Ja tochquote:Op woensdag 10 december 2014 10:55 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik vind kerst ook erg gezellig hoor. Lekker eten met de familie, net iets te aangeschoten worden en jolig naar huis.
Kerst is gewoon weer een excuus om te gaan zuipen met je familiequote:Op woensdag 10 december 2014 10:57 schreef richolio het volgende:
[..]
Ja tochIk zie er niets van schuldgevoel in. En valentijnsdag doe ik ook niet aan. Maar ik heb ook geen vriendin.
quote:Op woensdag 10 december 2014 11:01 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Kerst is gewoon weer een excuus om te gaan zuipen met je familie![]()
Ik neem me elk jaar voor om niets met Valentijnsdag te doen maar zwicht toch elke keer weer.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:57 schreef richolio het volgende:
[..]
Ja tochIk zie er niets van schuldgevoel in. En valentijnsdag doe ik ook niet aan. Maar ik heb ook geen vriendin.
Dit inderdaad. Alleen eerste kerstdag naar de schoonfamilie, en dat is altijd leuk en gezellig.quote:Op woensdag 10 december 2014 11:04 schreef jogy het volgende:
Dan ben ik iig blij dat het in mijn geval volledig vrijwillig is en ook nog eens gezellig.
Er zijn veel daklozen die er bewust voor kiezen. Eigenlijk allemaal, want in Nederland is het zo dat je ten alle tijde een uitkering krijgt als je geen inkomen hebt. Het is hier geen amerika, en iedere dakloze kan vandaag nog naar een instantie voor hulp om weer terug te keren in de maatschappij.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:52 schreef Selestha het volgende:
Voor de mensen die roepen dat mijn profiel vol staat met eten:
Omdat ik genoeg te eten heb mag ik geen bezwaar hebben dat andere mensen niet te eten hebben of geen dak boven hun hoofd hebben? Ooit bedacht dat ik misschien wil dat iedereen tenminste genoeg te eten heeft zoals ik?
Wat ik zelf oa doe voor deze mensen; ik heb met regelmaat zelf daklozen te eten gegeven door vrijwillig samen te werken met oa instanties als restovanharte,nl en dat doe ik ook búiten de feestdagen om. Daarbij help ik ook door dat krantje wèl te kopen, en instanties te ondersteunen die mensen een (2e) kans geven.
Nu tevreden?
Wat ik zou willen is dat er meer aan deze mensen gedacht werd, buiten de feestdagen om. Het zou in een ontwikkeld land als Nederland vanzelfsprekend moeten zijn dat iedereen s'avonds genoeg te eten heeft, en dat is niet zo. Zo lang dat zo is, blijf ik bij mijn punt.
Ja, maar in hoeverre kan je dan spreken van een bewuste keuze? De meeste van deze mensen, zoals ik ze mee heb gemaakt; hebben diverse serieuze problemen met een meestal psychiatrische-en of verslavingsachtergrond. Ik vind dat deze mensen beschermd zouden moeten worden, en dat ze zorg verdienen. Ze op straat laten wegzakken, is wat mij betreft geen zorg.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:02 schreef danny081 het volgende:
[..]
Er zijn veel daklozen die er bewust voor kiezen. Eigenlijk allemaal, want in Nederland is het zo dat je ten alle tijde een uitkering krijgt als je geen inkomen hebt. Het is hier geen amerika, en iedere dakloze kan vandaag nog naar een instantie voor hulp om weer terug te keren in de maatschappij.
Maar wat als ze niet geholpen willen worden?quote:Op woensdag 10 december 2014 14:04 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, maar in hoeverre kan je dan spreken van een bewuste keuze? De meeste van deze mensen, zoals ik ze mee heb gemaakt; hebben diverse serieuze problemen met een meestal psychiatrische-en of verslavingsachtergrond. Ik vind dat deze mensen beschermd zouden moeten worden, en dat ze zorg verdienen. Ze op straat laten wegzakken, is wat mij betreft geen zorg.
Natuurlijk zal de junkie altijd kiezen voor zijn shotje, maar volgens mij kan je zo iemand dan wel voor zichzelf beschermen als overheid. Daar zijn wetten voor. Op straat slapen verdient niemand, vind ik.
Ik heb het in de OP niet alleen over daklozen, ook over ''armen''; ouderen met een schamel pensioen vallen daar ook onder. Die zie ik net zo vaak eten bij de gaarkeukens waar ik geholpen heb. Ook dat is een schande, en zou niet moeten voorkomen. Idem met de voedselbank. Welvaart is er genoeg; honger zou hier niet mogen bestaan. Niet voor ouderen, gehandicapten óf daklozen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:10 schreef FouteMensenStaff het volgende:
[..]
Maar wat als ze niet geholpen willen worden?
Hoe moet je een junk voor zichzelf beschermen, je kunt methadon en schone naalden uitdelen, maar wat nog meer?
Je kunt wel achter ze aan blijven lopen en willen knuffelen maar sommige mensen willen niet geholpen worden.
Ik zie dat geld liever besteed worden aan oude mensen die hun hele leven een bijdrage hebben geleverd aan de maatschappij.
Mijn moeder is alcoholist. Nu heeft ze een laatste waarschuwing gehad, na verschillende opnames,en als ze nog één keer drinkt raakt ze haar huis kwijt. Dat is een regel die de rechter bepaald heeft.Is ze dan dakloos? Nee, want dan gaat ze gewoon weer op kamers bij de bouwman kliniek. Ze kan er wel voor kiezen om niet naar de bouwman terug te gaan en dan is ze wel dakloos. Maar dan maakt ze dus een keuze. Ze kiest er dan voor om niet beter te worden en niet naar de bouwman terug te gaan zodat ze gewoon kan blijven drinken. Het is sneu maar wel eigen schuld. En Psychische hulp kan je ook gewoon krijgen en anders kom je in een verzogingstehuis met een psychiatrische afdeling. Mensen die echt helemaal niemand hebben, hebben dit vaak aan zichzelf te danken.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:04 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, maar in hoeverre kan je dan spreken van een bewuste keuze? De meeste van deze mensen, zoals ik ze mee heb gemaakt; hebben diverse serieuze problemen met een meestal psychiatrische-en of verslavingsachtergrond. Ik vind dat deze mensen beschermd zouden moeten worden, en dat ze zorg verdienen. Ze op straat laten wegzakken, is wat mij betreft geen zorg.
Natuurlijk zal de junkie altijd kiezen voor zijn shotje, maar volgens mij kan je zo iemand dan wel voor zichzelf beschermen als overheid. Daar zijn wetten voor. Op straat slapen verdient niemand, vind ik.
Je hebt het ook over arme mensen ja. Alleenstaande moeders oke daar wil ik wel wat voor doen ja. Maar ik ken een paar alleenstaande moeders en ook die hebben het naar mijn mening zelf verziekt. Man weg uitkering te laat aangvraagd, jaar gewacht met solliciteren enz. Het is in Nederland een stuk minder moeilijk om te werken en een gewoon inkomen te hebben dan de meeste mensen denken. Je moet alleen wel met je reet van die bank af komen.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:18 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb het in de OP niet alleen over daklozen, ook over ''armen''; ouderen met een schamel pensioen vallen daar ook onder. Die zie ik net zo vaak eten bij de gaarkeukens waar ik geholpen heb. Ook dat is een schande, en zou niet moeten voorkomen. Idem met de voedselbank. Welvaart is er genoeg; honger zou hier niet mogen bestaan. Niet voor ouderen, gehandicapten óf daklozen.
Dat is het hele punt van dit topic, waarom alleen met Kerst aandacht besteden aan deze mensen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |