abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147456333
Hoi een hele fijne avond allen,

Ik ben 'WorldsGreatestOne' en normaal gesproken hou ik niet van het delen van persoonlijke verhalen via internet, maar bij deze doe ik het toch maar. Ik heb behoefte in andermans mening over mijn invulling, die ik geef, aan mijn leven;

Mijn leeftijd is 20 en ik ben dus een jonge wo-student op dit moment. Mijn basisschooltijd was geweldig, maar had ook zijn vreselijke kanten --> werd door een aantal mensen gepest, maar had wel een paar hele goede vrienden! Het was een leuke tijd, met zijn donkere kanten. Mijn middelbare schooltijd was ook matig.. Mijn cijfers waren in de eerste twee jaren matig-redelijk, dit omdat ik niet zo lekker in mijn vel zat. Had in deze jaren lichtelijk problemen met pesten, maar het was niet ernstig of iets dergelijks. Ik was wel vaak het slachtoffer, maar agh ja.. Op elk school heb je lichtelijk pestgedrag.

Maar goed.. de overige drie-vier jaren op mijn middelbare school was ik een modelleerling qua cijfers. Ik was wel één van de topscholieren van mijn middelbare school. Mijn cijferlijst zat niet vol met 10en, maar menig klasgenoten konden er van kwijlen en zaten stiekem gevuld met afgust (dat merkte ik). Uiteindelijk geen vrienden overgehouden van de middelbare school, aangezien zij andere interesses hebben (discotheken e.d.). Ik daarentegen ben een fanaat van boeken lezen, leren, films kijken, beetje youtubben, beetje wartaal spreken, flauwe grappen, lekker rustig chillen met wat drankjes erbij.., gezellig socializen, zwemmen e.d.

Wel gepoogd om de mensen te vriend te houden (mensen van de middelbare school). Ik beschouwde die vrienden als echte vrienden, maar na verloop van tijd bleek niets minder waar.. ze namen steeds meer afstand van mij en kozen hun eigen richting... Dit speelde zich met name in de overgang naar een nieuwe fase: hbo/wo/werken.. De meeste van mijn 'vrienden' gingen naar een hbo instelling of werken en ik ben naar de universiteit gegaan. Pogingen om contact te onderhouden is mislukt, aangezien zij telkens een 'smoes ' verzinnen om af te spreken en soms geen eens antwoord geven. Ik heb werkelijk geen idee waarom.. aangezien ik nooit iets slechts heb gezegd of hun iets aangedaan heb. Ik ben altijd heel vredelievend en nooit gemeen.

Uiteindelijk maar de hoop opgegeven en alle contact verbroken (verwijderd van facebook e.d.) met die mensen. Het verwijderen van facebook heb ik een maand geleden gedaan. Ik weet dat een groot deel van mijn oude vriendenkring of eerder gezegd klasgenoten/schoolgenoten (als het vrienden waren dan waren het wel vrienden en geen contactvervagers) zijn in het werkleven : kruidvat, albert heijn e.d.) of zijn aan het falen op het hbo (bsa niet halen en al voor de tweede keer een hbo opleiding volgen... en dus een jaar verspilt hebben) of zijn zelfs naar het mbo gegaan.

Ik daarentegen ben, gelukkig even afkloppen.., succesvol op het wo. Mijn cijfers zijn alweer geweldig en ik lach mij rot met het idee dat zij niet genoeg hebben geïnvesteerd in een intelligent modelstudent, maar in de verkeerde! Het is lachwekkend dat als ik straks succesvol ben dat de 'gold diggers' zometeen contact zullen opzoeken met mij. Met gold diggers refereer ik niet naar vrouwen specifiek, maar in het algemeen (mensen die weer contact met mij willen omdat ze ruiken dat ik succes heb --> succesvrienden).

Elke keer als ik buiten ben en ergens onderweg naar ben, dan hoop ik altijd oude bekenden te treffen, want tijdens het gesprek zal ik vragen (zoals elk gesprek gaat tussen mensen) hoe het met hun gaat. Hun zullen het aan mij vragen, waarop ik natuurlijk kenbaar kan maken dat mijn cijfers heel goed zijn en dat het mij gemakkelijk afgaat (wat ook zo is). Op één of andere manier geniet ik van de jaloezie die andere hebben op mijn cijfers e.d.

Ik kan er echt van genieten (van binnen dan) op het moment wanneer ik dan mijn cijfers aankaart of dingen aankaart waar blijkt dat ik intelligent ben, dat mensen dan ook bewonderend/jaloers of een combinatie van beide reageren..

Van de studiegenoten onderling scoor ik het hoogste en als er iemand is die hoger dan mij haalt, dan kan dat mij zo erg teleurstellen en raken. Ik wil gewoon de beste zijn. Als mij dat niet lukt, kan ik behoorlijk teleurgesteld zijn in mijn resultaat. Als ik een 8.2 heb of een 7.5 en ik hoor dat iemand anders een 8.5 heeft, dan kan ik behoorlijk teleurgesteld raken. Als anderen dan weer bewonderend reageren over diegene met die 8.5, dan kan ik er 2x zo teleurgesteld over raken dat ik dan denk: ''oke als ik thuis ben, ga ik voor het volgende vak heel goed leren om ditmaal (weer) het hoogste cijfer te halen''. Ik wil gewoon heel goed zijn in wat ik doe! En als dan ook qua resultaten blijkt dat ik heel goed ben, dan ben ik er blij mij. Ik ben gewoon een studiebolletje. :P

Verder tja.. ik ben single en dat ben ik altijd geweest. Nooit interesse vanuit meisjes gehad richting mij en ik niet naar hun (aangezien ik té terughoudend ben qua flirten e.d.). Ik kan nooit een stap zetten, dus het zal altijd van het meisje moeten komen, maar aangezien ik nooit een meisje heb getroffen die moves bij mij wou maken.. is het er ook nooit van gekomen.

Recent Tinder geprobeerd, maar dat werd een fiasco.. 0 matches. Dat terwijl ik niet lelijk ben, ook niet de knapste. Al toch zou ik mijzelf qua becijfering een voldoende geven. Geen hoge voldoende, maar wel een voldoende!

Voor de rest.. doe ik niks bijzonders. Een bijbaan of iets heb ik niet, want dat heb ik niet nodig gelukkig. Als ik binnenkort qua time management alles op orde heb, ga ik wel een bijbaan zoeken. Het helpt voor mijn ontwikkeling (ook sociale vaardigheden), plus het is goed voor mijn lege cv.

Mijn dromen en wensen zijn: topman worden in het bedrijfsleven, dure auto rijden, luxe leven hebben en gezond zijn/ blijven!

Het is mij goed gelukt om kennissen op te bouwen bij mijn wo opleiding, maar daar blijft het bij. Deze kennissen zijn te tellen met twee handen en nieuwe mensen leren kennen lukt niet meer.. ben op één of andere manier niet in contact geraakt met andere.. en na drie maanden is het awkward om contact te zoeken als een wildvreemde in de collegezaal...

Heb nu wel een leuk netwerkje opgebouwd. Maar qua band met die mensen is het niet verder dan: studiegenoten. Overgaan naar privé lukt mij niet.. Elke keer stuit ik tegen moeilijkheden aan: discotheken of dingen in de nacht doen. Ik heb dat gewoon niet. In de nacht wil ik gewoon thuis slapen en niet iets anders doen. Ik ben de gehele dag van 10:00 tot 20.00 beschikbaar en dan willen de mensen (die bijvoorbeeld ook die gehele dag niks te doen hebben) gewoon later dan 20.00 afspreken. Ze flikken het dan ook elke keer om met zo'n tijdstip aan te kakken. Als ik aankaart of het eerder kan, dan komen ze altijd met een flutsmoes.. Daarnaast heb ik geen eens vervoer om bijvoorbeeld 01:00 s'nachts en ik hou er niet van om snachts te hangen op onbekende plekken!

Dit is zowat mijn leven maar goed. Ben benieuwd naar de meningen. De reden van dit topic is omdat ik op één of andere manier een leegte heb van binnen. Met leegte bedoel ik toch wat sipheid en dit met name omdat ik mensen omringd zie met een vriendinnetje ofzo en ik nog niet. Maar goed.. een vriendin is ook niet alles, maar het vult wel aan. Het is tegenwoordig sociaal onacceptabel om nog geen vriendin te hebben en mensen beginnen toch wel mij raar aan te kijken als ze horen dat ik nog nooit ervaring heb gehad met een meisje. En tja.. vrienden mag er wat mij betreft ook bij, want de mensen (niet van de huidige opleiding, maar van vroeger etc.) in het verleden waren ook niet echt mensen die met mij matchten.
pi_147456570
Een tweede topic :')
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
  woensdag 10 december 2014 @ 16:26:12 #3
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_147456744
Ehmmm, TS....

50 mensen oneens, 1 persoon eens. Dat is dus 51 totaal.

1/51 * 100% ~ 1,96% (als het voor deze keer op twee decimalen mag)

Trouwens, misschien is het wat voor jou om vrijwilligerswerk te gaan doen? Bijvoorbeeld bij Amnesty International of Greenpeace o.i.d. Je doet op deze manier iets voor de maatschappij, het staat goed op je CV en in het algemeen waarderen mensen vrijwilligers ook nog. Bovendien geeft het een goed gevoel voor jezelf en heb je (volgens jou) toch geen geld nodig.

Verder is het ook cool om op een vechtsport te gaan (geen idee of je hier het type persoon voor bent overigens). Dit is namelijk een gebied waar je niet zomaar de beste zal zijn, dat helpt je misschien. Ook is het erg fijn om meer zelfvertrouwen te hebben (een logisch gevolg van een vechtsport beoefenen), dus niet alleen op intellectueel gebied vertrouwen in jezelf hebben maar ook op fysiek gebied.
pi_147457098
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:13 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Elke keer stuit ik tegen moeilijkheden aan: discotheken of dingen in de nacht doen. Ik heb dat gewoon niet. In de nacht wil ik gewoon thuis slapen en niet iets anders doen. Ik ben de gehele dag van 10:00 tot 20.00 beschikbaar en dan willen de mensen (die bijvoorbeeld ook die gehele dag niks te doen hebben) gewoon later dan 20.00 afspreken. Ze flikken het dan ook elke keer om met zo'n tijdstip aan te kakken.
dit moet je echt aanpassen gast, gaat niks worden anders.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_147457139
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:37 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

Wat een bullshit inderdaad :D Redelijk normaal dat je overdag gewoon 'je dingetjes' doet, en zegt alweer genoeg dat TS daar alweer over oordeelt dat ze heel de dag niks te doen hebben, want ja, als je natuurlijk geen WO doet zoals hij dan heb je gewoon overdag niks te doen. Heel gebruikelijk dan 's avonds even een biertje pakken of filmpje te gaan ofzo.
pi_147457629
quote:
3s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:42 schreef Re het volgende:

[..]

is dat het handboek van de narcist oid?
Dit is precies wat ik ook dacht...

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2014 16:55:51 ]
  woensdag 10 december 2014 @ 17:07:35 #7
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_147458322
Waarschijnlijk klopt de diagnose 'narcist' wel, gezien het vele gebruik van de woorden 'ik' en 'mijn' in de OP.
En leer alsjeblieft wanneer je 'ze', 'zij', of 'hen' moet gebruiken in plaats van 'hun'.

Ook dat je nu zelf gewoon een tweede topic hierover opent, terwijl je in de eerste zo zat te klagen dat je werd aangevallen is opvallend.
Deels was ik het wel met je eens, want op Fok! komen er dan gelijk hele kudde's iemand verbaal de grond in stampen, maar je vraagt er ook wel een beetje om zo :)
Ik heb geen signature.
pi_147458372
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:16 schreef VitaminWater het volgende:
Waarschijnlijk klopt de diagnose 'narcist' wel, gezien het vele gebruik van de woorden 'ik' en 'mijn' in de OP.
Dit is echt een onzin argument. TS vertelt een verhaal over zichzelf, wat verwacht je dan? Moet hij dan in derde persoon gaan schrijven?
pi_147458476
quote:
18s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:18 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Dit is echt een onzin argument. TS vertelt een verhaal over zichzelf, wat verwacht je dan? Moet hij dan in derde persoon gaan schrijven?
Dat snap ik, maar er zijn vele manieren om over jezelf te vertellen zonder in elke regel die woorden te gebruiken. Daarnaast deden de lengte van het verhaal en wat hij er in vertelt mij ook gelijk aan narcisme denken.
Ik heb geen signature.
  woensdag 10 december 2014 @ 17:24:21 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147458503
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:22 schreef VitaminWater het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar er zijn vele manieren om over jezelf te vertellen zonder in elke regel die woorden te gebruiken. Daarnaast deden de lengte van het verhaal en wat hij er in vertelt mij ook gelijk aan narcisme denken.
Wat zijn die manieren dan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_147459013
Ik lees in dit verhaal eigenlijk enkel dat je een jongen bent die heel onzeker over zichzelf heeft en een vrij laag eigenwaarde heeft, maar dit probeert te verdoezelen door succes te hebben. Pesten kan een flinke indruk op je achterlaten en zorgen dat je je eigenwaarde even kwijt bent, meestal wordt dit opgepakt door veel en goede sociale contacten om je heen te bouwen en daar bevestiging uit te krijgen dat je het wél waard bent. Maar bij jou gingen die sociale contacten vrijwel direct weg in de overgang naar hoger onderwijs. Dus heb je je gestort op het ene waarvan je weet dat je goed bent: studeren en cijfers halen. Dit neemt nu alleen een vervelende vorm aan dat je enkel en alleen op basis hiervan je eigen waarde baseert en je goed voelt: daarom voel je ook een drang om dat in een casual gesprek te laten vallen zodat mensen jaloers op je worden etc. Je krijgt hierdoor een beetje een vertekend wereldbeeld; je komt arrogant over (en daarom krijg je miss geen vriendin) maar zo voel je je niet. Als ik jou was zou ik even goed naar jezelf kijken en aan jezelf werken dat je eigenwaarde op meer gebouwd is dan dat je succesvol kan zijn, want oh boy dat gaat je echt niet zover brengen in je leven als je soms zou willen.
"The past is our definition. We may strive, with good reason, to escape it, or to escape what is bad in it, but we will escape it only by adding something better to it." - Wendell Berry
pi_147462288
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 15:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Is er niet een subforum voor masochisten waar vrijwilligers zijn?

Hier is wel een handleiding:
https://www.movisie.nl/si(...)OV-226328-0.3%5D.pdf
Ik ben de beste (Lucy Cousins)

leeftijd: 3 t/m 5 jaar
doetips: praten over vriendschap, wedstrijdje houden (sport), waarin ben jij de beste? (spelletje)

Ik heb gewonnen. Ik ben de beste!’ roept Hond de hele dag. Zijn vriendjes worden er moedeloos van. Zij willen ook wel eens de beste zijn. En dat lukt ze! Maar daar wordt Hond verdrietig van. Gelukkig kunnen zijn vrienden hem goed troosten: ‘Jij bent onze allerbeste vriend.’ En dan volgt er nog een verrassend einde.

;)
"Pools are perfect for holding water"
pi_147462443
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 19:45 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik ben de beste (Lucy Cousins)

leeftijd: 3 t/m 5 jaar
doetips: praten over vriendschap, wedstrijdje houden (sport), waarin ben jij de beste? (spelletje)

Ik heb gewonnen. Ik ben de beste!’ roept Hond de hele dag. Zijn vriendjes worden er moedeloos van. Zij willen ook wel eens de beste zijn. En dat lukt ze! Maar daar wordt Hond verdrietig van. Gelukkig kunnen zijn vrienden hem goed troosten: ‘Jij bent onze allerbeste vriend.’ En dan volgt er nog een verrassend einde.

;)
TS houdt van lezen dus dat is helemaal geen gek idee voor nieuw studiemateriaal voor hem.
pi_147468764
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:26 schreef Fanest het volgende:
Ehmmm, TS....

Trouwens, misschien is het wat voor jou om vrijwilligerswerk te gaan doen? Bijvoorbeeld bij Amnesty International of Greenpeace o.i.d. Je doet op deze manier iets voor de maatschappij, het staat goed op je CV en in het algemeen waarderen mensen vrijwilligers ook nog. Bovendien geeft het een goed gevoel voor jezelf en heb je (volgens jou) toch geen geld nodig.

Verder is het ook cool om op een vechtsport te gaan (geen idee of je hier het type persoon voor bent overigens). Dit is namelijk een gebied waar je niet zomaar de beste zal zijn, dat helpt je misschien. Ook is het erg fijn om meer zelfvertrouwen te hebben (een logisch gevolg van een vechtsport beoefenen), dus niet alleen op intellectueel gebied vertrouwen in jezelf hebben maar ook op fysiek gebied.
Ik heb vroeger op vechtsport gezeten, maar nu op latere leeftijd vind ik er niks aan. Ik hou niet van gewelddadige sporten.
pi_147468844
quote:
En leer alsjeblieft wanneer je 'ze', 'zij', of 'hen' moet gebruiken in plaats van 'hun'.

Ook dat je nu zelf gewoon een tweede topic hierover opent, terwijl je in de eerste zo zat te klagen dat je werd aangevallen is opvallend.
Deels was ik het wel met je eens, want op Fok! komen er dan gelijk hele kudde's iemand verbaal de grond in stampen, maar je vraagt er ook wel een beetje om zo :)
Oke zal ik opletten. Dankjewel voor het advies.

Misschien was mijn OP een tikkeltje narcistisch, maar het is ook een behoorlijke negatieve lading dat eruit komt.. want ik typ het verhaal met emotie. Wanneer ik met emotie typ, komen meestal alleen de negatieve punten onder het licht.

Ik heb mijn username niet gekozen omdat ik mijzelf perfect vind oid.. maar kon even niks anders verzinnen.

Ik geloof niet in perfectie en geloof ook niet dat je goed in alles kunt zijn. Iedereen is goed in iets en blinkt daarin uit. Ik wil graag uitblinken mijn carriere en een luxe leven hebben. Op dit moment is het dus uitblinken in cijfers, omdat ik nog studeer.
pi_147468987
quote:
2s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:39 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Wat een bullshit inderdaad :D Redelijk normaal dat je overdag gewoon 'je dingetjes' doet, en zegt alweer genoeg dat TS daar alweer over oordeelt dat ze heel de dag niks te doen hebben, want ja, als je natuurlijk geen WO doet zoals hij dan heb je gewoon overdag niks te doen. Heel gebruikelijk dan 's avonds even een biertje pakken of filmpje te gaan ofzo.
Dat heeft er niks mee te maken. WO heeft niks te maken met een dagindeling. Maar als ik van 10.00 tot 20.00 beschikbaar ben, moet er dan per se gewild worden om later dan 20.00 af te spreken? Ik hou gewoon er niet van om in de nacht te gaan hangen. Dus er is vaak een mismatch qua tijdsafspraken.
pi_147469032
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:26 schreef Fanest het volgende:
Ehmmm, TS....

Scherpzinnig. 1/51 uiteraard. Echt klote dat ik dat niet had kunnen bedenken. Vergeten.

Heb in het verleden vrijwilligerswerk gedaan voor 4-5mnd.
  woensdag 10 december 2014 @ 22:24:23 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147469100
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:21 schreef WorldsGreatestOne het volgende:

[..]

Dat heeft er niks mee te maken. WO heeft niks te maken met een dagindeling. Maar als ik van 10.00 tot 20.00 beschikbaar ben, moet er dan per se gewild worden om later dan 20.00 af te spreken? Ik hou gewoon er niet van om in de nacht te gaan hangen. Dus er is vaak een mismatch qua tijdsafspraken.
En nu oplossingsgericht!
The love you take is equal to the love you make.
pi_147469457
quote:

Het leuke van fok! Is de oprechtheid en de confrontatie. Ik bedoel er word antwoord gegeven zoals iemand antwoord zou geven als ik het een wildvreemde vertel op straat.. oprecht dus. Alleen de trolls van het eerste deel valt mij enorm tegen.. omdat ik de tijd neem om een serieus verhaal neer te zetten en ik gelijk gelabeld wordt met "mongool" , "eenzaam sterven" etc etc.
pi_147469494
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:37 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

Flexibeler dan dit kan ik niet zijn. Ik ben allereerst thuiswonend, dus ik dien mij ook te gedragen naar de regels vanuit thuis. Daarnaast heb ik geen vervoer, op het ov na.
pi_147469905
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:35 schreef WorldsGreatestOne het volgende:

[..]

Flexibeler dan dit kan ik niet zijn. Ik ben allereerst thuiswonend, dus ik dien mij ook te gedragen naar de regels vanuit thuis. Daarnaast heb ik geen vervoer, op het ov na.
Je hebt regels vanuit huis dat je niet na 20:00 weg mag? Want dat is op jouw leeftijd niet meer normaal.

Daarnaast heb je nog zat opties. Je kan je rijbewijs gaan halen, of je kan gaan fietsen. Of je blijft bij een vriend slapen.
pi_147470860
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:35 schreef WorldsGreatestOne het volgende:

[..]

lekker problemen zoeken :')

wil je je situatie verbeteren of blijf je zo doen?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  donderdag 11 december 2014 @ 00:29:18 #24
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_147473087
quote:

[..]

Ik zou op kamers gaan TS, dan hoef je je niet meer te houden aan de regels van je ouders en leer je zelfstandig voor jezelf te zorgen, wat sowieso goed is. Die 'regels' die jij opgelegd krijgt (na 20:00 niet meer uit?!) zijn alles behalve normaal.
pi_147473649
Ehhh sorry, maar je komt nogal op me over alsof je denkt dat je beter bent dan anderen en je maakt van jouw probleem andermans probleem. Dat jij niet na 20.00 uur weg wil is jouw probleem. En kom niet aan met crap als thuiswonen, want ik woon ook thuis, maar als ik ergens graag heen wil regel ik dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')