quote:Lange tijd twijfelde Jorrit Bergsma aan zijn deelname aan de KPN NK allround en vorige week leek hij zelfs al een streep gezet te hebben door het toernooi, maar de Fries heeft besloten komend weekend toch van start te gaan in Heerenveen.
"Misschien wordt het waardeloos, misschien wordt het iets moois", tast Bergsma voorafgaand aan zijn eerste allrroundtoernooi nog in het duister over zijn allroundcapaciteiten. "Ik ben heel benieuwd hoe ik ga rijden."
WK afstanden prioriteit
Bergsma liet aan het begin van het seizoen al weten allroundambities te hebben. Die plannen leken een vroege dood te sterven omdat de stayer zich vooral hoopt te plaatsen voor de 10.000 meter van de WK afstanden. Dat in hetzelfde weekend moet gebeuren. Daarvoor nog drie afstanden rijden, leek op het eerste gezicht niet ideaal, maar daar gaat de Fries dus nu toch aan beginnen.
Een andere optie was alleen de 10.000 meter rijden tijdens een aparte kwalificatiewedstrijd op zondagochtend.
"In een na-olympisch jaar is er ruimte voor iets nieuws. Ik denk dat ik ook een betere schaatser wordt door de kortere afstanden onder de knie te krijgen, maar de WK afstanden blijven het belangrijkste. Daar ben ik goed in, daar kan ik de prijzen pakken. Dit is om te leren en misschien iets voor de komende jaren."
Mij de NK's ook niet, tenzij OKT. Vorig jaar was wel een mooie locatie met het Olympische Stadionquote:Op dinsdag 23 december 2014 13:15 schreef tong80 het volgende:
Ik zal kijken als sportliefhebber. Maar eigenlijk interessert het me geen ene reet.
Vorig jaar was het idd leuk. Als Kwalificatie-toernooi voor de spelen. Weet nu niet wie er mee doen wat het belang is en welke schaatser er nog belang aan hecht.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:18 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Mij de NK's ook niet, tenzij OKT. Vorig jaar was wel een mooie locatie met het Olympische Stadion
Er zijn maar drie plaatsen voor het EK. Op basis van het seizoen tot nu toe mag je Kramer en Olde Heuvel sowieso verwachten. Daarna Verweij denk ik. Maar Blokhuijsen hebben we al een tijd niet meer gezien in wedstrijden die er toe doen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:31 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch altijd wel een mooi toernooi zo tussen Kerst en Oud&Nieuw.![]()
Normaal gesproken zullen Kramer, Verweij, Blokhuijsen en WOH het wel redden. Ben benieuwd wat Douwe de Vries en Bergsma kunnen.
Bij de vrouwen is het Wust en daarna een hele poos niks.
Of voor de directe links (pfd's):quote:Op woensdag 24 december 2014 15:31 schreef borisz het volgende:
De loting is uit. http://www.schaatsen.nl/w(...)/12/kpn-nk-allround/ en dan door naar Uitslagen
Ik ben het zelden met je eens, maar deze mening deel ik.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:15 schreef tong80 het volgende:
Ik zal kijken als sportliefhebber. Maar eigenlijk interessert het me geen ene reet.
Volledig eens met deel 1 en 2 van je post: heb er ook zin in en denk dat Blokkie het kind vd rekening wordt.quote:Op vrijdag 26 december 2014 10:36 schreef Montov het volgende:
Ik heb juist wel erg veel zin in het NK. Eindelijk weer allrounden.
Bij de mannen moet er 1 afvallen van het viertal Kramer, Verweij, Blokhuijsen en WOH. Ik denk dat Blokhuijsen het niet gaat redden.
Ik denk het wel, podium moet mogelijk zijn!quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:02 schreef Max23 het volgende:
Ben benieuwd, hoop op een goede prestatie van Antoinette de Jong
Zijn er bij de vrouwen ook maar 3 plekken of wel 4?quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Er zijn maar drie plaatsen voor het EK. Op basis van het seizoen tot nu toe mag je Kramer en Olde Heuvel sowieso verwachten. Daarna Verweij denk ik. Maar Blokhuijsen hebben we al een tijd niet meer gezien in wedstrijden die er toe doen.
quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:04 schreef Max23 het volgende:
[..]
Zijn er bij de vrouwen ook maar 3 plekken of wel 4?
Of hebben ze de regels veranderd dat er maar 3 per land mogen?
quote:Elk Europees ISU-lid heeft het recht om een deelnemer in te schrijven, mits aan vastgestelde tijdslimieten is voldaan (vrouwen 3000 m: 4.24 of 4.28 buiten Calgary en Salt Lake City en mannen 5000 m: 6.48 of of 6.52 buiten Calgary en Salt Lake City). Extra startplaatsen werden behaald op basis van de klasseringen op het EK van 2014. Waar voorheen een maximum van vier deelnemers per land gold, was dat voor 2015 teruggebracht tot drie.[1]
Toch heeft de Jong nog wel een aardig PR... 37 hoog ofzo.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:03 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Ik denk het wel, podium moet mogelijk zijn!
Ik verheug me straks het meest op de 500 meter van Bob de Jong en Bergsma!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |