abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zaterdag 29 november 2014 @ 03:19:40 #151
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147111003
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 03:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In Noord-Brabant ook.
Hier niet hoor :P

Al kennen we wel de uitdrukking "da woar ik nie, da woar un neger". Vaak gebruikt om indirect toe te geven dat je iets niet heel ergs hebt gedaan. Voorbeeld: "wie heeft het laatste koekje op?" "da woar ik nie, da woar un neger".
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_147111105
Met wat herfstbier is dat interview met Quinsy nog steeds schijtirritant. Wat een lulzak zeg.
pi_147111121
U weet nog niet of u het overweegt? Nee hihihihihiiii. Dat is dan een opinieleider in Nederland, die dankzij het internet serieus genomen moet worden.
pi_147111235
Zwarte piet is nu ook al een bad guy in Star Wars.
pi_147111758
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 23:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Verrek. Dus daar komt het vandaan?
Bij ons heeft gisteren een christelijke studentenvereniging kennelijk Sint Pannekoek gevierd, compleet met een bijbehorend lied.
De bakkers waren allemaal blank, op een zwart meisje na. Maar die was dan ook meteen echt heel zwart!
Coole gasten ^O^
Het is een Rotterdamse vinding. Rotterdam _O_
NWS / Rotterdam uitgeroepen tot beste stad Europa
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_147112233
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:16 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik vind dat we dat nogal makkelijk en snel zeggen. "Het val allemaal wel mee in NL".
Dat je de minst erge van de klas bent, wil nog niet zegen dat het goed is.
Ben jij gekleurd dan? Volgens mij niet.

Ik ben gekleurd en heb een duidelijk niet-nederlands uiterlijk. Zowel in het Zuiden als het Noorden van het land heb ik nauwelijks te maken gehad met racisten.

Dat er een handje vol tokkies rondloopt dat tegen alles is dat anders is dan henzelf, vind ik niet representatief voor de gemiddelde bevolking.

Als racisme me al overkomt valt het ook meteen heel erg op, juist omdat het uitzonderlijk is.

Volgens mij heb je als homo velen malen meer last van discriminatie.
pi_147112260
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:39 schreef ems. het volgende:

[..]

Als licht getint figuur kan ik dit beamen. Ook ben ik opgegroeid in een vrij achterlijk christelijk-conservatief dorp en kan me geen enkel moment voor de geest halen waarin ik benadeeld ben omdat ik wat donkerder ben en een dikkere (en mooiere :+ ) neus heb.

Maargoed, ik ben dan ook weer niet zwart dus voor hen kan ik niet spreken.
Aha, weer zo'n voorbeeld van hoe niet actueel racisme is in Nederland.
pi_147112492
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 09:42 schreef Pedro-Noir het volgende:

[..]

Ik ben gekleurd en heb een duidelijk niet-nederlands uiterlijk. Zowel in het Zuiden als het Noorden van het land heb ik nauwelijks te maken gehad met racisten.

Dat er een handje vol tokkies rondloopt dat tegen alles is dat anders is dan henzelf, vind ik niet representatief voor de gemiddelde bevolking.

Als racisme me al overkomt valt het ook meteen heel erg op, juist omdat het uitzonderlijk is.

Het handjevol tokkies/slachtoffers/criminelen bepalen dan ook de media.
pi_147112519
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 03:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het hoeft niet per se een gehucht te zijn, er zijn ook nog wat grote afgelegen boerendorpen in Nederland.
Maar die zijn zeker niet representatief voor de "Nederlandse mening" aangezien het van die zieke incestueuze gebieden zijn waar men zich (bewust/onbewust) niet ontwikkelt.
pi_147112665
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 03:56 schreef Glazenmaker het volgende:
Zwarte piet is nu ook al een bad guy in Star Wars.
Nu al een trailer? :)
Wat een feest voor de übernerd JJ: eerst Star Trek en nu Star Wars. *O*
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 29 november 2014 @ 11:47:28 #161
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_147113826
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:13 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Eens. Nou ja, niet "geen racisme", wel "minder vaak racisme". Zie het Molukse voorbeeld in t nieuws nu.

[..]

Niet mee eens.

[..]

Eens.

[..]

Niet mee eens.

Het is onzin om te zeggen dat je niet meer mee zou mogen praten. Het is semi-onzin om te zeggen dat je niet weet hoe het is. Het is echter ook volledige onzin als je denkt dat je als blanke hetero man net zo vaak persoonlijk slachtoffer van racisme bent als een minderheid. Om het even WELKE minderheid.
Als blanke man met een sterk afwijkende voorkeur voor kleding, muziek etc. kan ik wel degelijk beamen dat ik vaak slachtoffer ben van discriminatie. En voor mij is discriminatie gelijk aan racisme. Dat ik piercings mooi vind is deels genetisch meegegeven, dat ik er dus een paar heb is "geen vrije keuze". Net als dat iemand zwart is en daar niks aan kan doen, heb ik piercings en kan ik daar niks aan doen.

Maar dat is blijkbaar irrelevant in de hele discussie, want dit is anders en je kan er toch voor kiezen om het niet te doen blablabla... Dus komen we weer terug op het punt dat ik niet zou weten wat het is om slachtoffer te zijn van racisme.

Weet je, deze hele fucking maatschappij is verziekt door huilebalkjes die iedere keer dat ze iets tegenkomen waar ze niet tegen kunnen gaan huilen en er een naampje aan geven. Het is gewoon zielig aan het worden. Laat mensen potverdomme eens een beetje ruggegraat kweken.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_147120045
De Groene Amsterdammer had al in 1930 kritiek op Zwarte Piet.

zaterdag 29 november 2014 @ 18:15:02 #163
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_147122550
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 11:47 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Als blanke man met een sterk afwijkende voorkeur voor kleding, muziek etc. kan ik wel degelijk beamen dat ik vaak slachtoffer ben van discriminatie. En voor mij is discriminatie gelijk aan racisme. Dat ik piercings mooi vind is deels genetisch meegegeven, dat ik er dus een paar heb is "geen vrije keuze". Net als dat iemand zwart is en daar niks aan kan doen, heb ik piercings en kan ik daar niks aan doen.

Maar dat is blijkbaar irrelevant in de hele discussie, want dit is anders en je kan er toch voor kiezen om het niet te doen blablabla... Dus komen we weer terug op het punt dat ik niet zou weten wat het is om slachtoffer te zijn van racisme.

Weet je, deze hele fucking maatschappij is verziekt door huilebalkjes die iedere keer dat ze iets tegenkomen waar ze niet tegen kunnen gaan huilen en er een naampje aan geven. Het is gewoon zielig aan het worden. Laat mensen potverdomme eens een beetje ruggegraat kweken.
Piercings en tattoos hebben idd een negatieve "klank" bij een hele generatie, dus in dat geval kan ik me idd nog voorstellen dat je discriminatie meemaakt ja.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zaterdag 29 november 2014 @ 18:18:17 #164
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_147122611
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 09:42 schreef Pedro-Noir het volgende:

[..]

Mijn beeld word natuurlijk "gekleurd"omdat het vaak idd van die tokkies zijn die reageren op nu.nl, youtube, facebook en fok als het gaat om zaken met racisme. Ik had in mijn hoofd dat het erger was dan dat. En onlangs dus gesproken met een Marokkaanse man die een blanke vrouw heeft en die daar echt vaak commentaar op krijgt. Of nou ja, meer de vrouw. Dat ze aan haar vragen of t wel vrijwillig is en of ze hulp nodig heeft en zo. Schrok ik best van.

Plus in t dorp waar ik woon.... het is niet echt discriminatie in de vorm van dat ze haatdragend zullen zijn. Of fysiek. Of roepen. maar ik merk wel dat er een zeker wantrouwen is. Of in ieder geval dat het "anders" is. De verhalen op verjaardagen over het asielzoekers centrum en de mensen die daar wonen, soms krijg ik t schaamrood op m'n kaken. "Nee maar t zijn prima mensen hoor, alleen als ik dan er langs loop langs dat centrum, dan loop ik wel ff wat harder". Say whut?

En onlangs in Eindhoven dus dat hele drama met een nieuw centrum. Dat is waar ik mijn gevoel op baseer dat discriminatie en/of racisme wel degelijk nog heerst in Nederland en steeds meer de kop op lukt te steken. Of t is ene kleine groep die HEEL hard kan roepen.

quote:
Daar ben ik alleen maar blij om.

quote:
Valt me ook wel mee. Ook vooral van de tokkies moet ik zegge of van die groepjes stoere tiener-marokkanen. Maar gelukkig zelf, op woorden na, nooit iets vervelends meegemaakt. Persoonlijk dan. Wel om me heen.
L'Amour menaçant:
  zaterdag 29 november 2014 @ 18:19:31 #165
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_147122651
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:15 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Piercings en tattoos hebben idd een negatieve "klank" bij een hele generatie, dus in dat geval kan ik me idd nog voorstellen dat je discriminatie meemaakt ja.
Dus wat leren we hiervan? Dat discriminatie niet exclusief is voor bevolkingsgroepen met een bepaalde kleur of sekse.En ja, ik voel me heel erg genaaid als mensen keer op keer aankomen met het blanke man verhaal en dat ik niet moet zeiken. Dat is wat mij betreft een zeer verwerpelijke vorm van racisme.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 29 november 2014 @ 18:24:16 #166
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_147122792
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:19 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dus wat leren we hiervan? Dat discriminatie niet exclusief is voor bevolkingsgroepen met een bepaalde kleur of sekse.En ja, ik voel me heel erg genaaid als mensen keer op keer aankomen met het blanke man verhaal en dat ik niet moet zeiken. Dat is wat mij betreft een zeer verwerpelijke vorm van racisme.
Dan nog weet ik niet of het helemaal op hetzelfde level is dat je gediscrimineerd wordt om je piercings of kledingkeuze, om je geaardheid of om je huidskleur. Het is allemaal dom en onnodig, maar het ene is nog een keuze en het andere niet. Maar goed, zou allemaal maar eens op moeten houden natuurlijk. Vind ook niet dat de ene groep het alleenrecht heeft op zielig zijn, dat klopt. En de slavernij is ook al lang ge;leden, dus hoe lang blijven we de huidige generatie daar nog op aankijken. Net als de huidige Duitser aanvallen op Hitler.

Mijn originele standpunt was sowieso al dat mensen een ruggengraat en dikkere huid moeten krijgen mbt beledigd worden. Maar ik blijf bij m'n standpunt dat de gemiddelde heteroseksuele blanke man de minst gediscrimineerde is van allemaal.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ang3l op 29-11-2014 18:30:02 ]
L'Amour menaçant:
  zaterdag 29 november 2014 @ 18:25:39 #167
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_147122825
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 02:43 schreef betyar het volgende:

[..]

:') :') :')
Zeg het eens? Want dit vind ik wel zo'n irritante smiley. Zeg dan wat je zeggen wil.
L'Amour menaçant:
  zaterdag 29 november 2014 @ 18:36:45 #168
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_147123179
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:24 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dan nog weet ik niet of het helemaal op hetzelfde level is dat je gediscrimineerd wordt om je piercings of kledingkeuze, om je geaardheid of om je huidskleur. Het is allemaal dom en onnodig, maar het ene is nog een keuze en het andere niet.
Net als dat toegeven aan homoseksualiteit een keuze is... of je om laten bouwen tot een vrouw. Ik denk dat we moeten stoppen met zeggen dat er een verschil is tussen keuzes als het gaat om discrimineren. Het is allemaal hetzelfde en niemand zou zich anders moeten voordoen omdat anderen er niet mee kunnen dealen of de persoon in kwestie het leven zuur maken.

quote:
Maar goed, zou allemaal maar eens op moeten houden natuurlijk. Vind ook niet dat de ene groep het alleenrecht heeft op zielig zijn, dat klopt. En de slavernij is ook al lang ge;leden, dus hoe lang blijven we de huidige generatie daar nog op aankijken. Net als de huidige Duitser aanvallen op Hitler.

Mijn originele standpunt was sowieso al dat mensen een ruggengraat en dikkere huid moeten krijgen mbt beledigd worden. Maar ik blijf bij m'n standpunt dat de gemiddelde heteroseksuele blanke man de minst gediscrimineerde is van allemaal.
Dat mag, ben blij dat je wel ziet dat mensen een ruggengraat moeten krijgen :)
  zaterdag 29 november 2014 @ 18:38:34 #169
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147123219
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:25 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Zeg het eens? Want dit vind ik wel zo'n irritante smiley. Zeg dan wat je zeggen wil.
Pure onzin,
pi_147123266
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 11:47 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ik snap je niet hier, denk ik.
Zeg je nu dat je gediscrimineerd word omdat je piercings draagt ?
Jouw liefde daarvoor is genetisch, dus jij kan daar niks aan doen?
En die discriminatie die je ondervind is racisme ?
Ben jij dan niet zelf een huilebalk?
  zaterdag 29 november 2014 @ 18:49:00 #171
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_147123498
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik snap je niet hier, denk ik.
Zeg je nu dat je gediscrimineerd word omdat je piercings draagt ?
Jouw liefde daarvoor is genetisch, dus jij kan daar niks aan doen?
En die discriminatie die je ondervind is racisme ?
Ben jij dan niet zelf een huilebalk?
Nee, ik zeg dat iedere vorm van discriminatie gelijk is. Of dit nu op basis van aangeboren genetische eigenschappen is of niet (en for the record: een deel van je politieke voorkeur, lievelingskleur of favoriete eten is ook aangeboren).

Aansluitend daarop is de blanke man kaart spelen in een discussie onzin, want het is niet zo dat een blanke man niet gediscrimineerd kan worden. Het tegendeel is juist waar als je die kaart speelt :')

Daarnaast ben ik van mening dat mensen meer ruggengraat moeten hebben. Dat heb ik ook en ik ben vaak zat door het slijk gehaald. Alleen mensen moeten niet aankomen dat zij het zo moeilijk hebben met Zwarte Piet en dat ik geen idee heb wat ze ervaren...
pi_147125218
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:49 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat iedere vorm van discriminatie gelijk is. Of dit nu op basis van aangeboren genetische eigenschappen is of niet (en for the record: een deel van je politieke voorkeur, lievelingskleur of favoriete eten is ook aangeboren).

Aansluitend daarop is de blanke man kaart spelen in een discussie onzin, want het is niet zo dat een blanke man niet gediscrimineerd kan worden. Het tegendeel is juist waar als je die kaart speelt :')

Daarnaast ben ik van mening dat mensen meer ruggengraat moeten hebben. Dat heb ik ook en ik ben vaak zat door het slijk gehaald. Alleen mensen moeten niet aankomen dat zij het zo moeilijk hebben met Zwarte Piet en dat ik geen idee heb wat ze ervaren...
Er zijn allerlei vormen van discriminatie, racisme is er een van, iemand discrimineren vanwege zijn piercings is weer een andere vorm.
Maar dat wil nog niet zeggen dat al die vormen gelijk zijn aan omvang, schade, kwalijkheid.
Maar je voorliefde voor piercings verklaren met : genetisch bepaald... is best wel onzin.
Het is jouw keuze . Niet die van dna

Overigens is het logisch dat blanke mensen temmidden een grote meerderheid van blanke mensen minder discriminatie ontmoeten vanwege die blankheid.
En dat zij niet zelf ervaren hoe mensen uit die meerderheid soms reageren op een niet-blanke
pi_147133356
Ik zag die ouwe slavenhandelaar vanmiddag nog met z'n knechtjes in de stad.
pi_147142536
Kan dat eigenlijk nog wel? Kerstmis vieren. Hoeveel van mijn atheïstische voorouders zijn er wel niet afgeslacht in de naam van Jezus. Dit doet me nog elke dag pijn. Ik vind dat we kerstmis ter discussie moeten stellen.
  zondag 30 november 2014 @ 15:24:58 #175
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_147148532
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 19:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er zijn allerlei vormen van discriminatie, racisme is er een van, iemand discrimineren vanwege zijn piercings is weer een andere vorm.
Maar dat wil nog niet zeggen dat al die vormen gelijk zijn aan omvang, schade, kwalijkheid.
Maar je voorliefde voor piercings verklaren met : genetisch bepaald... is best wel onzin.
Het is jouw keuze . Niet die van dna
Daar is onderzoek het dus nog niet over eens. Er zijn vele eigenschappen die door milieu maar ook door DNA worden vormgegeven. Bijvoorbeeld, zoals ik eerder al zei, politieke voorkeur. Als je je er in verdiept zal je zien dat veel dingen die mensen doen komen door hoe ze gebouwd zijn en in wat voor milieu ze geleefd hebben. Die twee tezamen liggen beiden in het verleden en dus kan je, mijns inziens, stellen dat die mensen daar ook niks aan kunnen doen.

quote:
Overigens is het logisch dat blanke mensen temmidden een grote meerderheid van blanke mensen minder discriminatie ontmoeten vanwege die blankheid.
En dat zij niet zelf ervaren hoe mensen uit die meerderheid soms reageren op een niet-blanke
Agreed, maar dat betekent niet dat je mening minder waard is omdat je blank is. En dat is wel de richting die we op gaan, wat in mijn ogen niet een heel erg goeie richting is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')