abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 december 2014 @ 13:06:30 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_147667379

SLOWCHAT TOPIC

Veelgestelde vragen
Wat ís Bitcoin nou eigenlijk?
Op de (officiële?) website van Bitcoin (bitcoin.org) vind je veel informatie over de Bitcoin. Ook vind je daar hoe je een wallet maakt, wat de valkuilen zijn, en nog veel meer informatie die voor beginners erg handig is om te weten.

Welke crypto-coins zijn er behalve Bitcoin nog meer?
Een overzichtje van alle crypto-coins vind je hier.
Let op voor zogenaamde scamcoins; coins waar je niets aan hebt, en enkel de portemonnee van de oprichter/bedenker spekt.

Waar kan ik Bitcoins (ver)kopen?
1. Via een exchange (bijvoorbeeld bitstamp.net of btc-e.com). Voordelen: altijd kopen en verkopen tegen de marktprijs. Nadelen: duurt lang voor je geld op een exchange hebt staan, en je hebt te maken met soms hoge fees.
2. Via een site als bitonic.nl Voordelen: je hebt direct je bitcoins en kunt afrekenen met iDEAL. nadelen: je betaalt doorgaans meer dan je op een exchange zou betalen.

Ik kan geen betaling versturen terwijl ik wel genoeg BTC in mijn wallet heb?
Bovenop je betaling komt (niet altijd automatisch!!!) nog een fee (van meestal 0,0001 BTC), houd er dus rekening mee dat je maximaal je saldo min de fee kunt overboeken. Je kan ook zonder fee overboeken, maar dan kan een overboeking dagen duren.

Wat zijn die groene en rode rechthoekjes met zwarte stokjes eraan die je op sommige beurssites ziet?
Die rechthoekjes (candles) geven de prijzen van de trades weer die plaats vonden in een bepaald tijdsframe. De ene kant van het gekleurde rechthoekje is de openingsprijs, de andere kant de laatste prijs in dat tijdsvak. Als de prijs stijgt is de candle groen, anders rood. De streepjes geven weer voor welke prijzen er nog meer gehandeld is in die tijdsperiode.

Welke exchanges zijn er?
Er zijn enkele grote exchanges:
btc-e.com: handelen in de meest bekende coins; je moet minimaal 2000,- storten als je geld wil storten.
bitstamp.net: handelen in Bitcoin
Mintpal en Bittrex zijn de belangrijkste exchanges voor het traden van verschillende altcoins.

Hoe koop ik snel Litecoins (of andere coins)?
Koop Bitcoins bij een site als bitonic.nl, stuur je Bitcoins naar een exchange (bijvoorbeeld btc-e.com), en 'ruil' ze daar in voor de coins die je wil.

Waar houden jullie de koersen in de gaten?
https://bitcoinwisdom.com/markets/btce/btcusd
http://bitcoin.clarkmoody.com
www.preev.com

Ik heb Bitcoins verzonden, maar ze komen niet aan!
Zoek het nummer van je transactie op, of je persoonlijke Bitcoinadres als je je transactienummer niet kunt vinden. Vul die hier in de zoekbalk in, klik op Search, en kijk hoeveel keer je transactie is bevestigd. Als dat minder dan 7 keer is dan is je transactie nog onderweg (sommige exchanges eisen minimaal 7 bevestigingen, andere weer 3, en zo kan dat overal verschillen), anders kun je het beste contact opnemen met de helpdesk van de exchange waar je je coins heen hebt gestuurd.

Is het veilig al mijn coins op een exchange te laten staan?
Je geeft daarmee je coins in handen van iemand die je niet kent. Over het algemeen wordt in deze topicreeks iedereen op het hart gedrukt de coins in eigen beheer te houden. Er zijn voorbeelden te noemen van exchanges of online wallets die er plots met alle coins vandoor gingen, zonder ook maar een spoor achter te laten. Probeer daarom zoveel mogelijk coins in eigen beheer te houden (maar wees er uiteraard wel zuinig op; weg = weg!).

Meer exchanges plus de marktposities vind je hier.

Wil je eigenlijk alleen proberen?

quote:
If you want to give Bitcoin a try for the first time or want somewhere to test out your trading strategies then we've made this site for you. There's no real money involved at all. Here you can buy and sell Bitcoin in the same way that you would on real exchanges. We have functionality for MtGox and Bitstamp with plans to add in more exchanges if there is enough interest. Using this site is 100% free with no plans to change that. Feedback is greatly appreciated!
https://www.bitsim.net/

Lap text. digitale anarchie:

http://www.telegraph.co.u(...)digital-anarchy.html

HollandUI.pngubtc3.gif
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 december 2014 @ 13:07:26 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_147667399
En nee, niet dinsdag weer lessen }:|
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_147667429
Ah balen man. Wat deed je verkeerd? Oud vrouwtje omver gereden? :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 december 2014 @ 13:11:09 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_147667481
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:08 schreef brombeer_ het volgende:
Ah balen man. Wat deed je verkeerd? Oud vrouwtje omver gereden? :P
Mag dat niet dan? -O-

Keek niet genoeg vooruit en te langzaam (als gevolg daarvan blijkbaar)...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_147667494
lol 1344 btc sell @ stamp
pi_147667510
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mag dat niet dan? -O-

Wat een kut reden om te zakken
pi_147667713
Bodem bereikt. Inkooptijd :)
pi_147668226
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:22 schreef brombeer_ het volgende:
Bodem bereikt. Inkooptijd :)
Geen inkoop voor mij. Ben te vroeg ingestapt. Scheelt toch een flinke slok op een borrel. :X Then again als mijn eerste verzoek door Bitstamp wel approved was, had ik precies op het juiste moment kunnen 'shorten' bij 355. Kon pas shorten bij 335,maar ik heb al gekocht bij 344, dus ik ga niet met verlies de boel weggooien.

Nu maar zien dat ie weer aantrekt en over twee weken rond oud en nieuw de 350 of hoger aan tikt. :) Kan nu iig bij Stamp handelen vanaf nu, volgende keer ga ik de winst bij verkoop niet aan Bitonic meer laten. ;)
mag het weten
pi_147668367
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:41 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Geen inkoop voor mij. Ben te vroeg ingestapt. Scheelt toch een flinke slok op een borrel. :X Then again als mijn eerste verzoek door Bitstamp wel approved was, had ik precies op het juiste moment kunnen 'shorten' bij 355. Kon pas shorten bij 335,maar ik heb al gekocht bij 344, dus ik ga niet met verlies de boel weggooien.

Nu maar zien dat ie weer aantrekt en over twee weken rond oud en nieuw de 350 of hoger aan tikt. :)
Aii balen.

Ik verkocht juist bij 344 ongeveer :P
Net op 317 weer gekocht.

Maar ik denk dat er nog 1 wave naar beneden komt hierna dus ik zal waarschijnlijk rond de 340/345 weer verkopen.
pi_147668383
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:41 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Nu maar zien dat ie weer aantrekt en over twee weken rond oud en nieuw de 350 of hoger aan tikt. :) Kan nu iig bij Stamp handelen vanaf nu, volgende keer ga ik de winst bij verkoop niet aan Bitonic meer laten. ;)
Hoe is bitstamp dan?
Beter dan btc-e?
pi_147668426
Oke laat maar zo te zien gaan we nog een stukkie lager :P
pi_147669406
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mag dat niet dan? -O-

-O-

2x scheepsrecht dan maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forcefield City Bewoner
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 december 2014 @ 15:52:23 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_147672166
Ik haal het einde van de maand niet meer qua geld :')

Ik kan geen bitcoins meer inslaan :{

Gelukkig heb ik een geheime rekening :7
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_147679418
maartented twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 14:09:24 @hlelowrold @Gysbert_III Let op Bitcoin gaat dan nu vast wel weer wat doen. Russich zwart geld op cyprus ging al eerder die kant op. #BTC reageer retweet
Kan best zo zijn dat veel Russen bitcoins voor hun roebels kiezen, althans zij die zich daarover hebben ingelezen. Maar dan zou vandaag een betere dag zijn om dat te doen dan de voorgaande paar dagen.

Verder tikte BTC op 1 november de 316,73 aan op een soortgelijke downtrend @13:00 uur. Op 13 november topte BTC @13:00 uur weer 450 na initieel te stokken op 433. Gaat bitcoin op die koers dit jaar afsluiten? :) (dus rond 30 december 's middags of 31 december 's middags) Dat of bitcoin zakt door naar 275 van 05 oktober om op 14 oktober te toppen op 415 en 9 oktober al de 394 aan te tikken. Ik ga uit van 275 voor de bounce komt, kan het enkel meevallen ;)
mag het weten
pi_147679462
Wow, gaat best hard naarbeneden nu.
pi_147679697
http://www.theguardian.co(...)014?CMP=share_btn_tw

quote:
Wow. Such cryptocurrency. Many ignoble death.
:D
mag het weten
pi_147680304
Sub 300 vannacht?

man man man...
Forcefield City Bewoner
pi_147680326
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:13 schreef roislecxe het volgende:
Sub 300 vannacht?

man man man...
275 wat ik je brom -O- In b4 brombeer :+
mag het weten
pi_147680429
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:14 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

275 wat ik je brom -O- In b4 brombeer :+
2014, 1 lange downtrend.
Nu toch wel blij dat er altcoins gekomen zijn, eerst vond ik dat allemaal maar onzin.
En het is ook allemaal onzin, maar het maakt wel dat je meer BTC kunt vergaren, en das in 2014 de enige manier om nog winstgevend af te sluiten. Holden is flink gestraft.
Forcefield City Bewoner
pi_147680525
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:16 schreef roislecxe het volgende:

[..]

2014, 1 lange downtrend.
Nu toch wel blij dat er altcoins gekomen zijn, eerst vond ik dat allemaal maar onzin.
En het is ook allemaal onzin, maar het maakt wel dat je meer BTC kunt vergaren, en das in 2014 de enige manier om in 2014 winstgevend geweest te zijn. Holden is flink gestraft.
Eens. En toch is het ergens ook een 'natuurlijk' verloop dan wel een logisch verloop. In 2013 bereikte bitcoin zijn hoogtepunt, in 2014 wordt dat stevig gecorrigeerd. Nieuwe dingen groeien onstuimig maar ook dalen ze zeer onstuimig. Denk dat dit gewoon een transitie is van iets nieuws wat nog moet landen op een bepaalde waarde waarvan menigeen zegt: dat is een reële waarde. Das geen 1200 dollar noch 200 dollar, maar ergens midden in.
mag het weten
pi_147680555
Welke tradingsites zijn er btw buiten Poloniex (die vvind ik niet zo interessant) en Bittrex? Die wel een beetje volume hebben? Zocht net een lijstje via google maar kan het niet echt vinden.
Forcefield City Bewoner
pi_147680612
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:19 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Das geen 1200 dollar noch 200 dollar, maar ergens midden in.
Tot je de verwachtingen tot 2025 ofzo bekijkt, dan gaan we ineens de tonnen/miljoenen in per stuk :')
Forcefield City Bewoner
pi_147680793
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:21 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Tot je de verwachtingen tot 2025 ofzo bekijkt, dan gaan we ineens de tonnen/miljoenen in per stuk :')
Mjah, qua vraag en aanbod zou je verwachten dat met een gelimiteerde oplage die BTC kent, er ooit vanzelf een tijd aanbreekt dat ze heul gewild worden en dat zich laat zien in de prijs. Dat gebeurde al in 2013 natuurlijk, maar ik zie die jaren echt als kinderjaren, het groeit als kool, maar kan ook verrekte goed tuimelen :+ Namate er meer services bij komen die de blockchain technologie gaan benutten hoop ik ook dat er met bitcoin an siche meer gebeuren gaat. Niemand kan in de toekomst kijken, overheden kunnen zo maar een of ander wetje afstoffen en van toepassing verklaren op bitcoins (want te concurrerend met fiat geld) oftewel keihard invorderen wegens verboden bezit. Wie zal het zeggen?

Het zijn nu nog wild west taferelen, het pionieren is al deels gedaan, maar het gaat zich nog zeker uitkristalliseren. En niet alleen qua services, maar ook zeker qua prijs. Je zult zien dat je over 5 jaar hierop terug kijkt, rond 2020 en denkt: waar maakte ik mij in 2014 toch allemaal druk over :') Of: maar goed dat ik toen gekocht heb en niet nu pas. :+ En vice versa, afhankelijk welk verloop bitcoin gaat krijgen/laten zien ;)
mag het weten
pi_147681561
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:16 schreef roislecxe het volgende:

[..]

2014, 1 lange downtrend.
En het is ook allemaal onzin, maar het maakt wel dat je meer BTC kunt vergaren, en das in 2014 de enige manier om nog winstgevend af te sluiten. Holden is flink gestraft.
Of je short btc gewoon. Dan kun je ook je hoeveelheid btc vergroten. in 3 weken van 3 btc naar 3,26 btc gegaan. Het is niet heel veel als je altcoins gewend bent maar wel een stuk veiliger. Sta wel nog steeds in de min qua dollars maar dat komt wel goed.
pi_147682486
Mijn "verlies" neem ik wel even denk ik. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')