abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147363105
Hallo,
Laatst had ik een heel mooi, lief percolatortje tweedehands gekocht O+
Helaas bleek deze bij nader inzien nogal smerig te zijn van binnen (van buiten blinkend mooi nog). Er zit een of andere vieze, bruine zwarte gore aanslag op en het ruikt ook goor, niet naar oude koffie maar nog goorder.
Ik heb het potje dan ook enkele malen uitgekookt met een soda oplossing, schoonmaakazijn oplossing, water, etc. Er kwam een hele vieze gore bruine drab uit en de pot líjkt nu mooi schoon !

Maar helaas, er zit nog altijd een vieze gore geur aan, en als ik er koffie mee zet smaakt deze daar ook naar -O- Dus vroeg ik me af, heeft iemand nog tips om de geur uit zo'n metalen percolatortje te halen? Want voor zover ik het kan zien is de aanslag zelf al wel weg.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 7 december 2014 @ 17:08:43 #2
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147363227
Dat is geen oude koffie maar heel oude koffie :P Doe hem eens een rondje in de afwasmachine mee.
pi_147363258
Ik maak zelf thermoskannen en zo schoon door er heet water en een half vaatwasblokje in te doen. En dan overnacht laten staan. Misschien helpt zoiets nog?
pi_147363393
ik heb van piet verdriet geleerd dat als je het rubber eraf haalt je het onderste rooster er ook uit kan halen. misschien dat daar nog een hoop viezigheid zit?
pi_147363849
Ik heb geen vaatwasser, ik zou eventueel wel vaatwasblokjes kunnen kopen en dat proberen. Eerlijk gezegd vind ik dat een beetje zonde maar goed als dat de enige oplossing is kan het natuurlijk wel.

quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:13 schreef SuperFood het volgende:
ik heb van piet verdriet geleerd dat als je het rubber eraf haalt je het onderste rooster er ook uit kan halen. misschien dat daar nog een hoop viezigheid zit?
Oh dit is interessant, kun je dat er uithalen dan? Want daar zit de meeste vieze geur wel inderdaad.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_147363925
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:24 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb geen vaatwasser, ik zou eventueel wel vaatwasblokjes kunnen kopen en dat proberen. Eerlijk gezegd vind ik dat een beetje zonde maar goed als dat de enige oplossing is kan het natuurlijk wel.

[..]

Oh dit is interessant, kun je dat er uithalen dan? Want daar zit de meeste vieze geur wel inderdaad.
ja voorzichtig met een vork ofzo het rubber optillen en dan eruit halen. daarna kun je het roostertje er voorzichtig uithalen. pics please? :D
pi_147363947
ow en misschien dat het het rubber is wat stinkt. deze kun je wel vervangen normaal gesproken.
pi_147364093
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:25 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ja voorzichtig met een vork ofzo het rubber optillen en dan eruit halen. daarna kun je het roostertje er voorzichtig uithalen. pics please? :D
Ok heb het rubber eruit gehaald met een mesje, hier zat inderdaad nog wat viezigheid op.
Het rubber vervangen zou een optie kunnen zijn, maar waar haal ik in vredesnaam een rubbertje vandaan met exact deze diameter?

Ik maak zo wel wat foto's, ik vond het zo'n mooi en lief dingetje O+
pi_147364126
Zo'n ding is toch 20 euro ofzo? Koop gewoon een nieuwe.
pi_147364173
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ok heb het rubber eruit gehaald met een mesje, hier zat inderdaad nog wat viezigheid op.
Het rubber vervangen zou een optie kunnen zijn, maar waar haal ik in vredesnaam een rubbertje vandaan met exact deze diameter?

Ik maak zo wel wat foto's, ik vond het zo'n mooi en lief dingetje O+
staat er een merkje op? ik weet niet of er standaarden voor zijn. post de pics eens :D

een goede kookwinkel heeft ongetwijfeld veel rubbertjes voor mokapots op voorraad. gewoon passen.
pi_147364184
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:31 schreef Jahr00n het volgende:
zo saai -O-
pi_147364188
Ik weet niet welk model je hebt, maar bij http://www.kookpunt.nl/es(...)nl/page/1149/?CPI=-1 zie ik wel rubbers in de lijst staan. Zullen ook wel ergens anders te koop zijn.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_147364194
quote:
Klopt maar ik wilde gewoon dit specifieke model hebben omdat ik het mooier vind.
  zondag 7 december 2014 @ 17:35:16 #14
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147364260
quote:
Dat ja, zo ranzig 2e hands artikelen om voedsel of dranken in te bereiden. Je weet nooit wat de vorige eigenaar er mee heeft gedaan.
pi_147364275
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:33 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Klopt maar ik wilde gewoon dit specifieke model hebben omdat ik het mooier vind.
Wat voor model heb je dan?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_147364412
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:35 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dat ja, zo ranzig 2e hands artikelen om voedsel of dranken in te bereiden. Je weet nooit wat de vorige eigenaar er mee heeft gedaan.
niets ranzigs aan. of vind jij eten in een restaurant ook vies omdat het bestek door vreemden is gebruikt?

mokapot: zover mogelijk uit elkaar halen, mits roestvrijstaal (en geen aluminium) lekker laten weken in soda. rubber vervangen en hij is compleet schoon.
  zondag 7 december 2014 @ 17:47:13 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147364613
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:24 schreef sirdanilot het volgende:

Ja, en dat doen Nederlanders zelden, daar zit dan ook heel veel smerigheid
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_147364617
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:35 schreef Resistor het volgende:

[..]

Wat voor model heb je dan?
Geen idee welk merk dit is staat er niet op.
Ik ga nu proberen de boel rigoureus schoon te maken (koken in een sterke soda oplossing), als dat niet werkt dan ga ik kijken of er een rubbertje van een ander merk is op die site dat toevallig de juiste diameter heeft !
pi_147364636
staat er geen merk op de bodem of een logo ergens?
pi_147369559
Wat een leuk ding.

Misschien heb je mazzel en passen deze rubberen ringen van de bijenkorf?
Voor de prijs hoef je het niet te laten.

http://www.debijenkorf.nl(...)etti%20filterplaatje
pi_147371662
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 20:09 schreef samara het volgende:
Wat een leuk ding.

Misschien heb je mazzel en passen deze rubberen ringen van de bijenkorf?
Voor de prijs hoef je het niet te laten.

http://www.debijenkorf.nl(...)etti%20filterplaatje
Super, daar ga ik eens naar kijken ! De diameter staat er mooi bij, dus dan ga ik straks als ik thuis ben het ding opmeten en zo'n ding bijbestellen mits het precies past. Heel erg bedankt !

Ik vind het ook echt een leuk ding, wil niet zo'n standaard hoekige !
  maandag 8 december 2014 @ 01:00:48 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_147381235
quote:
Dat!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_147381366
stinkende percolator misschien van Pete Martell geweest? :P
pi_147388416
bij Dille en kamille koop ik eens in de zoveel tijd een nieuwe ring en een roostertje (kost ook echt niets, volgens mij ben ik voor twee euro daarmee klaar),je zou je percolator mee kunnen nemen om te passen eventueel? De jouwe is wel echt heel erg leuk! :)
pi_147395822
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:17 schreef Atifa het volgende:
bij Dille en kamille koop ik eens in de zoveel tijd een nieuwe ring en een roostertje (kost ook echt niets, volgens mij ben ik voor twee euro daarmee klaar),je zou je percolator mee kunnen nemen om te passen eventueel? De jouwe is wel echt heel erg leuk! :)
De rubberen ring heeft een diameter van 6,5 centimeter. Oh dille en kamille zal ik daar maar eens kijken dan, was daar laatst nog om een cadeautje te kopen. MAar bestellen vind ik denk ik handiger.

Na een nacht in een sterke sodaoplossing te hebben geweekt is de vieze geur er overal uit, behalve dan het rubbertje, dat moet ik dus echt gaan vervangen en dan zou het opgelost moeten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')