abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147689279
Voor wie geen zin heeft om het hele verhaal te lezen: samenvatting staat eronder ;)

Ongeveer een maand geleden een vrouw ontmoet tijdens het uitgaan. Heel leuk gesprek gehad die avond, waarop zij vroeg of ik de dag erna misschien wat met haar wilde doen. Er is die avond overigens niet gezoend, maar wel nummers uitgewisseld dus.

De dag erna een afspraakje gepland en eigenlijk met nul verwachtingen ingegaan (zal niet voor het eerst zijn dat de bierbril iemand leuker maakt dan ze is). Uiteindelijk een super leuke dag gehad! We hadden van alles gepland, maar uiteindelijk alleen maar gewandeld en veel gepraat, handje vasthouden... voelde heel vertrouwd (gaf ze zelf ook aan). Niet gezoend wederom, maar wel meteen een nieuwe date gepland.

Ook de tweede date was erg fijn. Intens zelfs. Uitgebreid gezoend, goede gesprekken en zelfs plannen gemaakt om samen te gaan reizen. Bij het afscheid opnieuw van beide kanten uitgesproken om elkaar gauw weer te zien.

Tussen de eerste dates door hebben we trouwens redelijk veel whatsappjes naar elkaar gestuurd. Gewoon koetjes en kalfjes, hoe was je dag? bla bla. In de week erna heb ik ik haar ook nog uitgenodigd op date, maar toen had ze al verplichtingen. Geen punt, wil ook niets pushen. Ze zou me smsen... en dat is nu bijna 3 weken geleden.

In de tussentijd nog wat korte berichtjes gestuurd als "hoe was je weekend?" en "vanavond nog plannen?", maar haar antwoorden zijn vaak kort ("goed, en jij?") en ze neemt zelf geen initiatief meer met bellen of smsen.

Ik ben een beetje confused. Aan de ene kant wil ik haar totaal niet pushen (heb zelf ook een sociaal leven en deze tijd van het jaar is het vaak ook druk), maar mijn gevoel zegt dat ik haar gewoon zo snel mogelijk weer wil zien. Als ik onze smsjes teruglees of onze dates in gedachten terughaal, kan ik me bijna niet voorstellen dat haar interesse compleet verdwenen is. Maar ik heb zo'n gek onderbuik gevoel en ik loop al weken te malen wat ik moet doen. Overigens moet ik erbij vermelden dat ik tijdens de dates bewust geen pogingen heb gedaan om verder te gaan dan zoenen, omdat ik een gevoel had dat als we het rustig aan zouden doen er misschien wel wat moois in zit/zat. Ook nooit het gevoel gehad dat ik een laatste kans moest pakken oid.

Doe ik er verstandig aan om te wachten met contact opnemen? Misschien in de hoop dat zij wat van zich laat horen. Of om te laten merken dat ik niets wil forceren of needy ben.

Of moet ik gewoon mijn gevoel volgen en gewoon vragen of onze laatste date nog een vervolg krijgt? Met het risico dat dit te needy overkomt en ze afhaakt. Al heb ik dan wel duidelijkheid.

Pfff wat voel ik me stom. Bijna 30, van alles meegemaakt en dan al je zelfvertrouwen uit je handen voelen glippen, alleen omdat je een vrouw gewoon heel leuk vind. |:(

SAMENVATTING
Aantal leuke, intense dates gehad met een vrouw die ik plotseling heb ontmoet tijdens uitgaan. We hadden veel raakvlakken, goede gesprekken en ook veel contact gehad via WhatsApp/bellen. Laatste twee weken is ze stil en reageert kort op berichten. Ik ben niet absoluut niet desperate en zo wil ik dus ook niet overkomen, maar zou haar gewoon graag weer zien. Initiatief aan haar laten of toch zelf weer contact opnemen?
GIMME TWO HOT DOGS AND A STRAWBERRY SODA
pi_147689498
Mannen moeten altijd wel het initiatief nemen in zulke situaties.
pi_147689508
Aangezien ze dus na drie weken geen contact heeft opgenomen voor een volgende date klinkt het niet heel veel belovend. Mijn gevoel zegt dat haar interesse niet groot genoeg is om verder te gaan.

Dit betekend uiteraard niet dat je de hoop op hoeft te geven, je kan dus best opnieuw wat initiatief nemen en met een voorstel komen. Als dit afgeslagen word is het wel einde spel. Zeker het proberen waard als je haar leuk vind.
pi_147689593
Je kunt haar best wat ruimte geven natuurlijk en hopen dat ze jou weer opzoekt. Maar misschien is ze gewoon niet zo' sms'er en denkt ze juist van jou dat je niks wilt. Gewoon duidelijk zijn helpt je het meest.
Donnes a la bouche, suce ma barbe ā papa
pi_147689791
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 22:57 schreef Magraw het volgende:
Aangezien ze dus na drie weken geen contact heeft opgenomen voor een volgende date klinkt het niet heel veel belovend. Mijn gevoel zegt dat haar interesse niet groot genoeg is om verder te gaan.

Dit betekend uiteraard niet dat je de hoop op hoeft te geven, je kan dus best opnieuw wat initiatief nemen en met een voorstel komen. Als dit afgeslagen word is het wel einde spel. Zeker het proberen waard als je haar leuk vind.
Ja, ben ik ook wel van plan. Maar zit nu op zo'n punt dat ik overal over na ga denken. Wat moet ik sturen? Wat is het beste moment? De spontaniteit van het begin is er een beetje af...

Heb zelf ook een hekel aan die spelletjes en regeltjes van 'zolang moeten wachten' en hard to get etc. Maar ik voel me haast gedwongen om daar in mee te gaan
pi_147689942
Naja ze heeft 3 weken de tijd gehad om te twijfelen toch?
Lekker op de vrouw afvragen of ze weer eens wilt afspreken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_147690022
Ze heeft iemand leukers ontmoet of heeft geen zin meer in. Dat is hoe ik het zou opvatten.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_147690100
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 23:02 schreef MisterMaestro het volgende:

[..]

Ja, ben ik ook wel van plan. Maar zit nu op zo'n punt dat ik overal over na ga denken. Wat moet ik sturen? Wat is het beste moment? De spontaniteit van het begin is er een beetje af...

Heb zelf ook een hekel aan die spelletjes en regeltjes van 'zolang moeten wachten' en hard to get etc. Maar ik voel me haast gedwongen om daar in mee te gaan
Die twijfel over wat te sturen is een bekend probleem voor de meeste. Ik zou iets sturen als "Deze vrijdag bij *leuke tent* een drankje doen?". Dat komt wel nuchter en ongedwongen over naar mijn mening.
pi_147690102
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 23:04 schreef ludovico het volgende:
Naja ze heeft 3 weken de tijd gehad om te twijfelen toch?
Lekker op de vrouw afvragen of ze weer eens wilt afspreken.
Dat dus. Zulk gedrag is toch voldoende aanleiding om gewoon te vragen of een date er nog inzit? Ik zou misschien zelfs zover gaan om te vragen of er soms iets aan de hand is, zoals je het neerzet komt het wel over als een behoorlijk radicale verandering.
pi_147690338
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 23:06 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dat dus. Zulk gedrag is toch voldoende aanleiding om gewoon te vragen of een date er nog inzit? Ik zou misschien zelfs zover gaan om te vragen of er soms iets aan de hand is, zoals je het neerzet komt het wel over als een behoorlijk radicale verandering.
Och het blijft een vrouw he.
Maar als ze je dan negeert dan is het ook wel duidelijk, tis alleen een beetje jammer dat het zo werkt.

Wat nou als hij hierop halve antwoorden krijgt? ''Ik heb het nu erg druk'' oid?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_147690374
Bellen en vragen of ze zin heeft om ..... te doen met je. Niet vaag zijn door 'iets leuks' ofzo te zeggen. Als ze ja zegt stel je een moment voor, als ze dsn niet kan vraag je wanneer wel. Als ze vaag doet weet je waar je staat.
pi_147690427
Ik zou haar op de man af vragen of ze je nog ziet zitten. Iets van Je kan gewoon laten weten dat je me zat bent, maar zeg dat dan gewoon, dan heb ik duidelijkheid. Zoiets in een leuker jasje.
pi_147690505
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 23:11 schreef Fuzzer het volgende:
Ik zou haar op de man af vragen of ze je nog ziet zitten. Iets van Je kan gewoon laten weten dat je me zat bent, maar zeg dat dan gewoon, dan heb ik duidelijkheid. Zoiets in een leuker jasje.
Hehe, dit zijn wel een beetje killers vind ik. Het komt onzeker over in ieder geval.
pi_147690555
Waarom perse luchtig en ongedwongen? Jullie hebben het zelfs gehad over samen een reis maken! Dat lijkt me best wel vergaand, en ik kan me goed voorstellen dat je helemaal geen zin hebt in spelletjes en eromheen draaien. Sommige situaties vragen er gewoon om dat je er wat directer naar vraagt.

Over de app is niet ideaal, als ze nog eens wil afspreken zou ik er toch eens naar vragen, gewoon een beetje algemeen, hoe het met haar gaat, of ze wel goed in haar vel zit, omdat je de indruk hebt gekregen dat ze wat teruggetrokken leek de laatste tijd. Gooi het daarop.

En als ze niet meer wil afspreken zou ik gewoon op de vrouw af vragen wat er dan veranderd is. Niet beschuldigend, maar vriendelijk, zeg dat je het jammer vindt dat ze niet meer wil afspreken en dat je je afvraagt waarom dat zo is, dat je het prettig zou vinden om te weten ''waarom'' als afsluiting.
  woensdag 17 december 2014 @ 23:14:43 #15
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147690661
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 22:53 schreef MisterMaestro het volgende:
We hadden veel raakvlakken, goede gesprekken en ook veel contact gehad via WhatsApp/bellen.
Misschien heeft ze behoefte aan een relatie met wat meer spanning.
pi_147690753
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 23:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Och het blijft een vrouw he.
Maar als ze je dan negeert dan is het ook wel duidelijk, tis alleen een beetje jammer dat het zo werkt.

Wat nou als hij hierop halve antwoorden krijgt? ''Ik heb het nu erg druk'' oid?
Praat me er niet van, ben zelf een vrouw en heb vrouwen gedate. :+

Ik doel op het stellen van vragen waarop een ''ik heb het nu erg druk'' antwoord niet echt mogelijk is.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 23:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hehe, dit zijn wel een beetje killers vind ik. Het komt onzeker over in ieder geval.
Ben ik niet met je eens, ik vind het overkomen als iemand die stevig in zijn schoenen staat en weet wat hij wil. Niet als iemand die nog maanden achter iemand aanloopt bij wie hij 'misschien' nog een kansje heeft.
pi_147691032
quote:

[..]

Oke, misschien beter zonder het eerste gedeelte inderdaad, maar in ieder geval dat je wat duidelijkheid wel zou kunnen waarderen.
  woensdag 17 december 2014 @ 23:26:14 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147691374
quote:

[..]

Mee eens.
pi_147691439
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 23:20 schreef Fuzzer het volgende:

[..]

Oke, misschien beter zonder het eerste gedeelte inderdaad, maar in ieder geval dat je wat duidelijkheid wel zou kunnen waarderen.
Ik denk maar altijd een beetje zo met vrouwen: Als er een negatief sfeertje om je woorden heen hangt is dat meestal slecht.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 23:15 schreef LuDann het volgende:
Ben ik niet met je eens, ik vind het overkomen als iemand die stevig in zijn schoenen staat en weet wat hij wil. Niet als iemand die nog maanden achter iemand aanloopt bij wie hij 'misschien' nog een kansje heeft.
Dan vind ik
quote:

[..]

Dit een stuk beter klinken.

''vind je mij wel leuk??'' VS ''Is er iets aan de hand dat je zo en zo doet?''
pi_147692666
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 23:13 schreef LuDann het volgende:
Waarom perse luchtig en ongedwongen? Jullie hebben het zelfs gehad over samen een reis maken! Dat lijkt me best wel vergaand, en ik kan me goed voorstellen dat je helemaal geen zin hebt in spelletjes en eromheen draaien. Sommige situaties vragen er gewoon om dat je er wat directer naar vraagt.

Over de app is niet ideaal, als ze nog eens wil afspreken zou ik er toch eens naar vragen, gewoon een beetje algemeen, hoe het met haar gaat, of ze wel goed in haar vel zit, omdat je de indruk hebt gekregen dat ze wat teruggetrokken leek de laatste tijd. Gooi het daarop.

En als ze niet meer wil afspreken zou ik gewoon op de vrouw af vragen wat er dan veranderd is. Niet beschuldigend, maar vriendelijk, zeg dat je het jammer vindt dat ze niet meer wil afspreken en dat je je afvraagt waarom dat zo is, dat je het prettig zou vinden om te weten ''waarom'' als afsluiting.
Dit ga ik doen, thanks voor je advies :)

Misschien ben ik ook een beetje overdonderd door intensiteit van de eerste dates. Ben meestal vrij relaxt, maar merk nu dat ik gewoon veel aan haar denk. En weet soms niet waar ik goed aan doe, terwijl ik het langzaam uit mn handen voel glippen.

Ga morgen maar eens contact opnemen...
pi_147697832
quote:

[..]

Ik weet niet of ik de radiostilte nou zo moet benoemen eigenlijk. Dan liever een wat positiever berichtje inderdaad, maar wel in de trant van 'what's it gonna be girl'
pi_147697917
quote:
7s.gif Op woensdag 17 december 2014 23:05 schreef Seam het volgende:
Ze heeft iemand leukers ontmoet of heeft geen zin meer in. Dat is hoe ik het zou opvatten.
Denk het ook.

Maar je kunt haar een Appje sturen of ze interesse heeft nog eens af te spreken.
Dan weet je het zeker. :)
pi_147698530
Ik weet precies hoe het gaat.

Als je vraagt hoe zij de situatie ziet, zegt ze dat ze het heel gezellig vond maar geen toekomst met jou ziet.

Kortom: dit is weer zo'n suf geval die niet kan communiceren. Ze zal dit niet uit haarzelf aan jou vertellen. Laten doodbloeden is immers veel veiliger ^O^
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  donderdag 18 december 2014 @ 10:01:32 #24
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_147698883
Eens met SonicVolcano. Zij deelt jouw idee "leuke date" niet maar durft dat niet te zeggen.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_147698986
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:01 schreef Detroit het volgende:
Eens met SonicVolcano. Zij deelt jouw idee "leuke date" niet maar durft dat niet te zeggen.
Mwah... dat weet ik niet zo zeker. We hebben samen gekookt en 's avonds gaf ze aan eigenlijk helemaal niet naar huis te willen. En ze smste dat ze zich erg op haar gemak voelt bij me.

Maar goed, het kan natuurlijk altijd dat ze van gedachten is veranderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')