Later (in de fluor-is-hip-tijd) heb ik nog wel eens allemaal felgekleurde smileys op mijn broek zitten naaien.
En de laatste jaren was het vooral geldgebrek voor een nieuwe broek, dus dan de boel maar weer provisorisch met lapjes aan elkaar naaien tot het ècht niet meer ging... Maar eerlijk gezegd was ik daar de laatste tijd toch te lui voor en werd het steeds vaker maar gewoon een nieuwe kopen.
Nu, reizende in een land waar alle spijkerbroeken gemaakt zijn voor dames zònder (dank aan Aernout) "babyvet" (lees: model zo-laag-dat-je-de-bilspleet-ziet) moet ik toch wat. En dus heb ik gisteren weer zo`n mooi plakkaat op mijn bil genaaid... De Argentijnse vlag deze keer...
Gebruik jij nog wel eens lieveheersbeesten of varianten daarop? En is dat dan omdat je geen geld hebt voor een nieuwe broek, omdat je zo aan die oude gehecht bent of omdat je juist zeer modebewust bent?
quote:Nou, deze is geen lieveheersbeest hoor... Is zo`n vrolijk toeristenvlaggetje dat je in iedere toeristenstad in van die foute winkels vindt... In Buenos Aires deze keer... : {
Op zaterdag 2 november 2002 20:46 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik wou er laatst eentje op mijn broek naaien maar kon er nergens in winkels meer eentje vinden. Waar koop jij ze dan?
quote:Markt? Bij de garens enzo? Anders een fourniturenwinkel?
Op zaterdag 2 november 2002 20:46 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik wou er laatst eentje op mijn broek naaien maar kon er nergens in winkels meer eentje vinden. Waar koop jij ze dan?
Een tweede aardige met meer meisjesachtige patches is T Winkeltje op de Ceintuurbaan, ook in Amsterdam. Daar hebben ze vooral oudere, nostalgische handwerk(en dus ook opnaai-)spulletjes: veel 70ties en eerder...
En net als bij Jan' niet duur.
tegenwoordig doe ik het niet meer Simpelweg omdat het totaal niet staat op het soort broeken wat ik heb.
Maar vroeger vond ik het juist leuk, wij mochten altijd zelf kiezen welk plaatje
quote:Tegenzinloosgeweldbeestje
Op zaterdag 2 november 2002 20:45 schreef Hik het volgende:
Weet je nog dat je moeder vroeger zo`n leuk lieveheersbeestje op je broek naaide als je weer eens een gat in je broek was gevallen?
quote:Eigenlijk zou het een beheersbeestje moeten heten
Op dinsdag 5 november 2002 23:09 schreef Juup© het volgende:[..]
Tegenzinloosgeweldbeestje
quote:Ik een peer op mijn elleboog
Op maandag 4 november 2002 11:44 schreef DarkElf het volgende:
ik had vroeger een appel op mijn knie
Soms zie je het nog wel eens: zo'n typische docent met een oud colbert met van die zgn. leren plakkaten op de ellebogen...
quote:
Op woensdag 6 november 2002 10:24 schreef Rewimo het volgende:[..]
Eigenlijk zou het een beheersbeestje moeten heten
quote:Heb ik net ook weer gekocht
Op woensdag 6 november 2002 19:20 schreef DuchessX het volgende:
Soms zie je het nog wel eens: zo'n typische docent met een oud colbert met van die zgn. leren plakkaten op de ellebogen...
Die 'badgets' zoals ze genoemd worden kun je onder andere vinden bij de america today (errug stoere), chill out, kleine dump/tweedehands-zaakjes.
Heb ze zelf laatst op mijn spijkerjasje gemonteerd (errug lastig voor iemand zonder ervaring) gecombineerd met wat buttons --> errug kewl! Beetje punk-look!
Groetjes Arjan..
quote:Ah dus het is weer helemaal in
Op woensdag 6 november 2002 22:21 schreef elegancez het volgende:[..]
Heb ik net ook weer gekocht
en bedankt...
Die 'badgets' zoals ze genoemd worden kun je onder andere vinden bij de america today (errug stoere), chill out, kleine dump/tweedehands-zaakjes.
Heb ze zelf laatst op mijn spijkerjasje gemonteerd (errug lastig voor iemand zonder ervaring) gecombineerd met wat buttons --> errug kewl! Beetje punk-look!
Groetjes Arjan..
Of het is helemaal nooit uit de mode geweest mss
quote:1 op elke knie
Op donderdag 14 november 2002 12:54 schreef japeke het volgende:
die 'dingen' heten niet badges, maar Patches.
Ik zelf heb er een van Bon Jovi en van Roxette
Gebeurt dat nog steeds, of krijgen die blagen tegenwoordig bij elk (niet aangekocht) rafeltje een nieuwe broek?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |