abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148249857
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 19:41 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb me bij de Volksuniversiteit aangemeld voor een workshop tekenen in de stijl van Escher. Lijkt me een leuke aanvulling op het zentangle tekenen. :)
Oh dat klinkt tof! Ik ga ook es rpnd kijken, lijkt me best leuk om zoiets als een cursus of worlshop te doen!
pi_148252260
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:55 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Oh dat klinkt tof! Ik ga ook es rpnd kijken, lijkt me best leuk om zoiets als een cursus of worlshop te doen!
Krijg ik vanmiddag een mailtje dat hij al vol zit. Ik sta wel eerste op de wachtlijst.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_148253242
Weet iemand of er in Utrecht een naaicafé zit? Echt lessen vind ik niet handig, maar met medenaaiers zitten lijkt me wel fijn.
pi_148253757
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:58 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Krijg ik vanmiddag een mailtje dat hij al vol zit. Ik sta wel eerste op de wachtlijst.
Ow jammer! Hopelijk valt er nog iemand uit dan :)
pi_148544065
Zo, de eerste workshop zit erop! :)
Dit was kleuren mengen, met acrylverf.
Ik heb echt heel weinig ervaring nog met verf, dus was wel goed om nu echt bij de basis te beginnen.
We hebben een kleurencirkel gemaakt en een beetje geëxperimenteerd met kleuren mengen met andere kleuren of met wit.
Tussendoor vertelde hij heel veel, alleen was vergeten om notitieboekje ofzo mee te nemen en hij had ook geen sheets ofzo. Dus dat vind ik wel jammer.
Maar ik dacht eerst dat 4 uur echt lang zou zijn voor zo'n workshop, maar dat viel echt reuze mee. En het was een vrij grote groep, 16 mensen ( en 2 hadden er afgezegd). Maar omdat iedereen met zijn eigen ding bezig was kon dat ook wel prima.

Je kunt wel zien dat ik mn perfectionisme even buiten boord had gezet, want heb geen mooie rechte lijnen met blokjes ofzo haha ;)
Maar ik vond het erg leerzaam iig ^O^
pi_148544915
Leuk! Je gebruikt dus geel, magenta en cyaan als basiskleur voor het mengen?
pi_148545082
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 17:33 schreef Biancavia het volgende:
Leuk! Je gebruikt dus geel, magenta en cyaan als basiskleur voor het mengen?
Dankje en ja klopt :)

Dit was een plaatje wat bijvoorbeeld werd laten zien:

En op deze site kun je het zelf ervaren met lampen.

[ Bericht 5% gewijzigd door _Hestia_ op 10-01-2015 17:50:53 ]
pi_148545370
Maar licht mengen werkt toch heel anders dan met verf? (Mijn man is lichttechnicus, ik krijg wel eens wat mee.)
pi_148545417
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 17:52 schreef Biancavia het volgende:
Maar licht mengen werkt toch heel anders dan met verf? (Mijn man is lichttechnicus, ik krijg wel eens wat mee.)
Ja klopt :Y
Maar we hebben het ook veel over licht gehad omdat dat bij verf ook belangrijk is ;)
  zondag 18 januari 2015 @ 20:27:12 #35
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_148817648
Ik doe een cursus patroontekenen en naaitechnieken bij de LOI.
Een patroon volgen kan ik prima, maar zelf iets ontwerpen aanpassen naar mijn eigen wensen leek me heel leuk. Ik vind het ontzettend leerzaam en heb er al ontzettend veel van opgestoken :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_149358672
Joepie, ik kan 14 februari meedoen aan de workshop 'tekenen in de stijl van Escher'. Ik ben benieuwd! Ik moet schaar en plakband meenemen. :D
pi_149358957
Leuk Muck en Biancavia ^O^

Bij mij is er vanwege persoonlijke omstandigheden helaas weinig van die workshops terecht gekomen ;(
Heb alleen die van kleuren mengen gedaan. De 28e is nog wel die over flow, daar kan ik hopelijk wel weer heen :)
pi_149361322
Ja, snap ik. Wel wat anders aan je hoofd. Kun je die gemiste misschien nog een andere keer inhalen?
pi_149362387
quote:
7s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:54 schreef Biancavia het volgende:
Ja, snap ik. Wel wat anders aan je hoofd. Kun je die gemiste misschien nog een andere keer inhalen?
Ik heb geen idee of het workshops zijn die vaker herhaald worden. Maar er zullen vast nog wel andere workshops komen dit jaar die me leuk lijken. Die kaart blijft wel gewoon onbeperkt geldig, dus dat scheelt ^O^
pi_150138842
quote:
7s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:54 schreef Biancavia het volgende:
Hoe was het? :)

[ Bericht 57% gewijzigd door _Hestia_ op 28-02-2015 10:44:20 ]
pi_150138856
Ik ga vanmiddag naar die workshop over Flow *O*
Wilde eigenlijk toen al wel naar die workshop over zentangles, maar die ging vanwege te weinig belangstelling niet door.
Ben erg benieuwd wat we vanmiddag gaan doen :)

[ Bericht 59% gewijzigd door _Hestia_ op 28-02-2015 10:45:42 ]
pi_150139393
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 10:31 schreef Sylvana het volgende:
Ik ga vanmiddag naar die workshop over Flow *O*
Wilde eigenlijk toen al wel naar die workshop over zentangles, maar die ging vanwege te weinig belangstelling niet door.
Ben erg benieuwd wat we vanmiddag gaan doen :)
Ben ook benieuwd, ik weet niet wat ik me bij 'flow' moet voorstellen.

Mijn workshop is verplaatst, omdat de docente ziek was. Het is nu 14 maart. :)
pi_150214191
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 10:59 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ben ook benieuwd, ik weet niet wat ik me bij 'flow' moet voorstellen.

Mijn workshop is verplaatst, omdat de docente ziek was. Het is nu 14 maart. :)
Jammer dat hij verplaatst is! Maar gelukkig dat hij over 2 weken wel is :)

De workshop over flow was erg interessant. Flow is een mentale toestand waarin je volledig opgaat in wat je doet. Er is een Amerikaanse psycholoog ( Mihaly Csikszentmihalyi) die hier veel onderzoek naar heeft gedaan. Dus we hebben een beetje theorie gekregen over aan welke voorwaarden je moet voldoen om in een flow te kunnen raken (bijvoorbeeld loslaten, fouten durven te maken, te spelen, genieten, niet afgeleid worden, geen eisen stellen), hebben besproken wanneer en hoe iedereen zelf flow ervaart, wat onze eigen voorwaarden zijn om flow te kunnen bereiken etc. En daarnaast hebben we het veel over improvisatie en nieuwsgierigheid gehad. Want daar heeft flow ook veel mee te maken. Dus kregen we opdrachtjes als "bedenk 7 beroepen die voor een octopus lastig zijn", "bedenk binnen 1 minuut 7 namen voor een garnaal" etc :D

En daarna gingen we een grotere opdracht doen over nieuwsgierigheid. Op een tafel lagen allerlei voorwerpen, een veer, een laars, een appel, een stukje uit een elektrisch apparaat, een LP, een weckpot met maiskorrels etc. Iedereen moest iets pakken waar die nieuwsgierig naar was. Ik had dat stukje elektrisch apparaat gepakt, want er zaten allerlei radertjes aan en ik had gewoon geen idee wat het was. Dus daar was ik erg nieuwsgierig naar. Toen we weer aan tafel zaten met ons voorwerp, moesten we het ruilen met onze buurman o|O Nu kreeg ik de veer.

Toen begon zeg maar de opdracht. Door middel van vragen stellen en onderzoek doen, moest je proberen om meer te weten te komen over je voorwerp. Uiteindelijk wist ik dat het een veer van een kalkoen was die in het hek bij een kinderboerderij hing. Dat maakte me nog niet echt enthousiast, dus bij de volgende stap ging ik dingen opzoeken over kalkoenen. Kwam ik erachter dat een volwassen kalkoen 5000-6000 veren heeft etc. Nog steeds niet echt heel enthousiast. Daarna gingen we verder associëren. Wat kun je allemaal met een veer. Ik zag Gerard Joling al in een verenjas _O- maar echt heel blij werd ik daar nog niet echt van :P Uiteindelijk kwam ik bij verentooi uit, die indianen hebben. Dat vond ik wel erg leuk, om daar meer dingen over te weten te komen. Dus toen kwam ik wel in een soort van flow dat ik het leuk vond om daar meer over te weten, foto's te bekijken, te ontdekken waar die veren allemaal voor staan en hoe zo'n tooi gemaakt wordt etc :D
Dus door middel van nieuwsgierigheid kun je iets waar je in eerste instantie niet zo enthousiast over bent, ombuigen naar iets waar je wel enthousiast over bent en daardoor dus in een flow raken ^O^

Het meest indrukwekkende wat ik gehoord heb was wel dat als je in zo'n flow zit, je prestaties tot 700% kunnen verbeteren :o
pi_150222073
Wauw, dat klinkt geweldig interessant.
Ik herken het wel uit het schrijven, maar een echte flow heb ik zelden. Dat zal dan waarschijnlijk wel komen door onzekerheid, denken dat het niet goed genoeg is. Ik ga eens wat opzoeken van die psycholoog.

En mooi, dat proces dat je van iets wat je in eerste instantie niet boeiend vindt toch iets kunt vinden wat je wel interessant vindt. Ga ik onthouden.

Bedankt voor je verslag. :)
pi_150248817
De workshop is definitief geannuleerd wegens privéomstandigheden van de docente. :'(
  dinsdag 3 maart 2015 @ 14:37:03 #46
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_150248947
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 14:32 schreef Biancavia het volgende:
De workshop is definitief geannuleerd wegens privéomstandigheden van de docente. :'(
Oh jee -O-
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_150338636
quote:
7s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:57 schreef Biancavia het volgende:
Wauw, dat klinkt geweldig interessant.
Ik herken het wel uit het schrijven, maar een echte flow heb ik zelden. Dat zal dan waarschijnlijk wel komen door onzekerheid, denken dat het niet goed genoeg is. Ik ga eens wat opzoeken van die psycholoog.

En mooi, dat proces dat je van iets wat je in eerste instantie niet boeiend vindt toch iets kunt vinden wat je wel interessant vindt. Ga ik onthouden.

Bedankt voor je verslag. :)
Graag gedaan :) Hij heeft meerdere boeken geschreven, natuurlijk "Flow", "de weg naar Flow" en zijn recentste boek "Creativiteit, over flow, schepping en ontdekking". Dus genoeg over te lezen ;)

En jammer dat jouw workshop definitief gecancelled is :'(
pi_154820143
*schop*

Vanmiddag een workshop "Kleurpotlood" gedaan. Eerst een gedeelte theorie en daarna vooral heel veel kleurpotloden testen.

Ze hadden er genoeg liggen iig:

De theorie ging vooral over pigmenten, waar een kleurpotlood vooral uit bestaan, soorten kleurpotloden ( olie-, was,- mixvormen zoals houtskool+pigment of aquarelpotloden)
Verder over punten slijpen, gummen, het gebruik van waterbrush, oplosmiddel, doezelaars etc.
En ook kwam het papier uitgebreid aan de orde, verschillende soorten papier, diktes papier, kleuren papier (bijvoorbeeld een zwarte/grijze kleur en het effect daarvan), glad of korreliger papier etc.
Maar ook kleurtechnieken, hoe gebruik je schaduw, hoe kun je spelen met licht en donker in je kleurplaat. En ook hoe je een kleurplaat harmonieus in kunt kleuren, dat je ook binnen 1 vakje kunt spelen met lichter/donkerder kleuren of meerdere kleuren ipv gewoon 1 vakje rood te maken en het vakje ernaast oranje.

Het theoriegedeelte was erg leerzaam dus, maar het leukste was natuurlijk de verschillende soorten kleurpotloden testen :D
Ik vond het alleen jammer dat ze geen Faber Castell hadden, want daar was ik juist erg benieuwd naar. Maar wat wel opviel was dat sommige kleurpotloden echt heel veel pigment hebben, bijvoorbeeld de Koh-i-Noor en de Luminance, maar dat die qua prijs ook echt de uitersten zo'n beetje. Koh-i-Noor is goedkoop en Luminance betaal je zo 3 euro voor 1 kleurpotlood :o Maar die kleuren wel heel erg fijn :Y De Derwent Coloursoft kleurde ook erg fijn. En wat ik echt helemaal niets vond was de Derwent Inktense. Dat is een soort krijt, maar daar kon ik echt niet mee werken :N
Zelf heb ik een doos van Caran d'Ache Prismalo (de bovenste op het lijstje hieronder) en ik ben wel van plan om nou toch ook weer meer met kleurpotlood te gaan doen dan alleen met Promarkers. Die Prismalo's zijn eigenlijk aquarelpotloden, maar je kunt die ook prima zonder water gebruiken.

En nog een foto van tussendoor (lijstje met kleurpotloden die ik getest heb was nog niet helemaal compleet toen, ook nog de Caran d'Ache Supracolour en de Derwent Watercolour getest)

Het heeft me iig weer genoeg inspiratie gegeven deze workshop ^O^
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 17:35:17 #49
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_154821113
Leuk om te lezen. Derwent colour soft vind ik meer krijtachtig dan Inktense. Maar het klopt dat Inktense niet heel fijn kleurt zo. Maar daar Is het natuurlijk ook niet voor bedoeld.
pi_154821539
Leuk zeg! Bedankt voor je verslagje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')