abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2015 @ 02:19:19 #251
368283 ato
pi_148271174
Men heeft tot half maart de tijd.
Life can be a bitch, so like it..
pi_148272390
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:16 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Laten we het hopen. Zolang ze het niet over de eigenwijze boeg gooien! (maar echt overal staat dat het nummer saai wordt na twee minuten, dus kan me niet indenken dat ze het advies niet ter harte nemen). BTW is het geoorloofd het nummer nog te verruilen voor een ander nummer, of is deze al definitief ingediend?
Ze mogen inderdaad uiteraard tot aan de deadline van de inschrijving (dat zal inderdaad rond maart zijn) voor een ander liedjes kiezen. Dat zal echter waarschijnlijk niet gebeuren aangezien dat nogal gevoelig ligt en de dames al achter deze keuze staan. Ik verwacht dat ze het liedje gaan aanpassen, de vraag is alleen in welke mate ze dat gaan doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148272405
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:36 schreef ato het volgende:
Ach over 5 maanden is er een mix, is eindelijk de laatste minuut veranderd en wordt het een dikke hit toch? Toch?
Met een housebeat er onder. Ik moet er niet aan denken. Er is geen effectievere manier om een liedje om zeep te helpen, ik kan geen mix noemen die beter is dan het origineel. Elk goed liedje bestaat uit slechts een klein aantal akkoorden, ze moeten daar gewoon wat beter mee variëren en een wat overtuigendere brug en een goede modulatie invoeren, eens wat verrassen met percussie of een koor of zoiets. Ik weet zeker dat als je 1 of 2 goede componisten er op zet, in samenwerking met Anouk en Trijntje dat het zo gefixt is, het is een kwestie van even je ego opzij zetten en hulp aanvaarden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148273717
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 04:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met een housebeat er onder. Ik moet er niet aan denken. Er is geen effectievere manier om een liedje om zeep te helpen, ik kan geen mix noemen die beter is dan het origineel. Elk goed liedje bestaat uit slechts een klein aantal akkoorden, ze moeten daar gewoon wat beter mee variëren en een wat overtuigendere brug en een goede modulatie invoeren, eens wat verrassen met percussie of een koor of zoiets. Ik weet zeker dat als je 1 of 2 goede componisten er op zet, in samenwerking met Anouk en Trijntje dat het zo gefixt is, het is een kwestie van even je ego opzij zetten en hulp aanvaarden.
Kunnen ze die DJ die toen die housebeat onder het nummer van de Toppers zette niet opnieuw vragen? Wat een drama was dat zeg _O- :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2015 @ 15:06:08 #255
368283 ato
pi_148280869
Gewoon laatste minuut veranderen, een stukje muziek. Even terug naar het refrein, bridge.

Het aiaiaiaia op zijn accapella's of wat dan ook....
Life can be a bitch, so like it..
pi_148282626
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:13 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Kunnen ze die DJ die toen die housebeat onder het nummer van de Toppers zette niet opnieuw vragen? Wat een drama was dat zeg _O- :')
Ik heb daar gelukkig niets van meegekregen maar ik kan me er wel wat bij voorstellen wanneer je deze twee muzikale rampen (housebeat en Toppers) die mengen als water en olie combineert. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148284593
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb daar gelukkig niets van meegekregen maar ik kan me er wel wat bij voorstellen wanneer je deze twee muzikale rampen (housebeat en Toppers) die mengen als water en olie combineert. :)
De oorspronkelijke versie van het NSF had toen nog wel iets van een opbouw. Nadat die had 'gewonnen' werd er een remix van gemaakt, die het geheel totaal platwalste en er helemaal niets overbleef van het nummer. Niet dat het anders wel kans had gemaakt op een topscore natuurlijk, maar toch.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_148284762
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:04 schreef Fred_B het volgende:

[..]

De oorspronkelijke versie van het NSF had toen nog wel iets van een opbouw. Nadat die had 'gewonnen' werd er een remix van gemaakt, die het geheel totaal platwalste en er helemaal niets overbleef van het nummer. Niet dat het anders wel kans had gemaakt op een topscore natuurlijk, maar toch.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij die tweede versie wordt de melodie compleet naar de achtergrond gedrukt, dat lijkt mij niet echt handig. :{
Verder vind ik het allemaal erg chaotisch overkomen, alsof het onvoldoende is voorbereid: zowel het optreden als de zang. Ik ben van Rene Frogger en Gordon ook wel wat betere zang gewend (van langer geleden) dan dit.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:55:37 #259
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_148302616
Heel even gedeeltelijk offtopic.
Hoe komt het dat dit:
indertijd niet hoger is geëindigd?

Ik bedoel, schenk jezelf een glaasje whiskey in (als dat je ding is) en steek een peuk op (wederom, als...) en luister hiernaar met een koptelefoon op.

Sorrie, maar daar kan 'Walk along' imo niet eens bij in de buurt komen.
"Hoogmoed komt voor de val" zeggen ze wel. Ik denk dat we onszelf vorig jaar flink hebben opgeblazen, dit jaar komt de val. Onze taak voor volgend jaar is dus om keihard weer op te staan.

Mijn hoop is dan ook dat een goede concertregisseur nog het een en ander teweeg kan brengen.

Voor wie het hier niet mee eens is:
Ik heb eerder op de avond mijn eigen advies ter harte genomen en dus al een glaasje op. Ik geef toe dat mijn mening betreffende dit nummer en onze huidige inzending hierdoor enigszins gekleurd kan zijn.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 19:05:17 #260
375570 crew  Cyan9
pi_148326983
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:55 schreef Roger_Epiales het volgende:
*knip*
Frankrijk heeft vaker inzendingen die veeeeel beter verdienen. Neem bijvoorbeeld deze:


Deze inzending was in 2013 één van m'n favorieten. Maar eindigde veel te laag. :?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_148328842
Een paar redenen die ik kan bedenken:

-Zowel FR 2009 als FR 2013 hadden met een 3e, resp. 1e startpositie nogal ongunstig geloot.
-Frankrijk is als land niet zo heel erg geliefd binnen Europa (al is het ook weer geen Israël).
-Ze zingen in hun eigen Franse taal, terwijl dat soort originaliteit tegenwoordig helaas meestal wordt afgestraft, vooral door de jury.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_148336205
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 02:19 schreef ato het volgende:
Men heeft tot half maart de tijd.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 04:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

(...) Elk goed liedje bestaat uit slechts een klein aantal akkoorden, ze moeten daar gewoon wat beter mee variëren en een wat overtuigendere brug en een goede modulatie invoeren, eens wat verrassen met percussie of een koor of zoiets. Ik weet zeker dat als je 1 of 2 goede componisten er op zet, in samenwerking met Anouk en Trijntje dat het zo gefixt is, het is een kwestie van even je ego opzij zetten en hulp aanvaarden.
Ik denk niet dat Trijntje en Anouk hun ego's opzij zetten.

Het liedje is al uitgebracht en Trijntje's collega's waren ook erg enthousiast.



Toen ik Walk Along voor het eerst hoorde vond ik het goedkoop met alle ''waiaiaiai's''. Nu ik het vaker gehoord heb vind ik het wel catchy en herkenbaar. Het nummer heeft echter maar weinig variatie, in het begin wordt het niet opgebouwd en het is bijna drie minuten hetzelfde. Als ik het nummer hoor, hoef ik het niet af te luisteren.

Hoe het liedje gaat scoren is afwachten. Er zijn altijd favorieten en liedjes die slecht zijn. Dit liedje lijkt ergens tussenin te zitten.

De vergelijking met De Toppers werd al getrokken. Als Trijntje afgaat als een gieter is die vergelijking terecht. De Toppers hadden ook een catchy liedje, maar het liedje was overgeproduceerd en het was natuurlijk geen gezicht, drie (eigenlijk twee) van die buiken in glitterkostuum. Daarnaast werd het niet eens echt goed gezonden.

Trijntje is een vakvrouw en heeft een goede stem. Voor de rest is het afwachten. Het kan de finale halen, maar het kan ook zo de nieuwe Toppers worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 04-01-2015 22:45:26 ]
  zondag 4 januari 2015 @ 23:04:34 #263
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_148339224
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:59 schreef Fred_B het volgende:
-Ze zingen in hun eigen Franse taal, terwijl dat soort originaliteit tegenwoordig helaas meestal wordt afgestraft, vooral door de jury.
Dat heeft volgens mij meer te maken met dat de meeste kijkers niets ervan verstaan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 4 januari 2015 @ 23:08:19 #264
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_148339469
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

Ik denk niet dat Trijntje en Anouk hun ego's opzij zetten.

Het liedje is al uitgebracht en Trijntje's collega's waren ook erg enthousiast.
Of ze steunden gewoon hun vriendin en collega. ;)

quote:
Toen ik Walk Along voor het eerst hoorde vond ik het goedkoop met alle ''waiaiaiai's''. Nu ik het vaker gehoord heb vind ik het wel catchy en herkenbaar. Het nummer heeft echter maar weinig variatie, in het begin wordt het niet opgebouwd en het is bijna drie minuten hetzelfde. Als ik het nummer hoor, hoef ik het niet af te luisteren.
Dat heeft iedereen die het liedje hoort. Dus zal er flink aan het liedje gesleuteld moeten worden.

quote:
Trijntje is een vakvrouw en heeft een goede stem.
Daarom is het jammer dat ze geen beter liedje heeft. Het is voor haar ook erg lastig om iets negatiefs over het liedje te zeggen aangezien Anouk een vriendin van haar is. We moeten maar hopen dat Anouk uit zichzelf iets met de kritieken doet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 4 januari 2015 @ 23:14:52 #265
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_148339839
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Daarom is het jammer dat ze geen beter liedje heeft. Het is voor haar ook erg lastig om iets negatiefs over het liedje te zeggen aangezien Anouk een vriendin van haar is. We moeten maar hopen dat Anouk uit zichzelf iets met de kritieken doet.
Maar ze heeft het toch zelf gekozen? :? Zelf van Anouks laptop geplukt? Het was toch niet dat Anouk haar een ESF-liedje beloofd had en toen hier mee aan kwam zetten?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 4 januari 2015 @ 23:15:58 #266
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_148339893
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:14 schreef Jane het volgende:

[..]

Maar ze heeft het toch zelf gekozen? :? Zelf van Anouks laptop geplukt? Het was toch niet dat Anouk haar een ESF-liedje beloofd had en toen hier mee aan kwam zetten?
Ik weet niet precies hoe het gegaan is, ik weet alleen dat ze samen dit bespraken toen Trijntje op bezoek was. Ik wil maar zeggen dat het initiatief volgens mij vanuit Anouk zal moeten komen. Stel dat jij zou meedoen aan het ESF en na de reacties van het publiek te hebben gehoord en gelezen zou concluderen dat het liedje niet goed genoeg is zou jij dan jouw vriendin vragen om het te herschrijven en eventueel een andere componist erbij te halen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  † In Memoriam † zondag 4 januari 2015 @ 23:45:30 #267
368283 ato
pi_148341446
Over Trijntje, ik hoop echt dat er wat gaat veranderen in die tweede minuut.

Nogmaals het begint lekker en na bijna 2 minuten weet ik het wel.
Er moet zeker wat gebeuren met de tvregie, doe er een leuk en spannend achtergrondkoor bij.
( geen lady's of soul aub)

Misschien is het wel leuk om na 40 jaar van de overwinning van Teach in Getty Kaspers erbij te halen.
Of zet Anouk en de meiden van Ogene op de achtergrond.
Of leuke mannen..

Doe wat in die derde minuut...


Over Frankrijk Patricia was geweldig, het was duidelijk een ode aan Edith Piaff.

2013 vond ik vreselijk en 2014..
Life can be a bitch, so like it..
  zondag 4 januari 2015 @ 23:47:53 #268
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_148341592
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:45 schreef ato het volgende:
Over Trijntje, ik hoop echt dat er wat gaat veranderen in die tweede minuut.

Nogmaals het begint lekker en na bijna 2 minuten weet ik het wel.
Er moet zeker wat gebeuren met de tvregie, doe er een leuk en spannend achtergrondkoor bij.
( geen lady's of soul aub)
Lapmiddelen, gewoon het liedje herschrijven. Dan kan je daarna altijd nog wat opsmuk doen als toevoeging maar niet als substituut voor een beter liedje.

quote:
Misschien is het wel leuk om na 40 jaar van de overwinning van Teach in Getty Kaspers erbij te halen.
Of zet Anouk en de meiden van Ogene op de achtergrond.
Als je een koor inzet dan liggen die drie voor de hand maar laat hen volgend jaar maar met een eigen act komen, ik heb er veel vertrouwen in dat ze hoge ogen zullen gooien.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148343203
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lapmiddelen, gewoon het liedje herschrijven. Dan kan je daarna altijd nog wat opsmuk doen als toevoeging maar niet als substituut voor een beter liedje.

[..]

Als je een koor inzet dan liggen die drie voor de hand maar laat hen volgend jaar maar met een eigen act komen, ik heb er veel vertrouwen in dat ze hoge ogen zullen gooien.
Als je de winnaars van afgelopen jaren bekijkt, is het ook zo dat jonge knappe mensen meer succes hebben. Wat dat betreft is dat weer in het voordeel van Ogene. Ik heb even de winnaars van de afgelopen vijf jaar op een rijtje gezet.

2010 Lena
2011 Ell & Nikki (was me weer ontgaan)
2012 Loreen
2013 Emmelie de Forest
2014 Conchita Wurst

Wat!? Een vrouw met een baard, (of moet ik zeggen man in een jurk?). Gelukkig waren twee normale knappe mensen nummer twee, namelijke Ilse en Waylon.

Dat knappe mensen beter scoren is geen regel. Een vrouw met een baard, of Russische oma's kunnen ook goed scoren.

Trijntje doet het in dat opzicht niet goed. Met zo'n kont heb ik het idee dat Wendy van Dijk erin verstopt zit. Daarnaast beginnen de jaren te tellen en loenst ze. Het maakt opzich niet zo veel uit. Dan moet er echter wel een dijk van een lied zijn, dit is gewoon niet meer dan middelmaat.

Vergeleken met Birds en Calm After the Storm, is dit toch gewoon muziektechnisch een stuk minder? Het komt op mij goedkoop, piratenachtig, over.

Een afgang, ala De Toppers, ligt op de loer, en vooral omdat er vorige twee keer wel gescoord is. Hoe het liedje de boeken in gaat hangt van de prestatie af. Nu wordt er nog redelijk onbevangen naar gekeken, het oordeel ligt nog niet vast (voor sommigen natuurlijk wel).

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 05-01-2015 00:27:34 ]
  † In Memoriam † maandag 5 januari 2015 @ 00:25:56 #270
368283 ato
pi_148343335
Trijntje loens al 41 jaar :-)

Nee het is geen mooie verschijning, zij was nog redelijk mooi toen destijds met Total Touch.

Maar wat is mooi? De dame uit Servië was nu ook geen mooie verschijning (2007).

Mij interesseert het niet, als een artiest maar charisma uit straal.

Nogmaals het begin van walk along is aardig, maar lijkt onafgemaakt...
Life can be a bitch, so like it..
pi_148343336
Kijk trouwens eens naar het liedje magic, de uitgebreide versie uiteraard.
Dit liedje heeft ook niet een heel uitgebreide basis, toch gaat het niet snel na 1-2 minuten vervelen. Als je goed luistert dan hoor je waarom maar het is moeilijk om het uit te leggen. Anouk zou dit als inspiratie kunnen gebruiken om de kern van haar liedje, want dat is alles wat ze nu heeft, op een mooie manier uit te breiden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  † In Memoriam † maandag 5 januari 2015 @ 00:27:12 #272
368283 ato
pi_148343376
Ieder zijn smaak maar ik vond Elli en Nikki en Loreen niet echt mooie mensen ..
Life can be a bitch, so like it..
pi_148343420
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:21 schreef luxerobots het volgende:
Vergeleken met Birds en Calm After the Storm, is dit toch gewoon muziektechnisch een stuk minder? Het komt op mij goedkoop, piratenachtig, over.
Precies, daarom gaan lapmiddelen alleen niet helpen. Je zal echt het liedje moeten herschrijven of met een ander liedje moeten komen wat wel 3 minuten kan duren.

quote:
Een afgang, ala De Toppers, ligt op de loer
Dat is zeker een risico. Trijntje's goede zang zal een complete afgang misschien nog voorkomen maar een podiumplaats kunnen we met dit liedje zoals het nu is niet halen. Wonden likken, volgend jaar O'g3ne sturen en eindelijk weer eens winnen! *O*
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  † In Memoriam † maandag 5 januari 2015 @ 00:33:43 #274
368283 ato
pi_148343565
Mooi liedje van Ogene en ik denk dat de Tros/Avro hen serieus gewoon moeten nemenaks kandidat Cor 2016.

Kunnen zij nu al de schrijvers op af sturen, lekkertje nemen en in juni al voor de keuze gaan voor het liedje en hun.
Lekker tijd nemen voor een goede tv perfomance.

Maar ik ben nog steeds voor Dotan, Kovacs,Kensington
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † maandag 5 januari 2015 @ 00:35:34 #275
368283 ato
pi_148343630
Gek he,maar ik ben geen fan van de stem van Trijntje.
Ik vond haar wel goed in Total touch en in de Nederlands talige nummers De zee en abeltje
Life can be a bitch, so like it..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')