Beste FOK!'ers,
Tot enkele jaren geleden zat ik op de plaatselijke kakschool en had ik een vreselijke afdelingsleider die tevens gymdocent is. We zullen hem even Laurens-Jan noemen. Op een gegeven moment was ik hem zo beu dat ik naar een andere school ben gegaan en mijn vader aangifte heeft gedaan bij de politie. Vanwege wat allemaal wil ik nu niet op ingaan, de OvJ nam het helaas niet in behandeling omdat het privaatrechtelijk is. Maar ik wil wel vermelden dat deze man meer macht lijkt te hebben dan de directie.
Mijn broertje zit wel op de school. En zijn vriendje Sjaakie - fictieve naam - ook. Ik ken deze jongen, hij zat bij mij en mijn broertje op de basisschool en is daar kapot gemaakt door een agressieve knul waardoor deze jongen een angst heeft waar hij elke dag mee zit. Hij is heel kwetsbaar, al gaat het tegenwoordig wat beter.
Deze week hadden de kids van Sjaakie zijn klas gymles van Laurens-Jan. Sjaakie had een shirt aan van een cartoonpoppetje met een biertje met daarop een fictief biermerk. De gymleraar liep naar hem toe, en eiste dat hij dat shirt nooit in en rondom de school mag dragen, omdat er een biertje op staat, en dat is slecht voor het imago van de school. Sjaakie reageerde daarop, met dat er mensen rondlopen met canabismerkjes op hun kleding op deze school, en wilt weten waarom dat niet mag. Hele discussie, Sjaakie eruit gestuurd.
Vervolgens loopt de gymleraar naar de receptie, en roept hij keihard naar de mevrouw die eruitgestuurde kinderen een briefje geeft "Is die autist al langsgeweest?"
Wat kan Sjaakie doen? Hij zit nu in zijn examenjaar, maar hij kan toch niet tot de examens bejegend worden door deze enge vent? Wat die gozer doet mag toch sowieso niet?
Het probleem is dat mijn ouders ooit een hele lange klachtbrief over deze gozer hadden gestuurd naar de directeur. Mijn ouders kregen daarop een gesprek met de directeur en Laurens-Jan. Het gesprek was intimideren, dat de directeur leerlingen van school stuurt die het niet eens zijn met de school, en iets met dat hij en Laurens-Jan twee handen op een buik zijn. Kortom: die Laurens-Jan kan echt de gekste dingen maken.
Behalve die aangifte en een klacht bij een wethouder van onderwijs hebben wij overigens zelf nooit meer wat gedaan. Oja, behalve een klacht bij de inspectie maar die wilde niks doen.
Ik kan overigens wel vertellen dat veel leerlingen Laurens-Jan vervelend vinden maar dat is het wel.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2014 21:05:39 ]