abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147409136
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 22:45 schreef theunderdog het volgende:
Nog nooit testen gedaan?
Als ik de duurste en meest ''officiële'' test hanteer dan zit ik net aan het randje van 130. Maar heb ook (veel) lagere en iets hogere uitslagen gekregen. Op het vlak 'analytisch denkvermogen' scoorde ik wel consistent (ver) bovengemiddeld. Ik denk dus dat je (en dat geldt denk ik voor de meeste) op bepaalde vlakken hoogbegaafd bent en zwak of gewoonweg gemiddeld op andere. Meest recente test was deze KLB / Mensa vaagheid trouwens _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2014 22:53:22 ]
pi_147409229
De mensatest heb ik in mijn nachtdienst gedaan, ook nog een minuutje van de computer weggelopen ivm werk. Toch 99e percentiel! Volgens mij maken ze de test wat makkelijker zodat meer mensen de test a ¤47 doen.

Maar ik hoefijn niet bij mensa. Heb een schurfthekel aan mensen die zich heel intelligent en interessant vinden. Intussen hebben ze allerlei (sociale) gebreken.. Doe mij maar dan een loodgieter die expert is in zijn vak, of een goede programmeur. Heb je meer aan dan iemand die zijn reet niet eens kan afvegen als er geen theoretisch model voor bestaat.

En ik vraag me ook af waarom hoogbegaafde kinderen niet gewoon even een jaar werk in een paar maanden doen, als het zo makkelijk is. Even los er van dat ze uiteraard allemaal gepest worden en uiteraard alle schoolsystemen niet deugen.
pi_147409327
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 22:53 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Als ik de duurste en meest ''officiële'' test hanteer dan zit ik net aan het randje van 130. Maar heb ook (veel) lagere en iets hogere uitslagen gekregen. Op het vlak 'analytisch denkvermogen' scoorde ik wel consistent (ver) bovengemiddeld. Ik denk dus dat je (en dat geldt denk ik voor de meeste) op bepaalde vlakken hoogbegaafd bent en zwak of gewoonweg gemiddeld op andere. Meest recente test was deze KLB / Mensa vaagheid trouwens _O-
Die thuistest van Mensa heb ik ook wel eens gedaan, maar ik vond die vrij makkelijk. :{

Wat is eigenlijk de reden dat je zoveel IQ-testen hebt afgelegd?
ROBODEMONS..................|:(
pi_147409365
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 22:54 schreef Poolbal het volgende:
De mensatest heb ik in mijn nachtdienst gedaan, ook nog een minuutje van de computer weggelopen ivm werk. Toch 99%e percentiel!
Je bent vast super slim en hoogbegaafd! Voor 42,50 euro weet je het zeker ;)
pi_147409453
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 22:56 schreef Morrigan het volgende:
Die thuistest van Mensa heb ik ook wel eens gedaan, maar ik vond die vrij makkelijk.

Wat is eigenlijk de reden dat je zoveel IQ-testen hebt afgelegd?
Geldklopperij volgens mij. In die test werden mijn sterkste kwaliteiten niet tot nauwelijks getest en nog steeds kwam die score er uitrollen. Met de voorgaande testen die ik gedaan heb zou ik op het IQ van een chimpansee uitgekomen zijn.

Paar testen waren verplicht (via school), andere maakte deel uit van mijn zoektocht naar een richting... wat ik zou willen/kunnen doen.

(En ik denk dat mijn ouders mij wilde bewijzen dat ik zo slim was als zij beweerde. Was nogal een onzekere onderpresteerder.)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2014 23:00:42 ]
pi_147410053
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 22:54 schreef Poolbal het volgende:
Maar ik hoefijn niet bij mensa. Heb een schurfthekel aan mensen die zich heel intelligent en interessant vinden. Intussen hebben ze allerlei (sociale) gebreken.. Doe mij maar dan een loodgieter die expert is in zijn vak, of een goede programmeur. Heb je meer aan dan iemand die zijn reet niet eens kan afvegen als er geen theoretisch model voor bestaat.
_O_ O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147410106
Is dit de 'ik mocht niet bij Mensa' uithuil praatgroep ?
pi_147410186
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
Is dit de 'ik mocht niet bij Mensa'uithuil praatgroep ?
Wil jij zeggen dat dat Mesa wel iets voorstelt ?
pi_147410200
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
Is dit de 'ik mocht niet bij Mensa'uithuil praatgroep ?
Heeft niets met mogen te maken. Dat etikettenwereldje werkt niet alleen maar positief.

Poolbal verwoordt het helemaal to-the-point.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147410214
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wil jij zeggen dat dat Mesa wel iets voorstelt ?
Nee, maar het lijkt alsof sommigen er wel heel graag bij wilden, maar dat het niet mocht.
pi_147410243
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:18 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Nee, maar het lijkt alsof sommigen er wel heel graag bij wilden, maar dat het niet mocht.
Ik lees juist van veel dat ze het wel mochten, maar dat ze het niet deden omdat het allemaal nogal overkomt als geldklopperij.
pi_147410418
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 23:32 schreef theunderdog het volgende:
Zou het eigenlijk goed zijn als hoogbegaafde alleen bij hoogbegaafde in de klas komen? (zulke scholen zijn er overigens ook al).
Ja dat werkt heel goed.

Sociale skills, leren vooral door met elkaar te communiceren. In feite onze gedachten omzetten in woorden en zorgen dat een ander deze begrijpt. Dit gaat makkelijker als degene waarmee jij communiceert op hetzelfde niveau nadenkt.

Voor iemand die op een veel hoger niveau over zaken nadenkt, dan zijn klasgenoten, zal het lastiger zijn te communiceren en is er een grote kans aanwezig, dan zo'n iemand, zijn communicatieve en sociale skills helemaal niet kan ontwikkelen en dus achter raken op sociaal niveau.

Op een later stadium, als de sociale skills eenmaal voldoende ontwikkeld zijn. Zal het voor een hoogbegaafd kind makkelijker zijn om zijn leren te communiceren met iemand van een lager niveau.
.
pi_147410427
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:19 schreef theunderdog het volgende:
Ik lees juist van veel dat ze het wel mochten, maar dat ze het niet deden omdat het allemaal nogal overkomt als geldklopperij.
Dat valt moeilijk af te zeiken.
pi_147410441
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat valt moeilijk af te zeiken.
Uh?
pi_147410473
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:23 schreef Fer het volgende:
communiceren met iemand van een lager niveau.
Daar zijn trouwens hele modellen voor uitgewerkt. Ben helaas vergeten hoe dat precies zat.
pi_147410509
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uh?
Zijn post was er gewoon één om iets af te zeiken, zonder te weten wat er besproken was. Leuke poging wel.
pi_147410574
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zijn post was er gewoon één om iets af te zeiken, zonder te weten wat er besproken was. Leuke poging wel.
Oh zo.
pi_147410602
Ik voelde mij trouwens helemaal niet thuis tussen gelijkdenkende/gelijkwaardige op de universiteit. Waarschijnlijk omdat ik al het grootste deel van m'n leven tussen 'dommere' gezeten had.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2014 23:28:22 ]
pi_147410610
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Daar zijn trouwens hele modellen voor uitgewerkt. Ben helaas vergeten hoe dat precies zat.
Ik vind aanpassingsvermogen ook een belangrijk onderdeel van intelligentie.
pi_147410734
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:28 schreef theunderdog het volgende:
Zeker, het is de meest basale en noodzakelijke kwaliteit die een (sociaal) dier moet bezitten. Als je niet in staat bent je groep/omgeving te interpreteren en jezelf daar op juiste wijze in te plaatsen dan ben je waarschijnlijk te star in je denken - wat een indicatie kan zijn van gebrekkige intelligentie.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2014 23:33:59 ]
pi_147410816
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Klopt, maar je hebt een solide basis nodig, om dit verder de kunnen ontwikkelen.

Net als iemand wel eerst een beetje rekenen moet leren, voordat het een wiskundewonder kan worden. Dat is wat duidelijk wil maken.
.
pi_147410847
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zeker, het is de meest basale en noodzakelijke kwaliteit die een (sociaal) dier moet bezitten. Als je niet in staat bent je groep/omgeving te interpreteren en jezelf daar op juiste wijze in te plaatsen dan ben je waarschijnlijk te star in je denken.
Klopt
pi_147410867
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:32 schreef Fer het volgende:

[..]

Klopt, maar je hebt een solide basis nodig, om dit verder de kunnen ontwikkelen.

Net als iemand wel eerst een beetje rekenen moet leren, voordat het een wiskundewonder kan worden. Dat is wat duidelijk wil maken.
Aanpassingsvermogen moet in je zitten inderdaad.
pi_147410947
Maar waarom kunnen bepaalde hoogbegaafde zich zo lastig aanpassen? ik bedoel, het is echt niet alsof je met iedereen vriendje of vriendinnetje moet worden. Alleen al het besef dat niet iedereen intellectueel is is al genoeg.
pi_147411035
Dan moeten ze zichzelf eerst nog zelf definiëren als hoogbegaafd - en dat geloven. Bovendien is die stempel niet alles-definiërend. Ja, ik ben hoogbegaafd, maar ik wil x of zou ook x willen kunnen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')