abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 november 2002 @ 20:45:03 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_6590533
Weet je nog dat je moeder vroeger zo`n leuk lieveheersbeestje op je broek naaide als je weer eens een gat in je broek was gevallen?

Later (in de fluor-is-hip-tijd) heb ik nog wel eens allemaal felgekleurde smileys op mijn broek zitten naaien.

En de laatste jaren was het vooral geldgebrek voor een nieuwe broek, dus dan de boel maar weer provisorisch met lapjes aan elkaar naaien tot het ècht niet meer ging... Maar eerlijk gezegd was ik daar de laatste tijd toch te lui voor en werd het steeds vaker maar gewoon een nieuwe kopen.

Nu, reizende in een land waar alle spijkerbroeken gemaakt zijn voor dames zònder (dank aan Aernout) "babyvet" (lees: model zo-laag-dat-je-de-bilspleet-ziet) moet ik toch wat. En dus heb ik gisteren weer zo`n mooi plakkaat op mijn bil genaaid... De Argentijnse vlag deze keer...

Gebruik jij nog wel eens lieveheersbeesten of varianten daarop? En is dat dan omdat je geen geld hebt voor een nieuwe broek, omdat je zo aan die oude gehecht bent of omdat je juist zeer modebewust bent?

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 2 november 2002 @ 20:46:28 #2
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6590553
Ik wou er laatst eentje op mijn broek naaien maar kon er nergens in winkels meer eentje vinden . Waar koop jij ze dan?
  zaterdag 2 november 2002 @ 20:48:55 #3
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_6590582
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 20:46 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik wou er laatst eentje op mijn broek naaien maar kon er nergens in winkels meer eentje vinden . Waar koop jij ze dan?
Nou, deze is geen lieveheersbeest hoor... Is zo`n vrolijk toeristenvlaggetje dat je in iedere toeristenstad in van die foute winkels vindt... In Buenos Aires deze keer... : {
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_6591087
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 20:46 schreef BlaatschaaP het volgende:
Markt? Bij de garens enzo? Anders een fourniturenwinkel?
pi_6615151
Een hele ruime keus aan patches zag ik bij Jan De Grote Kleinvakman, een fournituren- (handwerk-) zaak op de AlberCuypmarkt in Amsterdam: ze hebben zowel een kraam als een winkel erachter. Dus of je nou een lief diertje zoekt of een stoer motorlogo... noem maar op van pietepeuterig tot schouderbreed.

Een tweede aardige met meer meisjesachtige patches is T Winkeltje op de Ceintuurbaan, ook in Amsterdam. Daar hebben ze vooral oudere, nostalgische handwerk(en dus ook opnaai-)spulletjes: veel 70ties en eerder...
En net als bij Jan' niet duur.

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 november 2002 @ 11:41:57 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_6615313
Op de markt vind je die dingen nog wel hoor. Ik voorzie dat ik ze in de toekomst ook wel zal kopen voor zoonlief
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_6615344
ik had vroeger een appel op mijn knie
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 5 november 2002 @ 21:36:58 #8
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_6646024
Bij ons op de markt staan er nog een heeeeeeleboel!
Ik had vroeger idd ook van die dingen op m'n knie, wat er precies op stond weet ik alleen niet meer [verdrongen?]
Geluk is een richting, geen punt
  dinsdag 5 november 2002 @ 21:38:30 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6646053
Vroeger deed mijn moeder dat ook, ik was er toen niet blij mee.. Nu vind ik het wel grappig echter..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6647826
Jajaja, mijn mama deed het ook

tegenwoordig doe ik het niet meer Simpelweg omdat het totaal niet staat op het soort broeken wat ik heb.

Maar vroeger vond ik het juist leuk, wij mochten altijd zelf kiezen welk plaatje

pi_6647990
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 20:45 schreef Hik het volgende:
Weet je nog dat je moeder vroeger zo`n leuk lieveheersbeestje op je broek naaide als je weer eens een gat in je broek was gevallen?
Tegenzinloosgeweldbeestje
pi_6651435
Toen ik een jaar of 10 was had ik een mintgroene jas maar die was zo saai dat er ook zo'n plakkaat op kwam. Een koetje geloof ik!
Geweldig waren die dingen.
Inderdaad, op de markt zie je ze nog vaak.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 november 2002 @ 10:24:51 #13
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_6651659
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 23:09 schreef Juup© het volgende:

[..]

Tegenzinloosgeweldbeestje

Eigenlijk zou het een beheersbeestje moeten heten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_6651761
Op de een of andere manier val ik nu niet meer zo snel een gat in m'n broek als vroeger
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_6662353
quote:
Op maandag 4 november 2002 11:44 schreef DarkElf het volgende:
ik had vroeger een appel op mijn knie
Ik een peer op mijn elleboog

Soms zie je het nog wel eens: zo'n typische docent met een oud colbert met van die zgn. leren plakkaten op de ellebogen...

#geen
pi_6663679
Zoiets strijk je er toch op?

had ik vroeger ook altijd
al heel lang niet meer gedaan

...

pi_6663862
quote:
Op woensdag 6 november 2002 10:24 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Eigenlijk zou het een beheersbeestje moeten heten

je hebt helemaal gelijk!
Zolang er was is, is er leven.
pi_6665984
quote:
Op woensdag 6 november 2002 19:20 schreef DuchessX het volgende:
Soms zie je het nog wel eens: zo'n typische docent met een oud colbert met van die zgn. leren plakkaten op de ellebogen...
Heb ik net ook weer gekocht en bedankt...

Die 'badgets' zoals ze genoemd worden kun je onder andere vinden bij de america today (errug stoere), chill out, kleine dump/tweedehands-zaakjes.

Heb ze zelf laatst op mijn spijkerjasje gemonteerd (errug lastig voor iemand zonder ervaring) gecombineerd met wat buttons --> errug kewl! Beetje punk-look!

Groetjes Arjan..

-= You don't get a second chance to make the first move =-
pi_6668591
quote:
Op woensdag 6 november 2002 22:21 schreef elegancez het volgende:

[..]

Heb ik net ook weer gekocht en bedankt...

Die 'badgets' zoals ze genoemd worden kun je onder andere vinden bij de america today (errug stoere), chill out, kleine dump/tweedehands-zaakjes.

Heb ze zelf laatst op mijn spijkerjasje gemonteerd (errug lastig voor iemand zonder ervaring) gecombineerd met wat buttons --> errug kewl! Beetje punk-look!

Groetjes Arjan..

Ah dus het is weer helemaal in

Of het is helemaal nooit uit de mode geweest mss

#geen
pi_6715357
Grappig topic, ik had meestal rode appeltjes om mijn knieen.
fake a dream
  donderdag 14 november 2002 @ 12:54:12 #21
39841 japeke
Jag taler inte Svenska...
pi_6797354
die 'dingen' heten niet badges, maar Patches.
Ik zelf heb er een van Bon Jovi en van Roxette
pi_6797551
quote:
Op donderdag 14 november 2002 12:54 schreef japeke het volgende:
die 'dingen' heten niet badges, maar Patches.
Ik zelf heb er een van Bon Jovi en van Roxette
1 op elke knie
The captain of your brainship is drunk.
pi_6797587
De spijkerbroek die ik op dit moment gebruik tijdens het klussen heeft helaas een gat van 10 cm in het kruis, iets te groot voor een lieveheersbeestje.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 14 november 2002 @ 13:07:32 #24
39841 japeke
Jag taler inte Svenska...
pi_6797591
LOL
Nee, op mijn jas!
pi_6797635
Memories. Mijn moeder deed dat ook idd. En het uitzoeken van die plaatjes was altijd feest. Hoe feller hoe beter

Gebeurt dat nog steeds, of krijgen die blagen tegenwoordig bij elk (niet aangekocht) rafeltje een nieuwe broek?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')