abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 29 april 2015 @ 16:35:02 #26
249559 crew  Lavenderr
pi_152127996
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2015 10:41 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik moest daar ook even aan wennen ja! :o Op mijn sportavond opeens; je moet nu vertrekken om op tijd op je afspraak te komen...

Eerst dacht ik nog: 'WTF, er staat niks in mijn agenda' :o maar dat is dus inderdaad op basis van historische gegevens :7 Wel grappig als je op vakantie bent; het was vorige week 13,5 uur rijden naar mijn werk _O-
Dat krijg ik ook op mijn smartphone: u bent 8/9 minuten van uw werk.
pi_152128725
quote:
6s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:24 schreef jogy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
whut?
pi_152134128
quote:
6s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:34 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Weet je hoeveel data de overheid beheerd :o ;) daar gaat wel eens iets mee mis. En Google is zeker niet heilig...

https://www.google.nl/web(...)google%20data%20leak

[..]

Ze kunnen niet zien waar je heen gaat :P alleen waar je bent. :)

Overigens is alles hierbij optioneel:
http://www.mercedes-benz.(...)rcedesconnectme.html
Dan lijkt het mij een prima ontwikkeling (voor het gros van de mensen, niet voor de 'tweakers'). :)
  Redactie Frontpage zaterdag 13 juni 2015 @ 17:37:28 #29
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_153501457
Weer een nieuwe manier om te volgen *G*

quote:
Chip moet einde maken aan fraude met kentekens

In opdracht van het ministerie van Veiligheid en Justitie wordt op een terrein van Defensie bij Oirschot een speciale chip getest. Die moet een einde maken aan fraude met kentekens. Als over een jaar blijkt dat de resultaten goed zijn, wordt de chip ingevoerd.

In Nederland zijn naar schatting 40.000 valse nummerplaten in omloop. Criminelen gebruiken die onder meer als zij zonder te betalen tanken en als ze inbraken plegen. Ook monteren ze valse kentekenplaten op vluchtauto's.

Een van de testers is Maurice Geraets. Hij is de directeur van NXP, het bedrijf dat de chip maakt. Zijn donkere auto staat geparkeerd voor gebouw 46 op de Eindhovense High Tech Campus. Wie de kentekenplaat beter bekijkt, ziet onder de drie letters een vierkant vlakje met een sleufje.
Het sleufje onderin is de antenne die communiceert met readers boven de weg Karin Alberts / NOS
Tankstation

"Die sleuf is een antenne waardoor de kentekenplaat op afstand uitleesbaar is", zegt Geraets. "Straks komen er portalen boven de weg met readers waarin ook een antenne zit. Die communiceert met de kentekenplaat op de auto beneden. De reader is verbonden met computers van de RDW en die geeft door of de kentekenplaat correct is."

Ook houders van tankstations zouden zo'n reader kunnen aanschaffen. Zij kunnen voordat zij de pomp vrijgeven om te tanken, controleren of de kentekenplaat voorzien is van een chip en dus of de auto deugt.

Volgens Geraets is de angst voor schending van privacy niet nodig. "Patronen in het rijgedrag kun je er niet mee vaststellen. De chip genereert continu wisselende codes. Hij is door de reader te identificeren, maar ook als je de auto elke dag zou bevragen, is niet herleidbaar waar hij eerder is geweest."

Het College bescherming persoonsgegevens (CBP) is kritisch. "Een auto is een zeer persoonlijk bezit en wordt door velen ervaren als een tweede huis", zegt woordvoerder Lysette Rutgers. "Daarin en daarmee moet je je vrij kunnen bewegen. Daarom moet goed gekeken worden naar de noodzaak van de chip."

Kan hetzelfde doel ook op een minder ingrijpende manier worden bereikt, vraagt Rutgers zich af. "Bij de proef moet gekeken worden of de chip echt alleen maar door bevoegde personen en instanties kan worden uitgelezen en of de beveiliging in orde is."

Ook Bas Filippini van de organisatie Privacy First is kritisch. "Het is natuurlijk heel goed dat criminelen worden aangepakt, maar dit gaat veel verder. Wij zijn niet voor een grootschalig controlesysteem waarmee continu in de gaten wordt gehouden waar mensen zijn", zei hij in het NOS Radio 1 Journaal. "Wij noemen het een spionagechip."

Volgens Filippini kan het systeem al snel voor andere zaken worden gebruikt. "Je krijgt een verschuiving van doelstellingen. Kijk naar de trajectcontrole. Die zou voor de veiligheid zijn, maar wordt nu gebruikt om dat omaatje in haar oude diesel uit de binnenstad van Utrecht te weren."
Sneeuw

Hoewel de chip nog in de testfase zit, hoeft Geraets niet meer overtuigd te worden. Wat hem betreft is het geen test, maar meer het leveren van het bewijs dat het systeem werkt.

"We weten dat de chip het doet en dat willen we aantonen aan alle belanghebbenden en aan de politiek. Dat doen we expres vier seizoenen lang, zodat we kunnen aantonen dat de chip het bijvoorbeeld ook doet als er sneeuw op de kentekenplaat zit vastgekoekt. Met cameratoezicht lukt dat echt niet."
Gelukkig gooien ze het dit keer weer ouderwets op criminaliteit ipv terrorisme :{.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_153686754
Er zijn allerlei technische mogelijkheden bij zulke systemen.
Ik zie al lijstjes voorbij komen met audio opname mogelijkheden van de inzittenden.

Alleen leest men dat iets te strak.
Het is net als bij sommige apps op je telefoon die toegang moeten hebben tot je mic. zoals Skype bijv.
Het is dan niet dat het constant aanstaat of je Skype aanhebt of niet, nee, het gaat om als Skype draait en je in verbinding staat met iemand waar praten tegen elkaar onderdeel van is.

Men neemt het allemaal veel te serieus en snapt de onderliggende redenen niet waarom het in zo'n systeem in een auto verwerkt zit.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 09:12:08 #31
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_153686999
Klopt, soms zijn dingen als bv. een microfoon en een internetverbinding nodig om bv. met spraakherkenning ergens heen te navigeren. ''Auto navigeer naar Kerkstraat 1, Ons Dorp''.
En toch ideaal dat je niet moeilijk hoeft te doen als er een firmware update is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')