Koop een FM antenne, dan heb je dat probleem zo opgelost.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:15 schreef hoas het volgende:
Om radio te luiteren hebben wij tegenwoordig een
Glasvezel modem
Kabel
Modem
Kabel
Mediabox
Kabel
Radio
Hehe we hebben signaal 4 fucking apparaten alleen voor de radio.
Maar goed ik heb zogenaamde dubbele plinten daar lopen de kabels achter
Ik heb een voorzetwand gemaakt in de woonkamer voor de kabels naar de tv en ook de stroom komt hierdoor naar binnen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:01 schreef Stickers het volgende:
De nieuwe televisie komt binnenkort binnen en ik maak me enigszins zorgen om de hoeveelheid kabels die ik heb liggen voor de apparaten die ik gebruik.
Ik heb deze vier van deze kastjes(http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70218449/). Waarvan de twee buitenste met een deurtje erop en op dit moment liggen alle kabels achter de kastjes.
Er zit aan de linkerkant van de kastjes een dubbele wandcontactdoos. Dus een verlengsnoer is noodzakelijk.
De televisie wordt overigens in het midden van de kastjes opgehangen, met een kabelgoot voor de stroom en hdmi kabel.
Hoe hebben jullie dit opgelost? En hebben jullie nog tips?
Oja en het is een huurhuis, dus ik kan helaas niets in de muur verwerken
Schema van de kabels: [ afbeelding ]
Niet/nauwelijks.quote:
Hoe heb je de besta kastjes verbouwd? Een voorzetwand als in een wand tussen de kastjes en de muur? of compleet voor de tv?quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:38 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Koop een FM antenne, dan heb je dat probleem zo opgelost.
[..]
Ik heb een voorzetwand gemaakt in de woonkamer voor de kabels naar de tv en ook de stroom komt hierdoor naar binnen.
Ik heb een Besta tv meubel van Ikea helemaal verbouwd en voorzien van kabelgoten voor alle apparatuur.
Dat is bij ons niet het geval, vorm van de woonkamer staat eigenlijk maar één inrichting toe wat betreft multimedia/bankstel. Tevens zijn er in de muur waar de tv staat al drie kasten in vastgezetquote:Op vrijdag 28 november 2014 10:44 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Niet/nauwelijks.
Ik heb bedradingskoker tegen de plint geschroefd om fatsoenlijk te kunnen stofzuigen zonder dat de TV tegen de vlakte gaat, maar verder mogen van mij alle kabels in het zicht zitten. Techniek mag, wat mij betreft, rustig gezien worden.
Verder verander ik nogal eens de indeling van mijn huiskamer, dus enige flexibilteit is dan ook wel fijn.
Ik heb langs de complete wand, van links naar rechts, van boven naar benden ragels geplaatst en daar gipsplaten tegenaan gehangen. Precies in het midden hangt mijn tv, met daarachter een een brede kabel goot.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:47 schreef Stickers het volgende:
Hoe heb je de besta kastjes verbouwd? Een voorzetwand als in een wand tussen de kastjes en de muur? of compleet voor de tv?
Tussen de kastjes en muur zou op zich wel kunnen, alleen even kijken hoe ik dat ga fabriceren. Ben niet extreem handig met maatwerk
En ik wil natuurlijk niet wanneer een en ander onderhoud nodig heeft of een upgrade de hele boel uit elkaar moeten trekken.
Centraal stroompunt lijkt erg handig, alles gaat van en naar de AVR. Daar vlakbij zou dan ook een goed punt zijn om stroomtoevoer te centraliseren.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:27 schreef R-Tech het volgende:
Ik heb mijn besta ook compleet verbouwd.
Gewoon de normale versie (niet de multimedia versie) genomen.
Het fijne is dat je 2cm ruimte hebt achter het meubel, zelfs als hij strak tegen de muur staat.
Als je een paar tactische gaten boort kan je alle kabels er netjes achterlangs laten lopen zonder iets in het zicht.
Natuurlijk is het handig om op slimme plekken een vast stroompunt te monteren, dat scheelt je een bos draden naar een centrale verlengdoos.
Bij mij komt er namelijk via 1 snoer stroom binnen in het meubel, aan de linkerkant heb ik hier een zelfgemaakte verlengdoos (3x 4 poorts opbouw v/d gamma op een dunne plank) gemonteerd.
Vanaf daar loopt 1 snoer naar de rechterkant waar een enkele 4 poorts opbouw doos zit.
Dat is dan 1 snoer overdwars die weer in een kabelgoot zit.
Het is, vind ik, een leuke klus om alles uit het zicht te krijgen en toch functioneel te houden.
Kost wel een hoop tijd
Het gaat ook om de kabels, dus wat mij betreft is het schema in orde.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:15 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Begin eerst eens met een schema dat klopt.
Hier lijkt het alsof zelfs je center en andere speakers 220 nodig hebben.
ik zie 7 apparaten die 230 nodig hebben. (fatsoenlijke verdeeldoos, geen probleem).
en dan nog wat HDMI (4 stuks).
en wat speakerkabel.
Niet heel spannend moet ik zeggen.
Tja kabelgoten of gaten boren, of beidequote:Op vrijdag 28 november 2014 15:17 schreef Stickers het volgende:
[..]
Centraal stroompunt lijkt erg handig, alles gaat van en naar de AVR. Daar vlakbij zou dan ook een goed punt zijn om stroomtoevoer te centraliseren.
[..]
Het gaat ook om de kabels, dus wat mij betreft is het schema in orde.
De speakerkabels zijn overigens verbonden met de AVR en hebben geen directe link met het verlengsnoer. Waar je dus vandaan haalt dat de speakers en center 220 nodig hebben haal ik er niet uit.
Maar goed, het is inderdaad allemaal niet zo spannend. Vraag is eerder hoe ik dit netjes wegwerk, en niet alles aansluit erachter gooi en klaar is kees.
Ik heb nog meer zooi staan en heb alles in/op een kast die onderin drie lades heeft van 20 cm hoog.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:01 schreef Stickers het volgende:
Hoe hebben jullie dit opgelost? En hebben jullie nog tips?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |