911: 3.0 en groter 6 cilinder boxer, apart geluid, zeker de oude luchtgekoelde modellen, sommige met turbo
928: 5.0 V8, machtige sound, dito verbruik en prestaties
944: met turbo een zeer leuke auto, maar dan ook een dure
924: de volksporsche, eigenlijk niet eens een sportwagen
Hier, kun je je een beeld vormen, prijzen in EURO's
quote:12.000 EURO's in 2 jaar aan onderhoud, whaha!
Onderhoudsboekje 1987 Porsche 928 S4
Datum Post Prijs in €
December 1999 Aanschaf 11.571,40Januari 2000 Complete check-up en grote beurt 948,93
- Nieuwe remblokken en bougies
- Nieuw olie-, lucht- en benzinefilter
- Nieuwe ruitenwisserbladen
Februari 2000 - Uitlijnen 90,76Maart 2000 - Nieuwe grote deurspeaker 148,80
- Diverse knoppen, klemmen
April 2000 - Nieuw rubber voor achterklep 195,04
- Reserve sleutel
Mei 2000 - Versnellingsbakfilter en dekselpakking 1.373,60
- Aandrijfassen vervangen
- Uitlaat voorpijp reparatie
- Distributieriem stellen
- Controle spanner ontluchten en vullen
Juli 2000 - Nieuwe distributieriem 1.427,62
- Nieuwe tandsnaarspannerpakking en
-stofhoes en -contact
- Nieuwe waterpomp en pakking
- Nieuwe krukas keerring
- Nieuwe gasdempers motorkap
September 2000 - Nieuwe afdekmat voor reservewiel 146,14
- Nieuwe binnentemperatuursensor
- Nieuw zijknipperlicht
September 2000 - Uitlijnen en balanceren [/b] 61,26
December 2000 - Grote beurt [b] 812,43
- Nieuw olie-, lucht- en benzinefilter
- Nieuwe bougies
- Nieuwe accu
Maart 2001 - Revisie van de dynamo 484,65
Mei 2001 - Schakelaar versnellingsbak 146,91
Juni 2001 - Kleine beurt 1.079,48
- Nieuw stuurhuisJuli 2001 - Nieuwe brandstofpomp 312,50
Augustus 2001 - Nieuwe MM computer 1.162,62
December 2001 - Grote beurt 1.112,35
- Nieuw olie- en luchtfilter
- Nieuwe bougies
- Nieuwe remblokken
- Slijtindicatoren
- Stuurstang
December 2001 - Uitlijnen 60,81Januari 2002 - Knipperlicht relais 9,45
Juni 2002 - Nieuwe achterbumper 575,00
- Spuiten
- MonterenAugustus 2002 - Distributieriem gecontroleerd 211.93
en nagespannen
- Riemspanner gereinigd
Oktober 2002 - Grote beurt 1.401,86
- Nieuw olie-, benzine- en luchtfilter
- Nieuwe bougies
- Nieuwe remblokken
- Nieuwe remschijven voor
- Uitlaat reparatie
En dan heb je nog niet gehoord wat de verzekering van je wil hebben als jong gastje zonder opgebouwde korting in zo'n auto!
Benzine d´r bij TSJING TSJING
Dude, ik zou dit voorlopig even uit je hoofd zetten, al was het alleen maar omdat je waarschijnlijk OOK (ik ga er effe vanuit dat je nog niet veel rijervaring hebt) zo'n snelle auto al snel ergens om een boom heen krult, no offense
[Dit bericht is gewijzigd door UTO op 02-11-2002 23:57]
En overdreven dat elke maand iets vervangen wordt? Blijkbaar gaat er elke maand iets kapot dan, anders vervangt ie het niet, denk je niet?
Je moet je realiseren dat ALS je een 2e hands Porsche koopt de kans ook nog eens vrij groot is dat ie niet goed onderhouden is, je kunt je voorstellen dat iemand wel eens een beurtje overslaat of andere nodig reparaties oid. met die prijzen....
Dat onderhoud krijg JIJ als volgende eigenaar dus wel voor je kiezen
sommigen hebben juist voor verkoop al alles laten maken
Maar als je in je model rijdt dat je altijd al hebt willen hebben... dan is dat is een gevoel dat niet te betalen is.
Mijn 912 is dan wel 35 jaar oud, maar het is auto rijden in optima forma.
En je kan als je het echt goedkoop wil doen. Imitatie onderdelen halen. Dus is stukken goedkoper. Het is alleen dan jammer dat je niet je auto orgineel kan houden
Maar nog maals. Het maakt het rijden wel stukken goedkoper.
dus zo ver buiten berijk ligt het niet eens. Maar ik ben het met velen eens. Je kan beter een leuke andere auto kopen. En door sparen voor later. Of je moet zeggen oke. Ik ga elk weekend rijden. En voor de rest niet. Een hobby auto dus. Dan word het al een stukje meer betaalbaar.
Of je zoekt er een baan bij
quote:En dan moet je bij het verkopen zeggen: "inderdaad, ik heb geen rekeningen van het onderhoud, behalve van de onderdelen die ik zelf vervangen heb....ja, dat zijn imitatieonderdelen, geen originele nee"
Op zondag 3 november 2002 13:44 schreef ook_gek het volgende:
Hmm om het jaar je remblokken vervangen:{
Dat lijkt me stug. Als je echt nodig in zo een auto wilt rijden. Is het goedkoop als je zelf kan sleutelen. Dan ben je al de grote en kleine beurd kwijt. En wat denk je van als je zelf de onderdelen haalt en vervangt. Dat schild zeker 30% van de prijs. Want reken maar dat een garage HEEL VEEL uur loon rekend.En je kan als je het echt goedkoop wil doen. Imitatie onderdelen halen. Dus is stukken goedkoper. Het is alleen dan jammer dat je niet je auto orgineel kan houden
Maar nog maals. Het maakt het rijden wel stukken goedkoper.
dus zo ver buiten berijk ligt het niet eens. Maar ik ben het met velen eens. Je kan beter een leuke andere auto kopen. En door sparen voor later. Of je moet zeggen oke. Ik ga elk weekend rijden. En voor de rest niet. Een hobby auto dus. Dan word het al een stukje meer betaalbaar.Of je zoekt er een baan bij
Down goes the verkoopprijs, ben je dat geld dat je wilde besparen alsnog kwijt
Btw, dat kan goed hoor, elk jaar remmen vervangen...zo'n auto is zwaar en gaat hard, of wil je de hele dag een beetje tuffen met dat ding? Je kutn denk ik ook elk jaar wel banden vervangen a 500 piek per band
quote:lijkt me wel leuk als je wat foto`s van je 912 hier on-line zet.
Op zondag 3 november 2002 11:53 schreef Tiger_Woods het volgende:
Er worden een hoop ware woorden hier gezegd.
De aanschafprijs stelt niets voor maar Onderhoud is het sleutel woord.
Bij Porsche reken je dan niet in 100-en maar 1000-en.Maar als je in je model rijdt dat je altijd al hebt willen hebben... dan is dat is een gevoel dat niet te betalen is.
Mijn 912 is dan wel 35 jaar oud, maar het is auto rijden in optima forma.
quote:Zet die Porsche maar uit je hoofd, want die dingen zijn niet te betalen.
Op zondag 3 november 2002 00:10 schreef Hertog_Martin het volgende:
ja wanneer ik er 1 koop koop ik ook wel met zekerheid, wil de rekeningen zien enzo, apk enzo..sommigen hebben juist voor verkoop al alles laten maken
De enige Prosche die nog een beetje betaalbaar is in onderhoud is de 924. Deze heeft dan ook een VW motor en rijdt voor geen meter.
Heb je ook meteen een auto van minstens 10 jaar oud waar je gegarandeerd problemen mee krijgt.
De 944/928/911 zijn in onderhoudskosten buitensporig duur.
Als je zelf kunt sleutelen kun je nog wel een 924 overwegen en het land afstruinen voor onderdelen.
Het is maar waar je voor kiest. Sommige mensen werken zich te pletter om in een dure auto te rijden. Ik geef mijn geld liever aan andere geneugten uit.
quote:En valt ook in dezelfde klasse of niet soms?
Op zondag 3 november 2002 15:36 schreef laffer het volgende:[..]
lijkt me wel leuk als je wat foto`s van je 912 hier on-line zet.
ik vind de porsche 356 ook schitterend.
"Ik vind de Carrera GT2 ook schitterend"
quote:Niet alle 356ers zijn veel waard... Er zijn 356ers die goed gerestaureerd amper boven de 30.000 euro uitkomen. Alsnog veel geld, maar in vergelijking met met andere types klassieke porsches valt het dan nog wel mee.
Op zondag 3 november 2002 20:18 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
En valt ook in dezelfde klasse of niet soms?
"Ik vind de Carrera GT2 ook schitterend"
Verkocht slecht, maar was (vind ik tenminste) wel een mooie Porsche.
De 912 is inderdaad het tussenmodel geweest tussen de 356 en de 911. Het is een 911 met een 356 motor.
Inderdaad minder snel (190 km/u) maar... in het licht van alle kosten in deze draad: betaalbaar. Een klassieke 911 motor is qua onderhoud echt onbetaalbaar en de kennis die er voor nodig is is erg specifiek en soms moeilijk te vinden.
OP zich heb ik er vertrouwen in, ik zou hem toch vooral voor het weekend gebruiken en voor de slalomdagen van de Porsche Club (een wedstrijd waar ie nu ook in gebruikt wordt(daarnaast maakt ie weinig kilometers)). Maarja, ik heb totaal geen verzekeringsjaren opgebouwd EN ik ben nog maar 23.
ik vind trowens 968 ClubSport het meeste waat voor je geld (grootste 4 cylinder productie auto ooit gebouwd (3.0)) gewoon lekkere kuipen, heerlijk weggedrag, en mooi
voor de geinterreseerden het is een Porsche 911 Turbo van 1978 (?) 3200 CC. Met volledige inox uitlaatlijn en nwe porsche velgen op een rubber van 235 voor en 275 achter.
Hij heeft deze al laten verzekeren als oldtimer, kan ik dit ook als ik pakweg 25 jaar ben ? (ga er zeker niet met rijden voor ik 30 of ouder ben, lijkt me een té mooi geschenk om kapot te rijden in je tienerjaren...)
en moraalridders mogen nu beginnen zeiken over het feit dat ik verwend ben, maar ik ben gewoon in een auto-freak familie geboren...
Type :
quote:Je kunt in ieder geval het aankoopbedrag in je zak houden en aan onderhoud uitgeven....scheelt al een berg..
Op dinsdag 5 november 2002 19:35 schreef Cybermonkey het volgende:
Als ik dit zo allemaal hoor van onderhoudskosten etc, zou je liever geen porsche op het testament van je nonkel hebben staanvoor de geinterreseerden het is een Porsche 911 Turbo van 1978 (?) 3200 CC. Met volledige inox uitlaatlijn en nwe porsche velgen op een rubber van 235 voor en 275 achter.
Hij heeft deze al laten verzekeren als oldtimer, kan ik dit ook als ik pakweg 25 jaar ben ? (ga er zeker niet met rijden voor ik 30 of ouder ben, lijkt me een té mooi geschenk om kapot te rijden in je tienerjaren...)
en moraalridders mogen nu beginnen zeiken over het feit dat ik verwend ben, maar ik ben gewoon in een auto-freak familie geboren...
Type :
[afbeelding]
Leuke bak, ik zou het wel weten in jouw geval. En de verzekering zal het alleen leuk vinden als jij vanaf je 18e schadevrij autorijdt, en dan zul je als 25-jarige altijd nog een relatief hogere premie betalen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |