abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147491031

De afsluitende film van Marvel Cinematic Universe Phase 2: Ant-Man. 12de Marvel film die uit gaat komen rond 17 juli 2015, na Avengers 2: Age of Ultron.
Niet geheel zonder controverse, nadat schrijver/regisseur Edgar Wright er al sinds 2006 mee bezig was is deze in samenspraak met Marvel rond mei '14 aan de kant geschoven wegens ''creatieve meningsverschillen''. Er mag gerust gezegd worden dat Marvel er op stond dat Ant-Man in hun eigen MCU moest afspelen en dat de karakters dus ook onderdeel van het geheel moesten worden, maar Wright wou zijn verhaal daar niet voor aanpassen. Uiteindelijk werd Peyton Reed een maand later voorgesteld als nieuwe regisseur nadat meerdere andere regisseurs bedankt hadden voor de job. Wright zou wel aanblijven als adviseur (wat zoiets wilt zeggen dat ie alsnog niets meer mocht doen).

Door het debacle rond de regie van de film zijn er ook een aantal acteurs vertrokken die er geen heil meer in zagen (zoals Patrick Wilson) uiteindelijk is de cast dan toch rondgekomen:

De cast
Paul Rudd als Scott Lang / Ant-Man
Evangeline Lilly als Hope Van Dyne
Corey Stoll als Darren Cross / Yellowjacket
Michael Douglas als Dr. Hank Pym / Ant-Man(?)

SPOILER: karakter spoilers!!!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plot. Volgens Filmtotaal.nl

Gewapend met de buitengewone mogelijkheid om kleiner te worden, maar tegelijk wel sterker, moet oplichter Scott Lang zijn innerlijke held omarmen en zijn mentor, Dr. Hank Pym helpen het geheim achter zijn spectaculaire Ant-Man pak voor een nieuwe generatie dreigingen te beschermen. Tegenover ogenschijnlijk onoverkoombare obstakels, moeten Pym en Lang een overval plannen en uitvoeren, die de wereld zal redden.
(Het plot zal grotendeels gebaseerd worden op de karakters Hank Pym en Scott Lang, maar zal afwijkingen vertonen van het originele strip-verhaal.)

Filmen (principle photography) begon halverwege augustus '14 en is begin december afgerond waarna post-productie begon. Verwacht wordt dat de eerste bewegende beelden worden gepresenteerd gedurende de Super Bowl commercials op 1 februari.
Maar over bewegende beelden geproken: dan mogen we deze niet vergeten ;) De test footage die getoond werd op San Diego Comic Con :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 11-12-2014 20:40:25 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_147492753
Evangeline Lilly :9~ :9~ :9~ :9~
pi_147493044
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 19:15 schreef Sinister-D- het volgende:
Niet geheel zonder controverse, nadat schrijver/regisseur Edgar Wright er al sinds 2006 mee bezig was is deze in samenspraak met Marvel rond mei '14 aan de kant geschoven wegens ''creatieve meningsverschillen''. Er mag gerust gezegd worden dat Marvel er op stond dat Ant-Man in hun eigen MCU moest afspelen en dat de karakters dus ook onderdeel van het geheel moesten worden, maar Wright wou zijn verhaal daar niet voor aanpassen. Uiteindelijk werd Peyton Reed een maand later voorgesteld als nieuwe regisseur nadat meerdere andere regisseurs bedankt hadden voor de job. Wright zou wel aanblijven als adviseur (wat zoiets wilt zeggen dat ie alsnog niets meer mocht doen).
Zeer jammer dat men een -waarschijnlijk- goed verhaal in de prullenbak gooit om vervolgens de koppige kunstenaar te ontslaan voor een veilige keuze die de studio volgt.
Helemaal super.
pi_147500785
Het is toch logisch dat het binnen het MCU moet afspelen? En na 8 jaar nog niets opgeleverd te hebben (dat af is) is wel redelijk absurd.
pi_147509684
Ik vraag me hierbij wel af wat nou het plot wordt. Gaat Ant-man de leiding nemen over killer ants om met dat leger de evil nanobots te verslaan ofzo?

Maar na de afgelopen 12 films heb ik wel vertrouwen in Marvel ^O^
  vrijdag 12 december 2014 @ 12:54:26 #6
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_147511579
Blijf dit een beetje een rare film binnen het MCU vinden. Overal lees je verhalen over Avengers, Thanos, Civil War, Black Panther, Inhumans, Guardians of the Galaxy, Daredevil, Luke Cage, Spidey in het MCU, krijgt Hulk geen film, Dr. Strange, wat gaan ze met Punisher doen,.....

En die arme Ant-Man, die hangt er zo'n beetje tussen, dat is altijd "Oh ja, die heeft ook nog een film", maar is zelden een onderdeel van de discussie als men zich afvraagt hoe de toekomst van de Marvel films eruit ziet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 12 december 2014 @ 15:01:49 #7
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_147515727
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Blijf dit een beetje een rare film binnen het MCU vinden. Overal lees je verhalen over Avengers, Thanos, Civil War, Black Panther, Inhumans, Guardians of the Galaxy, Daredevil, Luke Cage, Spidey in het MCU, krijgt Hulk geen film, Dr. Strange, wat gaan ze met Punisher doen,.....

En die arme Ant-Man, die hangt er zo'n beetje tussen, dat is altijd "Oh ja, die heeft ook nog een film", maar is zelden een onderdeel van de discussie als men zich afvraagt hoe de toekomst van de Marvel films eruit ziet.
Ant Man is ook geen aansprekend karakter. Mensen kennen hem niet (niet zoals Spiderman, The Avengers, etc) en zijn powers zijn ook niet echt heel vet, op het eerste gezicht.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_147535851
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ant Man is ook geen aansprekend karakter. Mensen kennen hem niet (niet zoals Spiderman, The Avengers, etc) en zijn powers zijn ook niet echt heel vet, op het eerste gezicht.
Klopt, die indruk heb ik ook als niet-comic lezer. Maar heb er toch veel zin in, zoals alle Marvel films. :)
pi_147539004
Ik denk dat Ant-Man echt een flop gaat worden :$
  zaterdag 13 december 2014 @ 12:13:58 #10
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_147539362
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:49 schreef Unites het volgende:
Ik denk dat Ant-Man echt een flop gaat worden :$
Hoevaak werd dat niet gezegd van Guardians of the Galaxy? ''Chris Pratt? flut comedie acteur....'' ''Niemand die deze groep kent, wie gaat daar nu naar kijken?'' enzovoorts. Hoe is dat afgelopen? Redelijk goed als je zo de inkomsten aan de bioscoop kassa bekijkt ;)

Goede marketing, grote en bekende namen eraan verbonden en uiteraard het Marvel-logo in het begin doen al heel veel :)

:7

Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_147544238
Volgens mij is TS een fanboy.

(ik ook hoor _O_ _O_ )
  zondag 14 december 2014 @ 10:42:50 #12
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_147564160
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 12:13 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Hoevaak werd dat niet gezegd van Guardians of the Galaxy? ''Chris Pratt? flut comedie acteur....'' ''Niemand die deze groep kent, wie gaat daar nu naar kijken?'' enzovoorts. Hoe is dat afgelopen? Redelijk goed als je zo de inkomsten aan de bioscoop kassa bekijkt ;)

Goede marketing, grote en bekende namen eraan verbonden en uiteraard het Marvel-logo in het begin doen al heel veel :)

[ afbeelding ]
Het zit hem allemaal in de marketing en de uiteindelijke kwaliteit van de film.
Je moet er alleen wel meer moeite voor doen om mensen naar de bioscoop te krijgen dan wanneer je met een nieuwe Avengers film komt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zondag 14 december 2014 @ 11:06:52 #13
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_147564417
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 10:42 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het zit hem allemaal in de marketing en de uiteindelijke kwaliteit van de film.
Laat dat nu net een van de goede kwaliteiten van Marvel zijn. Vooral het marketing gedeelte ;)
quote:
Je moet er alleen wel meer moeite voor doen om mensen naar de bioscoop te krijgen dan wanneer je met een nieuwe Avengers film komt.
En daarom denk ik dat de film zo kort op A:AoU uitkomt. Het is, zoals genoemd, geen A-list karakter wat veel mensen aanspreekt. Maar de MCU-hype gaat tegen die tijd nog zo groot zijn dat Ant-Man gaat meeliften op het succes van A2.
pi_147576827
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 12:13 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nog 3 films zoals Guardians of the Galaxy en niemand komt meer op films van Marvel af hoor :') Wat een kutzooi was die film.
pi_147577680
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 18:38 schreef kurk_droog het volgende:
Guardians of the Galaxy
Dat is jouw mening, hij wordt juist bestempeld als één van de beste Marvel films en qua opbrengsten is die ook met afstand de meest verdienende Marvel film
  zondag 14 december 2014 @ 19:14:19 #16
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_147578225
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 18:38 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Nog 3 films zoals Guardians of the Galaxy en niemand komt meer op films van Marvel af hoor :') Wat een kutzooi was die film.
_O- goed onderbouwd 14.gif

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 14-12-2014 22:12:33 ]
  zondag 14 december 2014 @ 21:01:41 #17
67640 SaintOfKillers
pi_147582824
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 19:00 schreef Max23 het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, hij wordt juist bestempeld als één van de beste Marvel films en qua opbrengsten is die ook met afstand de meest verdienende Marvel film
Avengers en Iron Man 3 brachten meer op, hoor.

Maar Guardians of the Galaxy is wereldwijd wel de 2e grootste hit van het jaar en werd alleen maar vooraf gegaan door Transformers omdat Michael Bay zo slim was om zijn apotheose in China te plaatsen. Daardoor ging plots heel China (en Japan en Zuid-Korea enzovoort...) massaal naar die film kijken. Meteen het enige goede idee dat Bay bij die hele film heeft gehad.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_147582868
quote:
99s.gif Op zondag 14 december 2014 21:01 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Avengers en Iron Man 3 brachten meer op, hoor.

Maar Guardians of the Galaxy is wereldwijd wel de 2e grootste hit van het jaar en werd alleen maar vooraf gegaan door Transformers omdat Michael Bay zo slim was om zijn apotheose in China te plaatsen. Daardoor ging plots heel China (en Japan en Zuid-Korea enzovoort...) massaal naar die film kijken. Meteen het enige goede idee dat Bay bij die hele film heeft gehad.
Ohja, ik keek bij de stats van dit jaar :|W
  zondag 14 december 2014 @ 23:35:38 #19
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_147589682
Volgens mij zijn de Avengers in principe ook niet bekend bij het grote publiek.

Maar Marvel is bezig met een ijzersterke serie films die als zoete broodjes bij het grote publiek over de toonbank gaan, en weet daarbij de onbekendere superhelden goed te introduceren en verkopen.

Ik zie geen reden waarom Ant-Man niet in dit rijtje zou passen. Heb er eerder nog nooit van gehoord, en moet zeggen dat ik de naam wat duf vindt. Maar Captain America vond ik als superheld nog duffer klinken, en ik heb me heel erg goed vermaakt toen ik The Winter Soldier zag vandaag; dus ik zeg: laat maar komen!
  maandag 15 december 2014 @ 12:58:47 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_147598675
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 11:06 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Laat dat nu net een van de goede kwaliteiten van Marvel zijn. Vooral het marketing gedeelte ;)

[..]

En daarom denk ik dat de film zo kort op A:AoU uitkomt. Het is, zoals genoemd, geen A-list karakter wat veel mensen aanspreekt. Maar de MCU-hype gaat tegen die tijd nog zo groot zijn dat Ant-Man gaat meeliften op het succes van A2.
Zet een hele dikke trailer van Ant-Man voor A:AoU en ik denk dat het wel goed komt.
  maandag 15 december 2014 @ 18:09:06 #21
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_147608864
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:58 schreef Komakie het volgende:
Zet een hele dikke trailer van Ant-Man voor A:AoU en ik denk dat het wel goed komt.
Dat is dus precies die goede marketing kwaliteit van Marvel welke ik bedoel ;)
  maandag 29 december 2014 @ 22:24:46 #22
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_148116423
Nieuwe banner voor Ant-Man gereleased door Marvel met Yellowjacket erop :)

Niet wat ik er van verwacht had :{ lijkt wel een MCU-versie van Doc Oc met die armen.....
  maandag 29 december 2014 @ 22:41:46 #23
67640 SaintOfKillers
pi_148117323
Het deed me vaag aan iets denken, maar ik wist eerst niet goed wat. Ben er ondertussen achter dat het eigenlijk het Iron Spider pak is (door de extra armen uiteraard).
  maandag 29 december 2014 @ 23:19:18 #24
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_148119387
quote:
99s.gif Op maandag 29 december 2014 22:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het deed me vaag aan iets denken, maar ik wist eerst niet goed wat. Ben er ondertussen achter dat het eigenlijk het Iron Spider pak is (door de extra armen uiteraard).
idd, zelfs de pose doet sterk denken aan Spiderman in het algemeen....
  vrijdag 2 januari 2015 @ 20:39:16 #25
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_148256083
Fuck you, Marvel :( lolbroeken daar :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')