Hij heeft mij nooit kwaad gedaan. Het waren vooral zijn politieke tegenstanders en de media die het tof vonden om olie op het vuur te gooien.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:50 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ruud, ik moet het even kwijt, ik vind het chique dat je het voor hem blijft opnemen. Toch ook wel benieuwd naar je boek, hopelijk heeft het een flinke bizarkomische noot.
Daar heeft hij het strak veels te druk voor ;-) En ik zie mijzelf niet echt als huismoeder de boterhammen smeren om 7 uur 's ochtends.quote:Op woensdag 10 december 2014 20:52 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Ruud houdt volgens mij nog van Onno Hoes.
Misschien zijn ze over een paar jaar getrouwd met een flink aantal kindjes uit verschillende landen.
Net zoals Brangelina.
Runnoquote:Op woensdag 10 december 2014 20:52 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Ruud houdt volgens mij nog van Onno Hoes.
Misschien zijn ze over een paar jaar getrouwd met een flink aantal kindjes uit verschillende landen.
Net zoals Brangelina.
Vrees dat het juist wel met Albert te maken heeftquote:Op woensdag 10 december 2014 17:45 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Heeft niks met Albert te maken
Die is gewoon te oud geworden, een oud wijf zeg maar.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:00 schreef roos85 het volgende:
[..]
Vrees dat het juist wel met Albert te maken heeft
Pownews wilde alleen bewijzen dat hij zich niet aan zijn eigen beloftes heeft gehouden. Kan-ie wel gaan procederen, hij had ook iets minder opzichtig geschikte 'pijpmondjes' kunnen zoeken.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:35 schreef Smallish het volgende:
[..]
Welke rekening had pownews of Robbie te vereffenen, dan?
Tuurlijk is het hem overkomen ! Pownews heeft toch stiekem gefilmd en uitgezonden dat bedoelde Albert Verlinde meer niks.quote:Op donderdag 11 december 2014 08:57 schreef WRH het volgende:
Wat ik wel weer apart en eigenlijk tekenend vind is de reactie van Verlinden:
'heel erg dat het hem overkomt'
Ehm, het is hem 'overkomen'? Volgens mij was hij er toch echt zelf bij en is hij zelf behoorlijk dom in de weer geweest, zelden zo'n gevalletje van je pik achterna lopen gezien, tot en met het kosten van je carričre. Dat is wel diep triest maar om dan te zeggen 'dat het hem is overkomen' vind ik wel wat slap.
Dat lijkt me wat hypocriet.. Komt op mij eerder over als een slaatje willen slaan uit een situatie. Vind het ook opmerkelijk dat iemand zo met zichzelf ingenomen kan zijn dat uberhaupt het idee bestaat dat veel mensen geďnteresseerd zijn in zo'n boek. Wat boeit mij het leven van Onno Hoesquote:Op woensdag 10 december 2014 20:34 schreef RuudS89 het volgende:
[..]
Omdat het een heel goed verhaal is. .
Als je had meegelezen of wat informatie had opgezocht over mij of het boek dat weet je dat het boek niet over het leven van Onno gaat. Hij komt er niet eens in voor. En over dat slaatje willen slaan uit een situatie.. tja.. Mensen die over hun leven schrijven mogen dat dus niet? Daar ga ik niet eens meer over in discussie.quote:Op donderdag 11 december 2014 12:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat hypocriet.. Komt op mij eerder over als een slaatje willen slaan uit een situatie. Vind het ook opmerkelijk dat iemand zo met zichzelf ingenomen kan zijn dat uberhaupt het idee bestaat dat veel mensen geďnteresseerd zijn in zo'n boek. Wat boeit mij het leven van Onno Hoes
Mensen mogen schrijven wat ze willen maar vraag me alleen af wie er op zo'n boek zit te wachten.quote:Op donderdag 11 december 2014 12:56 schreef RuudS89 het volgende:
[..]
Als je had meegelezen of wat informatie had opgezocht over mij of het boek dat weet je dat het boek niet over het leven van Onno gaat. Hij komt er niet eens in voor. En over dat slaatje willen slaan uit een situatie.. tja.. Mensen die over hun leven schrijven mogen dat dus niet? Daar ga ik niet eens meer over in discussie.
Dat weet je nooit. Maar dan heb ik in ieder geval veel plezier gehad in het schrijven er van. Het zou wel tof zijn als mensen het echt een spannend boek vinden maar de tijd zal het leren. Voor de aandacht doe ik het in ieder geval niet.quote:Op donderdag 11 december 2014 12:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mensen mogen schrijven wat ze willen maar vraag me alleen af wie er op zo'n boek zit te wachten.
Succes en veel plezier in ieder geval met schrijvenquote:Op donderdag 11 december 2014 13:04 schreef RuudS89 het volgende:
[..]
Dat weet je nooit. Maar dan heb ik in ieder geval veel plezier gehad in het schrijven er van. Het zou wel tof zijn als mensen het echt een spannend boek vinden maar de tijd zal het leren. Voor de aandacht doe ik het in ieder geval niet.
Precies , boontje kom om zijn loontje en Kwalbert is een drama nicht .quote:Op donderdag 11 december 2014 08:57 schreef WRH het volgende:
Wat ik wel weer apart en eigenlijk tekenend vind is de reactie van Verlinden:
'heel erg dat het hem overkomt'
Ehm, het is hem 'overkomen'? Volgens mij was hij er toch echt zelf bij en is hij zelf behoorlijk dom in de weer geweest, zelden zo'n gevalletje van je pik achterna lopen gezien, tot en met het kosten van je carričre. Dat is wel diep triest maar om dan te zeggen 'dat het hem is overkomen' vind ik wel wat slap.
jij bent wel echt een albert fan he?quote:Op donderdag 11 december 2014 10:23 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Tuurlijk is het hem overkomen ! Pownews heeft toch stiekem gefilmd en uitgezonden dat bedoelde Albert Verlinde meer niks.
En hoeveel moet jouw boek kosten?quote:Op donderdag 11 december 2014 13:04 schreef RuudS89 het volgende:
Het zou wel tof zijn als mensen het echt een spannend boek
nou zeg ben jij altijd zo heilig?quote:Op donderdag 11 december 2014 14:17 schreef Pugg het volgende:
[..]
Precies , boontje kom om zijn loontje en Kwalbert is een drama nicht .
Maar ik ben oprecht nieuwsgierig naar wat Onno dan gedaan heeft dat hij dit verdient?quote:Op donderdag 11 december 2014 14:17 schreef Pugg het volgende:
[..]
Precies , boontje kom om zijn loontje en Kwalbert is een drama nicht .
Zal rond een tientje zijn. Dat bepaal ik niet zelf.quote:Op donderdag 11 december 2014 16:50 schreef superniger het volgende:
[..]
En hoeveel moet jouw boek kosten?
NRCquote:Onno Hoes doet aangifte van smaad en laster
De burgemeester van Maastricht, Onno Hoes, heeft vandaag aangifte gedaan van smaad en laster tegen de omroep PowNews en degene die verborgen camerabeelden van hem maakte. Dat meldt de NOS op basis van zijn advocaat.
Hoes had gisteren in een openbare verklaring al aangekondigd juridische stappen te overwegen. In diezelfde verklaring maakte Hoes bekend terug te treden als burgemeester als gevolg van een uitzending van PowNews waarin te zien is dat hij flirt met de 20-jarige Robbie Hasselt. Die droeg een verborgen camera bij zich en stelde vragen die van tevoren waren opgesteld door PowNews.
GOEDE KANS OP SUCCES
Hoes maakt een goede kans, zeggen juristen. Jurist Matthijs Kaaks zegt tegen NRC Handelsblad dat de beelden en de uitzending een “grove inbreuk” zijn op de persoonlijke levenssfeer van de burgemeester. Hoogleraar intellectueel eigendom Dirk Visser noemt in deze krant de inzet van een lokhomo “buitenproportioneel”.
Zelf zei Hoes over de kwestie:
“Ik zal er voor strijden dat een openbaar bestuurder niet vogelvrij wordt verklaard en er een zeker privé domein blijft zodat hij of zij in balans zijn of haar functie kan vervullen.”
EERDERE UITSPATTINGEN
De beelden in de uitzending van PowNews waren de spreekwoordelijke druppel voor de Maastrichtse burgemeester. Vorig jaar kwam hij in opspraak toen hij in een hotellobby al zoenend werd gezien met een andere man dan zijn toenmalige echtgenoot Albert Verlinde. Daarna volgden andere relletjes, die Hoes nu teveel zijn geworden. De Maastrichtse raadspartijen zagen geen reden om hem weg te sturen, maar steunden de burgemeester ook niet openlijk. Daarop trok Hoes zijn eigen conclusies.
Waar beide partijen rekening mee moeten houden, vooral Onno en ja ook wellicht Albert is dat alles maar dan ook alles boven tafel wordt gebracht, en dat betreft natuurlijk alle sex-affaires, toyboys etc.opsporenquote:
Dat zal hem aan zijn reet roesten denk ik nu hij stopt als burgemeester.quote:Op donderdag 11 december 2014 17:55 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Waar beide partijen rekening mee moeten houden, vooral Onno en ja ook wellicht Albert is dat alles maar dan ook alles boven tafel wordt gebracht, en dat betreft natuurlijk alle sex-affaires, toyboys etc.opsporen
Weet niet of Onno daar uiteindelijk blij mee moet zijn...
Wel gevoel dat Powned flink wat steun gaat krijgen van een aantal locale politici die sleaze en dirt gaan zoeken.quote:Op donderdag 11 december 2014 18:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat zal hem aan zijn reet roesten denk ik nu hij stopt als burgemeester.
Hij heeft het er kennelijk voor over. En terecht. Dat hij ze maar uitknijpt ook.
Want met nog meer geroddel over het privéleven van de aanklager maak je een smaadzaak onontvankelijk?quote:Op donderdag 11 december 2014 18:08 schreef hunter2011 het volgende:
Wel gevoel dat Powned flink wat steun gaat krijgen van een aantal locale politici die sleaze en dirt gaan zoeken.
PowNed heeft nergens meer 'steun' bij nodig wat dirt betreft toch? Ze hebben al wat ze wilden. Ik hoop alleen dat ze erop rekenden dat hij ze helemaal niks kan maken en dat straks blijkt dat je iemand niet ongestraft erin kunt luizen door uitlokking waardoor hij zijn baan kwijt is en dat ze flink voor geleden schade kunnen gaan dokken.quote:Op donderdag 11 december 2014 18:08 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Wel gevoel dat Powned flink wat steun gaat krijgen van een aantal locale politici die sleaze en dirt gaan zoeken.
En dit. Dan zijn die lokale politici honderd keer meer ongeschikt voor hun job dan Hoes.quote:Op donderdag 11 december 2014 18:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want met nog meer geroddel over het privéleven van de aanklager maak je een smaadzaak onontvankelijk?
Ik denk dat die lokale politici dan vooral zichzelf onsterfelijk belachelijk maken.
Beetje geflansd.quote:Op donderdag 11 december 2014 17:59 schreef Copycat het volgende:
Wordt er trouwens nog een OP gefabriceerd?
Begint dit gekut nou weer? Kappen graag.quote:Op donderdag 11 december 2014 12:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mensen mogen schrijven wat ze willen maar vraag me alleen af wie er op zo'n boek zit te wachten.
Thanks!quote:
Waarom?quote:Op donderdag 11 december 2014 18:54 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Begint dit gekut nou weer? Kappen graag.
Omdat het een zinloze herhaling van zetten is zonder nieuwe meningen, inzichten of feiten. Iemand wil een boek schrijven wat sommigen geen goed idee vinden en waar sommigen niet op zitten te wachten. Nou, dat is nu wel voldoende vaak gezegd.quote:
Dat geld dan voor alles in deze gate.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:28 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Omdat het een zinloze herhaling van zetten is
Ok, tot ziens.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:29 schreef superniger het volgende:
[..]
Dat geld dan voor alles in deze gate.
Het verbaast me vooral dat juristen hem ene goede kans toedichten. Het is misschien laag, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er iets tegen te doen is. Bovendien, wat wínt Onno als-ie wint?quote:Op donderdag 11 december 2014 19:31 schreef quirina het volgende:
Hoorde net op 3FM dat Robbie en pownews aangeklaagd worden.
We zullen zien...
http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nlquote:Op donderdag 11 december 2014 19:32 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Het verbaast me vooral dat juristen hem ene goede kans toedichten. Het is misschien laag, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er iets tegen te doen is. Bovendien, wat wínt Onno als-ie wint?
Wat hebben wij afgesproken jij zou mij met rust laten hčquote:Op donderdag 11 december 2014 16:16 schreef PatriQue89 het volgende:
jij bent wel echt een albert fan he?
Zie ook de OP.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:31 schreef quirina het volgende:
Hoorde net op 3FM dat Robbie en pownews aangeklaagd worden.
We zullen zien...
Dat is een eenzijdige afspraak van jouw kant, voor de duidelijkheid.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:37 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Wat hebben wij afgesproken jij zou mij met rust laten hč
En verders bemoei je niet wat of wie ik mag👎
Nope geen eenzijdige afspraak..quote:Op donderdag 11 december 2014 19:40 schreef PatriQue89 het volgende:
Dat is een eenzijdige afspraak van jouw kant, voor de duidelijkheid.
Fok is liefde hoorde ik wel eens.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:57 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Nope geen eenzijdige afspraak..
Is dat zo?...goh..quote:Op donderdag 11 december 2014 19:59 schreef RuudS89 het volgende:
[..]
Fok is liefde hoorde ik wel eens.
Oh jawel.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:57 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Nope geen eenzijdige afspraak..
Wat nou?quote:
Sowieso blijft hij burgemeester tot ongeveer juni.quote:Op donderdag 11 december 2014 22:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Lekker handig van Hoes om zo een langlopende procedure te starten![]()
Weet je tenminste zeker dat je geen nieuwe baan krijgt, zolang deze zaak aanhangig is en als je hem verliest ben je zeker aangeschoten wild
Volgens Ruud heeft hij in de zomer toch al een andere leuke nieuwe job, zo makkelijk gaat dat dus. en hij is toch nog een tijdje burgemeesterquote:Op vrijdag 12 december 2014 05:49 schreef Cynix ® het volgende:
Maar hij wint er inderdaad niets mee. Zijn ambt krijgt-ie er sowieso niet mee terug, het hele voorval blijft veel langer in het nieuws, met wellicht nog nieuwe feiten en/of dirt ook, en PowNED en Robbie Nobody krijgen hooguit een berisping. Volgens mij kan hij beter zijn verlies nemen en doorgaan met zijn leven.
RTL Nieuwsquote:Maakt Onno Hoes kans bij de rechter? Vijf vragen
Onno Hoes, die opstapt als burgemeester van Maastricht, heeft aangifte gedaan van smaad en laster. Maakt zo'n zaak kans? Vijf vragen.
1. De 20-jarige man die de beelden van Hoes maakte die omroep PowNed naar buiten bracht, gebruikte een verborgen camera. Mag dat zomaar?
Niet altijd. Maar soms moet de rechter uitmaken waar de scheidslijn ligt. Wat daarbij zwaar weegt, is het publieke belang. Dat Hoes politicus is, spreekt niet in zijn voordeel. Openbare figuren hebben in de regel zelf gekozen voor een bestaan waarin privacy minder zwaar weegt dan bijvoorbeeld bekendheid.
2. Maar dat is toch juist waarmee Hoes het niet eens is?
Dat ligt wat genuanceerder. In zijn verklaring meldde hij dat een openbaar bestuurder 'niet vogelvrij' moet worden verklaard. Hij vindt dat er 'een zeker privédomein' moet blijven bestaan. Uit die formulering blijkt in elk geval dat hij ervan uitgaat dat openbare figuren altijd iets van hun privacy prijsgeven. Daarom wil hij de rechter vragen 'in dit conflict tussen privé en publiek een uitspraak te doen'.
3. Waar houdt de rechter rekening mee?
Die moet een aantal grondrechten afwegen. Aan de ene kant is er de persvrijheid: het recht van de pers om te informeren, en het recht van het publiek om te worden geďnformeerd. En aan de andere kant is er het recht op privacy van Onno Hoes.
4. Hoes laat de zaak nu beoordelen volgens het strafrecht. Als hij daar bot vangt, kan hij dan een civielrechtelijke zaak aanspannen?
Dat kan hij nu ook al, maar zijn advocaat liet in het midden of het daar ook van gaat komen. Hoes heeft nu aangifte gedaan van smaad en laster. Het gebruik van een verborgen camera is in het strafrecht niet geregeld. Dat gaat misschien gebeuren: er is een wetsvoorstel in de maak waarbij de publicatie van beelden strafbaar wordt gesteld die met behulp van een verborgen camera zijn gemaakt. Het opnemen zelf zou dan niet strafbaar zijn.
5. Maakt dat voor Hoes iets uit?
Nee. Hij heeft daar niets aan. Maar ook de strijd die hij nu in de rechtszaal wil voeren, kan voor hem op zijn best uitlopen op een schijnoverwinning. Want zijn reputatie is gedeukt, en zijn burgemeesterschap krijgt hij er niet mee terug.
Robbie doet het in zijn broekie, denk ik.quote:Op vrijdag 12 december 2014 10:45 schreef quirina het volgende:
Robbie heeft in inmiddels ook een advocaat zegt ie op twitter.
Denk t niet.quote:Op vrijdag 12 december 2014 10:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Robbie doet het in zijn broekie, denk ik.
Dat was gisteren bij shownieuws te zien dat hij een advocaat heeft.. En hij is voor media onbereikbaar vertelde Patty Brard.quote:Op vrijdag 12 december 2014 10:45 schreef quirina het volgende:
Robbie heeft in inmiddels ook een advocaat zegt ie op twitter.
quote:vr 12 dec 2014, 11:00
'Toyboy Robbie geschorst van school'
Robbie Hasselt, de tweede 'openbare toyboy' van Onno Hoes, zou zijn geschorst door zijn school.
Robbie volgt een opleiding tot Junior Producer op het MBO-college in Hilversum en zou, volgens Shownieuws, voor een aantal dagen geschorst zijn.
"De directie van die school heeft gezegd: "Luister, ga jij maar een paar dagen thuis nadenken over wat je eigenlijk hebt gedaan", vertelde Renate Gerschtanowitz in het programma.
Volgens haar tipgever staat niet iedereen op school achter de beslissing, omdat ze zouden vinden dat hij helemaal van de opleiding af moet om de hele kwestie.
De afspraakjes van Robbie en Onno werden in het geniep gefilmd door PowNed. De hele affaire leidde tot het vertrek van Hoes als burgemeester van Maastricht.
Heb ik gezien..quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:11 schreef maily het volgende:
http://pauw.vara.nl/media/330430
Aftreden Onno Hoes stiekem gefilmd.
Vaag verhaal. Heeft toch niks met zijn opleiding te maken?quote:
Het zal voornamelijk te maken hebben met het feit dat zowel de school als zijn klasgenoten lastig worden gevallen door pers. Om meer informatie over hem te krijgen of om hem simpelweg zelf te vinden. Door hem tijdelijk van school te sturen en dit naar buiten te brengen hopen ze waarschijnlijk dat ze met rust gelaten worden.quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Vaag verhaal. Heeft toch niks met zijn opleiding te maken?
quote:Edwin Evers begrijpt Catherine Keyl
Edwin Evers heeft alsnog begrip voor de uitspraken die Catherine Keyl deed over het stiekem filmen van Onno Hoes door omroep PowNed. Dat heeft hij laten weten op Radio 538. Evers vond de manier waarop Keyl het op Radio 1 opnam voor PowNed ‘ongekend fel’ en nam daarom even contact met haar op. Keyl bleef bij haar mening en wist Evers uiteindelijk te overtuigen. “Je hebt wel een punt. Ik vind wel dat je het mooi, helder en duidelijk uitlegt, Catherine. Ik draai toch een beetje.”
Hoes is stiekem gefilmd tijdens dates met toyboy Robbie Hasselt en deed naast erotische uitspraken ook politieke uitspraken. Evers reageerde direct na de uitzending van PowNed woedend, maar nu beaamt hij de mening van Keyl dat men door de discussie over de geheime opnames vergeet wat Hoes nou eigenlijk heeft gezegd.
Evers denkt dat Nederland zich blindstaart. “Zoals jij het nu zegt, begrijp ik het helemaal. Ik denk dat wij ons in Nederland allemaal een beetje blindgestaard hebben op het feit dat hij op deze manier te grazen is genomen. Dat we dat een beetje vinden. Ik denk wel dat heel veel mensen erover eens zijn dat wat hij gedaan heeft, niet goed te praten is.”
Sommigen vinden dat Hoes zich tijdens de dates laatdunkend uitliet over de gemeenteraad van Maastricht. “Ik wil ook niet zo zeer zijn handelen goedkeuren, maar hij is door dat jochie – ter meerdere eer en glorie van dat jochie zelf – in de val gelokt. Hij had het idee dat hij in privé was en vrijuit kon praten“, stelt Evers.
Al met al gaat Evers ‘een heel eind’ met Keyl mee. “Heerlijk zeg. Waarom is zij niet als deskundige aan één of andere tafel gezet?“, vraagt hij zich af.
Keyl gaf op Radio 1 aan geen medelijden te hebben met Hoes. “Als er nou iemand is in dit land die weet hoe dat soort praktijken plaatsvinden, is het Onno Hoes wel. Hij is veertien jaar getrouwd geweest met de man die nergens voor terugdeinst (Albert Verlinde, red.). Ik vind dat hij dubbel gewaarschuwd was.“
http://www.vice.com/nl/re(...)eeft-veroorzaakt-917quote:De zoen in een Maastrichtse hotellobby van Onno Hoes en Ruud Schepers zorgde vorig jaar voor veel ophef, waar al snel de naam 'Onnogate' opgeplakt werd. Begin deze maand lokte Pownews met de twintigjarige Robbie Hasselt en een verborgen camera een nieuw incident uit, waardoor de term Onnogate nog eens opgedregd werd. Afgelopen week trad Hoes af en nu dient hij een aanklacht in tegen Powned en Robbie Hasselt wegens smaad en laster.
Hoes had waarschijnlijk niet af hoeven treden als hij vorig jaar niet gefotografeerd was met Ruud Schepers. In Nederland is het buitengewoon zeldzaam dat politici moeten aftreden vanwege hun privéleven, laat staan dat zoiets als een slippertje een carričre om zeep kan helpen. Maar hoe voelt Ruud Schepers zich erover dat niet hij, maar Robbie Hasselt de directe aanleiding voor het aftreden van Onno Hoes is? Hoog tijd voor een grondige duik in de wereld van roddel- en intrigejournalistiek. We belden Ruud op.
VICE: Wat vind je ervan dat Robbie Hasselt die date gefilmd heeft en de beelden aan Pownews heeft gegeven?
Ruud Schepers: Het is ordinair om op die manier inbreuk te maken op iemands privacy. Ik krijg zelfs dreigberichten uit het hele land van mensen die mij en Robbie door elkaar halen. Ik wil niet in één zin genoemd worden met de jongen die zelf de aandacht zocht en zich liet betalen om een verborgen camera om te hangen. Oké, misschien had Onno die geile praat niet moeten uitslaan, maar wie doet dat niet in een privégesprek? Dingen die je zegt in een privégesprek moeten niet op straat worden gegooid.
Toen we je mailden voor dit interview mailde je terug dat je er nooit voor gekozen hebt om een jaar lang doelwit te zijn van grappen over toyboys en schandknaapjes. Kun je uitleggen wat je bedoelt met die zin?
Op het moment dat ik die band kreeg met Onno, was het gewoon persoonlijk – we hadden een klik samen. En ik geef nog steeds veel om hem. Maar in de media werd gedaan alsof het alleen maar op lust was gebaseerd en had het een ordinaire lading. We hadden gewoon een relatie, dus dat klopte niet. Het enorme leeftijdsverschil was voor veel mensen wel een schok. Ik was jong en onbekend dus mensen dachten dat ik het voor het geld deed, ofzo.
Denk je dat het nog uitmaakte dat het om twee mannen ging?
Ja, ik denk van wel. Dat is in Maastricht wel een drempel, nog wel meer dan als het ergens anders was gebeurd, denk ik. Inmiddels ben ik wel gewend aan het woord 'toyboy', maar zo voelde ik me helemaal niet. Maar als ik soms in de kroeg kom zeggen mensen: "Oh, jij bent die golddigger." Dat is minder prettig.
Je persoonlijke leven was opeens publiek bezit. Hoe was dat?
Mijn leven werd ineens een soort circus. Mensen dachten er van alles over en de media ook, en je hebt er totaal geen controle op. In het begin dacht ik het zelf wel op te lossen, maar dat kan helemaal niet. Het aspect van mij als persoon was minder belangrijk dan alle marketing en communicatie eromheen. Het draaide helemaal niet meer om het oorspronkelijke probleem.
Hoe ben je daar dan toch mee omgegaan?
Ik heb in de eerste week helemaal niets gezegd, na lang overwegen en overleg met Onno. Ik kreeg opeens te maken met allerlei verschillende communicatieteams. Die van de gemeente Maastricht, en toen ik uiteindelijk toch besloot om iets te zeggen ook die van Shownieuws. Ik kreeg ook privé van zowel Onno als Albert een woordvoerder, communicatiedeskundige en een advocaat aangeboden, maar daar had ik helemaal geen behoefte aan.
Met wie kon je er dan wel over praten?
Onno was eigenlijk de enige. Mijn familie lag op dat moment ook overhoop – die wisten ook niet wat ze overkwam. Er speelden zoveel belangen tegelijkertijd, en het werd me heel snel duidelijk dat mijn belang daar niet in meetelde.
Dat merkte ik vooral toen ik mijn interview ging doen bij SBS6. Ik werd in een stoel geduwd, waar een visagist mij ging makeuppen om me zo jong mogelijk te laten lijken. Dat vond ik verschrikkelijk. Ik werd urenlang niet alleen gelaten, omdat ze bang waren dat ik weg zou lopen. Toen ik mezelf uiteindelijk terugzag op televisie was ik totaal anders dan hoe ik er normaal gesproken uitzie.
Waarom koos je in godsnaam voor een interview met Patty Brard in Shownieuws?
Op dat moment had ik een paar opties: ik kon kiezen voor een geschreven statement, een live-interview of een vooraf opgenomen interview. Ik vond televisie geschikt omdat ik dan duidelijk mijn eigen verhaal kon doen zoals ik dat zelf wilde vertellen. Patty Brard kon bovendien wel sensatie trekken zodat zoveel mogelijk mensen mijn kant van het verhaal zouden horen. Dat vond ik wel belangrijk.
Dus je zoekt de sensatie ook wel op?
Ik had aan dit hele jaar veel meer geld kunnen verdienen dan ik gedaan heb. Ik krijg nog steeds aanbiedingen voor betaalde interviews, en of ik facebookgesprekken en chats naar buiten wil brengen voor geld. Dat doe ik nooit.
Je bent nu bezig aan een boek, je zegt dat je uit een ondernemersgezin komt. Dan maak je toch vast wel een beetje gebruik van de situatie?
Ik haal de leuke en positieve dingen er voor mezelf wel uit. Grazia benaderde me laatst voor een supervette fotoshoot. In het begin zei ik nee, want ik wilde het niet weer opzoeken. Maar na een tijdje dacht ik: "hoe vet is dat eigenlijk?" Dat is iets wat je nooit meer meemaakt en wat ik toch wel een keer zou willen zien. Mijn boek is wat vertraagd. Omdat Onno nu een juridische procedure is begonnen tegen de jongen die hem voor Pownews filmde, moet ik eerst even kijken of alles wel goed zit met mijn boek.
Wat vind je ervan dat Onno Hoes na dit tweede incident nu stopt als burgemeester?
Ik vind het echt zonde voor Maastricht. Hij tilde de stad naar een ander niveau. Maastricht heeft heel lang een dorps karakter gehad en Onno heeft juist geprobeerd om veel zaken wat commerciëler te bekijken. Je merkt dat de stad daardoor veel meer is gaan leven. Dus dat hij opstapt is echt een gemis voor de stad.
Ik gok dat Catherine zelf net een keer te vaak onderwerp van Verlinde is geweest. Tsja, dan volgt nu de afrekening.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:26 schreef Copycat het volgende:
Wat een slap verhaal van die Evers.
Zoals jij het nu zegt, begrijp ik het helemaal. Ik denk dat wij ons in Nederland allemaal een beetje blindgestaard hebben op het feit dat hij op deze manier te grazen is genomen. Dat we dat een beetje vinden.
Ja!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |