Als ik de duurste en meest ''officiële'' test hanteer dan zit ik net aan het randje van 130. Maar heb ook (veel) lagere en iets hogere uitslagen gekregen. Op het vlak 'analytisch denkvermogen' scoorde ik wel consistent (ver) bovengemiddeld. Ik denk dus dat je (en dat geldt denk ik voor de meeste) op bepaalde vlakken hoogbegaafd bent en zwak of gewoonweg gemiddeld op andere. Meest recente test was deze KLB / Mensa vaagheid trouwensquote:
Die thuistest van Mensa heb ik ook wel eens gedaan, maar ik vond die vrij makkelijk.quote:Op maandag 8 december 2014 22:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als ik de duurste en meest ''officiële'' test hanteer dan zit ik net aan het randje van 130. Maar heb ook (veel) lagere en iets hogere uitslagen gekregen. Op het vlak 'analytisch denkvermogen' scoorde ik wel consistent (ver) bovengemiddeld. Ik denk dus dat je (en dat geldt denk ik voor de meeste) op bepaalde vlakken hoogbegaafd bent en zwak of gewoonweg gemiddeld op andere. Meest recente test was deze KLB / Mensa vaagheid trouwens
Je bent vast super slim en hoogbegaafd! Voor 42,50 euro weet je het zekerquote:Op maandag 8 december 2014 22:54 schreef Poolbal het volgende:
De mensatest heb ik in mijn nachtdienst gedaan, ook nog een minuutje van de computer weggelopen ivm werk. Toch 99%e percentiel!
Geldklopperij volgens mij. In die test werden mijn sterkste kwaliteiten niet tot nauwelijks getest en nog steeds kwam die score er uitrollen. Met de voorgaande testen die ik gedaan heb zou ik op het IQ van een chimpansee uitgekomen zijn.quote:Op maandag 8 december 2014 22:56 schreef Morrigan het volgende:
Die thuistest van Mensa heb ik ook wel eens gedaan, maar ik vond die vrij makkelijk.
Wat is eigenlijk de reden dat je zoveel IQ-testen hebt afgelegd?
quote:Op maandag 8 december 2014 22:54 schreef Poolbal het volgende:
Maar ik hoefijn niet bij mensa. Heb een schurfthekel aan mensen die zich heel intelligent en interessant vinden. Intussen hebben ze allerlei (sociale) gebreken.. Doe mij maar dan een loodgieter die expert is in zijn vak, of een goede programmeur. Heb je meer aan dan iemand die zijn reet niet eens kan afvegen als er geen theoretisch model voor bestaat.
Wil jij zeggen dat dat Mesa wel iets voorstelt ?quote:Op maandag 8 december 2014 23:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
Is dit de 'ik mocht niet bij Mensa'uithuil praatgroep ?
Heeft niets met mogen te maken. Dat etikettenwereldje werkt niet alleen maar positief.quote:Op maandag 8 december 2014 23:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
Is dit de 'ik mocht niet bij Mensa'uithuil praatgroep ?
Nee, maar het lijkt alsof sommigen er wel heel graag bij wilden, maar dat het niet mocht.quote:Op maandag 8 december 2014 23:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wil jij zeggen dat dat Mesa wel iets voorstelt ?
Ik lees juist van veel dat ze het wel mochten, maar dat ze het niet deden omdat het allemaal nogal overkomt als geldklopperij.quote:Op maandag 8 december 2014 23:18 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee, maar het lijkt alsof sommigen er wel heel graag bij wilden, maar dat het niet mocht.
Ja dat werkt heel goed.quote:Op zondag 7 december 2014 23:32 schreef theunderdog het volgende:
Zou het eigenlijk goed zijn als hoogbegaafde alleen bij hoogbegaafde in de klas komen? (zulke scholen zijn er overigens ook al).
Dat valt moeilijk af te zeiken.quote:Op maandag 8 december 2014 23:19 schreef theunderdog het volgende:
Ik lees juist van veel dat ze het wel mochten, maar dat ze het niet deden omdat het allemaal nogal overkomt als geldklopperij.
Daar zijn trouwens hele modellen voor uitgewerkt. Ben helaas vergeten hoe dat precies zat.quote:Op maandag 8 december 2014 23:23 schreef Fer het volgende:
communiceren met iemand van een lager niveau.
Zijn post was er gewoon één om iets af te zeiken, zonder te weten wat er besproken was. Leuke poging wel.quote:
Oh zo.quote:Op maandag 8 december 2014 23:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zijn post was er gewoon één om iets af te zeiken, zonder te weten wat er besproken was. Leuke poging wel.
Ik vind aanpassingsvermogen ook een belangrijk onderdeel van intelligentie.quote:Op maandag 8 december 2014 23:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Daar zijn trouwens hele modellen voor uitgewerkt. Ben helaas vergeten hoe dat precies zat.
Zeker, het is de meest basale en noodzakelijke kwaliteit die een (sociaal) dier moet bezitten. Als je niet in staat bent je groep/omgeving te interpreteren en jezelf daar op juiste wijze in te plaatsen dan ben je waarschijnlijk te star in je denken - wat een indicatie kan zijn van gebrekkige intelligentie.quote:Op maandag 8 december 2014 23:28 schreef theunderdog het volgende:
Ik vind aanpassingsvermogen ook een belangrijk onderdeel van intelligentie.
Klopt, maar je hebt een solide basis nodig, om dit verder de kunnen ontwikkelen.quote:Op maandag 8 december 2014 23:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind aanpassingsvermogen ook een belangrijk onderdeel van intelligentie.
Kloptquote:Op maandag 8 december 2014 23:31 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zeker, het is de meest basale en noodzakelijke kwaliteit die een (sociaal) dier moet bezitten. Als je niet in staat bent je groep/omgeving te interpreteren en jezelf daar op juiste wijze in te plaatsen dan ben je waarschijnlijk te star in je denken.
Aanpassingsvermogen moet in je zitten inderdaad.quote:Op maandag 8 december 2014 23:32 schreef Fer het volgende:
[..]
Klopt, maar je hebt een solide basis nodig, om dit verder de kunnen ontwikkelen.
Net als iemand wel eerst een beetje rekenen moet leren, voordat het een wiskundewonder kan worden. Dat is wat duidelijk wil maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |