abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147994336
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 01:07 schreef mapima het volgende:
Béta's :')
rechten :')
pi_147995099
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:48 schreef mapima het volgende:
Met rechtsgeleerdheid wordt ook onderzocht hoe recht het beste kan zijn, wat de gevolgen zijn van het huidige recht etc. het is dus gewoon een WO-studie.
Je bent wellicht net begonnen met rechten, anders zou je zo een opmerking niet maken. De meeste afgestudeerden van de studie rechtsgeleerdheid geven zelf toe dat rechten totaal geen wetenschappelijke opleiding is. Geen statistiek, geen methodologie, geen research en je scriptie is niet gebaseerd op het opzetten van een onderzoek, methoden definiëren, resultaten genereren, tot een conclusie komen en daarover schrijven, maar meer een veredelende literatuurstudie.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_147995411
Mapima is een troll. Lijkt me niet dat hij ook toevallig rechten studeert.
pi_147995683
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 02:02 schreef Pandarus het volgende:
Mapima is een troll. Lijkt me niet dat hij ook toevallig rechten studeert.
en gras is groen
pi_147996460
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 01:52 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Je bent wellicht net begonnen met rechten, anders zou je zo een opmerking niet maken. De meeste afgestudeerden van de studie rechtsgeleerdheid geven zelf toe dat rechten totaal geen wetenschappelijke opleiding is. Geen statistiek, geen methodologie, geen research en je scriptie is niet gebaseerd op het opzetten van een onderzoek, methoden definiëren, resultaten genereren, tot een conclusie komen en daarover schrijven, maar meer een veredelende literatuurstudie.
misschien op de universiteit leiden waar de studie rechten heet en niet rechtsgeleerdheid
pi_147996597
Gelukkig is rechten een wo-studie. Ik zou niet willen dat allemaal havisten gingen bepalen hoe de rechtspraak verliep in dit land. Mensen met een gemiddeld iq zijn niet in staat om iets te snappen van rechtspraak.
pi_147996747
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 02:48 schreef mapima het volgende:

[..]

misschien op de universiteit leiden waar de studie rechten heet en niet rechtsgeleerdheid
https://studiegids.leiden(...)45/rechtsgeleerdheid
:')
pi_147996771
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 02:56 schreef NiceHat het volgende:
Gelukkig is rechten een wo-studie. Ik zou niet willen dat allemaal havisten gingen bepalen hoe de rechtspraak verliep in dit land. Mensen met een gemiddeld iq zijn niet in staat om iets te snappen van rechtspraak.
Het probleem is dus dat mensen met een gemiddeld IQ de studie rechten/rechtsgeleerdheid op de universiteit kunnen doen, Mapima is daar een voorbeeld van.

Ik heb er geen moeite mee dat het een WO studie, maar het niveau mag wel fors omhoog en de nadruk mag (vooral in de master) meer op research liggen. Om te beginnen zou er een vak methodologie en een vak statistiek aan het curriculum moeten worden toegevoegd.
pi_147996810
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 03:07 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik heb er geen moeite mee dat het een WO studie, maar het niveau mag wel fors omhoog en de nadruk mag (vooral in de master) meer op research liggen.
Daar heb je ook wel gelijk in. Maar dit geldt voor praktisch alle alfastudies. Het niveau is juist omlaag geschroefd om het rendabel te houden. Dus het is een beetje kip-/ei-verhaal.
  zaterdag 27 december 2014 @ 11:08:18 #85
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_148001187
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 03:07 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Het probleem is dus dat mensen met een gemiddeld IQ de studie rechten/rechtsgeleerdheid op de universiteit kunnen doen, Mapima is daar een voorbeeld van.

Ik heb er geen moeite mee dat het een WO studie, maar het niveau mag wel fors omhoog en de nadruk mag (vooral in de master) meer op research liggen. Om te beginnen zou er een vak methodologie en een vak statistiek aan het curriculum moeten worden toegevoegd.
Ik ben zelf groot fan van methodologievakken en van statistiek en met het oog op de algemene vorming is het ook doodzonde dat rechten daar weinig tot geen ruimte voor heeft. Maar wat zou het concreet toevoegen aan de studie en de manier van juridisch onderzoek? De werking artikel 21 Wfm significant verklaren met het oog op de jurisprudentie van het EVRM?

Het is gewoon niet nodig, sterker nog, het is zelfs buitengewoon lastig om er wel gebruik van te maken. De studie zelf bevat wel meerdere juridische onderzoeksvakken waar veel aandacht is voor het doen van verantwoord juridisch onderzoek. Ook voor een rechtswetenschapper is dat meer dan voldoende en ook van behoorlijk niveau.

Daarnaast speelt wel mee dat de masters van rechtsgeleerdheid op behoorlijk niveau zitten. Dankzij het competitieve karakter van de studie worden er veel scripties van hoog niveau geproduceerd. Het is niet voor niets dat rechtenscripties regelmatig de grote universiteitsbrede scriptieprijzen winnen. Belangrijk is ook dat een goede rechtenscriptie vaak nog gelezen wordt door meer mensen dan alleen de begeleider en de moeder van de scriptiescrijver zelf. Als je goed onderzoek hebt gedaan wilt de minister zelf er nog wel eens een blik op werpen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 03:09 schreef NiceHat het volgende:

[..]

Daar heb je ook wel gelijk in. Maar dit geldt voor praktisch alle alfastudies. Het niveau is juist omlaag geschroefd om het rendabel te houden. Dus het is een beetje kip-/ei-verhaal.
Dat geldt misschien voor de studie Roemeens met twee studenten per jaar, maar rechtsgeleerdheid is by far de meest rendabele studie die door universiteiten wordt aangeboden. Vanwege het hoge aantal studenten en de relatief lage kosten (veel zelfstudie) is het flink verdienen. Het is dan ook een behoorlijke cashcow en dat is een van de redenen dat het enorme uitvalpercentage (60%+) ook getoleerd wordt. Ook als twee derde uitvalt blijft er nog genoeg over om de boel van te kunnen betalen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 27 december 2014 @ 11:20:42 #86
165633 eriksd
The grand facade...
pi_148001522
quote:
Mapima is inderdaad niet bepaald een pleitbezorger voor het academische gehalte van de studie rechten.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 27 december 2014 @ 11:24:19 #87
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_148001638
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 december 2014 11:20 schreef eriksd het volgende:

[..]

Mapima is inderdaad niet bepaald een pleitbezorger voor het academische gehalte van de studie rechten.
Ben je mal. Ze is honneursstudent. Beetje de elite onder de rechtenstudenten.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 27 december 2014 @ 11:27:03 #88
165633 eriksd
The grand facade...
pi_148001716
quote:
8s.gif Op zaterdag 27 december 2014 11:24 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ben je mal. Ze is honneursstudent. Beetje de elite onder de rechtenstudenten.
Potverdrie, je hebt gelijk. Ik heb het even opgezocht:

quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 00:33 schreef mapima het volgende:
Fuck jullie allemaal ik heb een 7 of een 8 voor inleiding Staats- en Bestuursrecht met 50% gokcorrectie

Mensen die zeiden dat ik het niet kon ik neuk jullie de moeder vader :W
_O_
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 27 december 2014 @ 11:28:50 #89
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_148001778
Here Christus, daar gaat het laatste beetje waarde dat mijn diploma nog had.
--
pi_148018756
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 02:56 schreef NiceHat het volgende:
pi_148020804
Erik _O_
Ryon _O_
  zondag 28 december 2014 @ 02:14:15 #92
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_148036202
Rechten valt in het rijtje bedrijfskunde en communicatiewetenschappen, deze drie 'studies' mogen van mij alle drie naar het hbo gedegradeerd worden.
pi_148036239
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 02:14 schreef Fanest het volgende:
Rechten valt in het rijtje bedrijfskunde en communicatiewetenschappen, deze drie 'studies' mogen van mij alle drie naar het hbo gedegradeerd worden.
heb jij die studies ooit gedaan?
pi_148046075
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 02:16 schreef mapima het volgende:

[..]

heb jij die studies ooit gedaan?
Rot nou eens op met je onzinpretstudie met 0 baankans.
pi_148047580
quote:
15s.gif Op zondag 28 december 2014 14:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

Rot nou eens op met je onzinpretstudie met 0 baankans.
bedrijfskunde heeft idd niet heel veel bankhangen maar toch nog wel een aardig reële

Ken genoeg bèta's die thuiszitten zonder baan
pi_148047674
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 14:40 schreef mapima het volgende:

[..]

bedrijfskunde heeft idd niet heel veel bankhangen maar toch nog wel een aardig reële

Ken genoeg bèta's die thuiszitten zonder baan
Maar die kunnen tenminste nog wat nuttigs. Dat kan een jurist ook niet. Beetje in je wetboek bladeren. Beta's kunnen tenminste je tv nog maken.
pi_148047970
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 14:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar die kunnen tenminste nog wat nuttigs. Dat kan een jurist ook niet. Beetje in je wetboek bladeren. Beta's kunnen tenminste je tv nog maken.
jij ziet spoken. Echte juristen zijn juist ik weet niet hoe maatschappelijk betrokken en daardoor multifunctioneel. Rechten IS maatschappelijke ontwikkelingen bestuderen

Ben je dat als jurist niet dan kan je beter iets anders gaan doen
pi_148048085
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 14:48 schreef mapima het volgende:

[..]

jij ziet spoken. Echte juristen zijn juist ik weet niet hoe maatschappelijk betrokken en daardoor multifunctioneel. Rechten IS maatschappelijke ontwikkelingen bestuderen

Ben je dat als jurist niet dan kan je beter iets anders gaan doen
Rot toch op joh. Maatschappelijk betrokken? Het zijn allemaal ratten die moordenaars en pedofielen met 30 uur schoffelen laten wegkomen.
pi_148048154
quote:
15s.gif Op zondag 28 december 2014 14:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

Rot toch op joh. Maatschappelijk betrokken? Het zijn allemaal ratten die moordenaars en pedofielen met 30 uur schoffelen laten wegkomen.
dat is de kunst van lekken in dossiers opsporen en verdedigen. Als iets niet bewezen kan worden moet iemand er ook noet voor veroordeeld worden
pi_148048236
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 14:52 schreef mapima het volgende:

[..]

dat is de kunst van lekken in dossiers opsporen en verdedigen. Als iets niet bewezen kan worden moet iemand er ook noet voor veroordeeld worden
Dus al heeft ie het gedaan, mag ie gewoon lopen. Lekker ben jij zeg. Je stemt zeker op d66.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')