abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147324737
Na 3 jaar de BK easy basic te hebben gebruikt en in de vaatwasser te hebben gehad begint bij de meestegebruikte de anti aanbaklaag toch wel weg te gaan.
http://www.bk.nl/producte(...)ts&sre_id=5&nim_id=2

Nu heb ik al overal gelezen dat bij een koekenpan met antiaanbaklaag je deze gewoon om de zoveel jaar moet vervangen en er verder niet al te veel geld aan moet uitgeven. Dus ging ik op zoek naar een goedkope vervanger voor deze omdat ik die toch nog iets te duur vindt als het toch niet uit maakt qua kwaliteit en je beter een goedkope kan kopen die je na 3 jaar vervangt.
Toen kwam ik deze tegen van de ikea. De 365+ koekenpan.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10101206/

Volgens mij een prima koekenpan met antiaanbaklaag voor een goedkopere prijs dan de bk easy basic (bij 28 cm scheelt het bijna 10 euro). Maar nu lees ik dat deze van de ikea niet vaatwasser bestendig is. Is het nu zo dat ik deze wanneer ik die toch in de vaatwasser doe na een paar maanden weg kan gooien of is het eigenlijk zo dat alle pannen met antiaanbaklaag beter niet in de vaatwasser kunnen?
Als ik bij de blokker zoek vind ik wel wat koekenpannen die wel in de vaatwasser kunnen.

Iemand nog andere tips voor goedkope koekenpannen met antiaanbaklaag die wel in de vaatwasser kunnen? Of kan ik die van de ikea prima in de vaatwasser doen maar gaan ze dan ook maar 3 jaar mee ipv bijvoorbeeld 5?
pi_147324843
Wij gooien die ikea pannen altyd gewoon in de vaatwasser en vind het de fijnste pannen die we hebben.
pi_147324861
En hoelang hebben jullie die al?
  zaterdag 6 december 2014 @ 00:52:15 #4
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_147325145
Koekenpannen doe je niet in de vaatwasser. Je spoelt ze alleen af met water en maakt ze droog met keukenpapier (of als je het niet erg vindt dat die vies wordt, een vaatdoek). Af en toe een keer met een beetje afwasmiddel als de pan erg vies is.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  zaterdag 6 december 2014 @ 01:24:56 #5
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147325561
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 23:47 schreef Stansfield het volgende:
of is het eigenlijk zo dat alle pannen met antiaanbaklaag beter niet in de vaatwasser kunnen?.
Officieel, ja. Maar het kan best. Niks van dat voorschrift aantrekken.
pi_147327122
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 01:24 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Officieel, ja. Maar het kan best. Niks van dat voorschrift aantrekken.
anarchist!
pi_147328018
De 2 ikea pannen hebben er nu al ruim 3 jaar.
  zaterdag 6 december 2014 @ 11:23:22 #8
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147328720
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 00:52 schreef Zeus1981 het volgende:
Koekenpannen doe je niet in de vaatwasser. Je spoelt ze alleen af met water en maakt ze droog met keukenpapier (of als je het niet erg vindt dat die vies wordt, een vaatdoek). Af en toe een keer met een beetje afwasmiddel als de pan erg vies is.
Echte koekenpannen ja, die tefaldingen kunnen gewoon in de vaatwasser, daar kun je toch niks meer aan verpesten.
pi_147349011
Welke tiffusmongool flikkert toch alles in de vaatwasser? Hoeveel moeite is het om de pan onder de hete kraan schoon te wrijven met de afwasborstel? Burgerlijke autisten die apatisch alles in die strontvaatwasser flikkeren :') Stronthipsters
pi_147395432
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 23:50 schreef r3gi3boy het volgende:
Welke tiffusmongool flikkert toch alles in de vaatwasser? Hoeveel moeite is het om de pan onder de hete kraan schoon te wrijven met de afwasborstel? Burgerlijke autisten die apatisch alles in die strontvaatwasser flikkeren :') Stronthipsters
Also also also... >:)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_147395983
quote:
Basic koekenpan met anti aanbaklaag
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_147557072
Ik heb laatst hier mijn koekenpannen gekocht. http://www.kortingoppannen.nl/.
Wel 3 stuks voor 60,00. De 3de was voor iemand anders.
Heel goede stevige koekenpannen. Bij mij heeft de antiaanbaklaag nog nooit losgelaten.
Ik heb dan ook meerdere Tefalkoekenpannen en bak niet dagelijks in dezelfde koekenpan.
Nu 5 jaar oud en zien er nog uit als nieuw.
pi_147557140
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 23:27 schreef samara het volgende:
Ik heb laatst hier mijn koekenpannen gekocht. http://www.kortingoppannen.nl/.
Wel 3 stuks voor 60,00. De 3de was voor iemand anders.
Heel goede stevige koekenpannen. Bij mij heeft de antiaanbaklaag nog nooit losgelaten.
Ik heb er dan ook meerdere Tefalkoekenpannen en bak niet dagelijks in dezelfde koekenpan.
Nu 5 jaar oud en zien er nog uit als nieuw.
ok ik heb nog niet genoeg gedronken deze post begrijp ik niet ;(
pi_147557172
ok Wat begrijp je niet?
pi_147558179
ah nu ik het zo lees doel je op 5 jaar oud en laatst besteld.
Ik heb andere koekenpannen van Tefal die 5 jaar oud zijn en nog zo goed als nieuw zijn.
Omdat het vaker voorkwam dat die pannen in de vaatwasser lagen heb ik nu deze 2 erbij gekocht.
pi_147558448
O welja. In plaats van die pannen gewoon niet meer in de vaatwasser flikkeren koop ik gewoon een paar extra erbij.

Jezus man. Jij bent mede schuldig aan de hele financiele crisis met die instelling van je }:| :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_147559142
quote:
7s.gif Op zondag 14 december 2014 00:03 schreef Geralt het volgende:
O welja. In plaats van die pannen gewoon niet meer in de vaatwasser flikkeren koop ik gewoon een paar extra erbij.

Jezus man. Jij bent mede schuldig aan de hele financiele crisis met die instelling van je }:| :r
Pffff was het maar zo'n feest. Ik zit er middenin.
Maanden nu al op zoek naar een baan :'( maar geld voor koekenpannen heb ik dan weer wel.
Ik hou de economie juist draaiende met mijn 60 40 euro aan uitgave.
  dinsdag 16 december 2014 @ 10:32:14 #18
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_147630341
Heb twee ijzeren koekenpannen - daar komt door goed gebruik vanzelf een anti-aanbaklaag in.

Nooit in de vaatwasser en alleen maar met heet water en een sponsje schoonmaken, daarna invetten.

't is wat werk, maar je kweekt flinke armspieren en hoef voor de rest van mijn leven geen meer pannen te kopen! Perfect voor vlees bakken of bijvoorbeeld pannekoeken!
pi_147767004
Laatst een noodaankoopje gedaan bij een winkel-van-sinkel: een klein koekepannetje met een keramische antiaanbaklaag. Ik had er weinig vertrouwen in.

Nu heb ik alle teflonkoekepannen weggemieterd en een (spotgoedkope) grote koekepan met keramische antiaanbaklaag gekocht bij de Action. Geweldig ding. Kost tien euro.
Kan ook vast in de vaatwasser, al zou ik niet weten waarom je dat zou doen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_147767190
Ik vind het maar niks. Koop gewoon een pan zonder anti-aanbaklaag. Je vlees wordt mooier en sneller bruin en je jus is veel lekkerder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Braindead2000 op 20-12-2014 08:48:51 ]
pi_147767261
Blokker heeft voor een euro of 8 prima koekepannen. Ze zijn iets hoger waardoor het ook wel wat op een hapjespan lijkt en die bevielen hier altijd wel goed.

Nadeel van al dit soort goedkope pannen is dat ze dun zijn en daarom de warmte niet zo gelijkmatig verdelen.
pi_147767925
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2014 07:59 schreef sigme het volgende:
Laatst een noodaankoopje gedaan bij een winkel-van-sinkel: een klein koekepannetje met een keramische antiaanbaklaag. Ik had er weinig vertrouwen in.

Nu heb ik alle teflonkoekepannen weggemieterd en een (spotgoedkope) grote koekepan met keramische antiaanbaklaag gekocht bij de Action. Geweldig ding. Kost tien euro.
Kan ook vast in de vaatwasser, al zou ik niet weten waarom je dat zou doen.
Dit kan ik bevestigen. Met witte keramische laag?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 20 december 2014 @ 10:23:36 #23
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_147768114
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')