Wat is dit voor achterlijke kop voor een nieuwsartikel? Bijna misselijkmakendquote:
quote:Op zondag 14 december 2014 12:29 schreef SideEffect het volgende:
Koningshuizen
Amalia
Queen Elizabeth
Dit is geen nieuwsbericht, althans niet in de klassieke zin van het woord.quote:
quote:Op zondag 14 december 2014 12:29 schreef SideEffect het volgende:
Koningshuizen
Engeland
Amalia
Queen Elizabeth
Goed punt, maar geldt dit niet ook voor de 'echte' nieuwsberichten in de 'echte' kranten?quote:Op zondag 14 december 2014 13:32 schreef Dagoernie het volgende:
[..]
Dit is geen nieuwsbericht, althans niet in de klassieke zin van het woord.
Het is een stuk tekst gegenereerd om internetverkeer te genereren, waar online adverteerders geld aan kunnen verdienen. Het hoeft dus niet eens geschreven door een mens, maar zou in theorie door een computer geproduceerd kunnen worden op basis van een algoritme dat onderwerpen en formuleringen kiest aan de hand van geïndexeerd klikgedrag.
In dit geval lijkt dit stuk tekst zijn vruchten te hebben afgeworpen, want je hebt erop geklikt en was er zelfs zo geërgerd over dat je er meerdere mensen naartoe linkt via een forumtopic. Dat is de manier waarop memes worden gecreëerd en de inhoud is dus van geen enkel ander belang dat het middel om internetverkeer te genereren.
Ik heb overigens geen problemen met de monarchie. Ik vind het principe dat erachter steekt achterlijk, maar aangezien de alternatieven in de praktijk nu ook niet zo heel beter zijn, maakt het mij verder geen zak uit. Ik geef er niet om, maar ik ben ook geen fel tegenstander.quote:Je kunt je dus over deze slechte als journalistiek vermomde praktijken opwinden, maar daarmee houd je het slechts in stand. Ik ben het met je eens dat we de monarchie ter discussie moeten stellen, maar dat kunnen we het beste doen buiten de context van deze pulp die geen ander doel dient dan het publieke debat te schaden.
Je hebt gelijk dat onafhankelijke journalistiek zeldzaam is. Met de online middelen die tegenwoordig ter beschikking staan heeft het commerciële denken echter een vogelvlucht genomen, waarvan de gevolgen haast te groot zijn om te overzien. De ontwikkeling die je nu ziet is dat het doel om te informeren in zijn geheel ondergeschikt is geraakt ten opzichte van het doel om geld te verdienen.quote:Op zondag 14 december 2014 13:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Goed punt, maar geldt dit niet ook voor de 'echte' nieuwsberichten in de 'echte' kranten?
Advertentie-inkomsten zijn daar namelijk ook essentieel onderdeel v/h verdienmodel.
[..]
Ik heb overigens geen problemen met de monarchie. Ik vind het principe dat erachter steekt achterlijk, maar aangezien de alternatieven in de praktijk nu ook niet zo heel beter zijn, maakt het mij verder geen zak uit. Ik geef er niet om, maar ik ben ook geen fel tegenstander.
Maar dat er mensen zijn die dergelijke mensen als echte helden zien, niet vanwege hun daden, maar vanwege hun positie... tsja![]()
Maar goed, een andere celebrity aanbidden zoals velen doen is natuurlijk niet minder triest
Zowww, dit is nog eens een weerwoordquote:Op zondag 14 december 2014 13:32 schreef Dagoernie het volgende:
[..]
Dit is geen nieuwsbericht, althans niet in de klassieke zin van het woord.
Het is een stuk tekst gegenereerd om internetverkeer te genereren, waar online adverteerders geld aan kunnen verdienen. Het hoeft dus niet eens geschreven door een mens, maar zou in theorie door een computer geproduceerd kunnen worden op basis van een algoritme dat onderwerpen en formuleringen kiest aan de hand van geïndexeerd klikgedrag.
In dit geval lijkt dit stuk tekst zijn vruchten te hebben afgeworpen, want je hebt erop geklikt en was er zelfs zo geërgerd over dat je er meerdere mensen naartoe linkt via een forumtopic. Dat is de manier waarop memes worden gecreëerd en de inhoud is dus van geen enkel ander belang dat het middel om internetverkeer te genereren.
Je kunt je dus over deze slechte als journalistiek vermomde praktijken opwinden, maar daarmee houd je het slechts in stand. Ik ben het met je eens dat we de monarchie ter discussie moeten stellen, maar dat kunnen we het beste doen buiten de context van deze pulp die geen ander doel dient dan het publieke debat te schaden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |