abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147778683
Graag wil ik een motivatiebrief schrijven voor het honoursprogramma van mijn opleiding, Rechtsgeleerdheid. Echter vroeg ik mij af hoe je zo'n motivatiebrief het best uitdrukt. Ik weet wel ongeveer wat er allemaal in moet staan, echter moet ik beginnen met wat voor een scholier ik was op de basischool? Heeft iemand een goede motivatiebrief voor mij, die ook gericht was voor een honoursprogramma? Het is niet bedoeld te kopieren, maar een opzet ervan zou erg fijn zijn!
pi_147778777
Zie het als een sollicitatiebrief. Vertel ze waarom jij die plek moet krijgen, zet dat netjes en overzichtelijk uiteen en voila!
Ja doei.
pi_147778865
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:45 schreef motorbloempje het volgende:
Zie het als een sollicitatiebrief. Vertel ze waarom jij die plek moet krijgen, zet dat netjes en overzichtelijk uiteen en voila!
Hmm, maar vanaf waar moet ik beginnen...natuurlijk allereerst mezelf voorstellen. Echter daarna? Vanaf de basischool, wat voor leerling ik daar was? Of wat het honoursprogramma naar mijn mening toevoegt?
pi_147778981
Je bent 20, niemand geeft een fuck om je basisschool"prestaties" :')
Ja doei.
  zaterdag 20 december 2014 @ 17:55:34 #5
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_147779019
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:54 schreef motorbloempje het volgende:
Zou wel een leuke insteek zijn voor zo'n brief toch, weer eens wat anders dan die standaard dingen.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_147779280
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:54 schreef motorbloempje het volgende:
En dat staat toch gewoon in je cv?
pi_147779999
Basisschool staat op je CV? O_o De helft van de tijd is je middelbare school diploma niet eens relevant voor op je CV.

Bij motivatiebrieven moet je altijd relevant blijven. Het boeit niemand of jij op de basisschool of op het VO uit je neus hebt zitten eten of niet. Het gaat er namelijk om wie jij nu bent en waar je nu staat. Natuurlijk kun je wel wat dingen uit het VO-tijdperk gebruiken, maar niet als belangrijkste punt van je brief.

Waarom ben jij een geschikte kandidaat? (Denk hierbij zowel aan bewezen prestaties als 'zachte kwaliteiten'.) Wat denk je uit het programma te halen? Wat voor goeds ga je vervolgens doen met je verworven vaardigheden?
Vergeet niet goed te laten blijken dat je je hebt ingelezen in wat het programma inhoudt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Arthos op 20-12-2014 19:58:36 ]
  zaterdag 20 december 2014 @ 21:09:55 #8
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_147785698
Niemand/weinig boeit het wat je op de middelbare deed, tenzij iets heel speciaals zoals meedoen aan een gerelateerde toernooi of iets.

Laat staan basisschool :')
graag op anoniem
pi_147789577
Als je het zo moeilijk vind om een degelijke motivatiebrief te maken moet je je misschien afvragen of je wel geschikt bent voor zo'n honours programma
pi_147790265
[quote]0s.gif Op zondag 21 december 2014 00:42 schreef Dicat het volgende:
Als je het zo moeilijk vind om een degelijke motivatiebrief te maken moet je je misschien afvragen of je wel geschikt bent voor zo'n honours programma
[/quote

Had deze domme reactie verwacht en ta daa, daar is ie. Lol, mag ik geen hulp vragen over hetgeen waarbij ik twijfel? Ze selecteren op basis van een motivatiebrief, het is zonde als ik het daarbij verpest. Heb genoeg motivatiebrieven geschreven, echter niet in zo'n context, dus was benieuwd naar dergelijke ervaringen.
pi_147790285
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:36 schreef Arthos het volgende:
Basisschool staat op je CV? O_o De helft van de tijd is je middelbare school diploma niet eens relevant voor op je CV.

Bij motivatiebrieven moet je altijd relevant blijven. Het boeit niemand of jij op de basisschool of op het VO uit je neus hebt zitten eten of niet. Het gaat er namelijk om wie jij nu bent en waar je nu staat. Natuurlijk kun je wel wat dingen uit het VO-tijdperk gebruiken, maar niet als belangrijkste punt van je brief.

Waarom ben jij een geschikte kandidaat? (Denk hierbij zowel aan bewezen prestaties als 'zachte kwaliteiten'.) Wat denk je uit het programma te halen? Wat voor goeds ga je vervolgens doen met je verworven vaardigheden?
Vergeet niet goed te laten blijken dat je je hebt ingelezen in wat het programma inhoudt.
Hmm! Prima ja, zat ik ook aan te denken! Dank je wel!
pi_147790327
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 00:42 schreef Dicat het volgende:
Of juist de uitdaging aangaan.

Wat er in zet? Wat dacht je van een duidelijke persoonlijke motivatie? Neem aan dat je zelf weet waarom je dit wilt. Je hebt er in iedergeval genoeg over na gedacht, oa ook om hier een topic over te openen.
pi_147814648
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 01:13 schreef Pandarus het volgende:

[..]

Of juist de uitdaging aangaan.

Wat er in zet? Wat dacht je van een duidelijke persoonlijke motivatie? Neem aan dat je zelf weet waarom je dit wilt. Je hebt er in iedergeval genoeg over na gedacht, oa ook om hier een topic over te openen.
Precies! Alleen het begin is altijd lastig hierbij, gezien er wordt geselecteerd middels je motivatiebrief! Vandaar ook, wil hier niet de mist in gaan:)
pi_147817734
"op de basisschool stond ik bekend als een rustige jongen, maar wat ik de afgelopen jaren toch mee gemaakt heb!"
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')