abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148081419
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 21:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In de zoektocht van de Nederlandse reddingshonden is er wel degelijk gezocht op het pad na de Mirador (dag 3 van de Nederlandse zoektocht niet de Panamese zoekhonden) en op dag 4 zijn ze weer gaan zoeken op de plaatsen waar de honden de dag ervoor hadden aangeslagen. In verband met het lopende onderzoek en de ouders zijn niet feiten in het openbare dagboek gezet maar overhandig aan het onderzoeksteam en de ouders. Zie dagboek van de hondenreddingsbrigade Duiven.

In de eerste dagen is er gezocht met de Panamese reddingshonden maar dit was duidelijk een ander team. Ook in het dagboek is te lezen dat het Nederlandse team uitleg gaf over hun wereldwijd geroemde zoekwijzes en honden.
Een mooi verslag om nog eens door te lezen.
http://www.reddingshonden(...)panama_update_1_juni
pi_148083867
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 21:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In de zoektocht van de Nederlandse reddingshonden is er wel degelijk gezocht op het pad na de Mirador (dag 3 van de Nederlandse zoektocht niet de Panamese zoekhonden) en op dag 4 zijn ze weer gaan zoeken op de plaatsen waar de honden de dag ervoor hadden aangeslagen. In verband met het lopende onderzoek en de ouders zijn niet feiten in het openbare dagboek gezet maar overhandig aan het onderzoeksteam en de ouders. Zie dagboek van de hondenreddingsbrigade Duiven.

In de eerste dagen is er gezocht met de Panamese reddingshonden maar dit was duidelijk een ander team. Ook in het dagboek is te lezen dat het Nederlandse team uitleg gaf over hun wereldwijd geroemde zoekwijzes en honden.
We hadden het over de Panamese honden en de eerste Panamese zoektochten. Het waren honden die op 1 km afstand levende mensen konden ruiken. Ze hebben niets gevonden. Ik vind dat nog steeds raar. Wmb duidt dat erop dat K&L al niet meer op/langs de Pianista en vlak daarachter waren. Ver daarachter is wmb in het verkeerde gebied gezocht. En/of: K&L zijn veel later daarheen gebracht, dood of levend. Ik sluit nog altijd niet uit dat er iets met ze is gebeurd aan de Boquete zijde van het pad.

Vraagje: in het verslag van de RHWW wordt "boven op een berg" gezegd op dag 3+4. Locaties worden niet bij naam genoemd. Weet jij 100% zeker dat daarmee de Mirador wordt bedoeld? Hoe ver daarachter zijn ze geweest, tot aan de paddock? Ben jij een van de vrijwilligers die mee waren?
pi_148084036
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 01:50 schreef vronie het volgende:

[..]

Een mooi verslag om nog eens door te lezen.
http://www.reddingshonden(...)panama_update_1_juni
Als ik het verslag zo lees, vertrokken ze iedere dag vanuit Boquete om 7 uur en waren ze om 14.30 weer terug. Dus maximaal een actieradius van 4 a 5 uur lopen (en 3 uur terug)?
Echt dieper de jungle is, kan dan niet. Helaas.
Make my day!
pi_148084507
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 01:31 schreef Perico het volgende:

[..]

Samenvatting: Pitti zegt, dat ze nog steeds niet en waarschijnlijk nooit iets kunnen doen. Iedere dag regent het, iedere dag. Iedere dag, van nu tot 2103, is het te gevaarlijk om te gaan zoeken. Dat er toch is gezocht, doet er niets aan af.

Verder moet zij de reiskosten voor die mensen dan uit eigen zak betalen. Daar zit ook de pijn. De zoektocht in het begin kostte $100.000, de eerste dagen alleen al. En op de paar botten is niets aangetroffen, dat duidt op moord of iets anders. En dat er geen speeksel of DNA op de bh's is aangetroffen sluit een seksueel delict uit. Volgens Pitti's logica.
Dank je Perico ^O^ Ik snap dat het inderdaad veel geld kost, maar ze hadden het ook anders kunnen aanpakken. Volgens mij had Nederland al vrij snel en direct hulp aangeboden, maar dat werd afgewezen. Of heeft dat ook met dit kostenplaatje te maken?

Daarnaast gaat Pittí nergens inhoudelijk in op alle vingerdrukken die zijn aangetroffen. Of dat er wel dat chemisch stofje (fosfor :P :D )in een vreemde concentratie is aangetroffen.
pi_148084929
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 01:31 schreef Perico het volgende:

[..]

Samenvatting: Pitti zegt, dat ze nog steeds niet en waarschijnlijk nooit iets kunnen doen. Iedere dag regent het, iedere dag. Iedere dag, van nu tot 2103, is het te gevaarlijk om te gaan zoeken. Dat er toch is gezocht, doet er niets aan af.

Verder moet zij de reiskosten voor die mensen dan uit eigen zak betalen. Daar zit ook de pijn. De zoektocht in het begin kostte $100.000, de eerste dagen alleen al. En op de paar botten is niets aangetroffen, dat duidt op moord of iets anders. En dat er geen speeksel of DNA op de bh's is aangetroffen sluit een seksueel delict uit. Volgens Pitti's logica.
Gezien de korte voorbereidingen en de kleding vind ik het niet vergezocht om te denken dat de meiden zijn verdwaald, een ongeluk hebben gehad, en inmobiel zijn geraakt, zonder kans op een oplossing (ravijn, vloedgolf, meegesleurd). Het gebruik van (of, gebrek aan) camera en telefoon, plus de feiten die de ouders van K. (en F.) tot nu toe wel gezien hebben (en wij niet), en de gedachten van K. en experts aan een misdrijf, doet hier met onze kennis, wat mij betreft niet veel aan Pitti's logica af. Zij denkt als een juriste.

Bij een seksueel delict kan het zo maar zijn dat de (jeugdige, onervaren) criminelen de meiden niet wilden vermoorden, dat konden ze wellicht nog niet over hun hart verkrijgen, maar ze naakt hebben weggestuurd met de gedachten "daarmee kom je in de jungle ook niet ver, de natuur doet de rest", waarvan akte. Als je de meiden dan eerst ook nog even zelf wat kleding op laat vouwen (ok, dat mag je meenemen, camera, rugzak en telefoon niet) heb je daarna ook geen vreemd speeksel of DNA op een door hen zelf opgevouwen BH. In zo een omgeving staat dat wegsturen ook gelijk aan moord.

Het doelbewust verzwijgen van een grotere aanwezigheid van paden na de mirador (en hier pas 6 maanden na dato mee aankomen, ipv. in de eerste week van verdwijning) hoort wat mij betreft in dit laatste plaatje thuis bij 'hinderen van een onderzoek', 'laakbare nalatigheid', en 'indirecte medeplichtigheid aan moord'.

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 30-12-2014 03:03:33 ]
pi_148087009
Vergeet niet: Panamesen zijn meesters in het verdraaien
pi_148087444
voor iedereen die zich nog eens over een korte samenvatting wil buigen:

http://nieuws-uitgelicht.(...)n-lisanne-froon.html

Iets voor de OP?
pi_148087514
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 08:16 schreef RapaNui het volgende:

[..]

We hadden het over de Panamese honden en de eerste Panamese zoektochten. Het waren honden die op 1 km afstand levende mensen konden ruiken. Ze hebben niets gevonden. Ik vind dat nog steeds raar. Wmb duidt dat erop dat K&L al niet meer op/langs de Pianista en vlak daarachter waren. Ver daarachter is wmb in het verkeerde gebied gezocht. En/of: K&L zijn veel later daarheen gebracht, dood of levend. Ik sluit nog altijd niet uit dat er iets met ze is gebeurd aan de Boquete zijde van het pad.

Vraagje: in het verslag van de RHWW wordt "boven op een berg" gezegd op dag 3+4. Locaties worden niet bij naam genoemd. Weet jij 100% zeker dat daarmee de Mirador wordt bedoeld? Hoe ver daarachter zijn ze geweest, tot aan de paddock? Ben jij een van de vrijwilligers die mee waren?
Heb je een bron dat die Panamese honden dat konden ruiken? Volgens mij worden hier nu feiten en aannames en honden (PA/NE) door elkaar gebruikt. Vaak zijn vermisten al veel verder weg dan in eerste instantie wordt gedacht, door de adrenaline, dus wordt er niet ver genoeg gezocht.

Verder ben ik het ook met je eens hoor, ik denk zelf dat ze ook teruggelopen kunnen zijn. De honden hebben meer gevonden dan nu in de media bekend is, hoop hier na de reis van de ouders meer van te horen. En nee, ik werk niet met reddingshonden.
pi_148087819
Daarnaast blijf ik het ook bijzonder vinden dat ze in geval van een verdwaling nog zoveel kilometers hebben moeten afleggen. Om de rugzak en de resten bij de rivier te laten terugvinden.

Het punt dat ze vanaf 14:00 uur geen foto's meer gemaakt hebben en om 16:39 uur de eerste noodoproep is denk ik ook nog op een andere manier te verklaren:
knallende ruzie onderling, die heb ik hier nog niet gelezen.

Dan ga je geen foto's meer maken van elkaar, op een gegeven moment moet een van de twee toch beseft hebben dat:
ze verdwaald zijn
ze zich zelf in een lastige situatie gewerkt hebben

En wanneer je vriendin, bang/pissig is dan ga je zelf toch geen mooie bomen mee fotograferen?
pi_148088073
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Daarnaast blijf ik het ook bijzonder vinden dat ze in geval van een verdwaling nog zoveel kilometers hebben moeten afleggen. Om de rugzak en de resten bij de rivier te laten terugvinden.

Het punt dat ze vanaf 14:00 uur geen foto's meer gemaakt hebben en om 16:39 uur de eerste noodoproep is denk ik ook nog op een andere manier te verklaren:

Dan ga je geen foto's meer maken van elkaar, op een gegeven moment moet een van de twee toch beseft hebben dat:
ze verdwaald zijn

En wanneer je vriendin, bang/pissig is dan ga je zelf toch geen mooie bomen mee fotograferen?
Dit scenario is wel eens besproken. Maar lijkt me niet heel realistisch.
pi_148088283
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:20 schreef Poekje01 het volgende:
voor iedereen die zich nog eens over een korte samenvatting wil buigen:

http://nieuws-uitgelicht.(...)n-lisanne-froon.html

Iets voor de OP?
Denk het wel, misschien dat de rest hierover ook hun mening willen geven?

Denk dat het een fijn artikel is wanneer users zich willen inlezen in de zaak, redelijk objectief. Ik ben zelf weer flink aan het teruglezen in de vorige topics, bijna niet te doen. Ik zit nu in topic 55 en hierin werd geopperd dat ze wel signalen hadden ontvangen vanuit de zendmast vanuit Bocas. Of dit later weer ontkracht is, is moeilijk uit te zoeken zo.

Daarnaast zou ik het ook fijn vinden een lijst met rare zaken te maken zoals hier gisteren ook weer werd gepresenteerd.
pi_148089237
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Denk dat het een fijn artikel is wanneer users zich willen inlezen in de zaak, redelijk objectief. Ik ben zelf weer flink aan het teruglezen in de vorige topics, bijna niet te doen. Ik zit nu in topic 55 en hierin werd geopperd dat ze wel signalen hadden ontvangen vanuit de zendmast vanuit Bocas. Of dit later weer ontkracht is, is moeilijk uit te zoeken zo.

Daarnaast zou ik het ook fijn vinden een lijst met rare zaken te maken zoals hier gisteren ook weer werd gepresenteerd.
Ah, rare zaken:

Ik kan alle lezers hier een heel verslag doen van een WS user die de achtergrond heeft uitgeplozen van de directeur van het Panamese 911 alarmcentrale centrum, en dit aan mij stuurde. Duidelijk komt daar - feitelijk - uit naar voren dat de man liegt over zijn technische achtergrond op LinkedIN, omdat de universiteit in de US die hij zegt te hebben bezocht, toen nog niet eens bestond. Hij heeft duidelijk zijn 911 baantje te danken aan het Panamese old boys network.

Er is wel een keer verbinding geweest met de 911 centrale in Panama volgens het NFI rapport, maar de verbinding werd afgebroken. De directeur beweerde daarentegen in de P. pers "dat er nooit een oproep is ontvangen". Niet waar dus, weten we inmiddels.

De kans dat hij dus bewust loog over een nooit ontvangen 911/112 call - wellicht op verzoek- neemt daar o.i. mee toe. Het kan bv. ook maar zo zijn, dat er rond begin april veel storingen waren op het (vaste verbindingen) netwerk, waardoor het mobiele 911 verkeer hier en daar niet goed werkte. Denk aan die aardbeving.
pi_148089945
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Heb je een bron dat die Panamese honden dat konden ruiken? Volgens mij worden hier nu feiten en aannames en honden (PA/NE) door elkaar gebruikt. Vaak zijn vermisten al veel verder weg dan in eerste instantie wordt gedacht, door de adrenaline, dus wordt er niet ver genoeg gezocht.

Verder ben ik het ook met je eens hoor, ik denk zelf dat ze ook teruggelopen kunnen zijn. De honden hebben meer gevonden dan nu in de media bekend is, hoop hier na de reis van de ouders meer van te horen. En nee, ik werk niet met reddingshonden.
Als ik een aanname schrijf, dan zet ik dat erbij. B.v.: Ik vind/wmb/ik ben van mening/ik neem aan.

De bron over de reukzin van de Panamese honden heb ik in pagina 7 of 8 gepost, en dat is: Eenvandaag van 1 mei.
pi_148089951
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 12:14 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Ah, rare zaken:

Ik kan alle lezers hier een heel verslag doen van een WS user die de achtergrond heeft uitgeplozen van de directeur van het Panamese 911 alarmcentrale centrum, en dit aan mij stuurde. Duidelijk komt daar - feitelijk - uit naar voren dat de man liegt over zijn technische achtergrond op LinkedIN, omdat de universiteit in de US die hij zegt te hebben bezocht, toen nog niet eens bestond. Hij heeft duidelijk zijn 911 baantje te danken aan het Panamese old boys network.

Er is wel een keer verbinding geweest met de 911 centrale in Panama volgens het NFI rapport, maar de verbinding werd afgebroken. De directeur beweerde daarentegen in de P. pers "dat er nooit een oproep is ontvangen". Niet waar dus, weten we inmiddels.

De kans dat hij dus bewust loog over een nooit ontvangen 911/112 call - wellicht op verzoek- neemt daar o.i. mee toe. Het kan bv. ook maar zo zijn, dat er rond begin april veel storingen waren op het (vaste verbindingen) netwerk, waardoor het mobiele 911 verkeer hier en daar niet goed werkte. Denk aan die aardbeving.
Misschien is het nooit bij die alarmcentrale geregisteerd? Weet je ook hoe lang die verbinding ongeveer is geweest? En misschien heeft die man een fout gemaakt met doorgeven van de datum op LinkedIn o.i.d.?
pi_148089956
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:42 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Dit scenario is wel eens besproken. Maar lijkt me niet heel realistisch.
Waarom niet? Wanneer ik moe en astmatisch ben en ik liever zou omkeren maar mijn vriendin wil perse doorlopen en dit vervolgens ook doet. Dan kan ze de wind van voren krijgen.

Wanneer dan ook nog blijkt dat het geen juiste keuze was, dan kan het wel even duren voordat ik weer normaal doe. En dan heb ik het over winkelen en niet over verdwalen in de jungle zonder goede overlevingsmaterialen.

Daarnaast is het zeer goed mogelijk dat een van de twee wat sneller doorhad, dat het fout ging. Dat ze constant heppie de peppie waren met elkaar kan ik moeilijk geloven.
pi_148090565
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 12:33 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Misschien is het nooit bij die alarmcentrale geregisteerd? Weet je ook hoe lang die verbinding ongeveer is geweest? En misschien heeft die man een fout gemaakt met doorgeven van de datum op LinkedIn o.i.d.?
datum op LinkedIN? de hele cursus en universiteit bestond niet op t moment dat hij beweert daar te studeren en afgestudeerd is.
pi_148090668
Aan de ene kant dus apart dat er geen sporen zijn gevonden tijdens de zoektochten, in een redelijk klein gebied.
Aan de andere kant dus raar dat de telefoons niet buiten het gebied zijn geweest (geen contact met zendmasten), maar wel met regelmaat zijn aangezet.

Daarnaast blijft het heel goed mogelijk dat er wel sporen zijn gevonden (zoals wordt gesuggereerd door de hondenreddingsbrigade) maar dat deze niet openbaar zijn gemaakt.

Meiden van 21 en 22 jaar kennen toch Expeditie Robinson, de film Cast Away, Discovery programma's en noem de rest van dit soort programma's maar op. Voor elk type persoon is er de laatste jaren programma's gemaakt in de jungle. Bewust of onbewust pik je hier toch wat van op?

Er werd hier ooit geopperd dat de gemiddelde persoon van 21 jaar niet weet hoe de zonnestanden werken (zon komt op in het oosten en gaat onder in het westen/leer je op de basisschool). Bij de scouting leer je zelfs ook wat basiszaken.

Beschutting zoeken, zorgen voor voedsel en warmte, zorgen dat je gevonden wordt.

Apathisch onder een boom gaan zitten wachten 8 dagen lang?
Ik kan het maar moeilijk geloven, ze zijn beiden goed geschoold.
pi_148090722
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Rare zaken:

waarom is de Nederlandse pers niet wat kritischer tav. de rol en verantwoordelijkheden van Ingrid Lommerse en haar taalschool organisatie? Zij verdient een fortuin aan naive Nederlandse jongeren die daar een taallesje en vrijwilligerswerk komen doen, en als er dan iets totaal misgaat met 2 studenten, trekt ze 'zo maar' even haar handen en verantwoordelijkheid overal van af. Kan dat zo maar?

En de Nederlandse pers, die ze voor niks liet slapen in een van haar huisjes daar, stelt zo ook niet snel lastige vragen aan haar he. Zoals bv, wie van jouw receptiedames heeft de meiden gezien op 1 april, hoe laat was dat, wat zag ze?

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 30-12-2014 03:06:58 ]
  maandag 29 december 2014 @ 12:57:19 #219
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148090792
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:32 schreef ootjekatootje het volgende:

ze verdwaald zijn

Dat heb ik ook al eens naar voren gebracht (#77 als je het wil terugzoeken).
Het viel me op aan foto's 491, 505 en 508 dat ze behoorlijk ver uit elkaar lopen en dat Kris er niet zo vrolijk op staat. Voor mij een indicatie dat ze onenigheid hadden.
pi_148092188
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 12:57 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Het viel me op aan foto's 491, 505 en 508 dat ze behoorlijk ver uit elkaar lopen en dat Kris er niet zo vrolijk op staat. Voor mij een indicatie dat ze onenigheid hadden.
Welke richting gaat K eigenlijk op bij de quebrada foto's. Heen of terug?

Bij onenigheid zal degene die aanvankelijk verder wilde gaan na een nacht in het bos toch ook wel snappen dat omkeren meer zekerheid geeft op een goede afloop dan doorlopen?
pi_148092877
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 10:15 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Het gaat mij om de mogelijkheid dat ze vanaf daar de PdM zijn gaan volgen.

Vanaf dat punt de PdM stroomopwaarts gevolgd (kris met korte broek gewoon aan)
Als ze een rivier stroomOPwaarts hebben gevolgd, dan zouden ze zich gerealiseerd kunnen hebben dat ze aan de verkeerde kant van de CD beland waren (stroomopwaarts gaat terug richting CD). Als ze een rivier stroomAFwaarts gevolgd hebben, dan zouden ze gedacht hebben aan Boquete kant te zijn verdwaald. Ik heb het vermoeden dat ze idd wel zo slim waren om te bedenken dat ze zich aan de verkeerde kant van de CD bevonden.
  maandag 29 december 2014 @ 13:57:08 #222
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148093123
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 13:36 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Welke richting gaat K eigenlijk op bij de quebrada foto's. Heen of terug?
Speculatie: K gaat voorop en denkt dat ze terugloopt. L loopt erachteraan en aarzelt.
quote:
Bij onenigheid zal degene die aanvankelijk verder wilde gaan na een nacht in het bos toch ook wel snappen dat omkeren meer zekerheid geeft op een goede afloop dan doorlopen?
Misschien wel. Maar na een nacht in dat bos onder die omstandigheden kom je niet meer zo ver.
pi_148093621
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 13:57 schreef Domnivoor het volgende:

Misschien wel. Maar na een nacht in dat bos onder die omstandigheden kom je niet meer zo ver.
Was dat maar waar. Dan waren ze wel gevonden.
pi_148093829
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 13:52 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Als ze een rivier stroomOPwaarts hebben gevolgd, dan zouden ze zich gerealiseerd kunnen hebben dat ze aan de verkeerde kant van de CD beland waren (stroomopwaarts gaat terug richting CD). Als ze een rivier stroomAFwaarts gevolgd hebben, dan zouden ze gedacht hebben aan Boquete kant te zijn verdwaald. Ik heb het vermoeden dat ze idd wel zo slim waren om te bedenken dat ze zich aan de verkeerde kant van de CD bevonden.
Dat is ook mijn idee bij dat scenario, dat ze dachten zo terug de cd op te lopen en aan de andere kant weer naar Boquete konden gaan.
pi_148094013
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 12:57 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Foto 491 is vóór de Mirador, dan zou de onenigheid al vroeg begonnen zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')