abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6588164
..gekocht en wat zijn jullie ervaringen?

Ik weet dat ze duur in onderhoud zijn en dat het een dure 1ste auto is maar wie heeft hier als 1ste auto een 2de hands porsche gekocht en hoe is dat afgelopen? heb je m nogsteeds of heb je m al verkocht? en zoja waarom.

pi_6588190
denk dat de meeste hier niet even het bedrag neer kunnen tellen voor een goede 2e hands porsche, laat staan de benzine en het onderhoud. Banden voor dit type auto zijn niet goedkoop helaas
pi_6588218
3500 euro is toch niet zoveel?
pi_6588228
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 18:13 schreef -roys- het volgende:
denk dat de meeste hier niet even het bedrag neer kunnen tellen voor een goede 2e hands porsche, laat staan de benzine en het onderhoud. Banden voor dit type auto zijn niet goedkoop helaas
Zo duur zijn ze echt niet 2e hands, dan zijn ze echt wel te betalen.
pi_6588255
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 18:15 schreef Hertog_Martin het volgende:
3500 euro is toch niet zoveel?
Ja dat kan wel kloppen, maar een 944, of 924 noem ik geen echte porsche.. met hun 4 cilinder motoren over het algemeen.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_6588260
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_6588269
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 18:18 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Ja dat kan wel kloppen, maar een 944, of 924 noem ik geen echte porsche.. met hun 4 cilinder motoren over het algemeen.


Idd. Een 928 is tenminste een ECHTE porsche.
Maar er is er natuurlijk 1 Porsche die de rest overtreft , de 911

Maar de 928 is ook een schitterende auto hoor. Mooie V8 erin, ontzettend luxueus etc. Deze auto is toendertijd gepresenteerd als opvolger van de 911. Maar ja, 't verhaal is bekend.

[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
pi_6588288
Ik doel dus wel op de 944, 924 enzo.. vindt die er gewoon mooi uitzien en ookal zijn ze dan niet helemaal echt porsche toch wil ik er graag een, en daarom vraag ik hier om ervaringen

en genoeg mensen hier zullen wel keer porsche hebben eghad want op marktplaats.nl staan er genoeg

alleen jammer dat ze al 9dehands ofzo zijn want nieuw worden ze weinig gekocht

pi_6588292
Getver wat een lelijke bak
  zaterdag 2 november 2002 @ 18:29:36 #10
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_6588370
Mooie kar
Dit vind ik toch echt wel een mooie auto voor die prijs. Wel een aantal kilometertjes gereden maar toch.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_6588390
hm die 928 is wel boven mn budget maar niet veel..
is dit wel de 928 zoals jullie m bedoelen?:

http://www.marktplaats.nl/fotos/autos/porsche/6101.jpg

pi_6588395
met een Porsche van ongeveer 20 jaar oud zou ik vast rekening houden met een hoge garage rekening en een zeer hoge benzinekosten
pi_6588499
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 18:23 schreef Snoesje_Rules het volgende:
Getver wat een lelijke bak
ja fijn voor je
  zaterdag 2 november 2002 @ 18:51:24 #14
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_6588627
Neem een massarati bi turbo
Kosten ook niet veel
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_6588645
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 18:51 schreef ook_gek het volgende:
Neem een massarati bi turbo
Kosten ook niet veel
over onderhoudskosten gesproken
pi_6588665
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 18:31 schreef Hertog_Martin het volgende:
hm die 928 is wel boven mn budget maar niet veel..
is dit wel de 928 zoals jullie m bedoelen?:

http://www.marktplaats.nl/fotos/autos/porsche/6101.jpg


Ja, maar dat is de 1e uitvoering. Als je er een van 95 wilt hebben (In productie van 1977 tot 1995 geweest...) Moet je toch wel rekenen op een vrij hoog bedrag.
[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
  zaterdag 2 november 2002 @ 18:54:12 #17
11488 UTO
Unidentified Typing Object
pi_6588675
Ik zou me niet druk maken over de aanschafprijs, maar over het onderhoud. Een porsche 928 kost je, mits je natuurlijk het onderhoud doet wat je MOET doen om zon ding in conditie te houden, 5.000 tot 10.000 piek aan onderhoud per jaar

En dat is nog ZONDER de benzine (1:7), ZONDER de wegenbelasting (niet de lichtste) en de verzekering (als 1e auto verzekeren zonder Bonus=/Maluskorting tuurlijk )

Even wat voorbeeldjes:
- koppeling vervangen: 3000-4000 guldentjes
- buitenspiegeltje: 1300 guldentjes
- banden in de maat 245/40 R17, sja....

De rest kun je wel verzinnen neem ik aan

Een vriend van mij heeft zich "vergist" en rijdt nu in een 928 S4..ontzettend gave bak, maar nu hij m een maand heeft begint ie al te schrikken van de kosten van onderhoud en onderdelen (en ja, die heeft een goede baan!)

O ja, niet te vergeten, een 928 is niet het meest gangbare model, dus je kunt ook wel verwachten dat je die ook niet zomaar effe weer verkoopt voor een goede prijs.

Je betaalt voor een goede uit 1990 zo' n 25.000 piek Een 911 is vaak duurder want véél gewilder

Met een 924 rijdt je voor lul, een 944 gaat nog wel

[Dit bericht is gewijzigd door UTO op 02-11-2002 19:01]

From outer space
  zaterdag 2 november 2002 @ 19:36:52 #19
11488 UTO
Unidentified Typing Object
pi_6589500
Dat mag ook wel voor een niet geliefde Porsche van 1984....denk eraan: hoe ouder de 928, hoe lager de aanschafprijs, hoe hoger het onderhoud.

Dit ding is niet eens origineel.....kilometerstand zal ook wel niet mis zijn, en net als bij alle autos komen dan de waterpompen, radiateurs, benzinepompen, riemen etc etc, maar in tegenstelling tot andere autos kost een benzinepompje voor zon Porsche niet E 300 (altijd al duur) maar waarschijnlijk het (drie)dubbele, excl. montagekosten.

Grote beurt? 12,5 liter olie vervangen

Zit ik te zeiken? Ik waarschuw alleen maar Je moet echt héél diep in het onderhoud duiken om je een beeld te vormen voor je zo´n auto koopt.
Er is ergens een site over die dingen, daar heeft iemand in 2 jaar 20.000 gulden aan onderhoud en vervanging weggedragen !! En dan is 4300 euro ineens niet zo heel goedkoop.


edit: als je even doorklikt zie je op de site van het autobedrijf dat ie geen E 4300 maar E 7500 kost. Daarnaast komt ie uit het buitenland aan het kenteken te zien, ergens in 1996 of zo geimporteerd, meestal: historie unknown

From outer space
pi_6591445
Een oom van mij heeft een paar jaar geleden toen hij 22/23 was een 944 gekocht. Helemaal trots en blij, maar na een half jaar moest hij de auto alweer verkopen vanwege te dure onderhoudskosten. Daarbij kon hij de Porsche nauwelijks verkopen.
Zo'n auto moet je nemen voor erbij, maar niet als 1ste of enige auto, zeker niet als je niet zo veel verdiend.
pi_6592622
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 18:54 schreef UTO het volgende:
Ik zou me niet druk maken over de aanschafprijs, maar over het onderhoud. Een porsche 928 kost je, mits je natuurlijk het onderhoud doet wat je MOET doen om zon ding in conditie te houden, 5.000 tot 10.000 piek aan onderhoud per jaar

En dat is nog ZONDER de benzine (1:7), ZONDER de wegenbelasting (niet de lichtste) en de verzekering (als 1e auto verzekeren zonder Bonus=/Maluskorting tuurlijk )

Even wat voorbeeldjes:
- koppeling vervangen: 3000-4000 guldentjes
- buitenspiegeltje: 1300 guldentjes
- banden in de maat 245/40 R17, sja....

De rest kun je wel verzinnen neem ik aan

Een vriend van mij heeft zich "vergist" en rijdt nu in een 928 S4..ontzettend gave bak, maar nu hij m een maand heeft begint ie al te schrikken van de kosten van onderhoud en onderdelen (en ja, die heeft een goede baan!)

O ja, niet te vergeten, een 928 is niet het meest gangbare model, dus je kunt ook wel verwachten dat je die ook niet zomaar effe weer verkoopt voor een goede prijs.

Je betaalt voor een goede uit 1990 zo' n 25.000 piek Een 911 is vaak duurder want véél gewilder

Met een 924 rijdt je voor lul, een 944 gaat nog wel


ja daarom vraag ik ook naar ervaringen van mensen omdat ik weet dta onderhoud het meest kost, aanschafprijs staat vast en daar spaar je gewoon voor..

maar zoals je nu zegt.. 3-4000 voor koppeling vervangen, daar werk ik dan een jaar voor..

dus denk ik beter als ik er 1 koop dat ik dan een goedkoop 2dehandsje neem en dat als er dus iets kapot gaat het net zo goedkoop is om andere auto te kopen..

want ik wil er wel graag een

pi_6592646
hoe zit het trouwens motorisch tussen de 924, 944 en 928? hij moet wel een beetje krachtig zijn, mooi geluid enzo.. topsnelheid maakt me niet zoveel uit..
pi_6592653
of ik wacht paar jaartjes en koop dan deze:

http://www.marktplaats.nl/fotos/autos/porsche/6122.jpg
mjam

pi_6592753
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 23:16 schreef Hertog_Martin het volgende:
hoe zit het trouwens motorisch tussen de 924, 944 en 928? hij moet wel een beetje krachtig zijn, mooi geluid enzo.. topsnelheid maakt me niet zoveel uit..
928 is een dikke V8 motor. De andere 2 zijn 4-cylinders. Niet bijster snel dus.

de V8 motor is trouwens wel top.

[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
pi_6592801
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 22:02 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Een oom van mij heeft een paar jaar geleden toen hij 22/23 was een 944 gekocht. Helemaal trots en blij, maar na een half jaar moest hij de auto alweer verkopen vanwege te dure onderhoudskosten. Daarbij kon hij de Porsche nauwelijks verkopen.
Zo'n auto moet je nemen voor erbij, maar niet als 1ste of enige auto, zeker niet als je niet zo veel verdiend.
Waren dat gewone onderhoudskosten of moesten er dingen gerepareerd worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')