Graag gedaan, schatje.quote:Op zaterdag 29 november 2014 02:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja dat ben je ook.
Ik heb vaker mensen gevraagd waarom ze iets afwijkends schreven, maar ik kreeg zelden een antwoord.
Jij bent blijkbaar een van de weinigen die ook bereid is na te denken over de vraag waarom hij iets schrijft. Die in plaats van hij. Na in plaats van naar. Nieuwschierig in plaats van nieuwsgierig.
Ik vraag me af of de door jou genoemde reden algemeen geldig is, maar je reageert tenminste. Dat is al bijzonder.
Ik heb liever vlees op de billen dan tussen de benenquote:
En beide...quote:Op zaterdag 29 november 2014 02:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb liever vlees op de billen dan tussen de benen
In de boerendorpen komen dat soort zaken inderdaad nog voor, net zoals homofobie. Waarschijnlijk inderdaad doordat ze geen ervaring hebben met deze fenomenen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik wel. Vooral in dorpen. Ik merk t zelfs aan tafels tijdens verjaardagen.
Maar het is meer een "wat de boer niet kent"kwestie.
Misschien zie je ook eerder vooroordlen dan racisme pur sang.
quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik wel. Vooral in dorpen. Ik merk t zelfs aan tafels tijdens verjaardagen.
Maar het is meer een "wat de boer niet kent"kwestie.
Misschien zie je ook eerder vooroordlen dan racisme pur sang.
Dan moet je wel echt in één of ander afgelegen gehucht wonen wil je daar nooit mee in aanraking komen. Ik woon in een boerendorp (technisch gezien een stad) en kom zelfs hier al jaren met verschillende culturen in contact. Al zijn het wel voornamelijk EU'ers als Britten, Spanjaarden, Polen, Roemenen etc.. Als ik om 6 uur bij de lokale supermarkt ben kijken ze me bij de kassa raar aan dat ik gewoon Nederlands spreek. Ondertussen hebben de Chinezen en Marokkanen ongeveer 3/4e van de horeca overgenomen, maar alsnog kom ik er graag. Ik heb juist het idee dat in dorpen de integratie een stuk beter is dan in steden vanwege het gebrek aan een brede allochtone gemeenschap.quote:Op zaterdag 29 november 2014 02:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In de boerendorpen komen dat soort zaken inderdaad nog voor, net zoals homofobie. Waarschijnlijk inderdaad doordat ze geen ervaring hebben met deze fenomenen.
Sorry lieverd, ho's before bro's bij mijquote:
Het hoeft niet per se een gehucht te zijn, er zijn ook nog wat grote afgelegen boerendorpen in Nederland.quote:Op zaterdag 29 november 2014 03:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dan moet je wel echt in één of ander afgelegen gehucht wonen wil je daar nooit mee in aanraking komen.
Ja die gehuchten in de Achterhoek of Noord-Groningen zijn de uitzonderingen natuurlijkquote:Op zaterdag 29 november 2014 03:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het hoeft niet per se een gehucht te zijn, er zijn ook nog wat grote afgelegen boerendorpen in Nederland.
In Noord-Brabant ook.quote:Op zaterdag 29 november 2014 03:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja die gehuchten in de Achterhoek of Noord-Groningen zijn de uitzonderingen natuurlijk
Hier niet hoorquote:
Coole gastenquote:Op vrijdag 28 november 2014 23:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Verrek. Dus daar komt het vandaan?
Bij ons heeft gisteren een christelijke studentenvereniging kennelijk Sint Pannekoek gevierd, compleet met een bijbehorend lied.
De bakkers waren allemaal blank, op een zwart meisje na. Maar die was dan ook meteen echt heel zwart!
Ben jij gekleurd dan? Volgens mij niet.quote:Op vrijdag 28 november 2014 19:16 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind dat we dat nogal makkelijk en snel zeggen. "Het val allemaal wel mee in NL".
Dat je de minst erge van de klas bent, wil nog niet zegen dat het goed is.
Aha, weer zo'n voorbeeld van hoe niet actueel racisme is in Nederland.quote:Op vrijdag 28 november 2014 19:39 schreef ems. het volgende:
[..]
Als licht getint figuur kan ik dit beamen. Ook ben ik opgegroeid in een vrij achterlijk christelijk-conservatief dorp en kan me geen enkel moment voor de geest halen waarin ik benadeeld ben omdat ik wat donkerder ben en een dikkere (en mooiere) neus heb.
Maargoed, ik ben dan ook weer niet zwart dus voor hen kan ik niet spreken.
Het handjevol tokkies/slachtoffers/criminelen bepalen dan ook de media.quote:Op zaterdag 29 november 2014 09:42 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Ben jij gekleurd dan? Volgens mij niet.
Ik ben gekleurd en heb een duidelijk niet-nederlands uiterlijk. Zowel in het Zuiden als het Noorden van het land heb ik nauwelijks te maken gehad met racisten.
Dat er een handje vol tokkies rondloopt dat tegen alles is dat anders is dan henzelf, vind ik niet representatief voor de gemiddelde bevolking.
Als racisme me al overkomt valt het ook meteen heel erg op, juist omdat het uitzonderlijk is.
Volgens mij heb je als homo velen malen meer last van discriminatie.
Maar die zijn zeker niet representatief voor de "Nederlandse mening" aangezien het van die zieke incestueuze gebieden zijn waar men zich (bewust/onbewust) niet ontwikkelt.quote:Op zaterdag 29 november 2014 03:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het hoeft niet per se een gehucht te zijn, er zijn ook nog wat grote afgelegen boerendorpen in Nederland.
Nu al een trailer?quote:Op zaterdag 29 november 2014 03:56 schreef Glazenmaker het volgende:
Zwarte piet is nu ook al een bad guy in Star Wars.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |