo'n Seicento mogen/moeten rijden naar Limburg op en neer (dik 400km op 1 dag). Ik had ten al aardig wat auto's gereden, maar ben nooit zo bang geweest als bij dat ding. Dat ding reed beroerder en slechter dan de Subaru MiniJumbo van een vriendin. Spoorvorming is de Seicento dol op + in de regen erg onstabiel. En ook de remmelarij is niet te vertrouwen, bij een noodstop op de A73 begon hij gelijk met zijn kontje te zwieberen, in rechte lijn. Dat ding was toen z.g.a.n. (10.000km op de klok). ![]() Nee, ik kan je echt van harte aanbevelen iets anders te kopen. Doe wat meer vooronderzoek en koop niet wéér zo'n '3 maanden project'. | |
Meike26 | vrijdag 26 december 2014 @ 23:01 |
Ik heb een jaar lang in een Alto gereden van ongeveer zelfde leeftijd als de Cuore en de Seicento, maar qua communicatie met de weg stukken beter geregeld. Mijn ervaring met de Seicento is niet uit de lucht gegrepen. De Seicento was van de ouders van die vriendin destijds met haar Subaru. Haar ouders wilde de Seicento 'cadeau' doen aan haar omdat deze beter voor haar zou zijn geweest, hier bedankte zij echter voor. ![]() | |
NieuweNier | zaterdag 27 december 2014 @ 07:18 |
Het probleem met oude diesels is het kankerverwekkende fijnstof. Niet de co2 die wij ook uitademen | |
NieuweNier | zaterdag 27 december 2014 @ 07:25 |
Het is schokkend Hoe onveilig die auto's zijn. Hier de test (ongeveer hetzelfde als onze oude ncap) van de Alto uit 2013 voor arme landen http://www.latinncap.com/data/pdf/suzuki-alto-en.pdf 0 sterren ![]() | |
NieuweNier | zaterdag 27 december 2014 @ 07:38 |
Je denkt niet na. Als de Fiat al fataal is wanner je tegen andere auto van 700kg dun staal knalt is dat geen goed teken. Zie wat er hier gebeurd met een quore (50km/u dus exponentioneel minder energie, tegen een oude audi die veel minder stijf is dan moderne auto's) Crash Test Daewoo Tico vs. Audi 80 50km/h: Even ter vergelijking, dit is wat er moet gebeuren bij 50km/u (met een veel stijvere en zwaardere s class, ook 50km/u) smart fortwo vs. S-Class - crash test: Dat ze eerst ook in een onveilige auto reed is ook een idioot argument. Omdat ik mijn handen ooit tegen de grill van de oven verbrand heb moet ik dat 24/7 blijven doen? ![]() ![]() ![]() Zelfs met hetzelfde gewicht kan het trouwens misgaan: ADAC-Crashtest Peugeot 308, Ford Fiesta: [ Bericht 10% gewijzigd door NieuweNier op 27-12-2014 08:03:47 ] | |
.Neovo. | zaterdag 27 december 2014 @ 07:42 |
Valt wel mee, ze kunnen de 1:20 wel halen. Heb met dit blok 2 jaar rondgereden. De fiat 1.2 benzine die ik nu heb is zelfs zuiniger ![]() | |
.Neovo. | zaterdag 27 december 2014 @ 07:48 |
Onveilig, ja. Maar je ziet ze nog steeds veel rijden en de meeste mensen boeit het waarschijnlijk ook niet. Ik heb er ook een jaartje in gereden, veiligheid dacht ik niet eens aan, dan moet je gewoon niet gaan rijden. | |
NieuweNier | zaterdag 27 december 2014 @ 08:05 |
Het is idd zoals motorrijden. Je kan ervoor kiezen een groot risico te nemen. Of voor een alternatief gaan en een klein risico nemen. | |
Meike26 | zaterdag 27 december 2014 @ 09:14 |
Qua veiligheid ben ik het wel eens dat het tussen je oren zit. De Alto die ik een jaartje heb gereden was ook zo'n bomenknuffelaar. Maar juist doordat je weet dat je kwetsbaar bent, rijd je ook anders, meer anticiperend en minder assertief rijden dan in bijv. een 308 break (ik noem maar wat). Nu rijd ik een iets groter wagentje met airbags, meer staal, hoger gewicht en een degelijkere bouw en dan rijd je weer wat relaxter, minder rekening houden met dat je in een blikje rondrijdt. Waarschijnlijk vouw ik deze ook wel om een boom heen, maar ik ga het niet proberen en weet toch wel dat er van een Alto, Seicento etc een donut te maken is, deze eindigt dan 'slechts' als croissantje. Maar het zijn voornamelijk de non-communicatieve rijeigenschappen van zo'n seicento die hem nog gevaarlijker en onveiliger maken. En dan kan ik mij nog wel vermaken in een Alto (ik mis het wagentje nog wel eens) in zo'n Seiceto zit ik echt niet op mijn gemak. Ook nu zoals met dit weer, sneeuw + harde wind = mij iets teveel avontuur als ik er elke dag in zou moeten rijden. Op mijn werk hebben ze een klein pendel-wagentje, een Daewoo Matiz, één van de eerste, ik vind het echt schandalig dat ze dat ding inzetten voor het gependel en niet een wat volwassenere auto. Dat ding rijd mogelijk nog slechter dan een Seicento. | |
Ou-Tannu | zaterdag 27 december 2014 @ 11:42 |
boeiend doe mij maar 1:22 ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 27 december 2014 @ 11:48 |
Wel een originele manier om van je werknemers af te komen. | |
.Neovo. | zaterdag 27 december 2014 @ 12:45 |
Dat haal ik ook als ik mijn best doe. En een liter diesel levert ook meer energie dan een liter benzine. | |
Ou-Tannu | zondag 28 december 2014 @ 10:23 |
maar is wel goedkoper ![]() | |
.Neovo. | zondag 28 december 2014 @ 17:43 |
Was de MRB dat ook maar ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 28 december 2014 @ 23:51 |
met 30dkm scheelt t wel | |
TheFreshPrince | zondag 28 december 2014 @ 23:53 |
Aygo Diesel kopen... | |
Stratman | maandag 29 december 2014 @ 00:44 |
Leuk karretje. Wij zijn er van de zomer mee naar friesland gereden, kleine 180 kilometer (Omweg via Almere) En dat was echt prima uit te houden, comfort was meer dan voldoende, stoelen zitten ook echt prima ![]() Het verbruik... Sja.. de tank is 38 liter, we hebben ongeveer 425 kilometer gereden bij elkaar (Stad/Snelweg/Dorpjes) en toen we terug kwamen was er iets van 80% uit de tank, dus verbruik komt uit op... Ongeveer 1 op 9 > 1 op 12. Toegegeven, dit was met op de snelweg constant 130-140 (Ding werd op de snelweg constant op z`n staart getrapt, want het is absoluut geen snelheidsmonster, en bij het inhalen moest er terug geschakeld worden) En we hadden 4 koffers bij ons. Als mijn moeder hier gewoon mee rijd in ons dorp dan tankt ze voor 2 weken 10 euro, dus zeg maar een liter of 7 en dan rijd ze er ongeveer een kleine 80 tot 120 kilometer mee, het is geen heel onzuinige auto, maar het verbruik word wel flink door een roze bril bekeken, en zeker in die autotest bladen moet je dat met een korrel zout nemen. Ooh, enne... Roesten doen ze! Die van mijn ma is uit `99 en heeft al aan beide wielkasten flinke stukken laswerk zitten, laatste APK is hij afgekeurd op roest aan beide dorpels, versnellingsbak heeft er ook al z`n beste tijd op zitten (Bij 128,000 kilometers) hij gaat héél moeilijk in z`n achteruit, zijn 1 jankt, zijn 5 ratelt de ketting, oh enne.. de koppeling staat niet ver meer af van slippen.. | |
Ou-Tannu | maandag 29 december 2014 @ 00:48 |
Tja, en 1:26.. ik ben blij met t 15 jaar oude hok welke 1:22 haalt met zn SDI blok ![]() | |
Stratman | maandag 29 december 2014 @ 00:53 |
Meen je dit? ![]() | |
Stratman | maandag 29 december 2014 @ 00:55 |
Ik zou zeggen haal een 205 diesel, die schijnen 1 : 24 te lopen zonder problemen op de snelweg, wegen net 800 kilo dus wegenbelasting is geen drol, verzekering ook niet, en Diesel kost nu, 1,15 de liter? | |
Mr.Ping | maandag 29 december 2014 @ 01:10 |
Met welke snelheid rijdt deze Fiat tegen het blok aan? | |
Stratman | maandag 29 december 2014 @ 01:12 |
Beschrijving zegt dat de frontimpact 64 kilometer per uur is, dus zeg maar de snelheid op een B-weg. | |
Mr.Ping | maandag 29 december 2014 @ 01:18 |
Ok! een 45 km sticker achterop, en niet harder rijden dan maar. ![]() | |
Stratman | maandag 29 december 2014 @ 01:31 |
Het klinkt heel raar dit, maar tot een kilometer of 80 voelt het autootje veilig aan, althans.. vanaf de passagierskant, heb er zelf niet harder dan 40 in gereden en dat ging ook nog wel ![]() De veiligste kleine auto is en blijft de smart met z`n tridion rolkooi | |
NoComment | maandag 29 december 2014 @ 03:15 |
Voel me niet snel onveilig in een auto, in een Seicento ook niet. Vaak genoeg zo'n hok als leenauto meegehad en dan rij ik er ook gewoon 120 mee. Je moet je alleen niet gaan bedenken wat er gebeurd als je ergens op klapt.. Wat een grotere reden voor mij zou zijn om geen Seicento te kopen is omdat zo'n ding gewoon kut rijdt. Wegligging, vermogen, afwerking echt alles is gewoon prut aan zo'n ding. Als ik dan toch een kleine auto zou moeten nemen zou ik voor een oude Lancia Ypsilon gaan. Wel stukje zwaarder dan zo'n supermini, maar dat rijdt tenminste nog als een volwassen auto en met de 1.2 16v kun je nog best tempo maken. Ziet er in de juiste uitvoering nog best leuk uit ook nog ![]() | |
Stratman | maandag 29 december 2014 @ 03:51 |
Vermogen is inderdaad echt heel erg slecht, wegligging vond ik overigens nog wel meevallen, de afwerking is wel echt belabberd en je moet niet in de auto zitten als je langer dan 1,80 bent of achter in gaan zitten als je langer bent dan 1,60 | |
#ANONIEM | maandag 29 december 2014 @ 09:08 |
Hoi Braddie. | |
Kentekenplaat | dinsdag 30 december 2014 @ 20:34 |
1 op 24?? ![]() | |
reeybehn | donderdag 1 januari 2015 @ 22:53 |
smart en veilig in een zin? ![]() | |
Fer | donderdag 1 januari 2015 @ 23:14 |
Smart is inderdaad veilig, wordt meestal door gebrek aan kreukelzone weggekaatst bij een botsing, maar de passagierskooi is inderdaad zeer sterk. | |
NieuweNier | donderdag 1 januari 2015 @ 23:15 |
Nou ja dan ben je nog steeds dood. Wel een open lijkkist. | |
reeybehn | vrijdag 2 januari 2015 @ 01:12 |
| |
Taks999 | vrijdag 2 januari 2015 @ 01:19 |
Woow TS heb je een auto uit De Grote Beurt gekocht? Dat is echt fantastisch! | |
pvdplanet | vrijdag 2 januari 2015 @ 07:20 |
500 is net te veel, 350 euro was beter geweest. Maar wel erg hip voor een Seicento | |
Wildervankstertje | vrijdag 2 januari 2015 @ 13:52 |
Als ik kijk naar wat er allemaal aan nieuwe onderdelen is geplaatst is 500 niet duur. Als ik een auto voor 350 had gekocht en zelf nog nieuwe onderdelen (onder andere aandrijfassen, uitlaat, accu, distributieriem) had moeten kopen was ik duurder uit geweest. | |
Mr.Ping | vrijdag 2 januari 2015 @ 14:39 |
Maar wat vind je nu van de veiligheid? | |
Wildervankstertje | vrijdag 2 januari 2015 @ 14:50 |
Ik voel me hier veiliger in dan in mijn vorige auto. Ligt stabieler op de weg en als er een vrachtwagen voorbij rijdt op de autoweg heb ik niet meer het gevoel dat ik van de weg geblazen wordt. Dit bevalt me veel beter dan een Daihatsu Cuore, rijdt erg fijn, stuurt soepel. | |
Sounddragon | vrijdag 2 januari 2015 @ 15:06 |
Van het ene kleine autootje naar het andere, en je dan ineens veiliger voelen ![]() ![]() Ik heb ooit wel eens in een Cuore gereden, dus ik snap wel dat je dat een verblikte krantentas vindt en je dan ook niet echt prettig voelt op de snelweg naast een vrachtwagen, maar een Seicento valt bij mij wel ongeveer in diezelfde categorie ![]() | |
Wildervankstertje | vrijdag 2 januari 2015 @ 15:23 |
Verschil is toch heel duidelijk te merken, vangt veel minder wind. | |
reeybehn | vrijdag 2 januari 2015 @ 18:27 |
beter wat meer sparen en voor een recenter golfje of polotje gaan. of een up/mii/citigo. en evt een aygo/c1/201 | |
Wildervankstertje | zaterdag 3 januari 2015 @ 15:56 |
Die zijn zwaarder. Ik moet geen auto hebben die zwaarder is dan ik nu heb i.v.m. belasting. Heb nu nog een redelijk inkomen maar kans is groot dat ik in 2016 mijn baan kwijtraak omdat Phliips van plan is de fabriek te sluiten ![]() | |
#ANONIEM | maandag 12 januari 2015 @ 12:10 |
Je barrel is nog steeds niet verzekerd, Suus. | |
Mehari | maandag 12 januari 2015 @ 12:22 |
Overigens is je veiligheids gevoel in een auto wel een heel slechte graadmeter voor de actuele veiligheid van het ding. Misschien zelfs het tegenover gestelde, als je je veilig voelt in een auto ga je daar naar rijden. In een onveilig aanvoelende auto ben je vanzelf voorzichtiger.. | |
Wildervankstertje | maandag 12 januari 2015 @ 18:01 |
Ik ben geen suus maar mijn auto is wel verzekerd, al op de dag dat ik hem kocht. Na de ingangsdatum heeft de verzekeraar maximaal 28 dagen de tijd om het te melden bij de RDW. ![]() | |
Sounddragon | maandag 12 januari 2015 @ 18:57 |
Blijkbaar is je glazen bol kapot, Eppo. |