abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 november 2014 @ 20:55:21 #1
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_147161030
Hallo

Ik heb (toen ik de achterwand van mn terrarium eruit probeerde te halen) perongeluk barsten/breuken gemaakt in beide zijkanten. Er zitten flinke breuken in het glas. Weet iemand hoe ik dit enigszinds kan wegwerken zonder het glad te vervangen?

Is er een soort lijm waarmee je het kan camouvleren (zoals de hars van carglass). Het zijn dus echte barsten en geen krasjes.

Bvd
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_147161940
fight fire with fire!

dus repareer het glas met glas!
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
  zondag 30 november 2014 @ 21:27:36 #3
348749 dikkedaniel
pi_147162695
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:13 schreef pionnetje het volgende:
fight fire with fire!

dus repareer het glas met glas!
Hmm een nieuwe glasplaat erin zetten gaat me te lang duren.

Ik ben niet erg handig en dan zou ik eerst de oude kit moeten verwijderen, een glasplaat van precies dezelfde lengte vinden, glaskit kopen en het erin kitten.

Ik hoopte dat er een goedkope manier was zodat je de barsten minder goed ziet.
pi_147162788
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 21:27 schreef dikkedaniel het volgende:
Hmm een nieuwe glasplaat erin zetten gaat me te lang duren.

Ik ben niet erg handig en dan zou ik eerst de oude kit moeten verwijderen, een glasplaat van precies dezelfde lengte vinden, glaskit kopen en het erin kitten.

dun glas is vrij geodkoop hey en kan je op maat laten snijden en ben je klaar! of je scoort een stuk plastic van dezelfde grote, en je snijd dat met een stanley mes op maat en lijmt het ertegen aan! hout kan op zich ook!
  zondag 30 november 2014 @ 21:43:12 #5
348749 dikkedaniel
pi_147163524
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:29 schreef pionnetje het volgende:

[..]

dun glas is vrij geodkoop hey en kan je op maat laten snijden en ben je klaar! of je scoort een stuk plastic van dezelfde grote, en je snijd dat met een stanley mes op maat en lijmt het ertegen aan! hout kan op zich ook!
Maar als ik een stuk glas ertegenaan kit zie je de barst er toch nog doorheen? Daar wordt het denk ik alleen nog maar lelijker op.
pi_147163560
um kan ook vel papier ertussen doen!
  zondag 30 november 2014 @ 21:50:06 #7
348749 dikkedaniel
pi_147163844
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:43 schreef pionnetje het volgende:
um kan ook vel papier ertussen doen!
Haha dat moet dan maar. Wel jammer dat het dan niet transpirant meer is.
pi_147163934
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 21:50 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Haha dat moet dan maar. Wel jammer dat het dan niet transpirant meer is.
En anders los je dat met Axe op.
  zondag 30 november 2014 @ 21:59:33 #9
348749 dikkedaniel
pi_147164439
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 21:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En anders los je dat met Axe op.
Dan ruikt het alleen maar iets lekkerder.
pi_147166477
Er bestaat glaslijm die in uv licht uithard. Gewoon te koop bij de gamma en zo. Of gel voor nagels werkt ook.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  PR en moderator maandag 1 december 2014 @ 11:52:01 #11
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147178731
Moet het ook weer waterdicht worden?

Ik weet dat er een soort doorzichtige kit bestaat speciaal voor het vullen/dichten van beschadigingen in terraria.
Zal vanavond als ik thuis ben (en het niet vergeet) even kijken of ik het nog kan vinden.
Weet alleen niet of het dan ook waterdicht is.
De barst blijf je dan trouwens wel zien volgens mij, het is geen Carglass-hars :P

Ik wil je topic trouwens ook wel kicken naar Klussen & Wonen als je er hier niet echt uit komt, daar zijn vast meer mensen die vaker met glas kitten en barsten dichten enzo :P
Fuck the EBU.
  maandag 1 december 2014 @ 18:24:17 #12
348749 dikkedaniel
pi_147191925
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 11:52 schreef Moira. het volgende:
Moet het ook weer waterdicht worden?

Ik weet dat er een soort doorzichtige kit bestaat speciaal voor het vullen/dichten van beschadigingen in terraria.
Zal vanavond als ik thuis ben (en het niet vergeet) even kijken of ik het nog kan vinden.
Weet alleen niet of het dan ook waterdicht is.
De barst blijf je dan trouwens wel zien volgens mij, het is geen Carglass-hars :P

Ik wil je topic trouwens ook wel kicken naar Klussen & Wonen als je er hier niet echt uit komt, daar zijn vast meer mensen die vaker met glas kitten en barsten dichten enzo :P
Ja dat is goed.
ik heb er inderdaad glaskit overheen gesmeerd voor je ziet de barst nog net zo goed. Hij hoeft verder niet waterdicht te zijn, ik vind de barsten er alleen lelijk uitzien.
  PR en moderator maandag 1 december 2014 @ 20:42:19 #13
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147198489
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 18:24 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Ja dat is goed.
ik heb er inderdaad glaskit overheen gesmeerd voor je ziet de barst nog net zo goed. Hij hoeft verder niet waterdicht te zijn, ik vind de barsten er alleen lelijk uitzien.
Ik kan niet meer vinden wat het nou precies was, maar het zal wel glaskit zijn geweest zoals jij dat nu gebruikt hebt.
Ik heb eigenlijk geen idee of er voor particulieren iets bestaat om te kopen waarmee je het compleet kan uitharden zodat de barst niet zichtbaar is :@
Fuck the EBU.
  Designer maandag 1 december 2014 @ 23:23:39 #14
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_147205350
quote:
14s.gif Op maandag 1 december 2014 20:42 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik kan niet meer vinden wat het nou precies was, maar het zal wel glaskit zijn geweest zoals jij dat nu gebruikt hebt.
Ik heb eigenlijk geen idee of er voor particulieren iets bestaat om te kopen waarmee je het compleet kan uitharden zodat de barst niet zichtbaar is :@
Vrees van niet. Zo'n barst is door en door, een kras / sterretje kan je camoufleren met hars omdat een putje is dat je weer glad maakt. Ik denk niet dat je de hars tussen de gebroken glasplaten krijgt. Je hebt capillaire werking mee, maar de hars is denk ik te dik.

Nieuw glas is niet zo moeilijk als je een beetje handig bent, zeker als het een terrarium is en geen aquarium. Dan is waterdichtheid en drukbestendigheid minder een issue. Gewoon de maten en dikte opnemen van de platen en bij de glasboer plaatjes laten snijden en dan weer vastkitten.
🐙
  maandag 1 december 2014 @ 23:50:50 #15
348749 dikkedaniel
pi_147206280
Ik ben inderdaad bang dat aan een barst niet veel meer weg te werken valt. Heb ook geen glasblazer bij de hand dus dat wordt em niet.

Denk dat ik gewoon plakfolie of raamfolie haal en er overheen plak zodat je het niet meer ziet.
  Designer maandag 1 december 2014 @ 23:54:17 #16
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_147206390
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 23:50 schreef dikkedaniel het volgende:
Heb ook geen glasblazer bij de hand dus dat wordt em niet.
Het is toch gewoon een rechte bak neem ik aan? Waar gaan de mensen waar je woont heen als hun ruit ingegooid is? Er moet toch wel ergens een glasboer zijn? :P
🐙
  dinsdag 2 december 2014 @ 00:08:01 #17
348749 dikkedaniel
pi_147206792
quote:
10s.gif Op maandag 1 december 2014 23:54 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Het is toch gewoon een rechte bak neem ik aan? Waar gaan de mensen waar je woont heen als hun ruit ingegooid is? Er moet toch wel ergens een glasboer zijn? :P
Ja klopt maar ik weet niet of ik er zoveel geld en tijd in wil steken.
pi_147221919
Mijn paludarium heeft helemaal geen glazen achterwand. Heb profieltjes gekocht waar ik dus een betonplex plaatje ingelijmt heb.

Mooi waterdicht ( waterval ) en mocht ik de bak ooit verkopen sloop ik de plaat eruit en kan de nieuwe eigenaar er zo een nieuw plaatje en profiel tegen aan lijmen en er gaten in boren mocht hij dat willen.

Prijs nog niet eens 20 euro inclusief de profielen en de waterdichte kit. ( houthandel in de buurt dun plaatje betonplex)

2 profielen
waterdichte kit
dun betonplex plaatje ( waar je in harte lust in kunt boren voor waterleidingen etc )

Voordeel nooit last meer van krassen, goedkoop en je sloopt je achterwand er zo uit met plaatje en al. Je kunt je leidingen bekabeling mooi wegwerken want je boort zo een gaatje door het dunne plaatje, plus je bak is een stuk lichter.

Nadeel je kunt er niet door heen kijken.
  Designer dinsdag 2 december 2014 @ 17:19:10 #19
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_147222522
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 16:55 schreef Aloria het volgende:
Mijn paludarium heeft helemaal geen glazen achterwand. Heb profieltjes gekocht waar ik dus een betonplex plaatje ingelijmt heb.

Mooi waterdicht ( waterval ) en mocht ik de bak ooit verkopen sloop ik de plaat eruit en kan de nieuwe eigenaar er zo een nieuw plaatje en profiel tegen aan lijmen en er gaten in boren mocht hij dat willen.

Prijs nog niet eens 20 euro inclusief de profielen en de waterdichte kit. ( houthandel in de buurt dun plaatje betonplex)

2 profielen
waterdichte kit
dun betonplex plaatje ( waar je in harte lust in kunt boren voor waterleidingen etc )

Voordeel nooit last meer van krassen, goedkoop en je sloopt je achterwand er zo uit met plaatje en al. Je kunt je leidingen bekabeling mooi wegwerken want je boort zo een gaatje door het dunne plaatje, plus je bak is een stuk lichter.

Nadeel je kunt er niet door heen kijken.
Mja, dat is minder leuk als je het bij beide zijwandjes moet doen me dunkt.
🐙
pi_147222718
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:19 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Mja, dat is minder leuk als je het bij beide zijwandjes moet doen me dunkt.
Je had er nu een achterwand in, dus dan maakt dit ook niet uit. Glas met barsten vind ik lelijker dan een mooie bruin wandje. Maar dit is persoonsgebonden.
  Designer dinsdag 2 december 2014 @ 17:31:04 #21
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_147222821
Ik heb helemaal niets.
🐙
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')