abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 7 januari 2015 @ 16:12:51 #226
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_148431608
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:48 schreef drakin het volgende:

[..]

Het was er al wel, en dat was je vraag. Ik denk alleen dat het meer en meer voorkomt.
Ooit moest ene Salman zich verstoppen vanwege zijn boek en nu kan je niet een enkel satirisch tekeningetje maken en je wordt al doodgeschoten.
Ja, dat en het feit dat het destijds om een enkele daad ging van een individu. Nu is het georganiseerd en lijkt er een sneeuwbaleffect aan verbonden, wat het nogal zorgwekkend maakt. Want dit lijkt nog maar het begin van iets dat... nou ja, ik hou al op, word er zelf depressief van.
pi_148432705
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:30 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat we wel kunnen stellen dat niet goed gaat. Ik bedoel, ligt het aan mij of hadden we dit soort aanslagen 10 jaar geleden nog niet? In ieder geval niet in deze getale en zeker niet op burgers westerlingen.
Dit soort aanslagen hadden we 1000 jaar geleden al, al gingen toen de Christenen naar het Midden-Oosten en nu komt het Midden-Oosten hier (het westen). Weinig veranderd, behalve dat het nu wereldwijd in het nieuws is door de globalisering (lees: Internet).

Dat het nu meer in het westen voorkomt, komt doordat er steeds meer moslims deze kant op komen en er altijd wel wat extremisten tussen zitten. In andere regio's zie je dit soort aanslagen regelmatig, heb ik het idee en vanuit verschillende religies.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_148433179
Even wat vrolijkers mensen...

quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:49 schreef picodealion het volgende:
Als je maar genoeg gooit blijft er vanzelf wat plakken. En zwanger is trouwen he.
Over sperma gooien gesproken, hoe staat het met daten?
  woensdag 7 januari 2015 @ 16:53:22 #229
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_148433205
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dit soort aanslagen hadden we 1000 jaar geleden al, al gingen toen de Christenen naar het Midden-Oosten en nu komt het Midden-Oosten hier (het westen). Weinig veranderd, behalve dat het nu wereldwijd in het nieuws is door de globalisering (lees: Internet).

Dat het nu meer in het westen voorkomt, komt doordat er steeds meer moslims deze kant op komen en er altijd wel wat extremisten tussen zitten. In andere regio's zie je dit soort aanslagen regelmatig, heb ik het idee en vanuit verschillende religies.
Dat wil ik betwijfelen, ik denk dat er nu iets meer aan de hand is. Twaalf jaar geleden was ik voor het eerst in Afghanistan, nu is dat een democratie. Ik denk dat het voor zich spreekt dat dat een vooruitgang is voor een land dat zo beschadigd is door de Taliban. Wij als westerlingen hebben ons ingezet, levens gegeven om dat teweeg te brengen. Nu is er een kalifaat opgericht dat twee landen bestrijkt en van daaruit komt (te) veel invloed wat voor onvrede zorgt in onze beschaafde samenleving. Hoe is dat hetzelfde als wat er duizenden jaren terug gebeurde, toen er nog geen kalasjnikovs waren om ongewapende burgers (die niets met oorlog te maken hebben) te doden?
pi_148434155
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dit soort aanslagen hadden we 1000 jaar geleden al, al gingen toen de Christenen naar het Midden-Oosten en nu komt het Midden-Oosten hier (het westen). Weinig veranderd, behalve dat het nu wereldwijd in het nieuws is door de globalisering (lees: Internet).

Dat het nu meer in het westen voorkomt, komt doordat er steeds meer moslims deze kant op komen en er altijd wel wat extremisten tussen zitten. In andere regio's zie je dit soort aanslagen regelmatig, heb ik het idee en vanuit verschillende religies.
1 Groot verschil is dat het toen zwaarden, speren en af en toe es een katapult waren en er nu gebruik gemaakt word van machine geweren waardoor de impact een stuk groter is... Verder zijn zij inderdaad nu met de zelfde kruistocht bezig als de Christenen toen hadden
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_148435061
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:19 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

1 Groot verschil is dat het toen zwaarden, speren en af en toe es een katapult waren en er nu gebruik gemaakt word van machine geweren waardoor de impact een stuk groter is... Verder zijn zij inderdaad nu met de zelfde kruistocht bezig als de Christenen toen hadden
Of de impact groter is, vraag ik mij af. Het gaat nu wel een stuk makkelijker, dat wel.
Vroeger werden uit naam van de kerk hele volkeren of steden uitgemoord of verdreven, omdat zij niet hetzelfde ideologische gedachtengoed hadden. Dus ook tegen ongewapende burgers.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:53 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Dat wil ik betwijfelen, ik denk dat er nu iets meer aan de hand is. Twaalf jaar geleden was ik voor het eerst in Afghanistan, nu is dat een democratie. Ik denk dat het voor zich spreekt dat dat een vooruitgang is voor een land dat zo beschadigd is door de Taliban. Wij als westerlingen hebben ons ingezet, levens gegeven om dat teweeg te brengen. Nu is er een kalifaat opgericht dat twee landen bestrijkt en van daaruit komt (te) veel invloed wat voor onvrede zorgt in onze beschaafde samenleving. Hoe is dat hetzelfde als wat er duizenden jaren terug gebeurde, toen er nog geen kalasjnikovs waren om ongewapende burgers (die niets met oorlog te maken hebben) te doden?
De burgers van deze aanslag zijn doelbewust uitgekozen omdat zij spotprenten tegen de Islam hadden geplaatst in hun tijdschrift. Dus onschuldig? Wel in onze ogen, maar waarschijnlijk niet in die van de terroristen.

En ook voor de democratisering van Afghanistan en de oprichting van het kalifaat kwamen dit soort aanslagen voor. 9/11 bijvoorbeeld. Dat het nu ook dichterbij komt en misschien wel vaker voorkomt, komt imho ook door de globalisering. Het is makkelijker om je ideologie over te brengen naar medegelovigen in andere gebieden. En net zoals vroeger (en soms nog steeds) met het christendom, zijn er genoeg mensen die zonder na te denken dit maar doen in naam van het geloof. Hier in het westen hebben wij door onze vooruitgang geleerd om zelf na te denken en nemen wij dit soort dingen niet klakkeloos meer aan. Voor veel bevolkingsgroepen (zeker in dat soort totalitaire culturen) is dit een stuk moeilijker en vergt dat tijd.

Maar het zijn altijd de mensen die een boek op een bepaalde manier interpreteren. Dus in tegenstelling tot een bepaald politicus geef ik hier niet de schuld aan een boek of bevolkingsgroep, maar aan de mensen die uit naam van dit boek dingen roepen (die imho niet eens in dat boek staan, als ik moslim collega's, die wel geleerd hebben om zelf na te denken, mag geloven).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_148435256
Maar wat ik niet snap. Zij hebben toch de zelfde geschiedenis boeken als dat wij hebben. Zij moeten toch ook weten dat de Christenen de kruistochten hebben gehouden en hoe fout die zijn. Waarom gaan ze die dan nou over doen
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_148435457
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:48 schreef dyonvbaal het volgende:
Maar wat ik niet snap. Zij hebben toch de zelfde geschiedenis boeken als dat wij hebben. Zij moeten toch ook weten dat de Christenen de kruistochten hebben gehouden en hoe fout die zijn. Waarom gaan ze die dan nou over doen
Macht! Het gaat ze er niet om of het goed of fout is, maar om de macht. Dat was vroeger met de kruistochten al zo en dat is nu nog steeds zo.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:01:39 #234
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_148435784
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Macht! Het gaat ze er niet om of het goed of fout is, maar om de macht. Dat was vroeger met de kruistochten al zo en dat is nu nog steeds zo.
Ja, dat is wat kort door de bocht. Sorry man, het is niet dat ik jou wil dissen, maar ik zie het anders. Misschien moet ik gewoon m'n mond houden. :)
pi_148435934
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:01 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Ja, dat is wat kort door de bocht. Sorry man, het is niet dat ik jou wil dissen, maar ik zie het anders. Misschien moet ik gewoon m'n mond houden. :)
Ja het is kort door de bocht, maar imho wel de essentie. En nee, zo vat ik het ook niet op. En ik vind het leuk om hier over te discussiėren. Dus ben ik wel benieuwd naar hoe jij er over denkt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_148436085
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:01 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Ja, dat is wat kort door de bocht. Sorry man, het is niet dat ik jou wil dissen, maar ik zie het anders. Misschien moet ik gewoon m'n mond houden. :)
Als het niet macht is, wat dan wel? Denk je dat ze zich echt gekwetst voelen door stomme tekeningetjes?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:32:29 #237
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_148436878
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ja het is kort door de bocht, maar imho wel de essentie. En nee, zo vat ik het ook niet op. En ik vind het leuk om hier over te discussiėren. Dus ben ik wel benieuwd naar hoe jij er over denkt.
Ja, ik heb even de tijd genomen om na te denken over dat laatste, die macht. En je hebt inderdaad gelijk wat dat betreft. Ik merk bijvoorbeeld hier op straat en in het verkeer al dat etnische minderheden met een mogelijk islamitische achtergrond veel agressiever zijn dan voorheen. Dat zou ik dan beschouwen als meeliften op de terreurdaden die er momenteel zijn.
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:40:47 #238
370431 drakin
vurig typje
pi_148437180
Weet iemand nog een leuke film met Nicholas Cage?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:56:35 #239
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_148437777
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:40 schreef drakin het volgende:
Weet iemand nog een leuke film met Nicholas Cage?
Ik denk dat je ze al hebt gezien. Matchstick Men vond ik leuk. Anders Adaptation of Raising Arizona.
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:59:16 #240
370431 drakin
vurig typje
pi_148437891
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:56 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Ik denk dat je ze al hebt gezien. Matchstick Men vond ik leuk. Anders Adaptation of Raising Arizona.
Ja 1 daarvan heb ik al genoemd maar nog niet gepost in de trivia, als jij ze nou eens eerst post hier: TV / [FOK! Movie Trivia] - Januari 2015 - Deel 2
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  woensdag 7 januari 2015 @ 19:00:14 #241
370431 drakin
vurig typje
pi_148437935
Het stomme is, ik zag net nog een trailer van een nieuwe film met NC, maar kom niet op de naam, ik kom op 4 filmtitels maar DF vraagt nog 5 :(
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_148438219
DF heb je de nieuwe Person of interest al gekeken?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
  woensdag 7 januari 2015 @ 19:20:04 #243
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_148438867
Ohw.. het was de lopende fmt-vraag :+
  woensdag 7 januari 2015 @ 19:23:33 #244
370431 drakin
vurig typje
pi_148439052
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:20 schreef ArtistA het volgende:
Ohw.. het was de lopende fmt-vraag :+
O-)
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_148439102
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:07 schreef dyonvbaal het volgende:
DF heb je de nieuwe Person of interest al gekeken?
Nee, ik volg die serie niet. Ik kan er niet goed inkomen. Is het wat in de latere seizoenen of blijft het zo... meh?
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_148439192
quote:
3s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:24 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Nee, ik volg die serie niet. Ik kan er niet goed inkomen. Is het wat in de latere seizoenen of blijft het zo... meh?
Blijft zo. Dacht dat jij het was, maar dan verwissel ik je volgens mij met Ran. Iemand keek het hier
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
  woensdag 7 januari 2015 @ 20:33:58 #247
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_148442443
YES! The Notebook is op tv!
pi_148442450
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:39 schreef ArtistA het volgende:
Goddomme, iemand die het nieuws kijkt?
Ik kwam er pas achter toen ik net had gekookt. Bij de beelden van de agent heb ik even mijn bord weggezet.
Weer tranen in mijn ogen als ik eraan denk.

Laatst werd ik ook zo boos en verdrietig toen ik een stuk over Syrische asielzoekers zag en een dorpsbewoner aangaf dat ze het maar niks vond en bang was voor de asielzoekers, vooral 's nachts. Terwijl de asielzoekers hun comfortabele leven en hun land moesten ontvluchten en hun familie moesten achterlaten omdat er verdorie een oorlog gaande is en ze elk moment uit hun huis gebombardeerd konden worden. :(
  woensdag 7 januari 2015 @ 20:50:40 #249
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_148443216
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:34 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik kwam er pas achter toen ik net had gekookt. Bij de beelden van de agent heb ik even mijn bord weggezet.
Weer tranen in mijn ogen als ik eraan denk.

Laatst werd ik ook zo boos en verdrietig toen ik een stuk over Syrische asielzoekers zag en een dorpsbewoner aangaf dat ze het maar niks vond en bang was voor de asielzoekers, vooral 's nachts. Terwijl de asielzoekers hun comfortabele leven en hun land moesten ontvluchten en hun familie moesten achterlaten omdat er verdorie een oorlog gaande is en ze elk moment uit hun huis gebombardeerd konden worden. :(
Bij sommige mensen ontbreekt het aan empathie of simpelweg hersenen? Er was toch ook een dorp van 2000 inwoners waar 1000 asielzoekers werden gedropt?

Je wordt emotioneel zeg je. Er is een documentaire... even gezocht: Al midan (2013) - IMDb
Nu ga ik m'n ego opzij schuiven en openlijk zeggen dat ik het hierbij ook niet droog heb gehouden.
pi_148443556
Ik kan er werkelijk waar met mijn verstand niet bij hoe iemand zo ongeloofelijk verknipt kan zijn om een ander mens zo in koelen bloede te vermoorden. Zo iemand verdient het daglicht niet meer te zien. Opsluiten in een veel te klein hokje en de sleutel weggooien deze lui.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')