Hmm, maar vanaf waar moet ik beginnen...natuurlijk allereerst mezelf voorstellen. Echter daarna? Vanaf de basischool, wat voor leerling ik daar was? Of wat het honoursprogramma naar mijn mening toevoegt?quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:45 schreef motorbloempje het volgende:
Zie het als een sollicitatiebrief. Vertel ze waarom jij die plek moet krijgen, zet dat netjes en overzichtelijk uiteen en voila!
Zou wel een leuke insteek zijn voor zo'n brief toch, weer eens wat anders dan die standaard dingen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:54 schreef motorbloempje het volgende:
Je bent 20, niemand geeft een fuck om je basisschool"prestaties"
En dat staat toch gewoon in je cv?quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:54 schreef motorbloempje het volgende:
Je bent 20, niemand geeft een fuck om je basisschool"prestaties"
Hmm! Prima ja, zat ik ook aan te denken! Dank je wel!quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:36 schreef Arthos het volgende:
Basisschool staat op je CV? O_o De helft van de tijd is je middelbare school diploma niet eens relevant voor op je CV.
Bij motivatiebrieven moet je altijd relevant blijven. Het boeit niemand of jij op de basisschool of op het VO uit je neus hebt zitten eten of niet. Het gaat er namelijk om wie jij nu bent en waar je nu staat. Natuurlijk kun je wel wat dingen uit het VO-tijdperk gebruiken, maar niet als belangrijkste punt van je brief.
Waarom ben jij een geschikte kandidaat? (Denk hierbij zowel aan bewezen prestaties als 'zachte kwaliteiten'.) Wat denk je uit het programma te halen? Wat voor goeds ga je vervolgens doen met je verworven vaardigheden?
Vergeet niet goed te laten blijken dat je je hebt ingelezen in wat het programma inhoudt.
Of juist de uitdaging aangaan.quote:Op zondag 21 december 2014 00:42 schreef Dicat het volgende:
Als je het zo moeilijk vind om een degelijke motivatiebrief te maken moet je je misschien afvragen of je wel geschikt bent voor zo'n honours programma
Precies! Alleen het begin is altijd lastig hierbij, gezien er wordt geselecteerd middels je motivatiebrief! Vandaar ook, wil hier niet de mist in gaan:)quote:Op zondag 21 december 2014 01:13 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Of juist de uitdaging aangaan.
Wat er in zet? Wat dacht je van een duidelijke persoonlijke motivatie? Neem aan dat je zelf weet waarom je dit wilt. Je hebt er in iedergeval genoeg over na gedacht, oa ook om hier een topic over te openen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |