abonnement Unibet Coolblue
pi_147632359
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:38 schreef Koelkastje het volgende:

[..]

Voor een tas als dat zou ik dan ook even naar CaseLogic kijken, ik heb nu 4 jaar deze rugtas van hun en die heeft me nog nooit teleurgesteld.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb exact dezelfde tas, maar bij mij slijten de hengsels echt hard. Die tas is binnenkort aan vervanging toe.
pi_147633067
Ik zou even doorsparen en een degelijke nette Lowepro kopen. Nalbandian zijn ervaringen spreken al voor zich.

Bovendien vind ik hem er echt niet uit zien, maar dat zijn mijn twee centen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_147634738
Tja, ik ben er dan ook nog niet helemaal over uit.
Ik heb nu een hele kleine schoudertas waar de body met 17-50, 70-210 en wat accu's/filters etc. in passen. Erg compact en die neem je dus ook snel mee.

Zo'n rugzak is fors en neem je dan ook niet zo maar 'even' mee. Plus het valt erg op en lijkt het alsof je met duur spul rondloopt (wat in mijn geval dus niet zo is...)
Daarentegen kan ik daar wel gewoon al m'n zooi instoppen (wat nu nog door het hele huis ligt :@ ) en hoef ik niet meer te kiezen wat ik meeneem...
pi_147635207
Ik heb zelf een lowepro met de rits op de rug die gaat eigenlijk vooral mee de bergen in enzo.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_147635220
Voordat je een tas koopt 'omdat ie zo voordelig was' moet je eerst even op een rijtje zetten wat je precies met het ding wil gaan doen, wat je er in gaat stoppen, en wat je er eventueel in de nabije toekomst in gaat stoppen.

Een tas waar je letterlijk alles wat je hebt in kan stoppen zou ik in ieder geval niet kopen, je rug zal je dankbaar zijn, en je zal waarschijnlijk nooit alles wat je bezit nodig hebben tijdens het fotograferen van een bepaald iets.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 16 december 2014 @ 14:00:22 #206
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_147635712
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:03 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Ik heb exact dezelfde tas, maar bij mij slijten de hengsels echt hard. Die tas is binnenkort aan vervanging toe.
Daar heb ik gelukkig nog geen last van, hij is nog bijna in dezelfde staat als toen ik hem kocht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:45 schreef Ener-G het volgende:
Voordat je een tas koopt 'omdat ie zo voordelig was' moet je eerst even op een rijtje zetten wat je precies met het ding wil gaan doen, wat je er in gaat stoppen, en wat je er eventueel in de nabije toekomst in gaat stoppen.

Een tas waar je letterlijk alles wat je hebt in kan stoppen zou ik in ieder geval niet kopen, je rug zal je dankbaar zijn, en je zal waarschijnlijk nooit alles wat je bezit nodig hebben tijdens het fotograferen van een bepaald iets.
Die CaseLogic was voor mij het meest praktisch. Ik heb naar de meeste klussen (reportage werk) twee bodies met bijbehorende lens en nog 2 a 3 losse lenzen en flitsers mee. Mocht ik mijn laptop nodig hebben schuif ik die er ook zo bij in + alle vakjes voor extra's zijn heerlijk.

Mijn rug heeft niks te klagen als ik zoveel meeneem, als je hem goed afstelt en je je niet te stoer voelt voor het clipje voorlangs kan je er uren mee lopen.

+ hij is diep genoeg voor camera's met een grip.
Hmz...
pi_147636127
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:45 schreef Ener-G het volgende:
Voordat je een tas koopt 'omdat ie zo voordelig was' moet je eerst even op een rijtje zetten wat je precies met het ding wil gaan doen,
Spul gaan instoppen zodat ik niet meer hoef te kiezen wat ik meeneem. Voor sporadisch gebruik; dus zeker niet wekelijks.
quote:
wat je er in gaat stoppen,
Tot nu toe een 650D, 3 lenzen, flitser, mogelijk een grip en wat filters, accu's en zo'n China-gorillapod.
Oh, en eventueel de Sirui statief.

Laptop is grappig idee, maar mijn exemplaar is 17" en 3 kilo. :%
Dus dat hoeft niet (per se, mogelijk ooit eens een Windows tablet o.i.d. erbij)
quote:
je er eventueel in de nabije toekomst in gaat stoppen.
Ik kijk verlekkerd naar de 6D, Tamron 24-70, de mark I 70-200 f/2.8 en 2x extender.
Maar dat is verre toekomstmuziek. :P
quote:
Een tas waar je letterlijk alles wat je hebt in kan stoppen zou ik in ieder geval niet kopen, je rug zal je dankbaar zijn, en je zal waarschijnlijk nooit alles wat je bezit nodig hebben tijdens het fotograferen van een bepaald iets.
Zoals je hierboven kunt lezen heb ik niet zoveel spul, maar toch te veel om in die schoudertas te stoppen.
Daar kan camera+body in en een extra lens. Dan houdt het ook wel op.

De rugzakken die hier genoemd bieden dus genoeg ruimte om al m'n spul in te stoppen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 16-12-2014 14:20:03 ]
pi_147636375
Oh ik heb zelf ook een lompe rugzak in mn verzameling hoor.. Voor dat soort dingen heb ik een Dakine Sequence 33L, maar met dat ding op m'n rug krijg ik altijd een beetje een schildpad-achtige sensatie, of dat ik ga backpacken of naar een of ander festival :+

Als het niet nodig is laat ik die dan het liefst thuis..

De combi laptop + fotogear + rugzak blijft altijd een compromis tussen lompheid en capaciteit helaas. Ik was heel erg blij met m'n Lowepro Flipside 400AW imho de beste rugzak als je alleen fotogear en evt een tablet/ipad meeneemt, maar daar kon weer geen laptop in.

Wat schoudertassen betreft moet je ze inderdaad niet te groot kopen, want een te zware schoudertas is ook een hel.

Reportages en concerten doe ik zelf het liefst met (een van m'n) Domke's. Body/grip + 2 a 3 lenzen en that's it. Lekker low-profile, en beweegt ook wat makkelijker door mensenmenigte heen :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 16 december 2014 @ 15:18:51 #209
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_147638617
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:16 schreef Ener-G het volgende:
Oh ik heb zelf ook een lompe rugzak in mn verzameling hoor.. Voor dat soort dingen heb ik een Dakine Sequence 33L, maar met dat ding op m'n rug krijg ik altijd een beetje een schildpad-achtige sensatie, of dat ik ga backpacken of naar een of ander festival :+
Lijkt me een zeer mooie tas die Dakine _O_!
Hmz...
pi_147638921
Mwoa hij is echt huuuge, als je kleiner bent dan 1 meter 85 zou ik er in ieder geval niet aan beginnen.. Verder is je cameraspul wel redelijk bombestendig opgeborgen in de insert (het ding is tenslotte bedoeld om mee te kunnen snowboarden), en zit ie door de brede heupband heerlijk comfortabel.

Nadelen zijn dat er te weinig dividers in zitten, je hebt maar 4 lensvakken en een vak voor je camera (die er met grip niet in past). Als je de insert eruit haalt, comprimeert/vormt de tas een beetje raar als je hem 'leeg' of niet helemaal vol gebruikt. Al heb ik ook regelmatig gewoon m'n Domke F-6 als insert in het hoofdvak gestopt, en dan hield ik de helft van het hoofdvak nog over voor een trui/jas en andere niet-fotomeuk :+

Ik twijfel nog of ik hem hou of weg ga doen ten faveure van een http://www.lowepro.com/protactic :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:23:09 #211
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_147642660
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:28 schreef Ener-G het volgende:
camera (die er met grip niet in past).
-O-
Hmz...
pi_147643992
Nou het is vooral de combinatie camera met grip, of camera en laptop die de rugzakken enorm diep maakt (vanaf je rug gezien). Er zijn weinig tassen waar een gripped camera met lens erop in past. Bij de flipside 400 kan het in ieder geval wel.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  FOK!fotograaf dinsdag 16 december 2014 @ 19:34:07 #213
73911 ultra_ivo
pi_147646584
Een rugzak gaat er bij mij aankomen. Sinds ik de DA 50-135 heb is m'n schoudertas wat krap geworden. En het gewicht is nu ook wat flink voor een hele dag.
pi_147650775
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:23 schreef Koelkastje het volgende:

[..]

-O-
Opzich scheelt het wel dat ik een Nikon D700 heb, daar kan de grip er in 3 seconden op en af. Niet zoals bij Canon (en andere merken?) waar er op de grip een gedeelte zit wat in het batterijvak van de body steekt.

Ik heb hem trouwens wel een keer met grip in het topvak gestopt (wat eigenlijk het snowboardbrilvak is), daar past ie met een korte prime wel in. Maar dan mis je de padding van de foto insert.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  FOK!fotograaf dinsdag 16 december 2014 @ 22:02:04 #215
73911 ultra_ivo
pi_147653464
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:11 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Opzich scheelt het wel dat ik een Nikon D700 heb, daar kan de grip er in 3 seconden op en af. Niet zoals bij Canon (en andere merken?) waar er op de grip een gedeelte zit wat in het batterijvak van de body steekt.
Bij Pentax is ie er ook zo vanaf. Het even zoeken van het beschermkapje voor de aansluiting duurt meestal langer dan het eraf halen van de grip :).
pi_147659102
Hehe dat klepje ben ik ook altijd kwijt, slingert rond in een van de vakjes van de tas. Rubbertje om de contacten af te dichten van de body zit dan wel weer een nette opberg-uitsparing voor in de grip :?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_147662188
Een nieuwe tas zou wel wenselijk zijn, maar wat zijn sommige tassen toch lelijk :P (die Protactic :|W )!
pi_147662955
Goedemorgen O+
  woensdag 17 december 2014 @ 12:08:53 #219
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_147666026
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 10:00 schreef Puala het volgende:
Goedemorgen O+
Goedemiddag c_/!
Hmz...
pi_147666115
quote:
6s.gif Op woensdag 17 december 2014 09:08 schreef Nalbandian het volgende:
Een nieuwe tas zou wel wenselijk zijn, maar wat zijn sommige tassen toch lelijk :P (die Protactic :|W )!
Smaken verschillen.. ik vind de 350AW nog best cool, de 450AW vind ik dan weer way huuuuge (maar dat zal dan wel weer degene zijn die ik nodig heb)

Die molle attachments aan de buitenkant zijn puur functioneel, zodat je er pouches en andere zaken aan kwijt kan:



Ik ben er zelf ook nog niet over uit of ik dat handig vind, allerlei losse meuk aan de buitenkant van de tas.

Maar speciaal voor de hipsters heb je ook nog rugzakken als deze: :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_147666194
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 12:12 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Smaken verschillen.. ik vind de 350AW nog best cool, de 450AW vind ik dan weer way huuuuge (maar dat zal dan wel weer degene zijn die ik nodig heb)

Die molle attachments aan de buitenkant zijn puur functioneel, zodat je er pouches en andere zaken aan kwijt kan:

[ afbeelding ]

Ik ben er zelf ook nog niet over uit of ik dat handig vind, allerlei losse meuk aan de buitenkant van de tas.

Maar speciaal voor de hipsters heb je ook nog rugzakken als deze: :P

[ afbeelding ]
Voordeel van die laatste is dat niet iedereen gelijk doorheeft dat je daar met duur cameraspul* rondloopt.
Dat trekt mij persoonlijk ook wel een beetje die stijl op.

* In mijn geval dus niet, maar over het algemeen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 17-12-2014 12:56:52 ]
pi_147666392
Op het eerste oog niet nee, maar die 'security by obscurity' is meteen weg zodra je je camera opbergt of uit die tas haalt. Het dievengilde weet inmiddels ook wel wat er in de gemiddelde Crumpler zit.

Het ziet er imho wel mijlenver beter uit dan stereotype rechthoekige zwarte nylon fototassen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_147668006
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 12:24 schreef Ener-G het volgende:
Op het eerste oog niet nee, maar die 'security by obscurity' is meteen weg zodra je je camera opbergt of uit die tas haalt. Het dievengilde weet inmiddels ook wel wat er in de gemiddelde Crumpler zit.
Da's ook weer waar.
quote:
Het ziet er imho wel mijlenver beter uit dan stereotype rechthoekige zwarte nylon fototassen.
Zo'n standaard fototas is inderdaad niet echt een looker nee...

Geen antwoord op m'n vraag gekregen over dergelijke posts, daarom blijf ik ze maar noemen:

Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
PW: ¤1970.
Komt straks om 14:00 uur in de aanbieding bij Amazon.de waar het met ¤1.821,39 al goedkoper is dan in Nederland (prijs is hoger voor ons vanwege BTW-verschil tussen NL en DE).
Eind november kwam deze ook langs en ging die van ¤1.870 naar ¤1.770.
EDIT: ¤1666 geworden. :o

Sony DT 18-135 mm F3.5-5.6 SAM (SAL18135)
PW: ¤349.
Om 17:00 uur in de aanbieding bij Amazon.de waar die nu ¤350 kost.
EDIT: ¤299 geworden.

Sony Alpha 6000 + Vario-Tessar T* E 16 - 70 mm F4 ZA OSS Zwart
PW: ¤1550.
Om 19:00 uur in de aanbieding bij Amazon.de waar het nu nog ¤1423 kost.
EDIT: ¤1149 geworden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 17-12-2014 19:01:29 ]
pi_147668807
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:33 schreef Iemand91 het volgende:
Geen antwoord op m'n vraag gekregen over dergelijke posts, daarom blijf ik ze maar noemen:
Misschien even het aanbiedingen topic opgraven uit het archief en weer nieuw leven inblazen :)

FOT / 'Aanbiedingen' Topic
pi_147670119
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:33 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Da's ook weer waar.

[..]

Zo'n standaard fototas is inderdaad niet echt een looker nee...

Geen antwoord op m'n vraag gekregen over dergelijke posts, daarom blijf ik ze maar noemen:

Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
PW: ¤1970.
Komt straks om 14:00 uur in de aanbieding bij Amazon.de waar het met ¤1.821,39 al goedkoper is dan in Nederland (prijs is hoger voor ons vanwege BTW-verschil tussen NL en DE).
Eind november kwam deze ook langs en ging die van ¤1.870 naar ¤1.770.
EDIT: ¤1666 geworden. :o

Sony DT 18-135 mm F3.5-5.6 SAM (SAL18135)
PW: ¤349.
Om 17:00 uur in de aanbieding bij Amazon.de waar die nu ¤350 kost.

Sony Alpha 6000 + Vario-Tessar T* E 16 - 70 mm F4 ZA OSS Zwart
PW: ¤1550.
Om 19:00 uur in de aanbieding bij Amazon.de waar het nu nog ¤1423 kost.
Komt de Sigma 120-300 2.8 Sports nog ergens in de aanbieding?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')