FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Wie hebben hier op jonge leeftijd een porsche..
Hertog_Martinzaterdag 2 november 2002 @ 18:10
..gekocht en wat zijn jullie ervaringen?

Ik weet dat ze duur in onderhoud zijn en dat het een dure 1ste auto is maar wie heeft hier als 1ste auto een 2de hands porsche gekocht en hoe is dat afgelopen? heb je m nogsteeds of heb je m al verkocht? en zoja waarom.

-roys-zaterdag 2 november 2002 @ 18:13
denk dat de meeste hier niet even het bedrag neer kunnen tellen voor een goede 2e hands porsche, laat staan de benzine en het onderhoud. Banden voor dit type auto zijn niet goedkoop helaas
Hertog_Martinzaterdag 2 november 2002 @ 18:15
3500 euro is toch niet zoveel?
StephanLzaterdag 2 november 2002 @ 18:16
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 18:13 schreef -roys- het volgende:
denk dat de meeste hier niet even het bedrag neer kunnen tellen voor een goede 2e hands porsche, laat staan de benzine en het onderhoud. Banden voor dit type auto zijn niet goedkoop helaas
Zo duur zijn ze echt niet 2e hands, dan zijn ze echt wel te betalen.
D-Devilzaterdag 2 november 2002 @ 18:18
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 18:15 schreef Hertog_Martin het volgende:
3500 euro is toch niet zoveel?
Ja dat kan wel kloppen, maar een 944, of 924 noem ik geen echte porsche.. met hun 4 cilinder motoren over het algemeen.
D-Devilzaterdag 2 november 2002 @ 18:19
Oh ja... Deze link gebruikte ik
SwissComzaterdag 2 november 2002 @ 18:21
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 18:18 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Ja dat kan wel kloppen, maar een 944, of 924 noem ik geen echte porsche.. met hun 4 cilinder motoren over het algemeen.


Idd. Een 928 is tenminste een ECHTE porsche.
Maar er is er natuurlijk 1 Porsche die de rest overtreft , de 911

Maar de 928 is ook een schitterende auto hoor. Mooie V8 erin, ontzettend luxueus etc. Deze auto is toendertijd gepresenteerd als opvolger van de 911. Maar ja, 't verhaal is bekend.

Hertog_Martinzaterdag 2 november 2002 @ 18:23
Ik doel dus wel op de 944, 924 enzo.. vindt die er gewoon mooi uitzien en ookal zijn ze dan niet helemaal echt porsche toch wil ik er graag een, en daarom vraag ik hier om ervaringen

en genoeg mensen hier zullen wel keer porsche hebben eghad want op marktplaats.nl staan er genoeg

alleen jammer dat ze al 9dehands ofzo zijn want nieuw worden ze weinig gekocht

Snoesje_Ruleszaterdag 2 november 2002 @ 18:23
Getver wat een lelijke bak
LaZZzaterdag 2 november 2002 @ 18:29
Mooie kar
Dit vind ik toch echt wel een mooie auto voor die prijs. Wel een aantal kilometertjes gereden maar toch.
Hertog_Martinzaterdag 2 november 2002 @ 18:31
hm die 928 is wel boven mn budget maar niet veel..
is dit wel de 928 zoals jullie m bedoelen?:

http://www.marktplaats.nl/fotos/autos/porsche/6101.jpg

-roys-zaterdag 2 november 2002 @ 18:31
met een Porsche van ongeveer 20 jaar oud zou ik vast rekening houden met een hoge garage rekening en een zeer hoge benzinekosten
Hertog_Martinzaterdag 2 november 2002 @ 18:41
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 18:23 schreef Snoesje_Rules het volgende:
Getver wat een lelijke bak
ja fijn voor je
ook_gekzaterdag 2 november 2002 @ 18:51
Neem een massarati bi turbo
Kosten ook niet veel
-roys-zaterdag 2 november 2002 @ 18:52
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 18:51 schreef ook_gek het volgende:
Neem een massarati bi turbo
Kosten ook niet veel
over onderhoudskosten gesproken
SwissComzaterdag 2 november 2002 @ 18:53
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 18:31 schreef Hertog_Martin het volgende:
hm die 928 is wel boven mn budget maar niet veel..
is dit wel de 928 zoals jullie m bedoelen?:

http://www.marktplaats.nl/fotos/autos/porsche/6101.jpg


Ja, maar dat is de 1e uitvoering. Als je er een van 95 wilt hebben (In productie van 1977 tot 1995 geweest...) Moet je toch wel rekenen op een vrij hoog bedrag.
UTOzaterdag 2 november 2002 @ 18:54
Ik zou me niet druk maken over de aanschafprijs, maar over het onderhoud. Een porsche 928 kost je, mits je natuurlijk het onderhoud doet wat je MOET doen om zon ding in conditie te houden, 5.000 tot 10.000 piek aan onderhoud per jaar

En dat is nog ZONDER de benzine (1:7), ZONDER de wegenbelasting (niet de lichtste) en de verzekering (als 1e auto verzekeren zonder Bonus=/Maluskorting tuurlijk )

Even wat voorbeeldjes:
- koppeling vervangen: 3000-4000 guldentjes
- buitenspiegeltje: 1300 guldentjes
- banden in de maat 245/40 R17, sja....

De rest kun je wel verzinnen neem ik aan

Een vriend van mij heeft zich "vergist" en rijdt nu in een 928 S4..ontzettend gave bak, maar nu hij m een maand heeft begint ie al te schrikken van de kosten van onderhoud en onderdelen (en ja, die heeft een goede baan!)

O ja, niet te vergeten, een 928 is niet het meest gangbare model, dus je kunt ook wel verwachten dat je die ook niet zomaar effe weer verkoopt voor een goede prijs.

Je betaalt voor een goede uit 1990 zo' n 25.000 piek Een 911 is vaak duurder want véél gewilder

Met een 924 rijdt je voor lul, een 944 gaat nog wel

[Dit bericht is gewijzigd door UTO op 02-11-2002 19:01]

Poogiezaterdag 2 november 2002 @ 19:11
http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=1&record_id=742277&class=cars&pos=6&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=bd925371b53c9e7cb061ffd0149af47a&did=1000115

die vind ik persoonlijk wel mooi, en ook nog niet zo heel duur

UTOzaterdag 2 november 2002 @ 19:36
Dat mag ook wel voor een niet geliefde Porsche van 1984....denk eraan: hoe ouder de 928, hoe lager de aanschafprijs, hoe hoger het onderhoud.

Dit ding is niet eens origineel.....kilometerstand zal ook wel niet mis zijn, en net als bij alle autos komen dan de waterpompen, radiateurs, benzinepompen, riemen etc etc, maar in tegenstelling tot andere autos kost een benzinepompje voor zon Porsche niet E 300 (altijd al duur) maar waarschijnlijk het (drie)dubbele, excl. montagekosten.

Grote beurt? 12,5 liter olie vervangen

Zit ik te zeiken? Ik waarschuw alleen maar Je moet echt héél diep in het onderhoud duiken om je een beeld te vormen voor je zo´n auto koopt.
Er is ergens een site over die dingen, daar heeft iemand in 2 jaar 20.000 gulden aan onderhoud en vervanging weggedragen !! En dan is 4300 euro ineens niet zo heel goedkoop.


edit: als je even doorklikt zie je op de site van het autobedrijf dat ie geen E 4300 maar E 7500 kost. Daarnaast komt ie uit het buitenland aan het kenteken te zien, ergens in 1996 of zo geimporteerd, meestal: historie unknown

Quasar_de_Duifzaterdag 2 november 2002 @ 22:02
Een oom van mij heeft een paar jaar geleden toen hij 22/23 was een 944 gekocht. Helemaal trots en blij, maar na een half jaar moest hij de auto alweer verkopen vanwege te dure onderhoudskosten. Daarbij kon hij de Porsche nauwelijks verkopen.
Zo'n auto moet je nemen voor erbij, maar niet als 1ste of enige auto, zeker niet als je niet zo veel verdiend.
Hertog_Martinzaterdag 2 november 2002 @ 23:14
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 18:54 schreef UTO het volgende:
Ik zou me niet druk maken over de aanschafprijs, maar over het onderhoud. Een porsche 928 kost je, mits je natuurlijk het onderhoud doet wat je MOET doen om zon ding in conditie te houden, 5.000 tot 10.000 piek aan onderhoud per jaar

En dat is nog ZONDER de benzine (1:7), ZONDER de wegenbelasting (niet de lichtste) en de verzekering (als 1e auto verzekeren zonder Bonus=/Maluskorting tuurlijk )

Even wat voorbeeldjes:
- koppeling vervangen: 3000-4000 guldentjes
- buitenspiegeltje: 1300 guldentjes
- banden in de maat 245/40 R17, sja....

De rest kun je wel verzinnen neem ik aan

Een vriend van mij heeft zich "vergist" en rijdt nu in een 928 S4..ontzettend gave bak, maar nu hij m een maand heeft begint ie al te schrikken van de kosten van onderhoud en onderdelen (en ja, die heeft een goede baan!)

O ja, niet te vergeten, een 928 is niet het meest gangbare model, dus je kunt ook wel verwachten dat je die ook niet zomaar effe weer verkoopt voor een goede prijs.

Je betaalt voor een goede uit 1990 zo' n 25.000 piek Een 911 is vaak duurder want véél gewilder

Met een 924 rijdt je voor lul, een 944 gaat nog wel


ja daarom vraag ik ook naar ervaringen van mensen omdat ik weet dta onderhoud het meest kost, aanschafprijs staat vast en daar spaar je gewoon voor..

maar zoals je nu zegt.. 3-4000 voor koppeling vervangen, daar werk ik dan een jaar voor..

dus denk ik beter als ik er 1 koop dat ik dan een goedkoop 2dehandsje neem en dat als er dus iets kapot gaat het net zo goedkoop is om andere auto te kopen..

want ik wil er wel graag een

Hertog_Martinzaterdag 2 november 2002 @ 23:16
hoe zit het trouwens motorisch tussen de 924, 944 en 928? hij moet wel een beetje krachtig zijn, mooi geluid enzo.. topsnelheid maakt me niet zoveel uit..
Hertog_Martinzaterdag 2 november 2002 @ 23:16
of ik wacht paar jaartjes en koop dan deze:

http://www.marktplaats.nl/fotos/autos/porsche/6122.jpg
mjam

SwissComzaterdag 2 november 2002 @ 23:21
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 23:16 schreef Hertog_Martin het volgende:
hoe zit het trouwens motorisch tussen de 924, 944 en 928? hij moet wel een beetje krachtig zijn, mooi geluid enzo.. topsnelheid maakt me niet zoveel uit..
928 is een dikke V8 motor. De andere 2 zijn 4-cylinders. Niet bijster snel dus.

de V8 motor is trouwens wel top.

Hertog_Martinzaterdag 2 november 2002 @ 23:24
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 22:02 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Een oom van mij heeft een paar jaar geleden toen hij 22/23 was een 944 gekocht. Helemaal trots en blij, maar na een half jaar moest hij de auto alweer verkopen vanwege te dure onderhoudskosten. Daarbij kon hij de Porsche nauwelijks verkopen.
Zo'n auto moet je nemen voor erbij, maar niet als 1ste of enige auto, zeker niet als je niet zo veel verdiend.
Waren dat gewone onderhoudskosten of moesten er dingen gerepareerd worden?
UTOzaterdag 2 november 2002 @ 23:43
Waarschijnlijk alleen het onderhoud al Een normale beurt is al stervens duur, ik zou zeggen informeer eens bij Porsche voor de gein wat ze rekenen voor een kleine of grote beurt daar schrik je van. Nu hoef je natuurlijk niet naar Porsche voor je onderhoud, maar je moet wel naar een garage met een beetje verstand, en die is waarschijnlijk net zo duur.

911: 3.0 en groter 6 cilinder boxer, apart geluid, zeker de oude luchtgekoelde modellen, sommige met turbo
928: 5.0 V8, machtige sound, dito verbruik en prestaties
944: met turbo een zeer leuke auto, maar dan ook een dure
924: de volksporsche, eigenlijk niet eens een sportwagen

Hier, kun je je een beeld vormen, prijzen in EURO's

quote:
Onderhoudsboekje 1987 Porsche 928 S4
Datum Post Prijs in €
December 1999 Aanschaf 11.571,40

Januari 2000 Complete check-up en grote beurt 948,93
- Nieuwe remblokken en bougies
- Nieuw olie-, lucht- en benzinefilter
- Nieuwe ruitenwisserbladen


Februari 2000 - Uitlijnen 90,76

Maart 2000 - Nieuwe grote deurspeaker 148,80

- Diverse knoppen, klemmen

April 2000 - Nieuw rubber voor achterklep 195,04
- Reserve sleutel


Mei 2000 - Versnellingsbakfilter en dekselpakking 1.373,60
- Aandrijfassen vervangen
- Uitlaat voorpijp reparatie
- Distributieriem stellen
- Controle spanner ontluchten en vullen


Juli 2000 - Nieuwe distributieriem 1.427,62
- Nieuwe tandsnaarspannerpakking en
-stofhoes en -contact
- Nieuwe waterpomp en pakking
- Nieuwe krukas keerring
- Nieuwe gasdempers motorkap


September 2000 - Nieuwe afdekmat voor reservewiel 146,14
- Nieuwe binnentemperatuursensor
- Nieuw zijknipperlicht

September 2000 - Uitlijnen en balanceren [/b] 61,26

December 2000 - Grote beurt [b] 812,43
- Nieuw olie-, lucht- en benzinefilter
- Nieuwe bougies
- Nieuwe accu

Maart 2001 - Revisie van de dynamo 484,65

Mei 2001 - Schakelaar versnellingsbak 146,91

Juni 2001 - Kleine beurt 1.079,48
- Nieuw stuurhuis

Juli 2001 - Nieuwe brandstofpomp 312,50

Augustus 2001 - Nieuwe MM computer 1.162,62

December 2001 - Grote beurt 1.112,35
- Nieuw olie- en luchtfilter
- Nieuwe bougies
- Nieuwe remblokken
- Slijtindicatoren
- Stuurstang


December 2001 - Uitlijnen 60,81

Januari 2002 - Knipperlicht relais 9,45

Juni 2002 - Nieuwe achterbumper 575,00
- Spuiten
- Monteren

Augustus 2002 - Distributieriem gecontroleerd 211.93
en nagespannen
- Riemspanner gereinigd


Oktober 2002 - Grote beurt 1.401,86
- Nieuw olie-, benzine- en luchtfilter
- Nieuwe bougies
- Nieuwe remblokken
- Nieuwe remschijven voor
- Uitlaat reparatie


12.000 EURO's in 2 jaar aan onderhoud, whaha!

En dan heb je nog niet gehoord wat de verzekering van je wil hebben als jong gastje zonder opgebouwde korting in zo'n auto!

Benzine d´r bij TSJING TSJING

Dude, ik zou dit voorlopig even uit je hoofd zetten, al was het alleen maar omdat je waarschijnlijk OOK (ik ga er effe vanuit dat je nog niet veel rijervaring hebt) zo'n snelle auto al snel ergens om een boom heen krult, no offense

[Dit bericht is gewijzigd door UTO op 02-11-2002 23:57]

Hertog_Martinzaterdag 2 november 2002 @ 23:58
a) waar haal je die gegevens vandaan?
b) is dat niet een beetje erg overdreven? lijkt wel alsof er elke maand iets vervangen word
UTOzaterdag 2 november 2002 @ 23:59
Site van een eigenaar: http://home01.wxs.nl/~acrnvo/index.html

En overdreven dat elke maand iets vervangen wordt? Blijkbaar gaat er elke maand iets kapot dan, anders vervangt ie het niet, denk je niet?

Je moet je realiseren dat ALS je een 2e hands Porsche koopt de kans ook nog eens vrij groot is dat ie niet goed onderhouden is, je kunt je voorstellen dat iemand wel eens een beurtje overslaat of andere nodig reparaties oid. met die prijzen....

Dat onderhoud krijg JIJ als volgende eigenaar dus wel voor je kiezen

Hertog_Martinzondag 3 november 2002 @ 00:10
ja wanneer ik er 1 koop koop ik ook wel met zekerheid, wil de rekeningen zien enzo, apk enzo..

sommigen hebben juist voor verkoop al alles laten maken

UTOzondag 3 november 2002 @ 00:13
Jep, en dan betaal je er natuurlijk ook flink voor. Je moet het natuurlijk zelf weten hoor. Die 928 van die vriend van mij is een supervette bak, maar ik ben blij dat ik m niet heb. Ik ga een snellere maar "goedkopere" (ook in onderhoud) auto kopen.
Scytalezondag 3 november 2002 @ 00:22
Ik heb vroeger een tweedehands 944 gehad, eerste auto inderdaad. Was wat betreft prestaties echt helemaal niets bijzonders maar wel bizar duur in onderhoud en verzekering. Enige positieve punt was dat het woord Porsche toch rare dingen met vrouwen doet, maar daar staat tegenover dat ook iedereen denkt dat je daar die auto voor nodig hebt.:P
UTOzondag 3 november 2002 @ 00:24
Tiger_Woodszondag 3 november 2002 @ 11:53
Er worden een hoop ware woorden hier gezegd.
De aanschafprijs stelt niets voor maar Onderhoud is het sleutel woord.
Bij Porsche reken je dan niet in 100-en maar 1000-en.

Maar als je in je model rijdt dat je altijd al hebt willen hebben... dan is dat is een gevoel dat niet te betalen is.
Mijn 912 is dan wel 35 jaar oud, maar het is auto rijden in optima forma.

www.912.nl

ook_gekzondag 3 november 2002 @ 13:44
Hmm om het jaar je remblokken vervangen:{
Dat lijkt me stug. Als je echt nodig in zo een auto wilt rijden. Is het goedkoop als je zelf kan sleutelen. Dan ben je al de grote en kleine beurd kwijt. En wat denk je van als je zelf de onderdelen haalt en vervangt. Dat schild zeker 30% van de prijs. Want reken maar dat een garage HEEL VEEL uur loon rekend.

En je kan als je het echt goedkoop wil doen. Imitatie onderdelen halen. Dus is stukken goedkoper. Het is alleen dan jammer dat je niet je auto orgineel kan houden

Maar nog maals. Het maakt het rijden wel stukken goedkoper.
dus zo ver buiten berijk ligt het niet eens. Maar ik ben het met velen eens. Je kan beter een leuke andere auto kopen. En door sparen voor later. Of je moet zeggen oke. Ik ga elk weekend rijden. En voor de rest niet. Een hobby auto dus. Dan word het al een stukje meer betaalbaar.

Of je zoekt er een baan bij

Assimilatorzondag 3 november 2002 @ 14:15
3 jaar geleden had ik er een, een 944. op zich wel een leuk bakkie maar het onderhoud kost heel veel.
UTOzondag 3 november 2002 @ 15:27
quote:
Op zondag 3 november 2002 13:44 schreef ook_gek het volgende:
Hmm om het jaar je remblokken vervangen:{
Dat lijkt me stug. Als je echt nodig in zo een auto wilt rijden. Is het goedkoop als je zelf kan sleutelen. Dan ben je al de grote en kleine beurd kwijt. En wat denk je van als je zelf de onderdelen haalt en vervangt. Dat schild zeker 30% van de prijs. Want reken maar dat een garage HEEL VEEL uur loon rekend.

En je kan als je het echt goedkoop wil doen. Imitatie onderdelen halen. Dus is stukken goedkoper. Het is alleen dan jammer dat je niet je auto orgineel kan houden

Maar nog maals. Het maakt het rijden wel stukken goedkoper.
dus zo ver buiten berijk ligt het niet eens. Maar ik ben het met velen eens. Je kan beter een leuke andere auto kopen. En door sparen voor later. Of je moet zeggen oke. Ik ga elk weekend rijden. En voor de rest niet. Een hobby auto dus. Dan word het al een stukje meer betaalbaar.

Of je zoekt er een baan bij


En dan moet je bij het verkopen zeggen: "inderdaad, ik heb geen rekeningen van het onderhoud, behalve van de onderdelen die ik zelf vervangen heb....ja, dat zijn imitatieonderdelen, geen originele nee"

Down goes the verkoopprijs, ben je dat geld dat je wilde besparen alsnog kwijt

Btw, dat kan goed hoor, elk jaar remmen vervangen...zo'n auto is zwaar en gaat hard, of wil je de hele dag een beetje tuffen met dat ding? Je kutn denk ik ook elk jaar wel banden vervangen a 500 piek per band

lafferzondag 3 november 2002 @ 15:36
quote:
Op zondag 3 november 2002 11:53 schreef Tiger_Woods het volgende:
Er worden een hoop ware woorden hier gezegd.
De aanschafprijs stelt niets voor maar Onderhoud is het sleutel woord.
Bij Porsche reken je dan niet in 100-en maar 1000-en.

Maar als je in je model rijdt dat je altijd al hebt willen hebben... dan is dat is een gevoel dat niet te betalen is.
Mijn 912 is dan wel 35 jaar oud, maar het is auto rijden in optima forma.

www.912.nl


lijkt me wel leuk als je wat foto`s van je 912 hier on-line zet.
ik vind de porsche 356 ook schitterend.
WorstKaaszondag 3 november 2002 @ 20:18
quote:
Op zondag 3 november 2002 00:10 schreef Hertog_Martin het volgende:
ja wanneer ik er 1 koop koop ik ook wel met zekerheid, wil de rekeningen zien enzo, apk enzo..

sommigen hebben juist voor verkoop al alles laten maken


Zet die Porsche maar uit je hoofd, want die dingen zijn niet te betalen.
Is het niet in aanschafprijs dan wel in onderhoudskosten.
Kost je minsten Euro 4000.- per jaar aan onderhoud als het een beetje meezit.
En dan heb ik het nog niet over de kosten van verzekering/wegenbelasting/vast onderhoud/benzine.

De enige Prosche die nog een beetje betaalbaar is in onderhoud is de 924. Deze heeft dan ook een VW motor en rijdt voor geen meter.
Heb je ook meteen een auto van minstens 10 jaar oud waar je gegarandeerd problemen mee krijgt.

De 944/928/911 zijn in onderhoudskosten buitensporig duur.


Als je zelf kunt sleutelen kun je nog wel een 924 overwegen en het land afstruinen voor onderdelen.

Het is maar waar je voor kiest. Sommige mensen werken zich te pletter om in een dure auto te rijden. Ik geef mijn geld liever aan andere geneugten uit.

Quasar_de_Duifzondag 3 november 2002 @ 20:18
quote:
Op zondag 3 november 2002 15:36 schreef laffer het volgende:

[..]

lijkt me wel leuk als je wat foto`s van je 912 hier on-line zet.
ik vind de porsche 356 ook schitterend.


En valt ook in dezelfde klasse of niet soms?

"Ik vind de Carrera GT2 ook schitterend"

SwissComzondag 3 november 2002 @ 20:24
quote:
Op zondag 3 november 2002 20:18 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

En valt ook in dezelfde klasse of niet soms?

"Ik vind de Carrera GT2 ook schitterend"


Niet alle 356ers zijn veel waard... Er zijn 356ers die goed gerestaureerd amper boven de 30.000 euro uitkomen. Alsnog veel geld, maar in vergelijking met met andere types klassieke porsches valt het dan nog wel mee.
Yakultmaandag 4 november 2002 @ 03:07
Is die 912 niet een goedkoop alternatief voor een 911?
Het is toch een viercylinder? 914 is misschien ook een goedkoop alternatief, al wordt die ook door veel mensen lelijk gevonden. Met name de 2.0 zescylinder is aardig, maar tweedehands zul je voornamelijk viercylinders vinden.
JSRmaandag 4 november 2002 @ 11:35
Waarom hoor ik niemand over de Porsche 968 CS (ClubSport).

Verkocht slecht, maar was (vind ik tenminste) wel een mooie Porsche.

Tiger_Woodsmaandag 4 november 2002 @ 11:40
Ben ik weer.
Eerst een paar pics:

De 912 is inderdaad het tussenmodel geweest tussen de 356 en de 911. Het is een 911 met een 356 motor.
Inderdaad minder snel (190 km/u) maar... in het licht van alle kosten in deze draad: betaalbaar. Een klassieke 911 motor is qua onderhoud echt onbetaalbaar en de kennis die er voor nodig is is erg specifiek en soms moeilijk te vinden.

mvtmaandag 4 november 2002 @ 11:50
Ik kan als ik wil (en geld ervoor heb) een 944S (1987) overkopen voor 5000 euro. Bijna in perfecte staat, overdekt, 1e eigenaar 5 jaar in Amerika, 2e eigenaar ???, 3e eigenaar kwam zo goed als niet boven de 3000 toeren (vrouw), 4e eigenaar is de vader van een vriend van me (heeft 2 porsches) en dat is een miereneuker qua onderhoud, elk rammeltje hoort ie en wordt zogoed als meteen vervangen/gerepareerd. Heeft verder 90% van zijn leven (bij de 4e eigenaar) binnen gezeten (en die garagebox zou ik kunnen huren).

OP zich heb ik er vertrouwen in, ik zou hem toch vooral voor het weekend gebruiken en voor de slalomdagen van de Porsche Club (een wedstrijd waar ie nu ook in gebruikt wordt(daarnaast maakt ie weinig kilometers)). Maarja, ik heb totaal geen verzekeringsjaren opgebouwd EN ik ben nog maar 23.

UTOmaandag 4 november 2002 @ 20:28
Dan zou ik zeggen, vraag eens bij de verzekering, kunnen we lachu
Ultimoramaandag 4 november 2002 @ 21:15
Een klasgenoot van mij heeft nu zijn 4rde Porsche. hij is enorm verwend, en krijgt ze van zijn pa. de eerste was een 944, daarna heeft hij even een seicento gereden, toen kwam er weer een 944, alleen een paar jaar jonger. daarna kocht hij een 928, (de V8) die brandde alleen volledig uit, nadat een monteur op foutive wijze een brandstofpomp had gemonteerd. toen kwam er een 911 SC (super carerra) uit 79, (met nieuwere voorkant, andere deurklinken S2 spiegels, en hele dikke RUf velgen. maar die kostte te veel, dus toen kwam er een Megane, maar die was weer te saai, en nu staat er een 944S2 met 30000km op de teller.

ik vind trowens 968 ClubSport het meeste waat voor je geld (grootste 4 cylinder productie auto ooit gebouwd (3.0)) gewoon lekkere kuipen, heerlijk weggedrag, en mooi

blupmaandag 4 november 2002 @ 21:22
Hier in de buurt woont wel zown juppie die in een TT rijdt..
UTOdinsdag 5 november 2002 @ 09:42
O, en heeft ie die 2e hands gekocht voor een paar duizend piek? Écht iets voor de beginnende autorijder
Cybermonkeydinsdag 5 november 2002 @ 19:35
Als ik dit zo allemaal hoor van onderhoudskosten etc, zou je liever geen porsche op het testament van je nonkel hebben staan

voor de geinterreseerden het is een Porsche 911 Turbo van 1978 (?) 3200 CC. Met volledige inox uitlaatlijn en nwe porsche velgen op een rubber van 235 voor en 275 achter.

Hij heeft deze al laten verzekeren als oldtimer, kan ik dit ook als ik pakweg 25 jaar ben ? (ga er zeker niet met rijden voor ik 30 of ouder ben, lijkt me een té mooi geschenk om kapot te rijden in je tienerjaren...)

en moraalridders mogen nu beginnen zeiken over het feit dat ik verwend ben, maar ik ben gewoon in een auto-freak familie geboren...

Type :

UTOdinsdag 5 november 2002 @ 19:38
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 19:35 schreef Cybermonkey het volgende:
Als ik dit zo allemaal hoor van onderhoudskosten etc, zou je liever geen porsche op het testament van je nonkel hebben staan

voor de geinterreseerden het is een Porsche 911 Turbo van 1978 (?) 3200 CC. Met volledige inox uitlaatlijn en nwe porsche velgen op een rubber van 235 voor en 275 achter.

Hij heeft deze al laten verzekeren als oldtimer, kan ik dit ook als ik pakweg 25 jaar ben ? (ga er zeker niet met rijden voor ik 30 of ouder ben, lijkt me een té mooi geschenk om kapot te rijden in je tienerjaren...)

en moraalridders mogen nu beginnen zeiken over het feit dat ik verwend ben, maar ik ben gewoon in een auto-freak familie geboren...

Type :
[afbeelding]


Je kunt in ieder geval het aankoopbedrag in je zak houden en aan onderhoud uitgeven....scheelt al een berg..

Leuke bak, ik zou het wel weten in jouw geval. En de verzekering zal het alleen leuk vinden als jij vanaf je 18e schadevrij autorijdt, en dan zul je als 25-jarige altijd nog een relatief hogere premie betalen

lafferdinsdag 5 november 2002 @ 19:43
quote:
Op maandag 4 november 2002 11:40 schreef Tiger_Woods het volgende:
Ben ik weer.
Eerst een paar pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De 912 is inderdaad het tussenmodel geweest tussen de 356 en de 911. Het is een 911 met een 356 motor.
Inderdaad minder snel (190 km/u) maar... in het licht van alle kosten in deze draad: betaalbaar. Een klassieke 911 motor is qua onderhoud echt onbetaalbaar en de kennis die er voor nodig is is erg specifiek en soms moeilijk te vinden.


ziet er schitterend uit.
Hertog_Martindonderdag 7 november 2002 @ 00:53
OWKE dan hier ben ik weer.

Ik ga toch maar eerst zon orginele kutgolf ofzo kopen, en daar dan nog tijdens HBO ofzo mee rondtuffen tot ik dus wat meer rij-ervaring heb, kans heb op betere verzekering, een (hopelijk) goed betaalde baan en wat meer kennis van auto's.

Maar het wordt geen afstel want ben auto-liefhebber en wil gewoon toch een echte porsche gehad hebben (jullie hebben gelijk, beter een echte porsche met v8 enzo dan een VW motor) of een ander betaalbare sportwagen

Ik wist toen ik dit topic opende dat onderhoudskosten het grootste punt waren maar dat het zoveel zou zijn wist ik niet.

Bedankt voor de reacties