abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147225927
Bij gebrek aan beter bij de Nederlandse mannen lijkt het me een mooi begin om een topic te openen voor de zoon van onze laatste grote tennisser, Richard Krajicek. Zijn zoon Alec Deckers is nu 14 jaar en gaat een hele grote worden!

Alec Deckers na het winnen van de Nationale Jeugd Kampioenschappen t/m 16 jaar (2014)

Nieuws
Op 02 December 2014 tekende Deckers zijn eerste sponsorcontract bij Nike
RichardKrajicek twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 14:35:33 Alec samen met Pierre Mackaaij van Nike tijdens ondertekening van een 3-jarig int. contract. #echteprof #trotsepapa reageer retweet

Toernooien
Van 13-23 December 2014 speelt Alec Deckers in Miami om de Junior Orange Bowl in de klasse Boys -14, te volgen op:
http://juniororangebowl.org/tennis/
http://tennislink.usta.co(...)spx?T=153162#&&s=5C3
pi_147225974
Waarom Deckers en niet Kraaij jr? Die smerige feminist zal daar wel weer achter zitten he.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_147226213
Ik denk dat het met de druk van buitenaf te maken heeft, die toch onlosmakelijk met de naam Krajicek verbonden is.

Laat aub waardeoordelen over z'n moeder achterwege, het is een sport-topic.
pi_147226272
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 19:15 schreef Seam het volgende:
Waarom Deckers en niet Kraaij jr? Die smerige feminist zal daar wel weer achter zitten he.
Dat vraag ik mij ook af. Het is veel mooier als er weer een succesvolle Krajicek is, in plaats van iemand met een nietszeggende tennisnaam als Deckers. Richard zal wel niks in te brengen hebben. Vrouwlief heeft de broek aan.
Hallo
pi_147226438
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2014 19:15 schreef Seam het volgende:
Op deze vraag heeft Richard al vaak antwoord gegeven. Uiteraard ga ik het niet delen als jij je simpele oordeel al bij voorbaat hebt
pi_147226497
"Hij moet nu mentaal en fysiek sterker worden", volgens de NOS. Goddank weet de rest van zijn familie goed hoe dat moet.
pi_147226568
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 19:29 schreef thijsdetweede het volgende:
"Hij moet nu mentaal en fysiek sterker worden", volgens de NOS. Goddank weet de rest van zijn familie goed hoe dat moet.
ach, de man waarover altijd werd geroepen dat hij mentaal zwak was is nog wel Neerlands beste tennisser ooit.
pi_147226752
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 19:31 schreef Coelho het volgende:

[..]

ach, de man waarover altijd werd geroepen dat hij mentaal zwak was is nog wel Neerlands beste tennisser ooit.
Zonder meer. Als Alec net zo zwak gaat zijn in alle opzichten als pappa, heeft ie een zeldzaam puike carriere. Maar toch verslikte ik me even in die zin, alsof dat mentaal en fysiek sterker worden zo vanzelfsprekend is voor een nederlandse tennisser....

Dus, vooral: Ergens tegen 2020 wel weer zien of hij dingen kan, en tot die tijd hoef ik er als buitenstaander geen verwachtingen bij te hebben.
pi_147229063
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 19:36 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Zonder meer. Als Alec net zo zwak gaat zijn in alle opzichten als pappa, heeft ie een zeldzaam puike carriere. Maar toch verslikte ik me even in die zin, alsof dat mentaal en fysiek sterker worden zo vanzelfsprekend is voor een nederlandse tennisser....

Dus, vooral: Ergens tegen 2020 wel weer zien of hij dingen kan, en tot die tijd hoef ik er als buitenstaander geen verwachtingen bij te hebben.
Geen verwachtingen, maar wel mooi om te volgen. Net zoals we hier al in een vroeg stadium Misa volgden, of Rus, of dat meiske dat nog ooit eens met de beste voetballer in wording uit de VS verkering heeft gehad en bij Bolletieri heeft gespeeld (hoe heet ze ook al weer), of bijvoorbeeld een Max Verstappen die op jonge leeftijd ook al van oudere kinderen won in zijn sport.

Ik laat me graag verrassen door hem :) Het is nu tenslotte armoe troef...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 december 2014 @ 22:14:02 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_147233350
Indy heeft ook al jaren een topic. Dus ja we kunnen er soms niet vroeg genoeg bij zijn :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 16 december 2014 @ 20:54:34 #11
408982 1239758715981
Mijn PIN is 4207
pi_147649967
Morgen om 08:00 lokale tijd tegen de altijd gevaarlijke Ivan Rotarov w/
pi_147682976
Soeverein, 6-0 6-2 ^O^

Nu tegen de 'Canadees' Niels van Noord
pi_147695776
Helaas bleek de imitatienederlander te sterk, ons Alec moest met 6-2 6-4 zijn meerdere erkennen -O- ;(
pi_148703661
Richard Krajicek en Esther Vergeer gaan met het project 'Partner van de Toekomst’ acht Nederlandse tennistalenten ondersteunen. De twee voormalige toppers willen er op die manier voor zorgen dat Oranje-succes in de top regelmatiger gaat voorkomen.

"De opleiding zit al goed in elkaar", aldus Krajicek woensdag bij DWDD. "Met dit project willen we jonge spelers een zetje in de rug geven. We willen ze klaarstomen voor de stap van jeugdspeler naar prof."

Andy Murray
Krajicek is sinds hij zijn tennisloopbaan beëindigde actief als toernooidirecteur van het ABN Amro World Tennis Tournament in Rotterdam. Vanuit die functie kan hij echt wat betekenen voor de talenten, denkt hij.

"Zoals gezegd is de opleiding in orde. We moeten dus extra dingen doen. We hebben bijvoorbeeld al geregeld dat de talenten bij het ABN Amro-toernooi een kwartiertje met Andy Murray gaan zitten, zodat hem dingen kunnen vragen. Ze zouden hem bijvoorbeeld kunnen vragen naar hoe je met druk moet omgaan. Als er iemand is die dat weet, is hij het wel, met al die Engelse kranten die hem altijd volgen."

Grote talenten
Ondanks het uitblijven van grote successen, is Krajicek dus zeer lovend over de opleiding. Zijn uitleg. "We hebben een paar grote talenten. Kijk naar Robin Haase, hij stond als jeugdspeler in de halve finale van Wimbledon. Thiemo de Bakker was in de jeugd de nummer één van de wereld en won Wimbledon. Hij was misschien wel het grootste talent dat we ooit hebben gehad. Helaas is het een andere kant opgegaan met hem. De hulp van profs of oud-profs had hem misschien kunnen helpen."

Alec Deckers, de zoon van Richard Krajicek, is een van de talenten die geholpen gaat worden.
Foto: Matty van Wijnbergen

bron: Telegraaf
  donderdag 15 januari 2015 @ 23:14:50 #15
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_148732874
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 december 2014 19:23 schreef clavier het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij ook af. Het is veel mooier als er weer een succesvolle Krajicek is, in plaats van iemand met een nietszeggende tennisnaam als Deckers. Richard zal wel niks in te brengen hebben. Vrouwlief heeft de broek aan.
Ik ken wel een Deckers die sport :P Alleen hebben we die na xxx blunders in het doel ook niet meer gezien dit seizoen :')
pi_166322062
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 19:14 schreef Coelho het volgende:
Zijn zoon Alec Deckers is nu 14 jaar en gaat een hele grote worden!
We zien het ja :').!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
U MAD?
  maandag 31 oktober 2016 @ 10:47:07 #17
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_166322274
quote:
13s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:33 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

We zien het ja :').!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mooie kick :)

Die jongen is pas 16 en heeft afgelopen zomer zijn middelbare school afgerond. Dat was een vereiste van Pa en Ma voordat hij zich volledig op tennis mocht gaan storten.

Deze week staat hij in het hoofdschema van de Cayman Cup Juniors, waar hij via de qual. ingekomen is. Vanmiddag/-avond tegen de Braziliaan Pedro Branco Diavan.

Kick dit topic over 2 jaar nog eens en dan weten we of hij inmiddels progressie heeft gemaakt of dat we hem al moeten afschrijven voordat hij begonnen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')