Het gaat eigenlijk automatisch. Wij mensen hoeven qua taal niet echt rationeel na te denken, het gaat voornamelijk allemaal instinctief/automatisch. Mijn verwoordingen/forumlering ziet er per definitie anders uit als ik respect voor iemand heb en wanneer niet.quote:Op zaterdag 29 november 2014 00:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
1: Eensch!
2: OK. Is dat omdat je je aversie belangrijker vindt dan correct schrijven?
Hier GC / Tenenkrommende fouten bij teksten in het openbaar #57 was er discussie over.
Ik zou zelf niet eens op het idee komen om "die" te gebruiken in plaats van "hij". Ik verbaster zijn naam, dat vind ik leuker.
Ja, dat herken ik wel. En is soms ook te herkennen in berichten.quote:Op zaterdag 29 november 2014 00:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat eigenlijk automatisch. Wij mensen hoeven qua taal niet echt rationeel na te denken, het gaat voornamelijk allemaal instinctief/automatisch. Mijn verwoordingen/forumlering ziet er per definitie anders uit als ik respect voor iemand heb en wanneer niet.
Hetzelfde verhaal als je ergens wel of geen kennis over hebt.
quote:Op zaterdag 29 november 2014 01:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat herken ik wel. En is soms ook te herkennen in berichten.
Maar over het gebruik van "die" in plaats van "hij" was er in het genoemde topic een vraag. Een vraag die ik zelf ook al een tijdje had: waar komt dat gebruik vandaan?
De voorbeelden die ik ken zijn niet van hoogopgeleide mensen, maar dat zegt niet alles.
Ik vind het al heel wat dat jij het van jezelf herkent. Heb ik nog nooit gezien.
quote:
Ja, dat had ik begrepen.quote:
Je bent ook heel bijzonder, jij unieke sneeuwvlokquote:Op zaterdag 29 november 2014 01:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat je doet alsof ik "bijzonder' ben.
Seks?quote:Op zaterdag 29 november 2014 01:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je bent ook heel bijzonder, jij unieke sneeuwvlok
Door die kuticcontjes weet ik niet of ik ja of nee moet zeggenquote:
Ja tegenwoordig hebben ze daar de televisie voor (in plaats van de kerk).quote:Op vrijdag 28 november 2014 23:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, daar is de kerk voor. Het werk is om het volk arm te houden.
Niet aan de standaard afspraak morrelen!
Oh, en de overheid houdt het volk bang, natuurlijk.
Ik ben een boy.quote:Op zaterdag 29 november 2014 01:45 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Door die kuticcontjes weet ik niet of ik ja of nee moet zeggen
Ik prefereer helaas het vrouwelijke geslachtquote:
Geen bi?quote:Op zaterdag 29 november 2014 02:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik prefereer helaas het vrouwelijke geslachtNo hard feelings bro'
Ja dat ben je ook.quote:Op zaterdag 29 november 2014 01:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat je doet alsof ik "bijzonder' ben.
Graag gedaan, schatje.quote:Op zaterdag 29 november 2014 02:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja dat ben je ook.
Ik heb vaker mensen gevraagd waarom ze iets afwijkends schreven, maar ik kreeg zelden een antwoord.
Jij bent blijkbaar een van de weinigen die ook bereid is na te denken over de vraag waarom hij iets schrijft. Die in plaats van hij. Na in plaats van naar. Nieuwschierig in plaats van nieuwsgierig.
Ik vraag me af of de door jou genoemde reden algemeen geldig is, maar je reageert tenminste. Dat is al bijzonder.
Ik heb liever vlees op de billen dan tussen de benenquote:
En beide...quote:Op zaterdag 29 november 2014 02:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb liever vlees op de billen dan tussen de benen
In de boerendorpen komen dat soort zaken inderdaad nog voor, net zoals homofobie. Waarschijnlijk inderdaad doordat ze geen ervaring hebben met deze fenomenen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik wel. Vooral in dorpen. Ik merk t zelfs aan tafels tijdens verjaardagen.
Maar het is meer een "wat de boer niet kent"kwestie.
Misschien zie je ook eerder vooroordlen dan racisme pur sang.
quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik wel. Vooral in dorpen. Ik merk t zelfs aan tafels tijdens verjaardagen.
Maar het is meer een "wat de boer niet kent"kwestie.
Misschien zie je ook eerder vooroordlen dan racisme pur sang.
Dan moet je wel echt in één of ander afgelegen gehucht wonen wil je daar nooit mee in aanraking komen. Ik woon in een boerendorp (technisch gezien een stad) en kom zelfs hier al jaren met verschillende culturen in contact. Al zijn het wel voornamelijk EU'ers als Britten, Spanjaarden, Polen, Roemenen etc.. Als ik om 6 uur bij de lokale supermarkt ben kijken ze me bij de kassa raar aan dat ik gewoon Nederlands spreek. Ondertussen hebben de Chinezen en Marokkanen ongeveer 3/4e van de horeca overgenomen, maar alsnog kom ik er graag. Ik heb juist het idee dat in dorpen de integratie een stuk beter is dan in steden vanwege het gebrek aan een brede allochtone gemeenschap.quote:Op zaterdag 29 november 2014 02:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In de boerendorpen komen dat soort zaken inderdaad nog voor, net zoals homofobie. Waarschijnlijk inderdaad doordat ze geen ervaring hebben met deze fenomenen.
Sorry lieverd, ho's before bro's bij mijquote:
Het hoeft niet per se een gehucht te zijn, er zijn ook nog wat grote afgelegen boerendorpen in Nederland.quote:Op zaterdag 29 november 2014 03:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dan moet je wel echt in één of ander afgelegen gehucht wonen wil je daar nooit mee in aanraking komen.
Ja die gehuchten in de Achterhoek of Noord-Groningen zijn de uitzonderingen natuurlijkquote:Op zaterdag 29 november 2014 03:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het hoeft niet per se een gehucht te zijn, er zijn ook nog wat grote afgelegen boerendorpen in Nederland.
In Noord-Brabant ook.quote:Op zaterdag 29 november 2014 03:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja die gehuchten in de Achterhoek of Noord-Groningen zijn de uitzonderingen natuurlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |