Kan je het rooster niet van RVS maken? Of een klein deel met een plaat dichtmaken, daar waar de stoel staat.quote:Op zaterdag 6 december 2014 11:35 schreef Agronoom2 het volgende:
Ik heb in mijn pasgekochte woning een joekel van een ruimte waar ik een keuken-eetkamer van wil maken. Alleen zit er ook een joekel van een convectorput in. Dat schijnt luxe te zijn. En nog luxer: Op die put zit een rooster van prachtig hardhout.
Maar ik krijg steeds meer een punthoofd van deze situatie: Stoel- en tafelpoten blijven onheroepelijk haken tussen de spijlen van dat rooster. Da's buitengewoon onpraktisch in een eethoek.
Heeft iemand al een keer een oplossing voor dit probleem bedacht? Zijn er convectorroosters die pootproof zijn? En als ik zelf een rooster ga maken: Welk percentage van het oppervlakte moet worden ingenomen door gaten?
Mensen willen graag een groot huis, om vervolgens alles bij de wanden te hebben.quote:Op zondag 14 december 2014 09:18 schreef bluemoon23 het volgende:
Normaal plaatsen ze zo`n ding ergens bij een raam ofzo.
Zit die van jou dan midden in de kamer ?
Ben je zo klein behuisd dat je alle meubelen dicht op de wanden moet zetten?quote:Op zondag 14 december 2014 09:16 schreef Agronoom2 het volgende:
Ik wil uiteraard niet 100% dicht afdekken, ik denk na over een ander rype rooster
Nee, maar die andere kamers op de eerste verdieping wil ik graag gebruiken als studeerkamer/bibliotheek, logeerkamer (wat moet ik anders met een onsuite badkamer in de eetkamer) en bijkeuken. Daarnaast zou er in mijn woonkamer (natuurlijk ook op de eerste verdieping) ook een eettafel gezet kunnen worden, maar die ruimte gebruik ik liever voor een speltafel of zo. Als ik mensen over de vloer heb zul je zien dat de dames in de zithoek gaan zitten beppen terwijl wij mannen dan ons toevlucht kunnen nemen in dammen of zo.quote:Op zondag 14 december 2014 10:33 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Ben je zo klein behuisd dat je alle meubelen dicht op de wanden moet zetten?
Tot 1 meter, uitgaande dat de convectorput 40 tot 50 cm breed is, zit deze dus 50 tot 60 cm van het raam af, ook lekker aangelegd.quote:Op zondag 14 december 2014 13:43 schreef hottentot het volgende:
Hoe vreselijk ver zit die put dan wel niet van de muur af?
Tja, aangezien je die dingen niet af moet dekken, moet hij maar grote en brede stoelpoten kopen.quote:Op zondag 14 december 2014 15:05 schreef klipper het volgende:
[..]
Tot 1 meter, uitgaande dat de convectorput 40 tot 50 cm breed is, zit deze dus 50 tot 60 cm van het raam af, ook lekker aangelegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |