abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147630416
Gijzeling Pakistan loopt uit tot enorm bloedbad - Volkskrant

Gewapende mannen hebben honderden scholieren en docenten in gijzeling genomen in een school ten noordwesten van de Pakistaanse stad Peshawar. Volgens een ziekenhuismedewerker zijn bij de aanval 104 mensen om het leven gekomen onder wie 84 kinderen. De Taliban hebben de aanval opgeëist.

'Onze zelfmoordterroristen zijn de school binnengedrongen', zei Taliban-woordvoerder Muhammad Umar Khorasani tegen persbureau Reuters. 'Ze hebben instructies gehad om niet de kinderen, maar het militaire personeel aan te vallen.'

In totaal zouden zes gewapende mannen de school zijn binnengedwongen. Het gaat om een door het leger gerunde publieke school. Pakistaanse commando's hebben het gebouw omsingeld.

'Kinderen schreeuwden'
Een Reuters-journalist ter plaatse hoorde hevige geweerschoten in de school. 'We stonden buiten de school en plotseling werden er schoten afgevoerd', zegt Jamshed Khan, de chauffeur van een schoolbus. 'Er was overal chaos, kinderen en leraren schreeuwden.'

Naar schatting zitten er nog zo'n 500 leerlingen en docenten vast in het gebouw. Vier kinderen zouden door veiligheidspersoneel zijn gered. Zij zijn in ambulances afgevoerd naar het ziekenhuis.

JaagAlerts twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 08:34:14 Update: PM Nawaz Sharif instructs forces to prioritize safe recovery of hostages from Peshawar school,coordinate well http://t.co/Y36FPO6OxP reageer retweet
Bij een aanval van de Taliban op een militaire school in de Pakistaanse stad Peshawar zijn meer dan honderd doden gevallen. De regering spreekt van 104 doden, onder wie 84 kinderen.

De actie is opgeëist door de Pakistaanse Taliban. Volgens een woordvoerder is de aanval een reactie op operaties van het leger die tegen de Taliban gericht zijn.

Bomvesten
De zes aanvallers zijn zelfmoordterroristen. Ze dragen bomvesten en hun doel is om net name de oudste leerlingen op de school te doden, volgens NOS-correspondent Joeri Boom.

Er zijn circa 500 studenten in de school. Het is onduidelijk of de aanvallers mensen gegijzeld houden.

Militaire school
Het doelwit is een zogenoemde militaire school. Er zitten vooral kinderen van militairen op, maar ook kinderen van gewone burgers. Toch beschouwt de Taliban het als een militair doel, vertelt Boom.

Een journalist van Reuters meldt dat hij geweerschoten heeft gehoord in de school, die nu omsingeld is door militairen.

Een meisje dat erin slaagde de school te ontsnappen vertelt dat ze "overal lichamen van kinderen" heeft gezien. http://nos.nl/artikel/200(...)school-peshawar.html
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zes terroristen zijn over de muur van een militaire school in de Pakistaanse stad Peshawar geklommen, zegt NOS-correspondent Joeri Boom. Een paar van hen dragen bomvesten.

Hun doel is zo veel mogelijk slachtoffers te maken en met name kinderen zijn het doelwit. Dit heeft een woordvoerder van de Taliban laten weten. De school is inmiddels omsingeld door Pakistaanse militairen.

De Taliban noemt de school een legitiem militair doel omdat die wordt beheerd en betaald door het leger. Op de school zitten veel kinderen van militairen.

De helft van de plekken op de school is gereserveerd voor kinderen uit gewone Pakistaanse gezinnen. Het zijn dus niet alleen maar kinderen van militairen.

Offensief
Op het moment van de aanval waren zo'n 500 kinderen binnen. Veel van hen worden in de school vastgehouden. Een meisje dat met een deel van haar klas wist te ontsnappen, zegt dat er veel lichamen van kinderen in de gangen liggen.

De terreuraanval is een vergelding van de Taliban voor een groot offensief van het Pakistaanse leger in Noord-Waziristan, een stammengebied aan de grens met Afghanistan. De Pakistaanse Taliban heeft vooral in dit gebied bases.

Joei Boom, die zelf ook in Peshawar is geweest, noemt het onvoorstelbaar dat de Taliban erin slaagt om weer een aanslag te plegen in de stad. Peshawar is een vesting met veel zwaarbewapende politie en militairen op straat.

Het is bovendien voor het eerst dat de Taliban op een dergelijke manier een school aanvalt met als enige doel om kinderen te doden.

http://nos.nl/artikel/2009237-oudste-kinderen-moeten-dood.html

HaraldDoornbos twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 11:05:47 Pakistaanse taliban zegt school aan te vallen omdat Pakistaanse leger in stammengebied (Waziristan etc) al lang bezig is met offensief > reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 11:07:31 tegen taliban, waarbij veel doden zijn gevallen, huizen vernield, en paar honderdduizend burgers gevlucht naar andere delen Pakistan.< reageer retweet

[ Bericht 8% gewijzigd door Ajacied422 op 16-12-2014 11:10:41 ]
pi_147630452
Bah, wat een naar nieuws. Hopelijk valt het in de school mee, al hoewel het al vreselijk mis is gegaan.
Herman Finkers... He buurman, ik hier ?
  dinsdag 16 december 2014 @ 10:42:37 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_147630524
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:38 schreef humorduck28 het volgende:
Bah, wat een naar nieuws. Hopelijk valt het in de school mee, al hoewel het al vreselijk mis is gegaan.
Met 104 doden kan het nog moeilijk meevallen idd, maar volgens berichten zouden er meer dan 500 leerlingen aanwezig zijn, dus hopen dat het niet erger word.

Ze willen gewoon een hele generatie jongeren uitmoorden. Met welk doel? De bevolking dom houden?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 16 december 2014 @ 10:43:09 #4
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147630533
Gaat er hard aan toe, Pakistaanse leger en de Taliban gaan altijd full retard tegen elkaar.
Say what?
  dinsdag 16 december 2014 @ 10:44:47 #5
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_147630564
:{
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
pi_147630593
Stumperds zijn het ook.
  dinsdag 16 december 2014 @ 10:47:06 #7
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_147630601
Mijn god..
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_147630763
quote:
Een meisje dat erin slaagde de school te ontsnappen vertelt dat ze "overal lichamen van kinderen" heeft gezien.
Arm kind

Zo erg dit.

Pakistan is toch al streng islamitisch?

Wat wil de Taliban dan nog meer?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_147630771
Bedankt Islam.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_147630782
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:54 schreef 2Happy4U het volgende:
Bedankt Islam.
Wederom bedankt inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_147630800
Wordt nu echt tijd dat dat virus dat de islam heet gestopt gaat worden.
pi_147630808
Die oneliners? Hoop dat het je gelukkig maakt.

Ik ben meer nieuwsgierig wat de Taliban daar dan nog wil. Het land is al streng islamitisch
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_147630813
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:54 schreef paddy het volgende:

[..]

Arm kind

Zo erg dit.

Pakistan is toch al streng islamitisch?

Wat wil de Taliban dan nog meer?
Terreur.
Make my day!
pi_147630823
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:56 schreef agter het volgende:

[..]

Terreur.
Maar waarom. Het land is al zoals ze willen.
  dinsdag 16 december 2014 @ 10:57:54 #15
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_147630827
Moslims vermoorden 104 kinderen, je kijkt er eigenlijk niet eens meer van op.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_147630836
Blijkbaar kunnen ze ook geen bevelen opvolgen. 'Schiet niet op de kinderen'
  dinsdag 16 december 2014 @ 10:59:05 #17
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_147630850
Kan nog flink oplopen dit.
HaraldDoornbos twitterde op dinsdag 16-12-2014 om 10:27:15 Wordvoerder Pakistan Taliban in telefoontje: "Onze 6 strijders houden nog ong 300-400 mensen vast op school. 1 strijder blies zich al op." > reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 16 december 2014 @ 10:59:15 #18
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_147630854
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:43 schreef UpsideDown het volgende:
Gaat er hard aan toe, Pakistaanse leger en de Taliban gaan altijd full retard tegen elkaar.
Ging het maar tegen elkáár.
  dinsdag 16 december 2014 @ 10:59:50 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_147630861
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:56 schreef Saekerhett het volgende:
Wordt nu echt tijd dat dat virus dat de islam heet gestopt gaat worden.
Waarom krijgt de Islam hier in vredesnaam de schuld van? Die onschuldige kinderen die allemaal vermoord zijn, zijn hoogstwaarschijnlijk allemaal moslims. De Taliban is dus al precies aan het doen wat je wil? Die extremistische gekken moeten gestopt worden.
Laffe huichelaar
pi_147630896
Fucking hell, wat een varkens. :r
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147630897
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waarom krijgt de Islam hier in vredesnaam de schuld van? Die onschuldige kinderen die allemaal vermoord zijn, zijn hoogstwaarschijnlijk allemaal moslims. De Taliban is dus al precies aan het doen wat je wil? Die extremistische gekken moeten gestopt worden.
Omdat al die extremistische groeperingen vanuit de denkbeelden van de islam handelen.
pi_147630904
Jaja, laten we niet weer die discussie starten nu.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147630905
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:56 schreef paddy het volgende:
Die oneliners? Hoop dat het je gelukkig maakt.

Ik ben meer nieuwsgierig wat de Taliban daar dan nog wil. Het land is al streng islamitisch
De sharia. Is nu toch vooral een dictatuur met generaals en zo aan de macht?
pi_147630919
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Idd, anders kan je iedere anti-gelovige ook wel op een lijn zetten met Noord-Korea, Stalin etc.

Begint irri te worden die oneliners.

Maar die weten mij vast ook wel uit te leggen wat de Taliban hiermee wil bereiken want dat kan ik nergens vinden. Het land heeft de Sharia wetgeving al en is al streng |islamitisch
pi_147630931
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:02 schreef Beauke het volgende:

[..]

De sharia. Is nu toch vooral een dictatuur met generaals en zo aan de macht?
De Sharia is daar al toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')