Heb nog nooit een auto daar gehaald. Mijn vader wel, rijdt hij alweer bijna 4 jaar in. Maar had er ook niet veel voor betaald daar, mankeerde ook wel wat aan. Maar dat is juist waar hij altijd naar zoekt omdat hij alles zelf wel kan repareren. Als je zelf bijna alles kunt repareren/vervangen kun je goedkoop aan een goede auto kopen, maar als je alles bij een garage moet laten doen kun je beter naar wat duurder zoeken.quote:Op donderdag 25 december 2014 23:43 schreef Van_Poppel het volgende:
Autootje bij Jet Cars halen, blijkt achteraf gezien dus niet zo'n goed idee te zijn geweest.
In elk geval veiliger dan een Daihatsu Cuore.quote:Op vrijdag 26 december 2014 12:45 schreef SuperFood het volgende:
hij is wel niet zo veilig. voorzichtig aan ts
durf dat wel in twijfel te trekkenquote:Op vrijdag 26 december 2014 12:59 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
In elk geval veiliger dan een Daihatsu Cuore.
Merk het al als ik erin rij. Met de Cuore had ik als er een vrachtwagen voorbij reed het gevoel dat die bijna van de weg waaide, Seicento is veel stabieler. Wappert in elk geval niet alle kanten op.quote:Op vrijdag 26 december 2014 12:59 schreef SuperFood het volgende:
[..]
durf dat wel in twijfel te trekken
de cuore waarschuwt je beleefd dat je rijstijl niet veilig is tenminstequote:Op vrijdag 26 december 2014 13:01 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Merk het al als ik erin rij. Met de Cuore had ik als er een vrachtwagen voorbij reed het gevoel dat die bijna van de weg waaide, Seicento is veel stabieler. Wappert in elk geval niet alle kanten op.
http://nl.euroncap.com/nl/tests/fiat_seicento_2000/73.aspxquote:Op vrijdag 26 december 2014 13:01 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Merk het al als ik erin rij. Met de Cuore had ik als er een vrachtwagen voorbij reed het gevoel dat die bijna van de weg waaide, Seicento is veel stabieler. Wappert in elk geval niet alle kanten op.
Ik heb een jaar lang in een Alto gereden van ongeveer zelfde leeftijd als de Cuore en de Seicento, maar qua communicatie met de weg stukken beter geregeld. Mijn ervaring met de Seicento is niet uit de lucht gegrepen. De Seicento was van de ouders van die vriendin destijds met haar Subaru. Haar ouders wilde de Seicento 'cadeau' doen aan haar omdat deze beter voor haar zou zijn geweest, hier bedankte zij echter voor.quote:Op vrijdag 26 december 2014 13:33 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
http://nl.euroncap.com/nl/tests/fiat_seicento_2000/73.aspx
Cuore uit die tijd staat niet op die site, maar kan me niet voorstellen dat die nog minder veilig is.
Het probleem met oude diesels is het kankerverwekkende fijnstof. Niet de co2 die wij ook uitademenquote:Op vrijdag 26 december 2014 13:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
en dan zeggen ze dat diesels veel co2 uitstoten..
Zo'n 1.1 liter fiat benzine werkt er meer co2 uit dan mn 1.9 liter diesel...
Het is schokkend Hoe onveilig die auto's zijn.quote:Op vrijdag 26 december 2014 13:33 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
http://nl.euroncap.com/nl/tests/fiat_seicento_2000/73.aspx
Cuore uit die tijd staat niet op die site, maar kan me niet voorstellen dat die nog minder veilig is.
Je denkt niet na. Als de Fiat al fataal is wanner je tegen andere auto van 700kg dun staal knalt is dat geen goed teken.quote:Op vrijdag 26 december 2014 10:01 schreef Hyperdude het volgende:
Gejank hier over veiligheid en hoe dat ding er uit ziet.
TS had eerst een Cuore; dan maakt dit weinig verschil qua overlevingskansen botsing met een Q7![]()
Afh. van de aanschafprijs heb je een goedkoop autootje om van A naar B te crossen. Als ie 2016 haalt zonder dure defecten zit je goed.
Valt wel mee, ze kunnen de 1:20 wel halen. Heb met dit blok 2 jaar rondgereden. De fiat 1.2 benzine die ik nu heb is zelfs zuinigerquote:Op vrijdag 26 december 2014 13:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
en dan zeggen ze dat diesels veel co2 uitstoten..
Zo'n 1.1 liter fiat benzine werkt er meer co2 uit dan mn 1.9 liter diesel...
Onveilig, ja. Maar je ziet ze nog steeds veel rijden en de meeste mensen boeit het waarschijnlijk ook niet. Ik heb er ook een jaartje in gereden, veiligheid dacht ik niet eens aan, dan moet je gewoon niet gaan rijden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 07:25 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Het is schokkend Hoe onveilig die auto's zijn.
Hier de test (ongeveer hetzelfde als onze oude ncap) van de Alto uit 2013 voor arme landen
http://www.latinncap.com/data/pdf/suzuki-alto-en.pdf
0 sterren
Het is idd zoals motorrijden. Je kan ervoor kiezen een groot risico te nemen. Of voor een alternatief gaan en een klein risico nemen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 07:48 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Onveilig, ja. Maar je ziet ze nog steeds veel rijden en de meeste mensen boeit het waarschijnlijk ook niet. Ik heb er ook een jaartje in gereden, veiligheid dacht ik niet eens aan, dan moet je gewoon niet gaan rijden.
boeiend doe mij maar 1:22quote:Op zaterdag 27 december 2014 07:42 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Valt wel mee, ze kunnen de 1:20 wel halen. Heb met dit blok 2 jaar rondgereden. De fiat 1.2 benzine die ik nu heb is zelfs zuiniger
Wel een originele manier om van je werknemers af te komen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 09:14 schreef Meike26 het volgende:
Op mijn werk hebben ze een klein pendel-wagentje, een Daewoo Matiz, één van de eerste, ik vind het echt schandalig dat ze dat ding inzetten voor het gependel en niet een wat volwassenere auto. Dat ding rijd mogelijk nog slechter dan een Seicento.
Dat haal ik ook als ik mijn best doe. En een liter diesel levert ook meer energie dan een liter benzine.quote:
maar is wel goedkoperquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:45 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Dat haal ik ook als ik mijn best doe. En een liter diesel levert ook meer energie dan een liter benzine.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |