Zouden jullie overstappen?quote:Soylent is a food substitute intended to supply all of a human body's daily nutritional needs, made from powdered starch, rice protein, olive oil, and raw chemical powders.
Soylent was designed by software engineer Rob Rhinehart to be a low cost alternative to traditional food that can be prepared and consumed with less time and activity. Lacking background in chemistry or nutrition, Rhinehart developed the formula through research and self-experimentation. He named it after a fictional food from the novel Make Room! Make Room!, on which the 1973 film Soylent Green was loosely based.
Soylent is currently undergoing on-going informal testing and modification. A crowdfunding campaign has provided roughly US$1,000,000 to produce and market a commercial version of Soylent with the first delivery planned for late September 2013.] The funding may be able to pay for formal research.
bron
Je hebt helemaal gelijk! Excuus.quote:Op donderdag 18 december 2014 20:19 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
je bron zegt echt wat anders wat betreft de vruchtbaarheid...
Alle voedingsmiddelen zitten erin.quote:Op donderdag 18 december 2014 20:57 schreef CarltonBanks het volgende:
nee, als je alleen dat spul naar binnenwerkt isniet gezond.
variatie is het beste
Waarom is dit zo?quote:
Kan je dus met een voedingssonde rondlopen en hoef je nooit meer te kauwenquote:Op donderdag 18 december 2014 21:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alle voedingsmiddelen zitten erin.
Met Soylent hoef je niet te kauwen nee.quote:Op donderdag 18 december 2014 21:09 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Kan je dus met een voedingssonde rondlopen en hoef je nooit meer te kauwen
Dat klopt, doet men ook in zieknhuizen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 18 december 2014 21:09 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Kan je dus met een voedingssonde rondlopen en hoef je nooit meer te kauwen
Prima toch, maar begrijp je ook dat er mensen zijn die niet elke dag op tijd voor het avond eten kunnen zijn, of die veel reizen en dan een goede en goedkope voeding willen (ipv vliegveld eten bijv.)?quote:Op donderdag 18 december 2014 21:18 schreef Buurpoes het volgende:
Ik vind koken leuk en samen eten gezellig. Zelfs als hier alles in zou zitten (geloof er niks van, eerlijk gezegd) zou ik niet overstappen. Ook niet voor 1 dag per week/maand.
Natuurlijk begrijp ik dat.quote:Op donderdag 18 december 2014 21:20 schreef Zith het volgende:
[..]
Prima toch, maar begrijp je ook dat er mensen zijn die niet elke dag op tijd voor het avond eten kunnen zijn, of die veel reizen en dan een goede en goedkope voeding willen (ipv vliegveld eten bijv.)?
Laten we eens lekker pessimistisch zijn. Stel nu dat er inderdaad niet alles in zit en maar 50% van wat ze beweren ofzo, nog steeds goed toch?quote:Op donderdag 18 december 2014 21:18 schreef Buurpoes het volgende:
Ik vind koken leuk en samen eten gezellig. Zelfs als hier alles in zou zitten (geloof er niks van, eerlijk gezegd) zou ik niet overstappen. Ook niet voor 1 dag per week/maand.
Dan begrijp ik het. Maar ik krijg toch een soort "Tokkie gevoel" bij mensen die dit kopen terwijl ze gewoon in een rijtjeshuis ergens in Nederland wonen. Dit is overigens een bekrompen gedachten van mij hoor, maar toch.quote:Op donderdag 18 december 2014 21:20 schreef Zith het volgende:
[..]
Prima toch, maar begrijp je ook dat er mensen zijn die niet elke dag op tijd voor het avond eten kunnen zijn, of die veel reizen en dan een goede en goedkope voeding willen (ipv vliegveld eten bijv.)?
Wat is lekker? ik kan genieten van een kroket uit de muur, maar toch zal ik dit echt bestempelen als "lekker".quote:Op donderdag 18 december 2014 21:26 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Natuurlijk begrijp ik dat.
Hoewel ik ook jarenlang veel onderweg was, weinig tijd en geld voor eten had en desondanks nooit over zulke 'shakes' zou hebben nagedacht. Eten moet voor mij lekker en gezond zijn. Maar vooral lekker!
Als het smaakt naar een gebakken biefstuk met aardappeltjes en een groente naar keus wel.quote:Op donderdag 18 december 2014 21:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Laten we eens lekker pessimistisch zijn. Stel nu dat er inderdaad niet alles in zit en maar 50% van wat ze beweren ofzo, nog steeds goed toch?
En het is niet duur, alles behalve.
Tjaaaquote:Op donderdag 18 december 2014 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als het smaakt naar een gebakken biefstuk met aardappeltjes en een groente naar keus wel.
Ik snap best dat het voor mensen die verder geen waarde hechten aan eten een gemakkelijk alternatief is - die zullen nu fastfood eten of iets laten bezorgen.quote:
Beetje ongenuanceerd he. Ik houd van koken, maar heb er niet altijd zin in. Net zoals ik ook van voetbal houd, maar daarom nog niet altijd zin heb om het te doen of om het te kijken.quote:Op donderdag 18 december 2014 21:40 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik snap best dat het voor mensen die verder geen waarde hechten aan eten een gemakkelijk alternatief is - die zullen nu fastfood eten of iets laten bezorgen.
Maar ik zou er zelf niet voor kiezen (zoals ik dus ook zelden fastfood eet, of bij die all-you-can-eat-zaken).
Ongenuanceerd?quote:Op donderdag 18 december 2014 21:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Beetje ongenuanceerd he. Ik houd van koken, maar heb er niet altijd zin in. Net zoals ik ook van voetbal houd, maar daarom nog niet altijd zin heb om het te doen of om het te kijken.
Wanneer ik geen zin heb om te koken, dan is zo,n shake hartstikke handig. Vooral omdat "alle' voedingsstoffen erin zitten.
Nee, omdat je zegt dat mensen die zo,n shake in huis willen halen anders fastfood zouden eten. Zo,n shake is ook gewoon handig voor de mensen die niet elke dag zin hebben om te koken. Eet jij nooit iets simpels?quote:Op donderdag 18 december 2014 21:47 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ongenuanceerd?Omdat ik elke dag gewoon 'echt' eten wil?
Ik ga niemand verhinderen op zo'n shake te leven, maar je krijgt mij gewoon niet zo ver.
Ik eet regelmatig wat simpels. Maar wel op basis van verse ingredienten.quote:Op donderdag 18 december 2014 21:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, omdat je zegt dat mensen die zo,n shake in huis willen halen anders fastfood zouden eten. Zo,n shake is ook gewoon handig voor de mensen die niet elke dag zin hebben om te koken. Eet jij nooit iets simpels?
Nee, want daarvoor vind ik koken te leuk.quote:Op donderdag 18 december 2014 21:50 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik eet regelmatig wat simpels. Maar wel op basis van verse ingredienten.
Maar vrees je niet dat je dan op den duur alle dagen dat je werkt maar naar zo'n shake grijpt? En dat je dan later op de bank gaat zitten snoepen omdat je maag dunne vloeistoffen vlug doorlaat en je na een uurtje alweer een lege maag hebt?
quote:Op donderdag 18 december 2014 21:50 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik eet regelmatig wat simpels. Maar wel op basis van verse ingredienten.
Maar vrees je niet dat je dan op den duur alle dagen dat je werkt maar naar zo'n shake grijpt? En dat je dan later op de bank gaat zitten snoepen omdat je maag dunne vloeistoffen vlug doorlaat en je na een uurtje alweer een lege maag hebt?
Heb ik iets verkeerds gedaan?quote:Op donderdag 18 december 2014 21:57 schreef µ het volgende:
TVP.
Aangezien deze nog niet gereekst is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |