abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 november 2002 @ 23:43:13 #26
11488 UTO
Unidentified Typing Object
pi_6593200
Waarschijnlijk alleen het onderhoud al Een normale beurt is al stervens duur, ik zou zeggen informeer eens bij Porsche voor de gein wat ze rekenen voor een kleine of grote beurt daar schrik je van. Nu hoef je natuurlijk niet naar Porsche voor je onderhoud, maar je moet wel naar een garage met een beetje verstand, en die is waarschijnlijk net zo duur.

911: 3.0 en groter 6 cilinder boxer, apart geluid, zeker de oude luchtgekoelde modellen, sommige met turbo
928: 5.0 V8, machtige sound, dito verbruik en prestaties
944: met turbo een zeer leuke auto, maar dan ook een dure
924: de volksporsche, eigenlijk niet eens een sportwagen

Hier, kun je je een beeld vormen, prijzen in EURO's

quote:
Onderhoudsboekje 1987 Porsche 928 S4
Datum Post Prijs in €
December 1999 Aanschaf 11.571,40

Januari 2000 Complete check-up en grote beurt 948,93
- Nieuwe remblokken en bougies
- Nieuw olie-, lucht- en benzinefilter
- Nieuwe ruitenwisserbladen


Februari 2000 - Uitlijnen 90,76

Maart 2000 - Nieuwe grote deurspeaker 148,80

- Diverse knoppen, klemmen

April 2000 - Nieuw rubber voor achterklep 195,04
- Reserve sleutel


Mei 2000 - Versnellingsbakfilter en dekselpakking 1.373,60
- Aandrijfassen vervangen
- Uitlaat voorpijp reparatie
- Distributieriem stellen
- Controle spanner ontluchten en vullen


Juli 2000 - Nieuwe distributieriem 1.427,62
- Nieuwe tandsnaarspannerpakking en
-stofhoes en -contact
- Nieuwe waterpomp en pakking
- Nieuwe krukas keerring
- Nieuwe gasdempers motorkap


September 2000 - Nieuwe afdekmat voor reservewiel 146,14
- Nieuwe binnentemperatuursensor
- Nieuw zijknipperlicht

September 2000 - Uitlijnen en balanceren [/b] 61,26

December 2000 - Grote beurt [b] 812,43
- Nieuw olie-, lucht- en benzinefilter
- Nieuwe bougies
- Nieuwe accu

Maart 2001 - Revisie van de dynamo 484,65

Mei 2001 - Schakelaar versnellingsbak 146,91

Juni 2001 - Kleine beurt 1.079,48
- Nieuw stuurhuis

Juli 2001 - Nieuwe brandstofpomp 312,50

Augustus 2001 - Nieuwe MM computer 1.162,62

December 2001 - Grote beurt 1.112,35
- Nieuw olie- en luchtfilter
- Nieuwe bougies
- Nieuwe remblokken
- Slijtindicatoren
- Stuurstang


December 2001 - Uitlijnen 60,81

Januari 2002 - Knipperlicht relais 9,45

Juni 2002 - Nieuwe achterbumper 575,00
- Spuiten
- Monteren

Augustus 2002 - Distributieriem gecontroleerd 211.93
en nagespannen
- Riemspanner gereinigd


Oktober 2002 - Grote beurt 1.401,86
- Nieuw olie-, benzine- en luchtfilter
- Nieuwe bougies
- Nieuwe remblokken
- Nieuwe remschijven voor
- Uitlaat reparatie


12.000 EURO's in 2 jaar aan onderhoud, whaha!

En dan heb je nog niet gehoord wat de verzekering van je wil hebben als jong gastje zonder opgebouwde korting in zo'n auto!

Benzine d´r bij TSJING TSJING

Dude, ik zou dit voorlopig even uit je hoofd zetten, al was het alleen maar omdat je waarschijnlijk OOK (ik ga er effe vanuit dat je nog niet veel rijervaring hebt) zo'n snelle auto al snel ergens om een boom heen krult, no offense

[Dit bericht is gewijzigd door UTO op 02-11-2002 23:57]

From outer space
pi_6593478
a) waar haal je die gegevens vandaan?
b) is dat niet een beetje erg overdreven? lijkt wel alsof er elke maand iets vervangen word
  zaterdag 2 november 2002 @ 23:59:59 #28
11488 UTO
Unidentified Typing Object
pi_6593508
Site van een eigenaar: http://home01.wxs.nl/~acrnvo/index.html

En overdreven dat elke maand iets vervangen wordt? Blijkbaar gaat er elke maand iets kapot dan, anders vervangt ie het niet, denk je niet?

Je moet je realiseren dat ALS je een 2e hands Porsche koopt de kans ook nog eens vrij groot is dat ie niet goed onderhouden is, je kunt je voorstellen dat iemand wel eens een beurtje overslaat of andere nodig reparaties oid. met die prijzen....

Dat onderhoud krijg JIJ als volgende eigenaar dus wel voor je kiezen

From outer space
pi_6593683
ja wanneer ik er 1 koop koop ik ook wel met zekerheid, wil de rekeningen zien enzo, apk enzo..

sommigen hebben juist voor verkoop al alles laten maken

  zondag 3 november 2002 @ 00:13:31 #30
11488 UTO
Unidentified Typing Object
pi_6593743
Jep, en dan betaal je er natuurlijk ook flink voor. Je moet het natuurlijk zelf weten hoor. Die 928 van die vriend van mij is een supervette bak, maar ik ben blij dat ik m niet heb. Ik ga een snellere maar "goedkopere" (ook in onderhoud) auto kopen.
From outer space
pi_6593949
Ik heb vroeger een tweedehands 944 gehad, eerste auto inderdaad. Was wat betreft prestaties echt helemaal niets bijzonders maar wel bizar duur in onderhoud en verzekering. Enige positieve punt was dat het woord Porsche toch rare dingen met vrouwen doet, maar daar staat tegenover dat ook iedereen denkt dat je daar die auto voor nodig hebt.:P
  zondag 3 november 2002 @ 00:24:40 #32
11488 UTO
Unidentified Typing Object
pi_6593992
From outer space
pi_6597573
Er worden een hoop ware woorden hier gezegd.
De aanschafprijs stelt niets voor maar Onderhoud is het sleutel woord.
Bij Porsche reken je dan niet in 100-en maar 1000-en.

Maar als je in je model rijdt dat je altijd al hebt willen hebben... dan is dat is een gevoel dat niet te betalen is.
Mijn 912 is dan wel 35 jaar oud, maar het is auto rijden in optima forma.

www.912.nl

  zondag 3 november 2002 @ 13:44:18 #34
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_6598726
Hmm om het jaar je remblokken vervangen:{
Dat lijkt me stug. Als je echt nodig in zo een auto wilt rijden. Is het goedkoop als je zelf kan sleutelen. Dan ben je al de grote en kleine beurd kwijt. En wat denk je van als je zelf de onderdelen haalt en vervangt. Dat schild zeker 30% van de prijs. Want reken maar dat een garage HEEL VEEL uur loon rekend.

En je kan als je het echt goedkoop wil doen. Imitatie onderdelen halen. Dus is stukken goedkoper. Het is alleen dan jammer dat je niet je auto orgineel kan houden

Maar nog maals. Het maakt het rijden wel stukken goedkoper.
dus zo ver buiten berijk ligt het niet eens. Maar ik ben het met velen eens. Je kan beter een leuke andere auto kopen. En door sparen voor later. Of je moet zeggen oke. Ik ga elk weekend rijden. En voor de rest niet. Een hobby auto dus. Dan word het al een stukje meer betaalbaar.

Of je zoekt er een baan bij

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_6599102
3 jaar geleden had ik er een, een 944. op zich wel een leuk bakkie maar het onderhoud kost heel veel.
Money is better than poverty, if only for financial reasons
  zondag 3 november 2002 @ 15:27:05 #36
11488 UTO
Unidentified Typing Object
pi_6600014
quote:
Op zondag 3 november 2002 13:44 schreef ook_gek het volgende:
Hmm om het jaar je remblokken vervangen:{
Dat lijkt me stug. Als je echt nodig in zo een auto wilt rijden. Is het goedkoop als je zelf kan sleutelen. Dan ben je al de grote en kleine beurd kwijt. En wat denk je van als je zelf de onderdelen haalt en vervangt. Dat schild zeker 30% van de prijs. Want reken maar dat een garage HEEL VEEL uur loon rekend.

En je kan als je het echt goedkoop wil doen. Imitatie onderdelen halen. Dus is stukken goedkoper. Het is alleen dan jammer dat je niet je auto orgineel kan houden

Maar nog maals. Het maakt het rijden wel stukken goedkoper.
dus zo ver buiten berijk ligt het niet eens. Maar ik ben het met velen eens. Je kan beter een leuke andere auto kopen. En door sparen voor later. Of je moet zeggen oke. Ik ga elk weekend rijden. En voor de rest niet. Een hobby auto dus. Dan word het al een stukje meer betaalbaar.

Of je zoekt er een baan bij


En dan moet je bij het verkopen zeggen: "inderdaad, ik heb geen rekeningen van het onderhoud, behalve van de onderdelen die ik zelf vervangen heb....ja, dat zijn imitatieonderdelen, geen originele nee"

Down goes the verkoopprijs, ben je dat geld dat je wilde besparen alsnog kwijt

Btw, dat kan goed hoor, elk jaar remmen vervangen...zo'n auto is zwaar en gaat hard, of wil je de hele dag een beetje tuffen met dat ding? Je kutn denk ik ook elk jaar wel banden vervangen a 500 piek per band

From outer space
pi_6600144
quote:
Op zondag 3 november 2002 11:53 schreef Tiger_Woods het volgende:
Er worden een hoop ware woorden hier gezegd.
De aanschafprijs stelt niets voor maar Onderhoud is het sleutel woord.
Bij Porsche reken je dan niet in 100-en maar 1000-en.

Maar als je in je model rijdt dat je altijd al hebt willen hebben... dan is dat is een gevoel dat niet te betalen is.
Mijn 912 is dan wel 35 jaar oud, maar het is auto rijden in optima forma.

www.912.nl


lijkt me wel leuk als je wat foto`s van je 912 hier on-line zet.
ik vind de porsche 356 ook schitterend.
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_6605297
quote:
Op zondag 3 november 2002 00:10 schreef Hertog_Martin het volgende:
ja wanneer ik er 1 koop koop ik ook wel met zekerheid, wil de rekeningen zien enzo, apk enzo..

sommigen hebben juist voor verkoop al alles laten maken


Zet die Porsche maar uit je hoofd, want die dingen zijn niet te betalen.
Is het niet in aanschafprijs dan wel in onderhoudskosten.
Kost je minsten Euro 4000.- per jaar aan onderhoud als het een beetje meezit.
En dan heb ik het nog niet over de kosten van verzekering/wegenbelasting/vast onderhoud/benzine.

De enige Prosche die nog een beetje betaalbaar is in onderhoud is de 924. Deze heeft dan ook een VW motor en rijdt voor geen meter.
Heb je ook meteen een auto van minstens 10 jaar oud waar je gegarandeerd problemen mee krijgt.

De 944/928/911 zijn in onderhoudskosten buitensporig duur.


Als je zelf kunt sleutelen kun je nog wel een 924 overwegen en het land afstruinen voor onderdelen.

Het is maar waar je voor kiest. Sommige mensen werken zich te pletter om in een dure auto te rijden. Ik geef mijn geld liever aan andere geneugten uit.

pi_6605300
quote:
Op zondag 3 november 2002 15:36 schreef laffer het volgende:

[..]

lijkt me wel leuk als je wat foto`s van je 912 hier on-line zet.
ik vind de porsche 356 ook schitterend.


En valt ook in dezelfde klasse of niet soms?

"Ik vind de Carrera GT2 ook schitterend"

pi_6605427
quote:
Op zondag 3 november 2002 20:18 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

En valt ook in dezelfde klasse of niet soms?

"Ik vind de Carrera GT2 ook schitterend"


Niet alle 356ers zijn veel waard... Er zijn 356ers die goed gerestaureerd amper boven de 30.000 euro uitkomen. Alsnog veel geld, maar in vergelijking met met andere types klassieke porsches valt het dan nog wel mee.
[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
pi_6613269
Is die 912 niet een goedkoop alternatief voor een 911?
Het is toch een viercylinder? 914 is misschien ook een goedkoop alternatief, al wordt die ook door veel mensen lelijk gevonden. Met name de 2.0 zescylinder is aardig, maar tweedehands zul je voornamelijk viercylinders vinden.
pi_6615213
Waarom hoor ik niemand over de Porsche 968 CS (ClubSport).

Verkocht slecht, maar was (vind ik tenminste) wel een mooie Porsche.

pi_6615293
Ben ik weer.
Eerst een paar pics:

De 912 is inderdaad het tussenmodel geweest tussen de 356 en de 911. Het is een 911 met een 356 motor.
Inderdaad minder snel (190 km/u) maar... in het licht van alle kosten in deze draad: betaalbaar. Een klassieke 911 motor is qua onderhoud echt onbetaalbaar en de kennis die er voor nodig is is erg specifiek en soms moeilijk te vinden.

  maandag 4 november 2002 @ 11:50:46 #44
17061 mvt
blame Canada
pi_6615453
Ik kan als ik wil (en geld ervoor heb) een 944S (1987) overkopen voor 5000 euro. Bijna in perfecte staat, overdekt, 1e eigenaar 5 jaar in Amerika, 2e eigenaar ???, 3e eigenaar kwam zo goed als niet boven de 3000 toeren (vrouw), 4e eigenaar is de vader van een vriend van me (heeft 2 porsches) en dat is een miereneuker qua onderhoud, elk rammeltje hoort ie en wordt zogoed als meteen vervangen/gerepareerd. Heeft verder 90% van zijn leven (bij de 4e eigenaar) binnen gezeten (en die garagebox zou ik kunnen huren).

OP zich heb ik er vertrouwen in, ik zou hem toch vooral voor het weekend gebruiken en voor de slalomdagen van de Porsche Club (een wedstrijd waar ie nu ook in gebruikt wordt(daarnaast maakt ie weinig kilometers)). Maarja, ik heb totaal geen verzekeringsjaren opgebouwd EN ik ben nog maar 23.

We were to understand there would be pie and punch?
  maandag 4 november 2002 @ 20:28:57 #45
11488 UTO
Unidentified Typing Object
pi_6624665
Dan zou ik zeggen, vraag eens bij de verzekering, kunnen we lachu
From outer space
pi_6625560
Een klasgenoot van mij heeft nu zijn 4rde Porsche. hij is enorm verwend, en krijgt ze van zijn pa. de eerste was een 944, daarna heeft hij even een seicento gereden, toen kwam er weer een 944, alleen een paar jaar jonger. daarna kocht hij een 928, (de V8) die brandde alleen volledig uit, nadat een monteur op foutive wijze een brandstofpomp had gemonteerd. toen kwam er een 911 SC (super carerra) uit 79, (met nieuwere voorkant, andere deurklinken S2 spiegels, en hele dikke RUf velgen. maar die kostte te veel, dus toen kwam er een Megane, maar die was weer te saai, en nu staat er een 944S2 met 30000km op de teller.

ik vind trowens 968 ClubSport het meeste waat voor je geld (grootste 4 cylinder productie auto ooit gebouwd (3.0)) gewoon lekkere kuipen, heerlijk weggedrag, en mooi

2825cc Single Turbo Beast
  maandag 4 november 2002 @ 21:22:06 #47
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_6625675
Hier in de buurt woont wel zown juppie die in een TT rijdt..
  dinsdag 5 november 2002 @ 09:42:23 #48
11488 UTO
Unidentified Typing Object
pi_6631695
O, en heeft ie die 2e hands gekocht voor een paar duizend piek? Écht iets voor de beginnende autorijder
From outer space
  dinsdag 5 november 2002 @ 19:35:40 #49
36314 Cybermonkey
Singaholic and Singa-Cruiser
pi_6643112
Als ik dit zo allemaal hoor van onderhoudskosten etc, zou je liever geen porsche op het testament van je nonkel hebben staan

voor de geinterreseerden het is een Porsche 911 Turbo van 1978 (?) 3200 CC. Met volledige inox uitlaatlijn en nwe porsche velgen op een rubber van 235 voor en 275 achter.

Hij heeft deze al laten verzekeren als oldtimer, kan ik dit ook als ik pakweg 25 jaar ben ? (ga er zeker niet met rijden voor ik 30 of ouder ben, lijkt me een té mooi geschenk om kapot te rijden in je tienerjaren...)

en moraalridders mogen nu beginnen zeiken over het feit dat ik verwend ben, maar ik ben gewoon in een auto-freak familie geboren...

Type :

Het enige dat je van mij gaat zien is m'n achterlicht :p
  dinsdag 5 november 2002 @ 19:38:47 #50
11488 UTO
Unidentified Typing Object
pi_6643202
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 19:35 schreef Cybermonkey het volgende:
Als ik dit zo allemaal hoor van onderhoudskosten etc, zou je liever geen porsche op het testament van je nonkel hebben staan

voor de geinterreseerden het is een Porsche 911 Turbo van 1978 (?) 3200 CC. Met volledige inox uitlaatlijn en nwe porsche velgen op een rubber van 235 voor en 275 achter.

Hij heeft deze al laten verzekeren als oldtimer, kan ik dit ook als ik pakweg 25 jaar ben ? (ga er zeker niet met rijden voor ik 30 of ouder ben, lijkt me een té mooi geschenk om kapot te rijden in je tienerjaren...)

en moraalridders mogen nu beginnen zeiken over het feit dat ik verwend ben, maar ik ben gewoon in een auto-freak familie geboren...

Type :
[afbeelding]


Je kunt in ieder geval het aankoopbedrag in je zak houden en aan onderhoud uitgeven....scheelt al een berg..

Leuke bak, ik zou het wel weten in jouw geval. En de verzekering zal het alleen leuk vinden als jij vanaf je 18e schadevrij autorijdt, en dan zul je als 25-jarige altijd nog een relatief hogere premie betalen

From outer space
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')