abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147277211
Hallo,

Na jaren van rondneuzen op dit geweldige forum nu maar eens de stoute schoenen aangetrokken en zelf eens een vraagje neerleggen bij de kenners!

Voor het wegwerken van mijn lelijke radiator inclusief leidingen op de slaapkamerwand hebben wij een koof geplaatst over de hele wandbreedte (op deze manier meteen mooi een hardhouten vensterbank kunnen inmeten). Het standaard radiatorpaneel is helaas kleiner dan mijn radiator (60x100cm).

Aangezien de ontluchting ook bereikbaar moet blijven heb ik gekozen om de het magneetpaneel in deze richting te plaatsen, hierdoor is mijn radiatorknop helaas niet meer bereikbaar met de hand.

Aangezien de kraan naar boven wijst (zie foto voor het soort knop) was mijn gedachte om de knop te verwijderen zodat de koperen knop zichtbaar wordt. Vervolgens wilde ik een gaatje te boren in de bovenkant van mijn koof waardoor ik dan een sleuteltje (lange smalle staaf t-vorm), zou kunnen steken om mijn radiator open of dicht te draaien. Kan iemand mij helpen hoe zo'n sleuteltje heet of dat het uberhaubt bestaat?

Dat het niet superpraktisch is dat je radiatorknop niet goed bereikbaar is daar ben ik mij van bewust, helaas hebben we deze keus nou eenmaal gemaakt en moet ik nu op zoek naar een praktische oplossing ;-). Het gaatje dicht ik af met een afdichtdopje (Y).

Dank voor alle bruikbare tips!!!
  donderdag 4 december 2014 @ 13:40:35 #2
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147277311

Is dit geen oplossing anders?
Kost wat, maar daar betaal je dan ook voor :7

Hier is hij nog goedkoper

[ Bericht 11% gewijzigd door Knutsel-Smurf op 04-12-2014 13:41:45 (Cheap-ass-krenten-modus aan) ]
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  donderdag 4 december 2014 @ 13:44:18 #3
399214 Knutsel-Smurf
pi_147277402
DIT is zelfs nog stoerder en zelfs goedkoper :D
Displays en afstandsbedieningen zijn altijd +1 _O_

Moet je alleen zorgen dat je het display op 1 of andere manier nog kunt zien.

Nog een voordeel: mocht je ooit domotica willen met bijvoorbeeld Homewizard dan kun je de radiator gelijk mee bedienen 8-)
pi_147277665
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:40 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit geen oplossing anders?
Kost wat, maar daar betaal je dan ook voor :7

Hier is hij nog goedkoper
Bedankt voor je reactie Knutsel-Smurf! Mooi systeem maar in dit geval ben ik meer op zoek naar een oplossing waarbij ik geen kraan hoef te vervangen of iets in die richting, vooral omdat de koof al grotendeels afgerond is!

Toch bedankt, hou het zeker in mijn achterhoofd voor de rest van mijn huis!
  donderdag 4 december 2014 @ 13:55:45 #5
399214 Knutsel-Smurf
pi_147277720
Afhankelijk wat voor knop je nu hebt kan dit er gelijk op.

Meeste knoppen die ik ken "draai" je dat pinnetje niet maar duwt de knop hem in.
Als het zo'n kraan is op dit moment is het niets meer of minder dan knop eraf. Andere ding erop.

Heb je wel een "draaiknop kraan" dan is het inderdaad iets lastiger.

CVboer help me even :+
  donderdag 4 december 2014 @ 14:03:47 #6
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147277970
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:55 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Afhankelijk wat voor knop je nu hebt kan dit er gelijk op.

Meeste knoppen die ik ken "draai" je dat pinnetje niet maar duwt de knop hem in.
Als het zo'n kraan is op dit moment is het niets meer of minder dan knop eraf. Andere ding erop.

Heb je wel een "draaiknop kraan" dan is het inderdaad iets lastiger.

CVboer help me even :+
Mocht hij je oplossing willen toepassen, dan zal de kraan zelf ook vervangen moeten worden. De huidige kraan heeft een spindel. Je digitale knop is geschikt voor een thermostatische kraan.
Share your talent, move the world.
  donderdag 4 december 2014 @ 14:05:00 #7
399214 Knutsel-Smurf
pi_147278000
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 14:03 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Mocht hij je oplossing willen toepassen, dan zal de kraan zelf ook vervangen moeten worden. De huidige kraan heeft een spindel. Je digitale knop is geschikt voor een thermostatische kraan.
Kijk, daar zijn de hulptroepen al _O_

Draaiknop / spindel... allemaal hetzelfde _O-
pi_147278252
je laat de kraanknop zitten, neeemt een stuk koperen pijp 12 of 15 mm en zaagt die een cm of 8 in kruisgewijs, nu heb je een viertal segmenten, die buig je uit zodat ze over de knop passen en zet ze met een slangeklem vast, het andere eind van het koperen buis steek je door een gaatje in de afdekking, afzagen op lengte, mooie knop ( van bijv keukenkastje ) erop maken et voila, afstandbediende kraanknop
  donderdag 4 december 2014 @ 14:18:24 #9
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147278348
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 14:14 schreef sijs het volgende:
je laat de kraanknop zitten, neeemt een stuk koperen pijp 12 of 15 mm en zaagt die een cm of 8 in kruisgewijs, nu heb je een viertal segmenten, die buig je uit zodat ze over de knop passen en zet ze met een slangeklem vast, het andere eind van het koperen buis steek je door een gaatje in de afdekking, afzagen op lengte, mooie knop ( van bijv keukenkastje ) erop maken et voila, afstandbediende kraanknop
Creatief, maar nee,
Radiatorkranen dienen gewoon bereikbaar te zijn. Zou erg lullig zijn als ze beginnen te lekken en je komt er laat achter.
Share your talent, move the world.
pi_147278470
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 14:18 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Creatief, maar nee,
Radiatorkranen dienen gewoon bereikbaar te zijn. Zou erg lullig zijn als ze beginnen te lekken en je komt er laat achter.
dat zie je zowiezo niet door de ombouw ( hier op mn werk hebben we van die thermostaatkranen met afstandbediening, die zie je ook niet :-)
( en als ze lekken moet de halve ombouw gesloopt worden )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')