abonnement Unibet Coolblue
pi_147767902
allemaal Kingdom kijken pls.
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  zaterdag 20 december 2014 @ 12:52:55 #102
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_147771499
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 december 2014 04:26 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Dit was een leuke aflevering.
Wie is het beste feetje?
Ik stem op Salama.
Helemaal super.
  Designer zaterdag 20 december 2014 @ 12:57:13 #103
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_147771634
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:52 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Wie is het beste feetje?
Ik stem op Salama.
+1 voor Salama als beste Elementario. Al sinds dit moment, met dat lousy vlammetje:



_O-
🐙
pi_147773418
Zijn er FOK!kers van deze reeks toevallig in Haarlem bij Serious Request van 3FM?

pi_147773816
Serious request :')
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_147774024
Even turven. Zijn er nog meer Amagi kijkers?
quote:
7s.gif Op woensdag 17 december 2014 22:35 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Salama een beste Elementario.
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:52 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Wie is het beste feetje?
Ik stem op Salama.
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:57 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

+1 voor Salama als beste Elementario. Al sinds dit moment, met dat lousy vlammetje:

[ afbeelding ]

_O-
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 22:38 schreef De_Dakgoot het volgende:
Groen best girl
Poll: Wie is de beste elementario
Salama
Muse
Sylphy
Kobory
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
“An interesting thing is a good thing.”
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:31:49 #108
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_147774147
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:08 schreef Qunix het volgende:
Zijn er FOK!kers van deze reeks toevallig in Haarlem bij Serious Request van 3FM?

[ afbeelding ]
Plausibel
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:35:57 #110
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_147774167
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:35 schreef MAHL het volgende:

[..]

Plausibel
Helemaal super.
pi_147774173
Vertel........!?
  Designer zaterdag 20 december 2014 @ 14:38:11 #112
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_147774228
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:36 schreef Qunix het volgende:
Vertel........!?
Not sure if serious...
🐙
pi_147774254
Ieder zo zijn hobby natuurlijk. :)
  zaterdag 20 december 2014 @ 15:03:30 #114
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_147774882
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:29 schreef Repelsteeltju het volgende:
Even turven. Zijn er nog meer Amagi kijkers?

[..]

[..]

[..]

[..]

Poll: Wie is de beste elementario
Salama
Muse
Sylphy
Kobory
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier

Helemaal super.
pi_147775982
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:29 schreef Repelsteeltju het volgende:
Even turven. Zijn er nog meer Amagi kijkers?

[..]

[..]

[..]

[..]

Poll: Wie is de beste elementario
Salama
Muse
Sylphy
Kobory
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier

kobory
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_147778149
Weet je, anime begint mij eerlijk gezegd steeds minder te boeien, vooral het gros dat wordt uitgezonden dan. Het wordt me echt een beetje teveel van hetzelfde.

Veel series bevatten een eenzijdig beeld van wat goed en kwaad is. Ongelofelijk vaak kom je anime tegen waar het enkel de "goeden" tegen de "slechten" is, met wat clichs. Verder kom je erg goedkope plot devices tegen.

De rol van vrouwen in anime is nog steeds aan de mindere kant. Vaak worden ze als moe-objecten neergezet. ;( Veel anime bevat nationalistische ondertonen (Yamoto bijvoorbeeld) en verder vervelen de highschool-settings mij echt heel erg.

Kortom, eigenlijk heb ik het een beetje gehad. Wellicht dat ik Fate blijf volgen. Eigenlijk ben ik ook nog van plan om Legend of the Galactic Heroes verder te kijken en zal ik waarschijnlijk wel de ontwikkelingen volgen. Als er een nieuwe Tatami Galaxy-achtige anime uitkomt zal ik die wel zien, verder zal ik ook nog films kijken, Wolf Children vond ik bijvoorbeeld erg goed.

Nou dat was het wel. Mijn frustratie moest ik toch even kwijt.

Kortom:

• Teveel highschool-settings
• Waar ze zich overigens als debielen gedragen
• Erg simplistisch vaak en eenzijdig (het goede tegen het kwaad)
• Vrouwen worden vaak geobjectiveerd. Jaja, er zijn gelukkig uitzonderingen, maar het is een trend in de industrie die ik waarneem.
• Ja, dat was het wel. ;(

To-watch voor mij:

• Legend of the Galactic Heroes
• Eventueel Fate nog verder volgen
• Verder heb ik voornemens om me wat meer op cultureel gebied te ontwikkelen en niet enkel goedkope media tot me te laten nemen. Wellicht ga ik ook naar wat minder bekende films die in filmhuizen worden getoond.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2014 17:23:08 ]
pi_147779631
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:17 schreef robin007bond het volgende:
Weet je, anime begint mij eerlijk gezegd steeds minder te boeien, vooral het gros dat wordt uitgezonden dan. Het wordt me echt een beetje teveel van hetzelfde.

Veel series bevatten een eenzijdig beeld van wat goed en kwaad is. Ongelofelijk vaak kom je anime tegen waar het enkel de "goeden" tegen de "slechten" is, met wat clichs. Verder kom je erg goedkope plot devices tegen.

De rol van vrouwen in anime is nog steeds aan de mindere kant. Vaak worden ze als moe-objecten neergezet. ;( Veel anime bevat nationalistische ondertonen (Yamoto bijvoorbeeld) en verder vervelen de highschool-settings mij echt heel erg.

Kortom, eigenlijk heb ik het een beetje gehad. Wellicht dat ik Fate blijf volgen. Eigenlijk ben ik ook nog van plan om Legend of the Galactic Heroes verder te kijken en zal ik waarschijnlijk wel de ontwikkelingen volgen. Als er een nieuwe Tatami Galaxy-achtige anime uitkomt zal ik die wel zien, verder zal ik ook nog films kijken, Wolf Children vond ik bijvoorbeeld erg goed.

Nou dat was het wel. Mijn frustratie moest ik toch even kwijt.

Kortom:

• Teveel highschool-settings
• Waar ze zich overigens als debielen gedragen
• Erg simplistisch vaak en eenzijdig (het goede tegen het kwaad)
• Vrouwen worden vaak geobjectiveerd. Jaja, er zijn gelukkig uitzonderingen, maar het is een trend in de industrie die ik waarneem.
• Ja, dat was het wel. ;(

To-watch voor mij:

• Legend of the Galactic Heroes
• Eventueel Fate nog verder volgen
• Verder heb ik voornemens om me wat meer op cultureel gebied te ontwikkelen en niet enkel goedkope media tot me te laten nemen. Wellicht ga ik ook naar wat minder bekende films die in filmhuizen worden getoond.
Zei je vorig jaar of dat jaar ervoor ookal :P

en wat maakt het uit dat Yamato nationalistisch is.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_147779851
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:17 schreef robin007bond het volgende:
Weet je, anime begint mij eerlijk gezegd steeds minder te boeien, vooral het gros dat wordt uitgezonden dan. Het wordt me echt een beetje teveel van hetzelfde.

Veel series bevatten een eenzijdig beeld van wat goed en kwaad is. Ongelofelijk vaak kom je anime tegen waar het enkel de "goeden" tegen de "slechten" is, met wat clichs. Verder kom je erg goedkope plot devices tegen.

De rol van vrouwen in anime is nog steeds aan de mindere kant. Vaak worden ze als moe-objecten neergezet. ;( Veel anime bevat nationalistische ondertonen (Yamoto bijvoorbeeld) en verder vervelen de highschool-settings mij echt heel erg.

Kortom, eigenlijk heb ik het een beetje gehad. Wellicht dat ik Fate blijf volgen. Eigenlijk ben ik ook nog van plan om Legend of the Galactic Heroes verder te kijken en zal ik waarschijnlijk wel de ontwikkelingen volgen. Als er een nieuwe Tatami Galaxy-achtige anime uitkomt zal ik die wel zien, verder zal ik ook nog films kijken, Wolf Children vond ik bijvoorbeeld erg goed.

Nou dat was het wel. Mijn frustratie moest ik toch even kwijt.

Kortom:

• Teveel highschool-settings
• Waar ze zich overigens als debielen gedragen
• Erg simplistisch vaak en eenzijdig (het goede tegen het kwaad)
• Vrouwen worden vaak geobjectiveerd. Jaja, er zijn gelukkig uitzonderingen, maar het is een trend in de industrie die ik waarneem.
• Ja, dat was het wel. ;(

To-watch voor mij:

• Legend of the Galactic Heroes
• Eventueel Fate nog verder volgen
• Verder heb ik voornemens om me wat meer op cultureel gebied te ontwikkelen en niet enkel goedkope media tot me te laten nemen. Wellicht ga ik ook naar wat minder bekende films die in filmhuizen worden getoond.
Wauw, wat heeft je zo over de scheef gedreven? Was het een serie? Die moet dan wel afgrijselijk slecht zijn geweest.

quote:
De rol van vrouwen in anime is nog steeds aan de mindere kant. Vaak worden ze als moe-objecten neergezet. ;( Veel anime bevat nationalistische ondertonen (Yamoto bijvoorbeeld) en verder vervelen de highschool-settings mij echt heel erg.
Het ligt ook een beetje aan waar je naar kijkt. In series gericht op twaalf tot twintigjarige Japanse jongens zul je minstens een net zo oppervlakkig beeld krijgen van meisjes en vrouwen als dat een gemiddelde serie die zich op twaalf tot twintigjarige Japanse meisjes richt dat van jongens en mannen neerzet. Teleurgesteld zijn mag, maar daar een heel groot iets van gaan maken is zo onzinnig als klagen dat Winnie de Poeh niet slaagt voor de Bechdel Test.

En je mag het dan stom vinden als een anime een politiek standpunt in neemt dat je afkeurt, maar ik zelf vind het dan weer heel fijn omdat het zo zelden gebeurt dat een anime een politiek standpunt inneemt. Neem nu Zankyou no Terror, Shin Sekai Yori en the Wind Rises (de laatste heb ik overigens nog niet zelf gezien) die nemen veel "linkere" standpunten in. En dan hebben we het nog niet eens over Gundam, waar elke serie wel te zien is als anti-oorlogspropaganda en Urobuchi Gen's Aldnoah Zero lijkt een hervertelling van de Russo-Japanse oorlog (met robots) te worden tot aan de val van het Tsarenrijk. Voor elke serie die verwerpelijke politieke ideen propageert zijn er waarschijnlijk net zo veel die heimelijke ideen te berde brengen. Dat is de breedte van het medium.

Om nog even terug te komen op de houding die veel series jegens vrouwen hebben, daarbij is het ook niet onredelijk te bedenken dat de verhoudingen daar cultureel ook anders liggen. Armoede onder jonge ongetrouwde vrouwen schijnt tot een van de grootste maatschappelijke problemen gerekend te worden en de opmerkelijke situatie waarin Japan verkeert met drie "alfabetten" komt voort uit de charmante situatie dat mannen en vrouwen in Japan honderden jaren een andere taal (dialect is misschien een beter woord) hebben gesproken en (hetzelfde gaat op voor het geschreven woord) dan mannen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Repelsteeltju op 20-12-2014 18:40:04 ]
“An interesting thing is a good thing.”
  Designer zaterdag 20 december 2014 @ 18:38:48 #119
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_147780068
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:17 schreef robin007bond het volgende:
Weet je, anime begint mij eerlijk gezegd steeds minder te boeien, vooral het gros dat wordt uitgezonden dan. Het wordt me echt een beetje teveel van hetzelfde.

Veel series bevatten een eenzijdig beeld van wat goed en kwaad is. Ongelofelijk vaak kom je anime tegen waar het enkel de "goeden" tegen de "slechten" is, met wat clichs. Verder kom je erg goedkope plot devices tegen.
Stop met shonen kijken.

quote:
De rol van vrouwen in anime is nog steeds aan de mindere kant. Vaak worden ze als moe-objecten neergezet. ;(
Tja, otaku's zijn de enige die daadwerkelijk de DVD's betalen, daar zit het geld.

quote:
Veel anime bevat nationalistische ondertonen (Yamoto bijvoorbeeld)
Dat valt toch wel mee. Dat is niet van een niveau dat ik me er aan zou storen.

quote:
en verder vervelen de highschool-settings mij echt heel erg.
Ja.

quote:
Kortom, eigenlijk heb ik het een beetje gehad. Wellicht dat ik Fate blijf volgen.
Hoezo misschien niet? Je had de VN en het eerdere werk toch ook gezien?

quote:
Verder heb ik voornemens om me wat meer op cultureel gebied te ontwikkelen en niet enkel goedkope media tot me te laten nemen. Wellicht ga ik ook naar wat minder bekende films die in filmhuizen worden getoond.
Okuribito (2008) - IMDb

quote:
goedkope media
Zou mooi zijn als het goedkoop was. En als meer mensen de BD's kopen van interessanter werk wordt het meer gemaakt. Je denkt de verkeerde richting op. Studio's gaan geen geld steken in series waar twee-en-een-halve anime snob naar kijken.
🐙
pi_147780199
Je moet gewoon minder elitair zijn.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  Designer zaterdag 20 december 2014 @ 18:44:26 #121
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_147780241
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:43 schreef De_Dakgoot het volgende:
Je moet gewoon minder elitair zijn.
Gesproken als een ware proleet.
🐙
  zaterdag 20 december 2014 @ 19:18:01 #122
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_147781455
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:17 schreef robin007bond het volgende:
Weet je, anime begint mij eerlijk gezegd steeds minder te boeien, vooral het gros dat wordt uitgezonden dan. Het wordt me echt een beetje teveel van hetzelfde.

Veel series bevatten een eenzijdig beeld van wat goed en kwaad is. Ongelofelijk vaak kom je anime tegen waar het enkel de "goeden" tegen de "slechten" is, met wat clichs. Verder kom je erg goedkope plot devices tegen.

De rol van vrouwen in anime is nog steeds aan de mindere kant. Vaak worden ze als moe-objecten neergezet. ;( Veel anime bevat nationalistische ondertonen (Yamoto bijvoorbeeld) en verder vervelen de highschool-settings mij echt heel erg.

Kortom, eigenlijk heb ik het een beetje gehad. Wellicht dat ik Fate blijf volgen. Eigenlijk ben ik ook nog van plan om Legend of the Galactic Heroes verder te kijken en zal ik waarschijnlijk wel de ontwikkelingen volgen. Als er een nieuwe Tatami Galaxy-achtige anime uitkomt zal ik die wel zien, verder zal ik ook nog films kijken, Wolf Children vond ik bijvoorbeeld erg goed.

Nou dat was het wel. Mijn frustratie moest ik toch even kwijt.

Kortom:

• Teveel highschool-settings
• Waar ze zich overigens als debielen gedragen
• Erg simplistisch vaak en eenzijdig (het goede tegen het kwaad)
• Vrouwen worden vaak geobjectiveerd. Jaja, er zijn gelukkig uitzonderingen, maar het is een trend in de industrie die ik waarneem.
• Ja, dat was het wel. ;(

To-watch voor mij:

• Legend of the Galactic Heroes
• Eventueel Fate nog verder volgen
• Verder heb ik voornemens om me wat meer op cultureel gebied te ontwikkelen en niet enkel goedkope media tot me te laten nemen. Wellicht ga ik ook naar wat minder bekende films die in filmhuizen worden getoond.
Je moet het in het medium bekijken. Anime is er meestal niet om je diep te laten nadenken, daar zijn boeken voor. Als je het afwisselt -moeilijke en diepe literatuur en moe-, dan kun je van beide genieten.

Wel ben ik het met je eens dat de massageproduceerde vergetelijke plots en personages mogen afnemen. (tsundere, check. Verlegen megane, check. Genki, check). Aan de andere kant heeft vooral het verschil met Hollywood de charme: de feminisering en politiek correcte onderwerpen, daar trekt de anime-industrie zich niet zo veel van aan.

Ik kan net zo veel genieten van Amagi als van literatuur. Amagi is als popcorn, want je wil niet alleen coquilles in je dieet.
Helemaal super.
pi_147781468
Bijna vergeten. :@



Iedere dag totdat Commie niet meer achterloopt met Psycho-Pass 2.
“An interesting thing is a good thing.”
  zaterdag 20 december 2014 @ 19:19:27 #124
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_147781513
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:18 schreef Repelsteeltju het volgende:
[ afbeelding]afbeelding ]

Iedere dag totdat Commie niet meer achterloopt met Psycho-Pass 2.
Als ik dit zou doen bij de subs van Milky Holmes een paar jaar geleden was ik nu nog bezig geweest. Kijk gewoon HS.
Helemaal super.
pi_147781746
https://c.milkteafuzz.com/simple

Het is een principile kwestie, communisme is gewoon verkeerd.
“An interesting thing is a good thing.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')