Mongool dan ?quote:Op maandag 1 december 2014 21:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat staat er niet, maar ga er verder vooral niet op in.
De docu heet 'Zwart als roet'. Het is duidelijk - gezien wat er nu allemaal speelt - wat de docu behelst. Het twistpunt is nu net het vermeende racisme als argument van de tegenstanders van zwarte piet. Het is niet raar als in de docu op dat thema inzoomt om te kijken waar die gevoelens van de tegenstanders precies vandaan komen.quote:Op maandag 1 december 2014 21:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, dit is randzaken erbij halen om er een algemeen racismedebat van te maken.
Dan moet ze daar een docu over maken.
omdat het iets zegt over de persoon zelf. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen zelfbeeld naar de wereld toe. Als je dat laat afhangen van sprookjes en fabels dan heb je een slecht beeld over jezelfquote:Op maandag 1 december 2014 21:51 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoezo zijn mensen die zich beledigd voelen door zwarte piet debiel ?
Ze zijn donker. hebben kroeshaar. En dan zijn er mensen die zich zo verkleden en zich op een bepaalde manier gedragen....quote:Op maandag 1 december 2014 21:53 schreef Evertjan het volgende:
[..]
omdat het iets zegt over de persoon zelf. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen zelfbeeld naar de wereld toe. Als je dat laat afhangen van sprookjes en fabels dan heb je een slecht beeld over jezelf
Als Engelse een docu maken in welk Europees land dan ook over Border Morris dan krijgt het ook de label racisme.quote:Op maandag 1 december 2014 21:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is wel relevant. Het kan namelijk geen kwaad om met andere mensen rekening te houden.
dan nog zijn het blanken mensen met schmink op hun gezicht die niemand kwaad doen en niet oproepen tot haat of geweld.quote:Op maandag 1 december 2014 21:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze zijn donker. hebben kroeshaar. En dan zijn er mensen die zich zo verkleden en zich op een bepaalde manier gedragen....
Even doen.quote:Op maandag 1 december 2014 21:52 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens mij is dit trouwens die test uit die docu.
www.onderhuids.nl
Ik ben neutraal
Nee, je beledigd voelen is een zwaktebod, en daarboven uitermate zielig.quote:
Ja blanke mensen die zich zwart schminken, bepaalde rollen vervullen en de knechten zijn van een blanke man.quote:Op maandag 1 december 2014 21:58 schreef Evertjan het volgende:
[..]
dan nog zijn het blanken mensen met schmink op hun gezicht die niemand kwaad doen en niet oproepen tot haat of geweld.
Aan beide kanten zitten verschrikkelijke idioten. Als mensen zich beledigt voelen is dit niet altijd onzin.quote:Op maandag 1 december 2014 21:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Even doen.
[..]
Nee, je beledigd voelen is een zwaktebod, en daarboven uitermate zielig.
Er zitten er bij, zoals Gario die oproept tot geweld en iedereen voor racist uitmaakt, die zich als een debiel gedragen omdat ze zich beledigd voelen.
dat van die knechten is allang niet meer zoquote:Op maandag 1 december 2014 22:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja blanke mensen die zich zwart schminken, bepaalde rollen vervullen en de knechten zijn van een blanke man.
Het zijn toch knechten ? Ze zijn niet gelijk aan Sinterklaas.quote:Op maandag 1 december 2014 22:02 schreef Evertjan het volgende:
[..]
dat van die knechten is allang niet meer zo
ik ben ook niet gelijk aan mijn leidinggevende op mijn werk qua salaris en werk. Ben ik nu ook slaaf?quote:Op maandag 1 december 2014 22:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het zijn toch knechten ? Ze zijn niet gelijk aan Sinterklaas.
In loondienst ben je toch ook niet gelijk aan de CEO?quote:Op maandag 1 december 2014 22:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het zijn toch knechten ? Ze zijn niet gelijk aan Sinterklaas.
Alleen als je zwart bentquote:Op maandag 1 december 2014 22:04 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik ben ook niet gelijk aan mijn leidinggevende op mijn werk qua salaris en werk. Ben ik nu ook slaaf?
Nee maar ze krijgen dus betaald ?quote:Op maandag 1 december 2014 22:04 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik ben ook niet gelijk aan mijn leidinggevende op mijn werk qua salaris en werk. Ben ik nu ook slaaf?
Dan is hij gehersenspoeld, heb ik me door anti-pieten laten vertellen.quote:Op maandag 1 december 2014 22:05 schreef Evertjan het volgende:
[..]
en als je leidinggevende een kleurtje heeft? wat dan?
Sinterklaas doet aan positieve discriminatie door kansarme allochtone Pieten een kans te geven en ze een baan aan te bieden.quote:Op maandag 1 december 2014 22:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar ze krijgen dus betaald ?![]()
Maar dan kan Sinterklaas dus ook blanke werknemers in dienst nemen toch ?
Heb jij je ooit in de geschiedenis van Sinterklaas en Zwarte Piet verdiept van vóór 1850? Dat zou je eens moeten doenquote:Op maandag 1 december 2014 22:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar ze krijgen dus betaald ?![]()
Maar dan kan Sinterklaas dus ook blanke werknemers in dienst nemen toch ?
Ja er gaan inmiddels zoveel verhalen dat ik het niet meer weet. Is dit de versie dat die kindslaven kocht om ze te redden van slavernij ?quote:Op maandag 1 december 2014 22:08 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Heb jij je ooit in de geschiedenis van Sinterklaas en Zwarte Piet verdiept van vóór 1850? Dat zou je eens moeten doen
Maar het was toch een fictief figuur ?quote:Op maandag 1 december 2014 22:08 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Sinterklaas doet aan positieve discriminatie door kansarme allochtone Pieten een kans te geven en ze een baan aan te bieden.
Nee, ik heb het nu echt over de oudere oorsprong van de traditie, het feest en etc. (wat bijv. verklaart waarom mensen zich zwart schminken, waarom o.a. ZP eerst een roe had of ooit kettingen droeg).quote:Op maandag 1 december 2014 22:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja er gaan inmiddels zoveel verhalen dat ik het niet meer weet. Is dit de versie dat die kindslaven kocht om ze te redden van slavernij ?
En die dan weer niet op tv word uitgezondenquote:Op maandag 1 december 2014 22:14 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Nee, ik heb het nu echt over de oudere oorsprong van de traditie, het feest en etc. (wat bijv. verklaart waarom mensen zich zwart schminken, waarom o.a. ZP eerst een roe had of ooit kettingen droeg).
Er komt deze maand nog een documentaire uit die daar dieper op ingaat.
Je bedoeld Jan Schenkman ?quote:Op maandag 1 december 2014 22:14 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Nee, ik heb het nu echt over de oudere oorsprong van de traditie, het feest en etc. (wat bijv. verklaart waarom mensen zich zwart schminken, waarom o.a. ZP eerst een roe had of ooit kettingen droeg).
Er komt deze maand nog een documentaire uit die daar dieper op ingaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |