Ik geloof dat een kind dat idd heel goed zelf kan aangeven. En ik vind het ook wenselijk dat een kind leert luisteren naar zijn eigen honger- en verzadigingsgevoel dus ik vind het van belang de regie bij het kind te laten. Hij houdt blijkbaar van eten, mooi tochquote:Op maandag 9 februari 2015 14:28 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ben dus te voorzichtig nog
Met alles wel, want hij schuift het er echt allemaal in lijkt wel, gepureerd/ ongepureerd/ stukjes/ rapley, kom maar door!
Ben bang dat ik teveel geef dus, maar niet dus...
Hihi, ik herken wel je gevoel maar ook ik ga zeggen: het komt allemaal echt vanzelf goed!quote:Op maandag 9 maart 2015 12:59 schreef Amsel het volgende:
*kick*
Baby is nu 7 maanden, we zijn sinds een maand met bijvoeding bezig, en ik vind het leuk maar ingewikkeld! Ze eet alle prut met smaak op, en als we een beetje proberen te semi-Raply'en gaat dat ook best OK. Maar hoe nu verder?
Door de bijvoeding gaan de borstvoedingsmomenten verschuiven. Soms slaat ze een voeding over. Maar ze moet natuurlijk wel genoeg vocht binnenkrijgen. Wanneer ga je (als je borstvoeding geeft) ook water, thee of verdunde diksap aanbieden?
En hoe ga je van een paar keer per dag prutsen met bijvoeding richting een normaal eetpatroon met ontbijt, lunch en avondeten? Dat hoeft nu allemaal nog lang niet hoor, maar ik kan me ook nog niet helemaal voorstellen hoe we daarop uit gaan komen.
Wat ik daarbij ook lastig vind, is dat ik niet fulltime thuis zit, maar dus ook aan de opvang en oma moet uitleggen wat er met eten moet gebeuren. Terwijl ik er zelf nog helemaal niet uit ben wat nou eigenlijk de bedoeling is, en baby's dagritme bij hen ook heel anders is dan bij mij.
Kortom, we hebben eigenlijk geen echt probléém, maar ik vind het wel lastigHoor graag jullie ervaringen en dat het allemaal vast vanzelf op z'n plek gaat vallen
Nou, wij gaven gewoon wat aparts aan E hoor, totdat ze een jaar was. We voerden haar toen nog maar dan zat ze bij ons aan tafel, vond ze ook mega gezellig <3. En als ons eten het toestond dan at ze gewoon mee. Gekookte pasta bijvoorbeeld, stukjes groenten, lekker pielen met rijst etc.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:53 schreef Amsel het volgende:
Ohja, dan moet ik zelf ook gaan ontbijtenEn moeten we babyproof avondeten gaan maken in plaats van kruidig en pittig. Dat wordt nog even wennen
Ochja, wat groenten en evt vlees op termijn enzo apart houden en zonder kruiden geven?quote:Op maandag 9 maart 2015 21:53 schreef Amsel het volgende:
Ohja, dan moet ik zelf ook gaan ontbijtenEn moeten we babyproof avondeten gaan maken in plaats van kruidig en pittig. Dat wordt nog even wennen
Doen wij ook zoquote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ochja, wat groenten en evt vlees op termijn enzo apart houden en zonder kruiden geven?
En je kunt na een x aantal maanden ook gewoon kijken hoe het gaat. Mijn oudste at gewoon volledig mee, ook Thai bijvoorbeeld. Eventueel met wat extra kokosmelk als t echt te scherp was naar mijn idee. Ik hield het voor haar apart steeds en puntje bij paaltje at zij mijn eten en kon ik die droge smakeloze hap opeten![]()
![]()
Mijn jongste deed doet niet aan eten, eten is voor mietjes.
Peulvruchten, noten, ei noem je al. Linzensalade en linzensoep vinden ze hier erg lekker, notenpasta op brood, een groenteomeletje tussendoor, etc.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:32 schreef Dot. het volgende:
Oh ja, aardappel is hier ook het enige dat echt goed gegeten wordt. Rijst, couscous of pasta zijn vaak maar een paar hapjes, maar stamppot is gegarandeerd een megabord![]()
Wat zijn ook alweer goede vleesvervangers? Meneer blieft het namelijk nietMakreel is nog wel ok, dus dat krijgt hij vaak in het weekend. Hij krijgt ook meestal 1x per week kikkererwten en af en toe wat ei.
Als hij in de avond/nacht bijtankt is het toch goed?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:39 schreef BlueEyes het volgende:
Ik geloof dat mijn veelvraat overdag de voeding prima vind. Gaat in de ochtend een heel stuk fruit in, soms half maar dan gaat de rest geprut op brood. En een heel broodje incl korsten.
En 's avonds goeie warme prut erbij.
En bv drinken? Ho maar (Ja in de avond/ nacht bijtanken)
Is dit nu dat zelfregulerende dat er vanzelf voeding weggelaten wordt?
Vind 8 mnd nog zo jong
Ben zo ontzettend onzeker er door
en zoekende met de bv vooral.
Bang dat hij dan weer niet genoeg vocht of voedingsstoffen krijgt.
Eet ie keurig is het nog niet goed
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |