Dank, de kasten zijn volledig dicht, dus ik bepaal het hemelwater.quote:Op zondag 21 december 2014 09:18 schreef voederbietel het volgende:
Een laag van 5 cm aan hydrokorrels of gewoon grove split is voldoende. Vergeet niet een kraan of een gat met een stop in iedere bak te maken zodat je indien er veel hemelwater valt je de boel kan aftappen.
Hou er wel rekening mee dat veel planten simpelweg meer van vollegrond houden dan van potgrond met een beperkte wortelingsdiepte. Kolen vinden het bijvoorbeeld wel erg prettig om diep te kunnen wortelen. Als je zorgt dat er in de teeltlaag voldoende nutriënten beschikbaar zijn in de vorm van compost/organische mest kan het wel hoor, maar wellicht moet je er wat mee spelen om het goed werkend te krijgen.quote:Op zondag 21 december 2014 10:42 schreef icloud het volgende:
[..]
Dank, de kasten zijn volledig dicht, dus ik bepaal het hemelwater.
Dat is geen probleem, inprincipe kan ik de bodem zo laag maken als ik wil en dus ook de wortel dieptequote:Op zondag 21 december 2014 10:46 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee dat veel planten simpelweg meer van vollegrond houden dan van potgrond met een beperkte wortelingsdiepte. Kolen vinden het bijvoorbeeld wel erg prettig om diep te kunnen wortelen. Als je zorgt dat er in de teeltlaag voldoende nutriënten beschikbaar zijn in de vorm van compost/organische mest kan het wel hoor, maar wellicht moet je er wat mee spelen om het goed werkend te krijgen.
extra voeding werkt prima in dit geval jongemanquote:Op zondag 21 december 2014 10:46 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee dat veel planten simpelweg meer van vollegrond houden dan van potgrond met een beperkte wortelingsdiepte. Kolen vinden het bijvoorbeeld wel erg prettig om diep te kunnen wortelen. Als je zorgt dat er in de teeltlaag voldoende nutriënten beschikbaar zijn in de vorm van compost/organische mest kan het wel hoor, maar wellicht moet je er wat mee spelen om het goed werkend te krijgen.
Dan moet je de bakken volledig volstorten met aarden+ ongedierte wat door de grond kruipt.quote:Op zaterdag 20 december 2014 22:09 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Vanwaar kies je voor een bodem in de bakken? Kan toch op de volle grond worden gezet?
maar geen gezeik met kou, vocht en dominate plagenquote:Op dinsdag 23 december 2014 18:13 schreef icloud het volgende:
[..]
Dan moet je de bakken volledig volstorten met aarden+ ongedierte wat door de grond kruipt.
Dat is juist zo goed voor de grond. Krijg je rijke aarde van en mooi luchtig.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:13 schreef icloud het volgende:
[..]
Dan moet je de bakken volledig volstorten met aarden+ ongedierte wat door de grond kruipt.
50/60 cm kan ook, dat maakt totaal niet uitquote:Op dinsdag 23 december 2014 19:22 schreef machtpen het volgende:
Wat gaten in de bodem boren om te drainen. 20 centimeter is trouwens wel erg weinig helemaal als er nog 5 cm korrels worden gebruikt. Je kunt natuurlijk ook met grote potten werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |