abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 27 november 2014 @ 23:55:18 #1
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_147075010
Met haar 21 jaar is Kimberley Bos uit Ede de nieuwste Nederlandse hoop in een in ons land nog altijd vrij onbekende wintersport: Skeleton. Om zowel Bos als deze sport, waarbij head first van de bobsleebaan geraasd wordt, onder de aandacht te brengen leek het ons een goed idee om de atlete eens wat vragen te stellen.

Bos is dit seizoen bezig aan haar tweede winter in deze spectaculaire sport, nadat ze overstapte vanuit het bobsleeën. Eerder deze maand opende ze haar winter al sterk met een negende en zesde plaats bij de Europa Cup in Lillehammer, waarover in ons verslag meer te lezen valt. Het was een goed begin, maar het hoofddoel komt later in het seizoen: Tijdens het WK junioren in Altenberg wil ze bij de beste acht eindigen.

De vragen aan de Nederlandse skeletonhoop worden niet alleen door de redactie van FOK!sport bedacht. We willen ook graag de lezers uitnodigen om vragen te stellen aan Bos over alles dat met de sport skeleton te maken heeft. Een ieder is dus welkom om in dit topic met vragen te komen, waar wij vervolgens een selectie uit zullen maken. Vragen mogen uiteraard ook als reactie onder het bericht op de site gepost worden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_147075173
Één simpele vraag:

Is dat niet eng???

Als ik dat filmpje zie dan denk ik dan moet je godverdomme dikke ballen hebben om te durven. :@
Ik zou mn broek onder schijten waarschijnlijk :%
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 28 november 2014 @ 00:27:50 #3
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_147075858
Trekken ze je lijf door een laserapparaat om via de computer de perfecte stroomlijn te vinden?
Zo ja, train je dan bepaalde lichaamsdelen om dit te verbeteren?

Ik kan me voorstellen dat "de kont" een soort spoiler effect heeft (zoals bij sportauto's) om je slee op de baan te houden.

Ben je ook een buikslaper of slaap je gewoon op de rug?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 28 november 2014 @ 10:10:25 #4
284411 crew  heywoodu
pi_147080126
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:27 schreef monkeybrain het volgende:

Ben je ook een buikslaper of slaap je gewoon op de rug?
_O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Admin vrijdag 28 november 2014 @ 12:10:20 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_147083241
Ik sluit me aan bij Geralt, 'is het niet eng'?

Waar train je zoiets?
Wie heeft je op deze sport gewezen, of kende je dit onderdeel al?
( ik moest even googlen ;) )

Wat is je bescherming als het mis gaat? Alleen je helm?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 november 2014 @ 12:22:56 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_147083600
Is hoofddoel niet een beetje dubbelzinnig ? :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 november 2014 @ 12:29:40 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_147083816
Waar komt jouw moed vandaan ? Zoek je graag de grenzen op ?
Ik zoek vaak literair de grenzen op. Is dat te vergelijken ?
Waarom ben je uit de bob gestapt en in de skeleton gaan liggen ?
Waar train je ?
Hoe ben je eerst met de bobwereld in aanraking geko0men en do0or wie de overstap ?
Is er een bondscoach skeleton ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 november 2014 @ 12:30:42 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_147083859
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:00 schreef Geralt het volgende:

Ik zou mn broek onder schijten waarschijnlijk :%
Dit dus :D

pi_147117222
Echt super om te lezen dat er eindelijk een Nederlandse is die deze sport op serieus niveau beoefent.

Paar vragen

1) Waar en bij wie train je? Ik neem aan dat er in Nederland maar zeer beperkte mogelijkheden zijn en dat je dus uit moet wijken naar Duitsland oid.

2) Vinden concurrentes uit de traditionele skeleton landen het leuk dat een niet-skeleton land als Nederland ook een afgevaardigde heeft en word je ook door hun geholpen/gestimuleerd?

3) Is het niet enorm frustrerend om een sport te beoefenen waar je op voorhand eigenlijk al van weet dat je er financiëel vooral geld bij moet gaan leggen? Zeker gezien de policy van het NOC om voornamelijk te investeren in sporten waar NL succesvol in is.

In het verlengde daarvan: Heb je ergens "iets" opgezet waar mensen je kunnen sponsoren?
Eigenlijk nog wel tig meer vragen, maar voorlopig hier maar even bij laten.

@heywoodu: heeft Kimberley al een account op FOK! ?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 november 2014 @ 14:36:19 #10
284411 crew  heywoodu
pi_147117276
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:33 schreef Kingstown het volgende:
Echt super om te lezen dat er eindelijk een Nederlandse is die deze sport op serieus niveau beoefent.

Paar vragen

1) Waar en bij wie train je? Ik neem aan dat er in Nederland maar zeer beperkte mogelijkheden zijn en dat je dus uit moet wijken naar Duitsland oid.

2) Vinden concurrentes uit de traditionele skeleton landen het leuk dat een niet-skeleton land als Nederland ook een afgevaardigde heeft en word je ook door hun geholpen/gestimuleerd?

3) Is het niet enorm frustrerend om een sport te beoefenen waar je op voorhand eigenlijk al van weet dat je er fininaciëel vooral geld bij moet gaan leggen? Zeker gezien de policy van het NOC om voornamelijk te investeren in sporten waar NL succesvol in is.

In het verlengde daarvan: Heb je ergens "iets" opgezet waar mensen je kunnen sponsoren?
Eigenlijk nog wel tig meer vragen, maar voorlopig hier maar even bij laten.

@heywoodu: heeft Kimberley al een account op FOK! ?
Alle vragen zijn welkom hoor *O*

En nee, voor zover ik weet heeft ze hier nog geen account. Overigens doet Joska le Conté al een tijdje mee in de World Cup (vooral achterin het veld), maar wat Bos laat zien in de Europa Cup is toch wel erg sterk in pas haar tweede seizoen:
Eerste podium voor skeletonster Bos
pi_147117355
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:36 schreef heywoodu het volgende:

Alle vragen zijn welkom hoor *O*

En nee, voor zover ik weet heeft ze hier nog geen account. Overigens doet Joska le Conté al een tijdje mee in de World Cup (vooral achterin het veld), maar wat Bos laat zien in de Europa Cup is toch wel erg sterk in pas haar tweede seizoen:
Eerste podium voor skeletonster Bos
Ah, oké. Ik dacht dat we hier vragen konden stellen en dat zij ze dan zou beantwoorden, maar het concept is dus iets anders? Ga jij een keer de vragen aan haar voorleggen ofzo?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 november 2014 @ 14:42:07 #12
284411 crew  heywoodu
pi_147117393
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:40 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ah, oké. Ik dacht dat we hier vragen konden stellen en dat zij ze dan zou beantwoorden, maar het concept is dus iets anders? Ga jij een keer de vragen aan haar voorleggen ofzo?
Het plan is dat ik haar komende week de vragen (in elk geval een mooie selectie daaruit) voorleg, en dat zij ze dan beantwoordt. Daar komt vervolgens een mooi bericht van op de site :)
pi_147117420
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:42 schreef heywoodu het volgende:

Het plan is dat ik haar komende week de vragen (in elk geval een mooie selectie daaruit) voorleg, en dat zij ze dan beantwoordt. Daar komt vervolgens een mooi bericht van op de site :)
Duidelijk! In dat geval zal ik nog wat meer vragen proberen te bedenken.
Als je haar over zou kunnen halen om een account aan te willen maken, dan zou dat natuurlijk helemaal top zijn!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 november 2014 @ 14:45:39 #14
284411 crew  heywoodu
pi_147117471
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:43 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Duidelijk! In dat geval zal ik nog wat meer vragen proberen te bedenken.
Als je haar over zou kunnen halen om een account aan te willen maken, dan zou dat natuurlijk helemaal top zijn!
Ik wilde dat laatste net gaan posten, ik kan haar na afloop natuurlijk ook gewoon op dit topic wijzen en kijken of ze misschien zin heeft om hier eens wat te beantwoorden (of in het skeleton/rodel/bobsleetopic) :P
pi_147117682
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:45 schreef heywoodu het volgende:

Ik wilde dat laatste net gaan posten, ik kan haar na afloop natuurlijk ook gewoon op dit topic wijzen en kijken of ze misschien zin heeft om hier eens wat te beantwoorden (of in het skeleton/rodel/bobsleetopic) :P
Dat zou ganz toll zijn. :Y
Heeft ze iig ook direct contact met mensen die daadwerkelijk de sport volgen plus dat het voor andere wintersportliefhebbers op FOK! mss reden kan zijn om het wat vaker te volgen. win-win zou ik zeggen.

Nog 1 vraag die me te binnen schiet. Heeft ze ook contact met Peter van Wees? Als er iemand is die de valkuilen kent om als buitenstaander deze sport te beoefenen is hij het wel.
Hopelijk gaat NOC/NSF trouwens de eisen in de toekomst eens wat versoepelen, maar dat is meer een wens mijnerzijds dan dat het een vraag is.
  Trouwste user 2022 zaterdag 29 november 2014 @ 15:14:06 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_147118085
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ha ha ha alsof ze de voorzitter is van de FIFA. Ha ha ha..
  Trouwste user 2022 zaterdag 29 november 2014 @ 15:16:41 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_147118154
Dit is echt Arjan Eververveen. _O_

:D

Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 november 2014 @ 15:26:54 #18
284411 crew  heywoodu
pi_147118441
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:14 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ha ha ha alsof ze de voorzitter is van de FIFA. Ha ha ha..
Huh wat.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 november 2014 @ 18:48:15 #19
284411 crew  heywoodu
pi_147123482
Achtste plek voor Bos vandaag bij de Europa Cup in Königssee, dat is nu al de 4e top-10 finish in 4 wedstrijden :)
  Trouwste user 2022 zondag 30 november 2014 @ 14:14:17 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_147146129
Kende je FOK! al voordat je deze vragen kreeg ?

pi_147146554
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 14:14 schreef tong80 het volgende:
Kende je FOK! al voordat je deze vragen kreeg ?

Kende jij haar al (van naam) voordat dit topic geopend werd?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 30 november 2014 @ 14:27:19 #22
284411 crew  heywoodu
pi_147146575
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 14:26 schreef Kingstown het volgende:

[..]

~O>
pi_147146637
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 14:27 schreef heywoodu het volgende:

~O>
Was zowaar een serieuze vraag. :o
Ik weet dat tong redelijk sportminded is, dus was wel benieuwd.
Overigens mijn complimenten voor dit initiatief. ^O^
  Trouwste user 2022 zondag 30 november 2014 @ 14:32:29 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_147146737
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 14:26 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Nee had er nog nooit van gehoord. Is toch niet vreemd ?

pi_147146881
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 14:32 schreef tong80 het volgende:

Nee had er nog nooit van gehoord. Is toch niet vreemd ?

Zie ook mijn reactie op heywoodu. Kan me voorstellen dat iemand die professioneel met sport bezig is ook nog nooit van FOK! heeft gehoord. Wat dat betreft dus (nogmaals) een veer in de reet van heywoodu. Win-win situatie. Altijd leuk om te weten dat er Nederlanders actief zijn in onbekendere sporten en andersom dat die sporter weet waar er mensen zitten die haar volgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')