Ik weet dat ze duur in onderhoud zijn en dat het een dure 1ste auto is maar wie heeft hier als 1ste auto een 2de hands porsche gekocht en hoe is dat afgelopen? heb je m nogsteeds of heb je m al verkocht? en zoja waarom.
quote:Zo duur zijn ze echt niet 2e hands, dan zijn ze echt wel te betalen.
Op zaterdag 2 november 2002 18:13 schreef -roys- het volgende:
denk dat de meeste hier niet even het bedrag neer kunnen tellen voor een goede 2e hands porsche, laat staan de benzine en het onderhoud. Banden voor dit type auto zijn niet goedkoop helaas
quote:Ja dat kan wel kloppen, maar een 944, of 924 noem ik geen echte porsche.. met hun 4 cilinder motoren over het algemeen.
Op zaterdag 2 november 2002 18:15 schreef Hertog_Martin het volgende:
3500 euro is toch niet zoveel?
quote:Idd. Een 928 is tenminste een ECHTE porsche.
Op zaterdag 2 november 2002 18:18 schreef D-Devil het volgende:[..]
Ja dat kan wel kloppen, maar een 944, of 924 noem ik geen echte porsche.. met hun 4 cilinder motoren over het algemeen.
Maar de 928 is ook een schitterende auto hoor. Mooie V8 erin, ontzettend luxueus etc. Deze auto is toendertijd gepresenteerd als opvolger van de 911. Maar ja, 't verhaal is bekend.
en genoeg mensen hier zullen wel keer porsche hebben eghad want op marktplaats.nl staan er genoeg
alleen jammer dat ze al 9dehands ofzo zijn want nieuw worden ze weinig gekocht
quote:ja fijn voor je
Op zaterdag 2 november 2002 18:23 schreef Snoesje_Rules het volgende:
Getver wat een lelijke bak
quote:over onderhoudskosten gesproken
Op zaterdag 2 november 2002 18:51 schreef ook_gek het volgende:
Neem een massarati bi turbo
Kosten ook niet veel
quote:Ja, maar dat is de 1e uitvoering. Als je er een van 95 wilt hebben (In productie van 1977 tot 1995 geweest...) Moet je toch wel rekenen op een vrij hoog bedrag.
Op zaterdag 2 november 2002 18:31 schreef Hertog_Martin het volgende:
hm die 928 is wel boven mn budget maar niet veel..
is dit wel de 928 zoals jullie m bedoelen?:http://www.marktplaats.nl/fotos/autos/porsche/6101.jpg
En dat is nog ZONDER de benzine (1:7), ZONDER de wegenbelasting (niet de lichtste) en de verzekering (als 1e auto verzekeren zonder Bonus=/Maluskorting tuurlijk )
Even wat voorbeeldjes:
- koppeling vervangen: 3000-4000 guldentjes
- buitenspiegeltje: 1300 guldentjes
- banden in de maat 245/40 R17, sja....
De rest kun je wel verzinnen neem ik aan
Een vriend van mij heeft zich "vergist" en rijdt nu in een 928 S4..ontzettend gave bak, maar nu hij m een maand heeft begint ie al te schrikken van de kosten van onderhoud en onderdelen (en ja, die heeft een goede baan!)
O ja, niet te vergeten, een 928 is niet het meest gangbare model, dus je kunt ook wel verwachten dat je die ook niet zomaar effe weer verkoopt voor een goede prijs.
Je betaalt voor een goede uit 1990 zo' n 25.000 piek Een 911 is vaak duurder want véél gewilder
Met een 924 rijdt je voor lul, een 944 gaat nog wel
[Dit bericht is gewijzigd door UTO op 02-11-2002 19:01]
die vind ik persoonlijk wel mooi, en ook nog niet zo heel duur
Dit ding is niet eens origineel.....kilometerstand zal ook wel niet mis zijn, en net als bij alle autos komen dan de waterpompen, radiateurs, benzinepompen, riemen etc etc, maar in tegenstelling tot andere autos kost een benzinepompje voor zon Porsche niet E 300 (altijd al duur) maar waarschijnlijk het (drie)dubbele, excl. montagekosten.
Grote beurt? 12,5 liter olie vervangen
Zit ik te zeiken? Ik waarschuw alleen maar Je moet echt héél diep in het onderhoud duiken om je een beeld te vormen voor je zo´n auto koopt.
Er is ergens een site over die dingen, daar heeft iemand in 2 jaar 20.000 gulden aan onderhoud en vervanging weggedragen !! En dan is 4300 euro ineens niet zo heel goedkoop.
edit: als je even doorklikt zie je op de site van het autobedrijf dat ie geen E 4300 maar E 7500 kost. Daarnaast komt ie uit het buitenland aan het kenteken te zien, ergens in 1996 of zo geimporteerd, meestal: historie unknown
quote:ja daarom vraag ik ook naar ervaringen van mensen omdat ik weet dta onderhoud het meest kost, aanschafprijs staat vast en daar spaar je gewoon voor..
Op zaterdag 2 november 2002 18:54 schreef UTO het volgende:
Ik zou me niet druk maken over de aanschafprijs, maar over het onderhoud. Een porsche 928 kost je, mits je natuurlijk het onderhoud doet wat je MOET doen om zon ding in conditie te houden, 5.000 tot 10.000 piek aan onderhoud per jaarEn dat is nog ZONDER de benzine (1:7), ZONDER de wegenbelasting (niet de lichtste) en de verzekering (als 1e auto verzekeren zonder Bonus=/Maluskorting
tuurlijk )
Even wat voorbeeldjes:
- koppeling vervangen: 3000-4000 guldentjes
- buitenspiegeltje: 1300 guldentjes
- banden in de maat 245/40 R17, sja....De rest kun je wel verzinnen neem ik aan
Een vriend van mij heeft zich "vergist" en rijdt nu in een 928 S4..ontzettend gave bak, maar nu hij m een maand heeft begint ie al te schrikken van de kosten van onderhoud en onderdelen (en ja, die heeft een goede baan!)
O ja, niet te vergeten, een 928 is niet het meest gangbare model, dus je kunt ook wel verwachten dat je die ook niet zomaar effe weer verkoopt voor een goede prijs.
Je betaalt voor een goede uit 1990 zo' n 25.000 piek
Een 911 is vaak duurder want véél gewilder
Met een 924 rijdt je voor lul, een 944 gaat nog wel
maar zoals je nu zegt.. 3-4000 voor koppeling vervangen, daar werk ik dan een jaar voor..
dus denk ik beter als ik er 1 koop dat ik dan een goedkoop 2dehandsje neem en dat als er dus iets kapot gaat het net zo goedkoop is om andere auto te kopen..
want ik wil er wel graag een
quote:928 is een dikke V8 motor. De andere 2 zijn 4-cylinders. Niet bijster snel dus.
Op zaterdag 2 november 2002 23:16 schreef Hertog_Martin het volgende:
hoe zit het trouwens motorisch tussen de 924, 944 en 928? hij moet wel een beetje krachtig zijn, mooi geluid enzo.. topsnelheid maakt me niet zoveel uit..
de V8 motor is trouwens wel top.
quote:Waren dat gewone onderhoudskosten of moesten er dingen gerepareerd worden?
Op zaterdag 2 november 2002 22:02 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Een oom van mij heeft een paar jaar geleden toen hij 22/23 was een 944 gekocht. Helemaal trots en blij, maar na een half jaar moest hij de auto alweer verkopen vanwege te dure onderhoudskosten. Daarbij kon hij de Porsche nauwelijks verkopen.
Zo'n auto moet je nemen voor erbij, maar niet als 1ste of enige auto, zeker niet als je niet zo veel verdiend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |